تعمیرات

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

شما نباید منتظر بمانید تا ماشین ظرفشویی شما به طور کلی از کار بیفتد. قبل از سرمایه گذاری برای خرید ماشین ظرفشویی جدید، بهتر است روی تعمیر آن سرمایه گذاری کنید. اما چگونه می توانید بفهمید که زمان تعویض ماشین ظرفشویی فرا رسیده است یا خیر؟ حقیقت آن است که در ابتدا شما نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی دارید. در صورت مشاهده ی هرکدام از موارد زیر می توانید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و ببینید که آیا ماشین ظرفشویی نیاز به تعمیر دارد یا باید تعویض شود.

تمیز نشدن ظروف مانند گذشته

اگر ظروف شما در ماشین ظرفشویی تمیز شسته نمی شوند، ممکن است زمان تعویض دستگاه فرا رسیده باشد. این مشکل می تواند به نا به دلایل ساده ای همچون باز نشدن قسمت پخش کننده مایع ظرفشویی یا عدم کارکرد درست بازوی اسپری باشد. هر دوی این مشکلات را می توان با صرف هزینه ای اندک تعمیر کرد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد ضرورت تعویض، با خدمات تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی

کثیف ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی می باشد.

شنیدن صداهای عجیب و غریب

اگر صداهای عجیب و غریب از ماشین ظرفشویی می شنوید، ممکن است پمپ یا موتور دستگاه ایراد پیدا کرده باشد. هر دو مورد قابل تعمیر و تعویض می باشند. اندازه موتور و پمپ از سایر قطعات داخلی کوچک تر می باشد و چندان گران نمی باشند. با این حال اگر علت صداهای عجیب و غریب چیز دیگری باشد، ممکن است نیاز داشته باشید که ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

یک خانم که از صداهای عجیب و غریب ماشین ظرفشویی کلافه شده است

صداهای عجیب و غریب از نشانه هایی عدم کارکرد صحیح ماشین ظرفشویی می باشد

نشت آب ماشین ظرفشویی

در حالت معمولی آب ماشین ظرفشویی نباید نشت کند. نشت آب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج است که ممکن است با آن برخورد کنید. علل نشتی آب ماشین ظرفشویی متفاوت می باشد و ممکن است به خرابی واشر درب مربوط شود که در این صورت به راحتی می توان آن را تعمیر کرد. در برخی موارد ممکن است، نشتی آب ماشین ظرفشویی به سوراخ بودن مخزن ماشین ظرفشویی مربوط شود که ممکن است نیاز داشته باشید تا ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

آب ماشین ظرفشویی در حال نشت

نشتی آب ماشین ظرفشویی جزو مشکلات رایجی است که باید تعمیر شود

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

اگر بعد از یک چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی متوجه شدید که هنوز آب در کف ماشین ظرفشویی وجود دارد، شاید وقت آن رسیده است که ماشین ظرفشویی را تعویض کنید. این مشکل می تواند به دلیل مسدود بودن فاضلاب نیز به وجود بیاید. یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی می تواند علت دقیق این مشکل را تعیین کند.

یک آقا که به دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی ناراحت است

تخلیه ی نشدن آب ماشین ظرفشویی یکی از نشانه های مشکل در ماشین ظرفشویی می باشد

بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

در اکثر موارد بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی به قفل درب مربوط می شود که به راحتی می توان آن را تعمیر کرد. در برخی موارد این موضوع بسیار پیچیده تر است و می تواند بر عملکرد کل ماشین ظرفشویی تاثیر بگذارد. در مدل های قدیمی حتی اگر مشکل به قفل درب مربوط باشد، به دلیل طول عمر کوتاهی که دارد، تعمیر کردن ارزش ندارد.

ماشین ظرفشویی که درب آن بسته نمی شود

بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی از مشکلات متداول ماشین ظرفشویی می باشد

سخن پایانی

در صورت بروز مشکل در ماشین ظرفشویی، با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید. ما در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر می شویم و دستگاه را مورد ارزیابی قرار می دهیم، در صورت امکان ماشین ظرفشویی را تعمیر می کنیم، در غیر اینصورت پیشنهاد ما این است که ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.