تعمیرات

چرا صدای ماشین ظرفشویی من زیاد است؟

صدای ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم برقی مورد استفاده در منزل است که برای شستشوی ظروف استفاده می شود. گاهی اوقات ممکن است، صداهای غیرعادی و بلند از آشپزخانه بشنوید و این سوال برای شما مطرح شود که چرا صدای ماشین ظرفشویی من زیاد است؟ صداهای شنیده شده از ماشین ظرفشویی نشان دهنده ی این است که مشکلی در دستگاه ایجاد شده است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل صدای ماشین ظرفشویی و نحوه ی برطرف کردن آن توضیحات بیشتری ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

1- نزدیک بودن ظروف چیده شده در ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل صدای ماشین ظرفشویی این است که ظروف در داخل دستگاه خیلی نزدیک به هم چیده شده است. هنگام کار کردن ماشین ظرفشویی برخورد ظروف با یکدیگر باعث تولید صدا در دستگاه می شود. برای برطرف کردن این مشکل کافی است ظروف را طوری در داخل ماشین ظرفشویی بچینید که با هم در تماس نباشند.

اگر قابلمه، تابه یا ظرف بزرگی دارید، حتما آن را در وسط ماشین ظرفشویی قرار دهید تا با کناره های دستگاه برخورد نکند. همچنین دقت داشته باشید که تمامی ظروف را رو به پایین در ماشین ظرفشویی بچینید، با انجام این کار، صدای تولید شده در هنگام پاشیدن آب کاهش می یابد.

ظروف نزدیک به هم چیده شده در ماشین ظرفشویی

صدای زیاد ماشین ظرفشویی به دلیل چیده شدن ظروف در نزدیک همدیگر

2- صدای ماشین ظرفشویی به دلیل مسدود شدن بازوی اسپری

انسداد بازوی اسپری، یکی دیگر از دلایل ایجاد صدای ماشین ظرفشویی است. تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی نیز می تواند به دلیل مسدود شدن بازوی اسپری دستگاه باشد. مسدود شدن بازوی اسپری، از چرخش آزادانه ی آن جلوگیری می کند و در نتیجه صدای زیادی در دستگاه ایجاد می شود.

یک نفر در حال باز کردن انسداد بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

صدای زیاد ماشین ظرفشویی به دلیل انسداد بازوی اسپری

3- صدای زیاد ماشین ظرفشویی به علت معیوب بودن پمپ تخلیه

معیوب بودن پمپ تخلیه باعث صدای ماشین ظرفشویی می شود، در چنین شرایطی صدای کوبش از دستگاه شنیده می شود. پمپ تخلیه ی ماشین ظرفشویی به خارج کردن آب از دستگاه و ورود آن به سیستم تخلیه کمک می کند. در صورتی که پمپ تخلیه ی ظرفشویی عملکرد درستی نداشته باشد، سر و صدای زیادی در دستگاه تولید می شود.

برای بررسی مشکل و برطرف کردن صدای ماشین ظرفشویی با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید. فرد متخصص به راحتی می تواند علت تولید صدا در ماشین ظرفشویی را تشخیص داده و آن را برطرف کند.

پمپ تخلیه ی ماشین ظرفشویی

صدای ماشین ظرفشویی به دلیل معیوب بودن پمپ تخلیه ی دستگاه

4- صدای ماشین ظرفشویی به دلیل معیوب بودن پروانه ی پمپ تخلیه ی

معیوب بودن پروانه ی پمپ تخلیه باعث شنیده شدن صدا از ماشین ظرفشویی می شود. پروانه های پمپ تخلیه آب را از بازوهای اسپری عبور داده و به تخلیه ی آب ماشین ظرفشویی کمک می کنند. این پروانه ها به مرور زمان دچار فرسودگی شده و می شکنند و باعث تولید صدا در ماشین ظرفشویی می شوند. گرد و غبار جمع شده در پروانه های پمپ تخلیه نیز می تواند باعث تولید صدا در دستگاه شود.

برای عیب یابی صدای ماشین ظرفشویی باید با یکی از مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید. همچنین شما می توانید با مطالعه ی مقاله ی تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی این مشکل را برطرف کنید.

یک نفر در حال تعویض پروانه ی پمپ تخلیه ی ماشین ظرفشویی

صدای بلند ماشین ظرفشویی به دلیل شکستگی یا مسدود بودن پروانه ی پمپ تخلیه ی ماشین ظرفشویی

5- صدای آب ماشین ظرفشویی به علت معیوب بودن شیر آب ورودی

شنیده شدن صدای وزوز بلند یا ناهنجار بعد از 2 دقیقه از گذشت چرخه ی شستشو در ماشین ظرفشویی، نشان دهنده ی معیوب بودن شیر آب ورودی دستگاه است. شیر آب ورودی میزان آب وارد شده به ظرفشویی را تنظیم می کند. در ابتدا آب ماشین ظرفشویی تخلیه می شود و بعد از آن با باز شدن شیر آب ورودی دستگاه از آب پر می شود.

شیر آب ورودی ماشین ظرفشویی در پشت پانل دسترسی پایینی و در مقابل دستگاه قرار دارد. برای دسترسی به شیر آب ورودی باید ماشین ظرفشویی را از دیوار جدا کرده و کمی جلوتر بکشید. توصیه ی ما به شما این است که برای برطرف کردن مشکل شیر آب ورودی ظرفشویی با مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس گرفته و از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

یک نفر در حال تعویض شیر آب ورودی ماشین ظرفشویی

معیوب بودن شیر آب ورودی ماشین ظرفشویی باعث شنیده شدن صدا از دستگاه می شود

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی علت های تولید صدای ماشین ظرفشویی و نحوه ی برطرف کردن آن پرداختیم. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله پاسخ سوال، چرا صدای ماشین ظرفشویی من زیاد است؟ را پیدا کنید و بتوانید مشکل دستگاه را برطرف کنید.

لازم به ذکر است که بگوییم؛ اگر مشکل ماشین ظرفشویی شما برطرف نشد و به تعمیر دستگاه نیاز داشتید، می توانید با مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید. این مرکز با در اختیار داشتن تکنسین های کارآزموده و مجرب به شما کمک می کند، مشکل صدای ماشین ظرفشویی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *