تعمیرات

دلایل خنک نکردن کولر گازی بکو

دو نفر که به دلیل خنک نشدن هوا توسط کولر گازی بکو گرمشان شده و در حال باد زدن خود هستند

ممکن است کولر گازی بکو شما هم دیگر هوا را به خوبی گذشته خنک نکند و یا حتی کلا دیگر باد خنکی از آن خارج نشود. دلایل مختلفی برای خنک نشدن هوا توسط کولر گازی بکو وجود دارد. ما سعی کردیم در این مقاله رایج ترین علل و راه حل هایی برای رفع این مشکل ارائه بدهیم. امیدواریم با استفاده از مطالعه این متن و اجرای راهکارها، بتوانید مشکل خنک نشدن هوای تهویه مطبوع بکو خود را برطرف کنید.

نصب کولر گازی بکو در مکان اشتباه و یا نصب نادرست آن

دستگاه تهویه مطبوع بکو باید توسط افراد مجاز و متخصص نصب شود. زیرا اگر نصب یا اتصالات بین واحدهای داخلی و خارجی به درستی انجام نشود، ممکن است کولر گازی به درستی کار نکند. همچنین اگر یک منبع گرمازا در نزدیکی کولر گازی بکو وجود داشته باشد، عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می بایست از نصب کولر گازی بکو در نزدیکی وسایلی مانند اجاق گاز که گرما تولید می کنند، خودداری کنید.

کولر گازی بکو در آشپزخانه در نزدیکی اجاق گاز نصب شده است.

نصب کولر گازی بکو در نزدیکی اجاق گاز اشتباه است.

نامتناسب بودن ظرفیت (BTU) کولر گازی بکو نسبت به فضا

دلیل دیگر خنک نکردن هوا توسط کولر گازی بکو این است که دستگاه شما ممکن است در اتاقی بزرگ تر از فضایی که توانایی خنک کردن آن را دارد، نصب شده باشد. کولرهای گازی دارای مقادیر مختلف BTU هستند که اساسا ظرفیت خنک کنندگی کولر گازی را تعیین می کند. مشخصات مدل تهویه مطبوع بکو خود را بررسی کنید و آن را با فضای اتاقی که در آن نصب شده است، مقایسه کنید. اگر ظرفیت آن متناسب با فضای اتاق نباشد، ممکن است نیاز به تعویض یا جابه جایی دستگاه خود داشته باشید.

کولر گازی بکو کوچک که در یک اتاق بزرگ نصب شده است

ظرفیت BTU کولر گازی بکو باید متناسب با اندازه اتاق انتخاب شود.

ایراد تنظیمات دما و حالت در کولر گازی بکو

برای این که هوای خنک از دستگاه تهویه مطبوع بکو به اتاق دمیده شود، باید دمای آن را روی درجه ای تنظیم کنید که کم تر از دمای فعلی اتاق باشد. در نتیجه اگر می خواهید هوای خنک تری داشته باشید، دما را کاهش دهید. همچنین توجه داشته باشید که اگر حالت FAN در کولر گازی بکو انتخاب شده باشد، هوا بدون سرد شدن یا گرم شدن از دستگاه خارج می شود. بنابراین باید حالت کولر گازی را به COOL تغییر دهید.

شخصی که کنترل کولر گازی بکو را روبروی دستگاه گرفته است

برای خنک شدن حالت کولر گازی بکو را روی COOL قرار دهید.

کثیفی و گرفتگی فیلتر هوای کولر گازی بکو

اگر فیلترهای هوای کولر گازی بکو کثیف و یا مسدود شوند، هوای خنک تولید شده توسط تهویه مطبوع به درستی در سراسر فضای اتاق گردش پیدا نمی کند. این فیلترها باید هر سه ماه یکبار تمیز و یا تعویض شوند. برای تمیز کردن فیلترهای کولر گازی بکو، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید و یا راهنمای کاربری دستگاه خود را از سایت بکو دانلود کنید.

فیلتر هوای کولر گازی کثیف و گرفته شده است

در صورت گرفتگی فیلتر هوای کولر گازی بکو عمل خنک سازی هوا به درستی انجام نمی شود.

کثیفی کویل های اواپراتور و کندانسور کولر گازی بکو

تجمع کثیفی و گرد و غبار روی کویل های اواپراتور و کندانسور کولر گازی بکو منجر به کاهش عملکرد خنک سازی هوا می شود. برای اطلاع از نحوه تمیز کردن این کویل ها به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. شما همچنین می توانید برای تمیز کردن کویل های اواپراتور و کندانسور کولر گازی با نمایندگی های مجاز خدمات و تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید.

کویل های کولر گازی

اگر کویل های کولر گازی بکو کثیف شوند عملکرد دستگاه دچار مشکل خواهد شد.

گرفتگی دریچه های ورودی و خروجی کولر گازی بکو

کولر گازی بکو هوا را از طریق دریچه های ورودی به درون خود می کشد و آن را از طریق دریچه های خروجی به فضای اتاق آزاد می کند. هر گونه انسداد و گرفتگی این دریچه ها مانند مزاحمت پرده ها و دیگر وسایل خانه و یا تجمع کثیفی در داخل دریچه ها ممکن است این جریان هوا را محدود کند. بنابراین باید دریچه ها را چک کنید و در صورت لزوم آن ها را تمیز کنید. همچنین اگر کولر گازی شما دارای واحد بیرونی است، باید دریچه های آن را نیز بررسی کنید.

دریچه هوای کولر گازی کثیف و گرفته شده است

در صورت کثیف شدن دریچه های ورودی و خروجی کولر گازی بکو، هوای خنک نمی تواند به راحتی جریان پیدا کند.

خروج هوای خنک کولر گازی بکو از خانه و بالا بودن زیاد دمای اتاق

هوا در داخل اتاق باید محبوس شود تا کولر گازی بکو بتواند به خوبی هوا را خنک کند. پنجره ها، درب ها و درزهای خانه را بررسی و آن ها را ببندید تا هوای سرد از اتاق خارج نشود. همچنین خنک کردن هوای اتاق توسط کولر گازی بکو ممکن است مدتی طول بکشد، به خصوص در مناطقی که دارای هوای گرم و مرطوب هستند. در چنین وقت هایی به کولر گازی خود فرصت دهید تا بتواند بطور کامل هوای اتاق را خنک کند. همچنین سیستم تهویه مطبوع بکو عملکردی به نام حالت جت دارد که امکان خنک کردن سریع هوا را فراهم می کند و شما با استفاده از آن می توانید زودتر به هوای خنک دسترسی پیدا کنید.

باد خنک کولر گازی بکو از درب باز اتاق در حال خارج شدن است

در صورت باز بودن درب و پنجره اتاق، هوای خنک تولید شده توسط کولر گازی بکو خارج می شود.

کمبود مبرد و سایر مشکلات فنی در کولر گازی بکو

ممکن است کمبود مبرد در کمپرسور کولر گازی بکو موجب خنک نشدن هوای اتاق شود. در این مورد باید با یک مرکز تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید تا مبرد کمپرسور را بررسی و در صورت لزوم دوباره آن را شارژ کند.

اگر مشکل خنک نشدن هوا توسط کولر گازی بکو، بعد از بررسی موارد ذکر شده باز هم ادامه پیدا کرد، ممکن است کولر گازی شما مشکل فنی داشته باشد. در این صورت شما می توانید با تیم داره چاره تماس بگیرید تا برای بررسی و تعمیر کولر گازی شما در اسرع وقت اقدامات لازم صورت پذیرد. همچنین اگر کد خطایی در نمایشگر کولر گازی بکو شما نمایان شده مقاله ارورهای کولر گازی بکو را برای رفع آن مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *