آموزش و نگهداری

علت تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی

تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی

هدف از استفاده ی ماشین ظرفشویی تمیز و درخشان شدن ظروف است. تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی می تواند برایتان نگران کننده باشد. در چنین مواردی سوالی که برایتان پیش می آید این است که علت تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی چیست؟ و برای از بین بردن لایه های سفید روی ظروف ماشین ظرفشویی چه کار باید کرد؟ برای یافتن پاسخ پرسش های مطرح شده در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی به دلیل سختی آب

یکی از رایج ترین دلایل تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی سختی آب است. آب سخت در بردارنده ی مقدار زیادی از مواد معدنی از قبیل کلسیم و منزیم است که باعث بروز مشکلات زیادی می شود، از جمله ی این مشکلات تشکیل لایه سفید رنگ روی سطوحی است که در تماس با آب می باشد.

اگر لایه سفید روی وسایل آشپزخانه، شیرآلات و سایر قسمت های منزل شما وجود داشته باشد، نشان دهنده ی این است که ممکن است لایه ی سفید روی ظروف نیز از سختی آب باشد. اگر تشکیل لایه سفید روی ظروف به دلیل بروز مشکل در ماشین ظرفشویی باشد، باید از یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

آب سخت باعث تجمع مواد معدنی در داخل ماشین ظرفشویی، لوله ها و تجهیزات مختلف دستگاه شود، اما این مشکل با استفاده از یک نرم کننده یا فیلتر قابل حل می باشد. با استفاده از نرم کننده و فیلتر می توان ذرات کلسیم، منزیم و سایر آلاینده های آب را حذف کرد.

روی ظروف شیشه ای موجود در ماشین ظرفشویی لایه سفید تشکیل شده است

تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی به دلیل سختی آب

تشکیل لایه سفید روی ظروف به دلیل اجرای چرخه ی پیش شستشو

یکی دیگر از دلایل تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی، اجرای چرخه ی پیش شستشوی ظروف می باشد. در مدل های قدیمی ماشین ظرفشویی، پیش شستشوی ظروف برای تمیز شسته شدن ظروف ضروری بود، اما در مدل های جدید این کار ضرورتی ندارد.

ماشین های ظرفشویی مدرن برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی طراحی شده اند، از این رو پیش شستشوی ظروف ممکن است باعث تشکیل لایه سفید رنگ روی ظروف شود. دلیل تشکیل لایه های سفید رنگ روی ظروف این است که اکثر محصولات شوینده حاوی فسفات هستند و باقی مانده ی مواد غذایی برای تجزیه ی فسفات ضروری است. بنابراین، اگر چربی یا باقی مانده ی مواد غذایی از روی ظروف شسته شده باشد، فسفات ها روی لیوان و ظروف شیشه ای جمع می شوند و باعث تشکیل لایه سفید روی ظروف می شوند.

برای جلوگیری از تشکیل لایه سفید روی ظروف ناشی از تجمع فسفات، می توانید از مواد شوینده ی بدون فسفات استفاده کنید یا اینکه راه حل ساده تری را انتخاب کرده و چرخه ی مناسبی را در ماشین ظرفشویی انتخاب کنید. برای شستشوی ظروف، چرخه ی شستشوی معمولی را انتخاب نکنید، بلکه باید متناسب با ظروف یک چرخه ی شستشوی مناسبی را انتخاب کنید. در اکثر ماشین های ظرفشویی چرخه ی شستشوی ظروف شیشه ای نیز وجود دارد، برای تمیز شدن ظروف شیشه ای می توانید این چرخه ی شستشو را انتخاب کنید.

یک نفر در حال نشان دادن لایه سفید روی ظروف شیشه ای شسته شده در ماشین ظرفشویی

تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده از ماده ی شوینده ی نامناسب

رفع مشکل تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی

برای رفع مشکل تشکیل لایه سفید رنگ روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی ممکن است بخواهید یک بار دیگر چرخه ی شستشو را اجرا کنید، اما این کار نمی تواند مشکل را برطرف کند. تشکیل لایه ی سفید رنگ ممکن است از سختی آب یا فسفات باشد، اما در هر حال چندان تفاوتی ندارد. برای رفع لایه سفید از روی ظروف، چرخه ی آبکشی با سرکه و آب گرم را اجرا کنید. با انجام این کار با مصرف آب کمتری مشکل لایه سفید ظروف برطرف می شود.

برای از بین بردن لایه سفید روی ظروف شیشه ای کافی است دو فنجان سرکه سفید را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. فنجان سرکه را در قفسه ی پایینی قرار دهید و چرخه ی شستشوی کامل با گزینه ی Air Dry را روشن کنید. در این چرخه به هیچ نوع ماده ی شوینده ای نیاز نخواهید داشت، زیرا سرکه با آب ماشین ظرفشویی مخلوط می شود تا اثر لایه سفید از بین برود.

سرکه ی سفید علاوه بر تمیز کردن لایه سفید از روی ظروف؛ آب سخت جمع شده در ماشین ظرفشویی را نیز تمیز می کند. بوی سرکه کمی تند است، اما جای نگرانی وجود ندارد، با خشک شدن ظروف بوی سرکه نیز از بین می رود، از این رو تمیز کردن ماشین ظرفشویی سالی چند بار با سرکه توصیه می شود.

یک نفر در حال قرار دادن ظرف حاوی سرکه در طبقه ی پایین ماشین ظرفشویی

برطرف کردن لایه سفید روی ظروف شیشه ای و بخش های مختلف ماشین ظرفشویی با اجرای چرخه ی شستشو با سرکه

سخن پایانی

در این مقاله در مورد علت تشکیل لایه سفید روی ظروف شیشه ای ماشین ظرفشویی و راهکارهای برطرف کردن این مشکل توضیح دادیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید مشکل تمیز نشدن ظروف شیشه ای را برطرف کنید.

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما عمکلرد درستی نداشته باشد، می توانید از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید. برای این کار می توانید با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *