تعمیرات

سرویس دوره ای کولر گازی

تعمیرکار در حال سرویس کولر گازی است.

افراد بسیاری هستند که در منزل یا سر کار خود از کولر گازی استفاده می کنند و باید در مورد سرویس سیستم تهویه مطبوع خود، برنامه ریزی داشته باشند. اکنون که هوا رو به گرمی می رود، بسیاری از مردم به فکر زمان و نحوه سرویس کولرهای گازی خود افتاده اند تا بتوانند روزهای گرم تابستان را به راحتی سپری کنند. سرویس دوره ای کولر گازی که دارای مزایای فراوانی است، اگر سر موقع انجام نشود ممکن است مشکلات فراوان و حتی جبران ناپذیری به بار بیاورد. در این مقاله به توضیح تمام مواردی که نیاز است برای سرویس دوره ای کولر گازی خود بدانید، می پردازیم.

زمان سرویس دوره ای کولر گازی

درست مانند هر وسیله مکانیکی دیگری مثلا مانند اتومبیل، کولرهای گازی نیز نیاز به سرویس دوره ای دارند. از آنجایی که در تابستان بیشتر به کولر گازی نیاز است، توصیه ما این است که قبل از شروع تابستان، یعنی در فصل بهار که هوا هنوز معتدل است، برای سرویس کولر گازی خود اقدام کنید.

سوال خیلی از افراد این است که هر چند وقت یک بار کولر های گازی نیاز به سرویس دارند؟ اگر کولر گازی شما در ماه های گرم تابستان خراب شود یا به درستی کار نکند، می تواند باعث دردسر و استرس و ناراحتی زیادی شود. بنابراین ما پیشنهاد می کنیم برای اینکه مطمئن شوید کولر گازی شما برای تابستان آماده است، باید حداقل سالی یک بار و ترجیحا در بهار آن را سرویس کنید و سال بعد با فرا رسیدن بهار مجددا کارایی دستگاه را چک کنید.

مردی در حال تعمیر و سرویس کولر گازی است.

حداقل سالی یک بار و ترجیحا در بهار کولر گازی خود را سرویس کنید.

اگر نحوه کارکرد کولر گازی به خوبی پیش می رود، لزوما مجبور نیستید برای سرویس با یک متخصص تماس بگیرید زیرا می توانید فیلتر هوای آن را خودتان عوض کنید. برای انجام این کار، فیلتر روی دستگاه را پیدا کنید، آن را بیرون بکشید و با یک فیلتر کاملا جدید جایگزین کنید. در حین انجام این کار، توجه داشته باشید که کدام طرف فیلتر هوا قرار است به سمت بیرون باشد که در جایگذاری فیلتر جدید دچار مشکل نشوید. همچنین قبل از تعویض فیلتر هوای کولر گازی، حتما دستور العمل های سازنده دستگاه را در مورد نوع فیلتر مورد استفاده و نحوه تعویض آن مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که فیلتر های کولر گازی باید حداقل هر 90 روز یکبار تعویض شوند. همچنین گاهی اوقات در مواردی که خانواده دارای حیوانات خانگی یا افراد مبتلا به آلرژی هستند، این مدت زمان کاهش می یابد.

مردی در حال تعویض فیلتر هوای کولر گازی است

تعویض فیلترهای کولر گازی کاری است که مرتبا باید انجام شود.

فواید سرویس دوره ای کولر گازی

سرویس کولر گازی هر ساله در فصل بهار می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. ما توصیه می کنیم که با سرویس های دوره ای کولر گازی خود از مشکلات یا تعمیرات احتمالی در آینده جلوگیری کنید. در ادامه به سه فایده سرویس دوره ای کولر گازی اشاره خواهیم کرد.

1. افزایش کیفیت هوای داخل خانه

کولر گازی از ورود ذرات مضر به هوای داخل خانه جلوگیری می کند. این ذرات مضر شامل گرد و غبار، گرده، دود سیگار، باکتری ها، گازهای شیمیایی و سایر مواد مضر هستند. اگر کولر گازی خراب، ناکارآمد یا دارای گرفتگی و انسداد باشد، ممکن است افراد در معرض خطر عفونت های تنفسی، اختلالات ریوی، آلرژی و آسم باشند. به همین دلیل مهم است که سیستم تهویه مطبوع خود را به صورت سالانه سرویس کنید تا اطمینان حاصل شود که سیستم قادر است کیفیت هوای داخل خانه را تمیز و تازه نگه دارد.

خانواده ای که از هوای تمیز داخل خانه به دلیل وجود کولر گازی لذن می برند.

سرویس به موقع کولر گازی به افزایش کیفیت هوای داخل خانه کمک می کند.

2. بهبود یافتن بهره وری کولر گازی

سرویس دوره ای تهویه مطبوع به کارآمدتر شدن آن کمک می کند. یک کولر گازی ناکارآمد باعث سرد شدن برخی از اتاق ها در حالی که دیگر اتاق ها گرم هستند، می شود. با نگهداری مناسب از کولر گازی و انجام سرویس دوره ای آن، تهویه مطبوع شما، خانه را به طور یکنواخت خنک نگه می دارد تا بتوانید در تمام طول سال از هوا و محیط راحت منزل خود لذت ببرید.

اگر هر ساله کولر گازی خود را سرویس کنید، احتمال کمتری دارد که در زمستان یا تابستان به تعمیر اضطراری نیاز داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است دستگاه های تهویه مطبوع در روزها و شب های گرم یا سرد سال دچار مشکل شوند، اما وقتی یک تکنسین آگاه بصورت روتین، سرویس دوره ای کولر گازی را انجام دهد، می تواند قبل از بروز نقص جدی در دستگاه، آن را تشخیص دهد و تعمیر کند.

یک خانم و آقا به دلیل افزایش یافتن بهره وری کولر گازی خود خوشحال و راضی هستند.

سرویس دوره ای کولر گازی باعث افزایش بهره وری آن می شود.

3. کاهش مبلغ قبض برق

در صورتی که مشکلی در سیستم تهویه مطبوع هوا وجود نداشته باشد و دستگاه به درستی کار کند، برای خنک نگه داشتن خانه نیاز به تحمل فشار زیاد نمی باشد. این امر به این معنی است که می توانید با اجتناب از تعمیرات و تعویض های گران قیمت در آینده در قبض برق خود صرفه جویی کنید. بصورتی که با سرویس های دوره ای کولر گازی، تکنسین های ما مشکلات کوچک را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ برطرف خواهند کرد.

مشکلات به تعویق انداختن سرویس دوره ای کولر گازی

ممکن است به تعویق انداختن سرویس دوره ای تهویه مطبوع مشکل بزرگی به نظر نیاید اما این کار به مرور زمان می تواند به شدت به سیستم کولر گازی آسیب برساند. در ادامه نگاهی به برخی از مشکلاتی که در صورت عدم سرویس به موقع کولر گازی ممکن است رخ بدهد، خواهیم انداخت.

1. نشت مبرد از کولر گازی

یکی از موارد کلیدی عملکرد صحیح کولر گازی، داشتن مبرد کافی است. هنگامی که نشتی مبرد وجود داشته باشد، هوای خانه به تدریج گرم می شود و به احتمال زیاد صدای هیس از کولر گازی شنیده خواهد شد. هنگامی که بطور روتین سرویس دوره ای دستگاه تهویه مطبوع را انجام دهید، مقدار مبرد نیز همیشه چک خواهد شد تا مطمئن شوید عملکرد آن با بهترین ظرفیت کاری خودش انجام می پذیرد. همچنین در صورت فرا رسیدن زمان شارژ مبرد کولر گازی، می توان آن را به موقع شارژ کرد.

تعمیرکار کولر گازی کافی بودن مقدار مبرد کولر گازی را تایید می کند.

داشتن مبرد کافی برای عملکرد درست کولر گازی ضروری است.

2. نشت آب از کولر گازی

هنگامی که کولر گازی به موقع سرویس نشود، دستگاه دچار انسداد و گرفتگی خواهد شد که ممکن است باعث خاموش شدن آن شود. در نهایت نیز آب از قطعات مختلف کولر گازی نشت خواهد کرد. این اتفاق در واقع می تواند به خانه آسیب برساند و حتی ممکن است موجب آسیب های بزرگی شود.

3. گرفتگی فیلترهای کولر گازی

سالم بودن فیلترهای هوا برای عملکرد صحیح سیستم تهویه مطبوع ضروری هستند. هنگامی که این فیلترها مسدود شوند، دستگاه شما در تابستان باد گرم تولید می کند و یا ممکن است سیستم اصلا کار نکند. توصیه می شود برای حداکثر کارایی، فیلترهای کولر گازی را حداکثر هر سه ماه یکبار تعویض کنید. اما در صورتی که حیوانات خانگی دارید، حتما فیلتر را هر ماه عوض کنید.

تعویض فیلتر هوای کولر گازی یکی از خدمات قابل ارائه توسط داره چاره است. تکنسین های داره چاره همچنین سیستم های تهویه داخلی و خارجی را بازرسی می کنند تا انسدادی را که مانع از گردش مناسب هوا می شود، تشخیص دهند و برطرف نمایند. این بازرسی و سرویس می تواند کیفیت هوای خانه را بهبود بخشد تا از بوی بد کولر گازی و واکنش های آلرژیک به گرد و غبار خانگی در افراد، پخش گرده گل و موی حیوانات خانگی جلوگیری کند.

فیلترهای کولر گازی کثیف و دارای گرفتگی هستند

فیلترهای تمیز و فاقد گرفتگی برای حداکثر کارایی کولر گازی ضروری هستند.

4. گرفتگی کانال های هوای کولر گازی

کثیفی، کپک، موهای حیوانات خانگی، پرزها و سایر مواد زائد به مرور زمان به داخل مجراهای کولر گازی ورود می کنند. این اتفاق منجر به کاهش کارایی سیستم تهویه مطبوع می شود که در نهایت می تواند باعث نشتی گاز مبرد شود. در این حالت ممکن است متوجه صدای سوت از کولر گازی شوید که در صورت عدم رفع مشکل، متحمل تعمیرات پرهزینه ای خواهید شد.

شخصی گرفتگی و کثیفی کانال هوای کولر گازی را با دست نشان می دهد

یکی از عوارض عدم سرویس به موقع کولر گازی گرفتگی کانال های آن است.

چه زمانی باید با یک متخصص تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید؟

هنگام بروز مشکل در کولر گازی مثلا مانند شنیدن صدای عجیب یا خارج نشدن باد خنک از دستگاه، وقت آن است که با یک متخصص تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید. توجه داشته باشید در صورت وجود مشکل در کولر گازی به هیچ عنوان آن را راه اندازی نکنید، زیرا انجام این کار می تواند باعث آسیب بیشتر به دستگاه شود که نتیجه ی آن نیاز به تعویض زود هنگام کولر گازی می باشد، در حالی که شاید یک تعمیر ساده می توانست مشکل را برطرف کند و در هزینه و وقت شما نیز صرفه جویی شود.

اگر اکنون به این فکر افتاده اید که مدتی است که تهویه مطبوع خود را سرویس نکرده اید، وقت آن است که اقدام کنید. تکنسین های تهویه مطبوع ما در داره چاره دستگاه شما را برای تشخیص هر گونه نشانه ای از ساییدگی، پارگی و خرابی بررسی و قطعات لازم را تمیز، روغن کاری، تعویض و یا تعمیر خواهند کرد. در حقیقت در داره چاره، ما چکاپ کامل کولر گازی شما را انجام می دهیم. تنها کاری که نیاز است این است که با ما تماس بگیرید تا ما یک تکنسین حرفه ای را برای سرویس کولر گازی شما بفرستیم. رضایت و آسایش شما هدف ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *