تعمیرات

دلایل نشتی آب از کولر گازی بکو

نشتی آب در واحد داخلی و خارجی کولر گازی بکو با قطره اب نشان داده شده است

کولر گازی های بکو ممکن است گاهی اوقات دچار مشکلاتی شوند که نشتی آب یکی از آن موارد است. اگر واحد داخلی یا بیرونی کولر گازی بکو شما دچار نشتی و چکه کردن آب شده است، مطالعه این مقاله می تواند شما را در رفع این مشکل یاری نماید.

دلایل نشتی آب در یونیت داخلی کولر گازی بکو

دلایل مختلفی برای نشتی آب از یونیت داخلی کولر گازی بکو وجود دارد. برای پیدا کردن مشکل ابتدا دستگاه را خاموش کنید و موارد زیر را برای برطرف کردن نشتی بررسی نمایید.

1. نصب نادرست یونیت داخلی تهویه مطبوع بکو

تهویه مطبوع بکو باید توسط شرکت های مجاز نصب شود. اگر نصب یا اتصالات آن ها به درستی انجام نشود، ممکن است کولر گازی بکو به درستی کار نکند و همچنین نشتی آب در آن رخ دهد. بنابراین باید از نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

مردی در حال نصب یونیت داخلی کولر گازی بکو

نصب یونیت داخلی کولر گازی بکو باید توسط افراد متخصص انجام شود.

2. کثیفی و گرفتگی فیلترهای یونیت داخلی کولر گازی بکو

فیلترهای هوای یونیت داخلی کولر گازی بکو باید هر 3 ماه یکبار و هر زمان که دستگاه افت عملکردی داشته باشد، بررسی و تمیز شوند. اگر این فیلترها کثیف یا مسدود شده باشند، هوای خنک تولید شده توسط تهویه مطبوع شما به درستی در سراسر اتاق گردش نخواهد کرد و نیز امکان چکه کردن آب هم خواهد بود.

برای تمیز کردن فیلتر هوای کولر گازی بکو خود، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید، زیرا هر مدل ممکن است دستور العمل های متفاوتی داشته باشد. اگر در یافتن دفترچه راهنمای دستگاه خود مشکل دارید، آن را با استفاده از شماره مدل محصول خود از سایت سازنده پیدا کنید.

شخصی در حال تعویض فیلتر هوای کولر گازی بکو است

در صورتی که فیلتر هوای کولر گازی بکو کثیف شده است، آن ها را تعویض نمایید.

3. ایراد اتصالات لوله ها در یونیت داخلی کولر گازی بکو

لوله های تخلیه آب یونیت داخلی کولر گازی بکو و اتصالات آن ها را بررسی کنید. اگر این اتصالات به درستی سر جای خود محکم نشده باشند، ممکن است آب از دستگاه نشت کند. توجه داشته باشید که شیلنگ تخلیه باید رو به پایین قرار بگیرد و برای تخلیه مناسب آب، هیچ گونه خم شدگی و تا خوردگی در شیلنگ وجود نداشته باشد.

لوله تخلیه واحد داخلی کولر گازی در حال نشت آب است.

اگر لوله های تخلیه در یونیت داخلی کولر گازی بکو به خوبی محکم نشده باشند، آب از دستگاه نشت می کند.

دلایل نشتی آب در یونیت خارجی کولر گازی بکو

چکه کردن آب از واحد بیرونی تهویه مطبوع بکو معمولا طبیعی است. زیرا وظیفه کولر گازی های بکو کشیدن هوا و رطوبت اتاق به درون خود و هدایت آن به بیرون از منزل است. اما اگر مقدار زیادی آب در اطراف واحد بیرونی تهویه هوای بکو شما وجود دارد که خشک نمی شود، دستگاه را خاموش کنید و موارد زیر را برای رفع نشتی آن بررسی نمایید.

در زیر واحد بیرونی کولر گازی بکو مقدار زیادی آب جمع شده است

اگر مقدار زیادی آب در اطراف واحد بیرونی تهویه هوای بکو وجود دارد، باید برای رفع نشتی اقدام کنید.

1. نصب غیر صحیح یونیت بیرونی کولر گازی بکو

واحد بیرونی کولر گازی بکو باید توسط افراد مجاز و واجد شرایط نصب شود. زیرا اگر نصب یا اتصالات آن بصورت صحیح انجام نشود، ممکن است کولر گازی بکو به درستی کار نکند و باعث چکه کردن آب در آن شود.

2. کثیفی و گرفتگی کویل های اواپراتور و کندانسور یونیت بیرونی کولر گازی بکو

تجمع کثیفی در کویل های اواپراتور و کندانسور یونیت بیرونی کولر گازی بکو، منجر به کاهش عملکرد دستگاه می شود که احتمال وقوع نشتی آب در آن را افزایش می دهد. برای تمیز کردن آن ها باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید، زیرا هر مدل ممکن است دستور العمل های متفاوتی برای تمیز کردن داشته باشد. اگر در یافتن دفترچه راهنمای تهویه مطبوع بکو خود مشکل دارید، می توانید آن را از سایت سازنده محصول دانلود کنید. همچنین می توانید برای تمیز کردن کویل های اواپراتور و کندانسور کولر گازی بکو با ما تماس بگیرید.

3. مشکل در اتصالات لوله ها در واحد خارجی تهویه مطبوع بکو

لوله های سیستم تخلیه آب در یونیت بیرونی کولر گازی بکو و اتصالات آن ها باید به درستی در سر جای خود محکم قرار گرفته باشند. در غیر این صورت ممکن است نشتی آب از دستگاه اتفاق بیافتد. بنابراین مطمئن شوید که شیلنگ سیستم تخلیه رو به پایین قرار گرفته و هیچ گونه خم شدگی و تا خوردگی در شیلنگ تخلیه وجود نداشته باشد تا آب بتواند به درستی از یونیت خارجی کولر گازی بکو خارج شود.

شخصی در حال محکم کردن اتصالات لوله های یونیت خارجی کولر گازی بکو

در صورتی که اتصالات در یونیت خارجی کولر گازی بکو محکم نیستند، آن ها را محکم کنید.

4. ایراد تشت تخلیه و پمپ واحد خارجی کولر گازی بکو

تهویه مطبوع بکو آب میعان شده ی رطوبت اتاق را در ظرفی جمع آوری می کند که در صورت نشتی یونیت بیرونی، ابتدا باید آن ظرف را بررسی کنید. اگر این تشت تخلیه شکستگی یا ترک خوردگی داشته باشد، نیاز به تعویض دارد. اما اگر ظرف تخلیه پر است، پمپی که آب را پمپاژ می کند ممکن است معیوب شده باشد. در این حالت اتصال صحیح پمپ را بررسی کنید و هر گونه گرفتگی یا انسداد را برطرف نمایید. اگر مشکل ادامه داشت، برای تشخیص مشکل و تعمیر کولر گازی خود با یک مرکز تعمیرات تماس بگیرید.

مشکلات فنی در کولر گازی بکو

اگر مشکل نشتی و چکه کردن آب از واحد داخلی و خارجی کولر گازی بکو با وجود عمل کردن به موارد گفته شده باز هم ادامه پیدا کرد، ممکن است دستگاه شما مشکل فنی داشته باشد. در صورتی که مشکوک به این موضوع هستید، با یک نمایندگی خدمات مجاز برای تعمیر آن تماس بگیرید. اگر روی صفحه نمایش کولر گازی بکو شما کد خطایی نمایان شده است، پیدا کردن مشکل می تواند ساده تر باشد. در این حالت کد ظاهر شده را در جدول ارورهای کولر گازی بکو پیدا کنید و راه حل پیشنهادی آن را برای رفع مشکل، مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *