کدهای خطای کولر گازی

ارورهای کولر گازی ال جی و نحوه برطرف کردن آن ها

ارورهای کولر گازی ال جی

کد های ارور کولر گازی ال جی هنگام بروز مشکل در صفحه نمایش آن ها نمایان می شود. معمولا در این صورت می توان با انجام اقدامات لازم در چند مرحله ساده مشکل آن ها را برطرف کرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. البته این کدهای ارور، مربوط به کولر های گازی کوچک و خانگی ال جی می باشد.

ارورهای کولر گازی ال جی علت ارور
FL و P2 ظرف تخلیه ی کولر گازی پر شده است.
CH34 وارد آمدن فشار زیاد و غیر معمول به کولر گازی
E1 و CH02 اتصالی در سنسور لوله های داخلی
E2 و CH01 اتصالی در سنسور لوله های داخلی
E3 و CH03 خنک کننده کولر گازی دچار مشکل شده است.
E4 کولر گازی یخ زده است.
E5 مخزن جمع آوری آب پر شده است.
F1 و F2 و F3 کولر گازی مشکلی ندارد و به درستی کار می کند.

لیست کد های ارور کولر گازی ال جی و نحوه رفع آن

برای رفع کد ارور کولر گازی ال جی خود، کد مد نظرتان را در لیست زیر بیابید و با توجه به راه حلی که توصیه شده جهت بر طرف کردن ارور دستگاه، اقدام فرمایید.

1. کد ارور FL یا P2 کولر گازی ال جی

علت: کد ارور P2 یا FL کولر گازی ال جی (بسته به مدل) نشان می دهد که ظرف تخلیه در دستگاه پر شده است. ولی معمولا این ظرف نیازی به تخلیه ندارد، زیرا دستگاه مجهز به یک فن است که در بالای ظرف تخلیه نصب شده است. این فن، آب را به کندانسور انتقال می دهد که در نتیجه ی آن گرمای داخل دستگاه به بیرون هدایت می شود. همچنین معمولا مقدار آب در ظرف تخلیه به اندازه ای نیست که باعث خاموش شدن کولر شود.

راه حل: روش برطرف کردن کد ارور FL یا P2 در کولر گازی ال جی به نحوه نمایش کد در صفحه نمایش بستگی دارد. در نتیجه با توجه به نحوه نمایش کد، راه حل های زیر را بررسی کنید:

  1. کد ارور P2 یا FL در صفحه نمایش کولر گازی ال جی بصورت پی در پی نمایان می شود:

اگر ارور P2 یا FL بصورت پی در پی روی صفحه نمایش کولر گازی ال جی نمایان می شود، درپوش ظرف تخلیه را بردارید و کولر را به سمت عقب متمایل کنید تا آب از خروجی ظرف تخلیه خارج شود. اما اگر دستگاه در حالت COOL می باشد و کد P2 یا FL مکررا در صفحه نمایان می شود، بدین معناست که فضای اتاق خنک است و دستگاه به خوبی کار می کند.

بهتر است جهت جلوگیری از تخلیه ظرف کولر گازی ال جی بصورت پی در پی، سرعت فن را در حالت LOW قرار دهید. این کار باعث کاهش گردش هوا و در نتیجه کاهش از بین رفتن خنکی اتاق می شود. همچنین از بسته بودن تمامی درب ها و پنجره ها اطمینان حاصل کنید تا هدر رفت انرژی به حداقل برسد.

اگر کولر گازی ال جی در حالت DRY باشد، هدف اصلی آن، حذف رطوبت هوای اتاق خواهد بود. در نتیجه، می بایست تنظیمات دستگاه را به حالت COOL تغییر دهید. همچنین برخی از مدل های کولر گازی، مجهز به شلنگ جهت تخلیه مداوم آب دستگاه هستند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این مورد به دفترچه مدل دستگاه خود مراجعه کنید.

  1. کد ارور P2 یا FL نمایش داده می شود و آب کولر گازی ال جی تخلیه نمی شود:

اگر ارور P2 یا FL در کولر گازی ال جی نمایش داده می شود، همچنین کولر گازی را جهت خارج کردن آب ظرف به عقب متمایل کردید، ولی آب آن تخلیه نشد، در این صورت دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد. لطفا به صفحه درخواست تعمیر کولر گازی ما مراجعه نمایید.

  1. کد ارور P2 یا FL پس از تخلیه آب کولر گازی ال جی از صفحه نمایش پاک نمی شود:

اگر کد P2 یا FL پس از تخلیه آب کولر گازی LG از صفحه نمایش پاک نمی شود، در این صورت شما می بایست دستگاه خود را ریست کنید. جهت ریست کولر گازی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • کولر گازی ال جی را از برق بکشید و حداقل 10 ثانیه صبر کنید.
  • دوباره دستگاه را به برق متصل کنید.
  • دکمه POWER را فشار دهید تا کولر گازی مجددا روشن شود.

اگر کد خطای P2 یا FL پس از انجام مراحل بالا دوباره روی صفحه نمایش کولر گازی ال جی ظاهر شد، دستگاه نیاز به تعمیر دارد. در این حالت لطفا به برای درخواست تعمیر کولر گازی ال جی خود با ما تماس بگیرید.

  1. کد ارور P2 یا FL نمایش داده می شود ولی کولر گازی ال جی خاموش نمی شود:

اگر کد ارور P2 یا FL روی نمایشگر کولر گازی ال جی ظاهر می شود ولی دستگاه همچنان به کار خود ادامه می دهد و خاموش نمی شود، دستگاه نیاز به تعمیرات دارد. در این صورت می توانید با ما تماس بگیرید تا ما در اسرع وقت مشکل کولر گازی شما را برطرف کنیم.

صفحه نمایش کولر گازی ال جی ارور FL را نمایش می دهد

نمایش ارور FL در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به دلیل پر بودن ظرف تخلیه

2. کد ارور CH34 کولر گازی ال جی

علت: کد ارور CH34 زمانی روی صفحه نمایش کولر گازی ال جی نمایان می شود که سیستم SAFETY RELAY کولر گازی باعث خاموش شدن دستگاه شود. این اتفاق به دلیل وجود فشار زیاد و غیر معمول در داخل دستگاه رخ می دهد که شرکت سازنده برای محافظت از دستگاه در برابر گرمای بیش از حد طراحی کرده است. در نتیجه به هیچ عنوان نقص به حساب نمی آید.

راه حل: برای کاهش خطر گرم شدن بیش از حد کولر گازی ال جی، موارد زیر را انجام دهید:

  • یک سایبان روی کولر گازی ال جی نصب کنید تا دستگاه را از تابش مستقیم نور خورشید و شرایط آب و هوایی متفاوت، محافظت کند.
  • کویل های کندانسور کولر گازی را به طور مرتب تمیز کنید تا گردش هوای مناسبی درون دستگاه، جریان داشته باشد.
  • هنگامی که قصد ترک کردن خانه را دارید، به جای خاموش کردن کامل کولر گازی ال جی، درجه حرارت آن را روی درجات بالاتر تنظیم نمایید. این کار به دستگاه اجازه می دهد تا رطوبت و خنکی هوای خانه را بهتر کنترل کند. زیرا هنگام تنظیم مجدد دما روی درجات پایین تر، فشار وارده بر دستگاه کاهش می یابد.
صفحه نمایش کولر گازی ال جی ارور CH34 را نمایش می دهد

نمایش ارور CH34 در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به دلیل وارد آمدن فشار زیاد و غیر معمول به کولر گازی

3. کد ارور E1 یا CH02 کولر گازی ال جی

علت: کد ارور E1 یا CH02 در کولر گازی LG یک خطای AUTO-STOP PROTECTION است که ناشی از اتصالی در سنسور لوله های داخلی می باشد.

راه حل: وقتی کد ارور E1 یا CH02 در کولر گازی ال جی نمایان می شود، به دلیل وجود اتصالی در اجزای آن، دستگاه نیاز به تشخیص محل دقیق اتصالی و تعمیر تخصصی دارد. شما می توانید برای ثبت درخواست تعمیر کولر گازی خود با ما تماس بگیرید.

صفحه نمایش کولر گازی ال جی ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به دلیل اتصالی در سنسور لوله های داخلی

4. کد ارور E2 یا CH01 کولر گازی ال جی

علت: کد ارور E2 یا CH01 در کولر گازی ال جی، یک خطای AUTO-STOP PROTECTION است که ناشی از اتصالی در سنسور لوله های داخلی دستگاه می باشد.

راه حل: در صورت نمایان شدن کد خطای E1 یا CH01 در دستگاه کولر گازی ال جی که به دلیل اتصالی در اجزای داخلی آن است، دستگاه نیاز به تعمیرات تخصصی جهت تشخیص محل اتصالی دارد. لطفا از صفحه درخواست تعمیرات تهویه هوای ال جی دیدن کنید.

صفحه نمایش کولر گازی ال جی ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به دلیل اتصالی در سنسور لوله های داخلی

5. کد ارور E3 یا CH03 کولر گازی ال جی

علت: کد ارور E3 یا CH03 کولر گازی ال جی زمانی نمایش داده می شود که دستگاه تشخیص دهد که خنک کننده درست کار نمی کند.

راه حل: در صورت نمایان شدن ارور E3 یا CH03 در کولر گازی ال جی، دستگاه نیاز به تعمیر تخصصی دارد، زیرا این کد نشان دهنده بروز یک مشکل غیر عادی در دستگاه است که می بایست توسط متخصص تشخیص و تعمیر شود. در این حالت با ما تماس بگیرید تا مشکل کولر گازی ال جی شما را تشخیص دهیم و آن را برطرف کنیم.

صفحه نمایش کولر گازی ال جی ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به دلیل اینکه خنک کننده کولر گازی دچار مشکل شده است.

6. کد E4 کولر گازی LG

علت: کد E4 نمایان شده در کولر گازی ال جی، در واقع کد ارور نیست، بلکه نشان می دهد که کولر گازی، وارد حالت یخ زدایی شده است. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه، مقداری یخ زدگی روی قسمت اِواپراتور (evaporator) تشخیص دهد. یخ زدگی کولر گازی ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد.

راه حل: قسمت اِواپراتور در پشتِ توریِ جلوییِ کولر گازی قرار دارد که پس از یخ زدایی این قسمت، دستگاه مجددا کارکرد عادی خود را از سر می گیرد.

صفحه نمایش کولر گازی ال جی ارور E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به دلیل اینکه کولر گازی یخ زده است.

7. کد ارور E5 کولر گازی ال جی

علت: کد ارور E5 در کولر گازی ال جی نشان می دهد که مخزن جمع آوری آب پر شده است.

راه حل: اگر ارور E5 در کولر گازی ال جی شما نمایان شده است، برای تخلیه کامل مخزن آب، درپوش تخلیه پایینی را تا زمانی که کل آب مخزن از آن خارج شود، باز بگذارید. سپس هنگامی که مخزن آب را به طور کامل تخلیه کردید، درپوش را دوباره سر جای خود قرار دهید.

صفحه نمایش کولر گازی ال جی ارور E5 را نمایش می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به دلیل اینکه مخزن جمع آوری آب پر شده است.

8. کد F2 ،F1 و F3 کولر گازی ال جی

علت: نمایش کد F1،F2 و F3 روی کولر گازی ال جی به این معنی است که دستگاه در حالت FAN قرار دارد و کولر گازی به درستی کار می کند. بطوریکه عدد نشان داده شده، مقدار سرعت تنظیم شده برای فن می باشد.

راه حل: اگر کد F1،F2 و F3 روی کولر گازی ال جی شما نمایان شده است به این معنا است که دستگاه به درستی کار می کند و نیازی به اقدام خاصی ندارید.

صفحه نمایش کولر گازی ال جی کد F2 را نمایش می دهد

نمایش کد F2 در صفحه نمایش کولر گازی ال جی به این معنی است که کولر گازی مشکلی ندارد و به درستی کار می کند.

اگر کد ارور کولر گازی ال جی مورد نظر خود را در لیست بالا پیدا نکردید، برای رفع مشکل آن به دفترچه راهنمای دستگاه کولر گازی خود مراجعه کنید.

عیب یابی کولر گازی ال جی

گاهی اوقات ممکن است کولر گازی ال جی نتواند مشکل به وجود آمده در دستگاه را تشخیص و به وسیله کد ارور به ما نشان دهد. در این صورت ما می بایست با توجه به شرایط و نحوه کارکرد کولر گازی مشکل آن را به درستی تشخیص دهیم و برای رفع آن اقدام کنیم. در بعضی مواقع نیز تماس با یک شرکت خدماتی کولر گازی برای تشخیص مشکل و رفع آن نیاز می باشد.

6 مشکل رایج کولر گازی ال جی

عیب یابی کولر گازی ال جی برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1. کولر گازی LG آنطور که باید خنک نمی کند

علت احتمالی: خنک نکردن کولر گازی ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

  • مسیر جریان هوای کولر گازی ال جی محدود شده است.
  • دما به درستی تنظیم نشده است.
  • فیلتر هوا کثیف است.
  • ممکن است اتاق گرم بوده باشد.
  • هوای خنک از در، پنجره یا شکافی به بیرون هدایت می شود.

راه حل: دلایل خنک نکردن کولر گازی ال جی که در بالا گفته شد، راه حل هایی دارد که به ترتیب در ادامه به شما ارائه خواهیم کرد:

  • مطمئن شوید که هیچ وسیله ای از جمله پرده و مبلمان جلوی مسیر کولر گازی ال جی را مسدود نکرده باشد.
  • اگر کولر گازی در حالت COOL قرار دارد، با فشار دادن دکمه DECREASE دمای پایین تری برای آن تنظیم کنید.
  • فیلترهای هوا را حداقل هر 2 هفته یکبار تمیز کنید.
  • هنگامی که کولر گازی برای اولین بار یا بعد از مدتی روشن می شود، برای خنک کردن هوای اتاق نیاز به زمان دارد.
  • خانه را از جهت باز بودن در و پنجره و وجود درز و شکاف بررسی کنید.

2. کولر گازی ال جی یخ زده است

علت احتمالی: کویل های خنک کننده کولر گازی ال جی یخ زده اند.

راه حل: یخ ممکن است جریان هوای کولر گازی ال جی را مسدود کند و سیستم تهویه مطبوع را از خنک کردن مناسب اتاق باز دارد. دستگاه را روی حالت High Fan یا High Cool تنظیم کنید.

پنل بیرونی کولر گازی ال جی یخ زده است

یخ جریان هوای کولر گازی ال جی را مسدود کرده است.

3. از پنل بیرونی دستگاه تهویه هوای ال جی آب چکه می کند

علت احتمالی: هوای منطقه گرم و مرطوب است.

راه حل: چکه کردن آب از پنل بیرونی تهویه هوای ال جی طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

4. از پنل داخلی کولر گازی ال جی آب چکه می کند

علت احتمالی: پنل تهویه هوای ال جی به سمت درستی مایل نشده است.

راه حل: برای دفع مناسب آب، مطمئن شوید که کولر گازی از قسمت جلویی به عقب کمی مایل نصب شده باشد.

5. در تشت زیر کولر گازی ال جی آب جمع می شود

علت احتمالی: تهویه هوای LG رطوبت را از هوا خارج و سپس آن را در تشت دستگاه، جمع آوری می کند.

راه حل: این مورد برای یک دوره کوتاه، در مناطق با رطوبت کم و دوره ای طولانی تر، در مناطق خیلی مرطوب، طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

6. دستگاه تهویه هوای ال جی بصورت خودبخود خاموش و روشن می شود

علت احتمالی: روشن و خاموش شدن خودبخودی کولر گازی ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما این موارد از شایع ترین دلایل هستند:

  • فیلتر هوای کولر گازی کثیف است یا مسیر گردش هوا مسدود شده است.
  • دمای بیرون فوق العاده زیاد است.

راه حل: خاموش و روشن شدن خودبخودی کولر گازی ال جی به دلیل موارد بالا، راه حل هایی دارد که در ادامه به ترتیب آورده ایم:

  • فیلتر هوای کولر گازی را تمیز کنید و وسایلی که ممکن است باعث محدود کردن گردش هوا در دستگاه شود را از آن دور کنید.
  • سرعت فن را بیشتر کنید تا هوای بیشتری از طریق کویل های خنک کننده وارد خانه شود.

7. کولر گازی ال جی هنگام کار کردن صدا می دهد

علت احتمالی: صدا دادن کولر گازی ال جی می تواند دو دلیل داشته باشد:

  • صدای گردش هوای کولر گازی
  • لرزش پنجره و ایراد در نصب و راه اندازی دستگاه تهویه

راه حل: برای رفع صدای تهویه هوای ال جی ناشی از دلایل بالا، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • صدای گردش هوا در کولر گازی طبیعی است. ولی اگر این صدا شما را آزار می دهد، می بایست سرعت فن را کم تر کنید.
  • به دستور العمل های نصب مراجعه کنید یا مشکل را با نصاب خود در میان بگذارید.
مردی که از صدای ناشی از کولر گازی عصبانی شده و روی سر و گوش هایش بالش گزاشته

صدا دادن کولر گازی ال جی ممکن است به دلیل نصب نادرست دستگاه باشد.

8. کنترل کولر گازی ال جی با وجود داشتن باطری سالم کار نمی کند

علت احتمالی: ریموت کنترل دستگاه تهویه هوای ال جی را در محدوده ای که عمل می کند نگه نمی دارید و یا قرار داشتن وسیله ای بین ریموت کنترل و کولر گازی باعث ایجاد مزاحمت شده است.

راه حل: مناسب ترین حالت برای کارکرد بهتر ریموت کنترل کولر گازی ال جی، حداکثر فاصله ی 6 متری و شعاع 120 درجه ریموت کنترل از پنل دستگاه می باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم انواع دلایل و روش های رفع کدهای ارور کولر گازی ال جی و همچنین نحوه حل ایراداتی که حتی خود دستگاه توانایی تشخیص درست آن ها را ندارد، مطرح و توضیح دهیم. امیدواریم با خواندن این مطلب شما توانسته باشید خودتان در خانه مشکل دستگاه تهویه هوای خود را به بهترین روش حل کنید. اما اگر نتوانستید کولر گازی ال جی خود را عیب یابی کنید نگران نباشید! شما می توانید درخواست تعمیر تهویه مطبوع ال جی خود را در داره چاره ثبت کنید تا همکاران متخصص ما در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را تشخیص دهند و آن را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات کولر گازی ال جی

آشنایی با روش های عیب یابی مشکلات کولر گازی ال جی به شما کمک می کند، تا در زمان بروز مشکل در دستگاه بتوانید اقدامات مورد نیاز را انجام دهید. از این رو تصمیم گرفتیم در این بخش از مقاله با پاسخ دادن به سوالات متداول کاربران در مورد روش های برطرف کردن ایرادات کولر گازی ال جی، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

1- چرا کولر گازی LG هوای اتاق را خنک نمی کند؟
مسدود شدن مسیر جریان هوای کولر گازی، تنظیمات نادرست دما، کثیفی فیلتر هوا از دلایل خنک نکردن کولر گازی ال جی هستند.
2- چگونه می توان مشکل یخ زدن کویل های خنک کننده ی کولر گازی ال جی را برطرف کرد؟
برای رفع مشکل یخ زدن کویل های خنک کننده ی کولر گازی باید دستگاه را روی حالت High Fan یا High Cool تنظیم کنید.
3- برای رفع مشکل خاموش و روشن شدن خودکار کولر گازی ال جی چه باید کرد؟
برای اینکه کولر گازی LG به صورت خود به خود روشن یا خاموش نشود، باید فیلتر هوای دستگاه را تمیز کرده و موانع گردش هوا در کولر گازی را از آن دور کنید. همچنین سرعت فن را زیاد کنید تا هوای بیشتری از کویل های خنک کننده به محیط اطراف وارد شود.
4- علت چکه کردن آب از پنل داخلی کولر گازی ال جی چیست؟
تراز نبودن پنل تهویه هوای LG باعث می شود که آب از پنل داخلی کولر گازی ال جی چکه کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید اطمینان حاصل کنید که کولر گازی از قسمت جلویی به عقب کمی مایل نصب شده باشد.
5- جمع شدن آب در تشت زیر کولر گازی ال جی چه علتی دارد؟
کولر گازی ال جی، رطوبت را از هوا گرفته و سپس آن را در تشت دستگاه، جمع آوری می کند. این مورد در مناطقی با آب و هوای مرطوب طبیعی است.
6- چکه کردن آب از پنل بیرونی دستگاه تهویه هوای LG چه دلیلی دارد؟
گرم و مرطوب بودن آب و هوای منطقه باعث می شود که آب از پنل بیرونی دستگاه تهویه هوای ال جی چکه کند.
7- برای کارکرد بهتر ریموت کنترل کولر گازی ال جی چه باید کرد؟
برای اینکه ریموت کنترل کولر گازی ال جی به درستی کار کند، باید ریموت حداکثر در فاصله ی 6 متری و شعاع 120 از پنل دستگاه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *