کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی هیتاچی و نحوه برطرف کردن آن ها

کدهای ارور ماشین ظرفشویی هیتاچی

ماشین ظرفشویی های هیتاچی دارای یک سیستم تشخیص خطای بسیار هوشمند و اتوماتیک هستند که در صورت بروز هر گونه مشکل، آن را بصورت یک کد ارور در صفحه نمایش دستگاه نشان می دهد. آشنایی با این کدهای خطا، کار عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی را بسیار آسان تر می کند. بطوریکه در اکثر موارد، افراد خود می توانند ایراد دستگاه را شناسایی و با داشتن علم بر چگونگی رفع آن، با صرف کم ترین هزینه و زمان در جهت تعمیر ماشین ظرفشویی Hitachi خود اقدام نمایند. در این مقاله ما قصد داریم تا اطلاعات لازم در مورد ارورهای ماشین ظرفشویی هیتاچی و همچنین مشکلات رایج این دستگاه را در اختیار شما قرار دهیم.

کدهای ارور ماشین ظرفشویی هیتاچی علت ارور
E1 مشکل گرمایش آب
E2 بالا بودن بیش از اندازه دمای آب
E3 نشت آب
E4 بروز مشکل در تامین آب مورد نیاز
E5 ایراد تخلیه آب
E9 کم بودن سطح آب در ماشین ظرفشویی

لیست کدهای ارور ماشین ظرفشویی هیتاچی

در جدول بالا علت بروز ارورهای ماشین ظرفشویی هیتاچی بصورت مختصر توضیح داده شده است. بنابراین با مطالعه این جدول توانسته ایم که مفهوم کد خطای نشان داده شده و محل بروز مشکل را دریابیم. در ادامه ضمن توضیح بیشتر در مورد علت نمایش ارورهای مختلف در ماشین ظرفشویی Hitachi، در مورد انجام اقدامات لازم در جهت رفع این کدهای خطا نیز صحبت خواهیم کرد.

1. ارور E1 ماشین ظرفشویی هیتاچی

علت: دلیل نمایش کد ارور E1 ماشین ظرفشویی هیتاچی، نرسیدن دما به درجه تنظیم شده در دستگاه جهت شستشو است. این به این معنی می باشد که آب در دستگاه نمی تواند گرم شود.

راه حل: برای رفع کد خطای E1 ماشین ظرفشویی هیتاچی، باید ترموستات را چک و در صورت خرابی، آن را تعویض نمایید.

نمایشگر ماشین ظرفشویی هیتاچی کد ارور E1 را نشان می دهد.

ارور E1 ماشین ظرفشویی هیتاچی به علت مشکل گرمایش آب

2. ارور E2 ماشین ظرفشویی هیتاچی

علت: ظهور ارور E2 در ماشین ظرفشویی هیتاچی، به معنی داغ شدن بیش از حد آب است که در این حالت اگر دمای آب بیشتر از 80 درجه سانتی گراد باشد ممکن است به ظروف داخل دستگاه بخصوص ظروف پلاستیکی آسیب برساند و موجب دفرمه شدن آن ها شود.

راه حل: به منظور رفع ارور E2 ماشین ظرفشویی هیتاچی، عامل داغ شدن بیش از اندازه آب باید توسط تعمیرکار عیب یابی و جهت تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام شود.

نمایشگر ماشین ظرفشویی هیتاچی کد ارور E2 را نشان می دهد.

ارور E2 ماشین ظرفشویی هیتاچی به علت بالا بودن بیش از اندازه دمای آب

3. ارور E3 ماشین ظرفشویی هیتاچی

علت: دلیل این که با ارور E3 ماشین ظرفشویی هیتاچی مواجه می شویم، نشت آب است.

راه حل: برای رفع کد ارور E3 ماشین ظرفشویی Hitachi اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در صورت خرابی اهرم میکروسوئیچ آب، شیر برقی و هیدروستات در ماشین ظرفشویی هیتاچی، آن ها را تعویض کنید.
  • در صورت قطع شدن سیم های میکروسوئیچ، آن ها را تعویض نمایید.
نمایشگر ماشین ظرفشویی هیتاچی کد ارور E3 را نشان می دهد.

ارور E3 ماشین ظرفشویی هیتاچی به علت نشت آب

4. ارور E4 ماشین ظرفشویی هیتاچی

علت: زمانی با کد ارور E4 در ماشین ظرفشویی هیتاچی روبرو می شویم که تامین آب مورد نیاز دستگاه دچار مشکل شود.

راه حل: جهت برطرف کردن کد ارور E4 ماشین ظرفشویی هیتاچی، موارد زیر را انجام دهید:

  • لوله های ورودی آب به ماشین ظرفشویی هیتاچی را بررسی کنید که سالم و دارای اتصال بدون نقص باشند.
  • از باز بودن شیر ورودی آب و عدم رسوب گرفتگی یا یخ زدگی آن اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که موفق به رفع مشکل خطای E4 ماشین ظرفشویی هیتاچی نشدید، دستگاه را خاموش کرده، از برق بکشید و با یک متخصص برای تعمیر ماشین ظرفشویی Hitachi خود مشورت نمایید.

نمایشگر ماشین ظرفشویی هیتاچی کد ارور E4 را نشان می دهد.

ارور E4 ماشین ظرفشویی هیتاچی به علت بروز مشکل در تامین آب مورد نیاز

5. ارور E5 ماشین ظرفشویی هیتاچی

علت: کد ارور E5 در ماشین ظرفشویی هیتاچی نشان دهنده بروز ایراد در تخلیه آب است.

راه حل: اگر ارور E5 در ماشین ظرفشویی هیتاچی شما نمایان شد برای رفع آن، در صورت گرفتگی، پیچ خوردگی و تا خوردگی شیلنگ تخلیه، آن را صاف کنید و انسداد شیلنگ را رفع نمایید و اگر شیلنگ تخلیه سوراخ شده است، آن را تعویض نمایید. در صورت سالم بودن شیلنگ تخلیه، پمپ تخلیه را چک کنید که سالم باشد، در غیر این صورت برای تعویض پمپ تخلیه آب اقدام نمایید.

نمایشگر ماشین ظرفشویی هیتاچی کد ارور E5 را نشان می دهد.

ارور E5 ماشین ظرفشویی هیتاچی به علت ایراد تخلیه آب

6. ارور E9 ماشین ظرفشویی هیتاچی

علت: در صورتی که ارور E9 را در ماشین ظرفشویی هیتاچی مشاهده نمودید به این مفهوم است که سطح آب در ماشین ظرفشویی پایین است.

نمایشگر ماشین ظرفشویی هیتاچی کد ارور E9 را نشان می دهد.

ارور E9 ماشین ظرفشویی هیتاچی به علت کم بودن سطح آب در دستگاه

راه حل: برای برطرف کردن ارور E9 در ماشین ظرفشویی Hitachi، در صورتی که خانه شما با کمبود فشار آب مواجه است، جهت افزایش آن اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین از باز بودن کامل شیر آب ورودی و عدم گرفتگی شیلنگ ورودی و شیر آب ورودی مطمئن شوید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی هیتاچی

در قسمت اول مقاله به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی هیتاچی و نحوه برطرف کردن آن ها پرداختیم. اما سیستم تشخیص خطای اتوماتیک این دستگاه گاهی اوقات ممکن است قادر به تشخیص نوع و محل خرابی نباشد. در این موارد می توان با فرا گرفتن مهارت های عیب یابی تا زمان حضور کارشناسان تعمیر از بروز خسارت ها و آسیب های دیگر به ماشین ظرفشویی پیشگیری کرد. در نتیجه مطالعه دستورالعمل های توضیح داده شده در این بخش می تواند بسیار مفید باشد.

6 مشکل رایج در ماشین ظرفشویی هیتاچی

روش های ساده عیب یابی مشکلات ماشین ظرفشویی هیتاچی

1. ماشین ظرفشویی هیتاچی کار نمی کند

علت احتمالی: روشن نشدن ماشین ظرفشویی هیتاچی و کار نکردن آن می تواند به دلایل مختلفی از جمله بسته نبودن صحیح درب، ایراد سیم کشی و مدار رخ دهد.

راه حل: جهت رفع مشکل کار نکردن و روشن نشدن ماشین ظرفشویی هیتاچی، ابتدا از بسته شدن صحیح درب مطمئن شوید، سپس به سراغ چک کردن سیم کشی ها و مدارهای دستگاه بروید. اگر موفق به عیب یابی مشکل نشدید، جهت تعمیر ماشین ظرفشویی هیتاچی خود با یک تعمیرکار صحبت نمایید.

2. ماشین ظرفشویی هیتاچی ظروف را خوب شستشو نمی دهد

علت احتمالی: خوب شسته نشدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی هیتاچی به دلیل کثیف بودن داخل دستگاه از جمله چسبیدن تکه های مواد غذایی و لکه های چربی روی لاستیک درب، خراب شدن اسپری های آبپاش و یا گرفتگی فیلتر کف ماشین ظرفشویی می باشد.

راه حل: اگر ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی به خوبی شسته نمی شوند، جهت رفع مشکل باید قسمت های داخلی دستگاه از جمله فیلتر، بازوهای آبپاش، لاستیک درب، کف و دیواره ها را تمیز کنید. برای انجام این کار می توانید از برنامه شستشوی مخصوص خود ماشین ظرفشویی بدون قرار دادن هیچ گونه ظرفی استفاده کنید.

یک نفر به دلیل این که ماشین ظرفشویی هیتاچی ظرف ها را خوب نشسته ناراحت است و دستانش را روی سرش گذاشته

مشکل خوب شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی

3. آب وارد ماشین ظرفشویی هیتاچی نمی شود

علت احتمالی: عدم ورود آب به ماشین ظرفشویی هیتاچی جهت شروع شستشو، به دلیل خرابی شیر ورودی آب، گیر کردن شناور به علت چسبیدن چربی و مواد غذایی، ایراد تایمر و سوئیچ شناور است.

راه حل: اگر با مشکل پر نشدن آب به درون ماشین ظرفشویی هیتاچی به منظور شروع شستشو مواجه هستید، باید شیر ورودی آب، شناور، تایمر و سوئیچ شناور را چک کنید که هر کدام عملکرد مورد انتظار خود را به درستی انجام دهند. در غیر این صورت آن ها را تعویض کنید.

4. ماشین ظرفشویی هیتاچی هنگام کار صدا می دهد

علت احتمالی: دلیل صدا دادن ماشین ظرفشویی هیتاچی هنگام کار این است که ظروف به درستی درون دستگاه چیده نشده اند، بطوری که ممکن است ظروف به یکدیگر یا حتی به بازوهای آبپاش برخورد کنند و باعث ایجاد صدا شوند. دلیل بعدی بعد از اشتباه در چینش ظروف در ماشین ظرفشویی، شکستگی بازوهای آبپاش و خرابی پمپ ماشین ظرفشویی Hitachi است که می تواند باعث ایجاد صدای زیاد در دستگاه حین کار کردن شود.

راه حل: جهت رفع مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی هیتاچی هنگام شستشوی ظروف، باید ظرف ها را طوری در دستگاه بچینید که به یکدیگر و همچنین به بازوهای آبپاش هیچ گونه برخوردی نداشته باشند. برای اطمینان از این کار توصیه می شود قبل از شروع شستشو یکبار بازوهای آبپاش را با دست بچرخانید تا از عدم برخورد آن ها به ظروف اطمینان حاصل کنید. همچنین در صورت شکستگی و ایراد بازوهای آبپاش و پمپ ماشین ظرفشویی برای تعویض آن ها از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

یک نفر به دلیل صدای زیاد ماشین ظرفشویی هیتاچی گوش های خود را گرفته

مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی هیتاچی هنگام شستشوی ظروف

5. زمان شستشو در ماشین ظرفشویی هیتاچی افزایش می یابد

علت احتمالی: طول کشیدن زمان شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی نشان دهنده ایراد المنت حرارتی، موتور تایمر یا ترموستات است.

راه حل: در صورت زیاد شدن زمان شستشو در ماشین ظرفشویی Hitachi از یک تعمیرکار متخصص بخواهید تا عملکرد المنت گرمایشی، موتور تایمر و ترموستات را چک کند.

6. ماشین ظرفشویی هیتاچی ظروف را خشک نمی کند

علت احتمالی: از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی بعد از پایان فعالیت این است که پمپ تخلیه دستگاه دارای انسداد و گرفتگی است.

راه حل: اگر ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی خشک نمی شوند، باید محفظه پمپ تخلیه را چک کنید و هر گونه چربی و کثیفی که باعث گرفتگی شده را تمیز کنید.

ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی خیس مانده اند

مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی

7. ماشین ظرفشویی هیتاچی بوی بد می دهد

علت احتمالی: بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی هیتاچی به علت گیر کردن تکه های مواد غذایی و چربی درون دستگاه از جمله بازوهای آبپاش و فیلتر ماشین ظرفشویی است.

راه حل: جهت رفع بوی بد ماشین ظرفشویی هیتاچی باید هر چند وقت یکبار فیلتر را دربیاورید و بشویید، همچنین در صورت باقی ماندن تکه های مواد غذایی و لکه های چربی درون دستگاه، آن ها را کاملا تمیز کنید.

یک نفر در کنار ماشین ظرفشویی هیتاچی که بوی بد می دهد ایستاده و بینی خود را گرفته

مشکل بوی بد ماشین ظرفشویی هیتاچی

تعمیرات ماشین ظرفشویی هیتاچی در تهران و البرز

تعمیرات ماشین ظرفشویی Hitachi بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای، توسط تیم داره چاره قابل انجام است. فقط کافی است در صورت روبرو شدن با هر گونه مشکل یا ظهور هر گونه کد خطا در نمایشگر ماشین ظرفشویی خود، با داره چاره که نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی هیتاچی در تهران و البرز است، تماس حاصل فرمایید تا از خدمات تعمیر تخصصی انواع مشکلات ماشین ظرفشویی، بهره مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که فهرستی از کدهای ارور ماشین ظرفشویی هیتاچی و همچنین مشکلات شایعی که ممکن است در این دستگاه با آن ها روبرو شوید را توضیح دهیم. اگر در عیب یابی و رفع مشکلات ماشین ظرفشویی Hitachi خود دچار مشکل شده اید، می توانید با تیم تخصصی داره چاره تماس بگیرید تا تعمیرکاران ما بتوانند در اسرع وقت جهت تعمیر ماشین ظرفشویی شما اقدام نمایند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین ظرفشویی هیتاچی

آشنایی با سوالات رایج کاربران در مورد روش های رفع ایرادات ماشین ظرفشویی هیتاچی به شما کمک می کند قبل از حضور تعمیرکار در محل اقدامات درستی انجام دهید و در اکثر موارد مشکل دستگاه را برطرف کنید.

1- چرا ماشین ظرفشویی هیتاچی بوی بد می دهد؟
گیر کردن تکه های مواد غذایی و چربی درون دستگاه از جمله بازوهای آبپاش و فیلتر دستگاه باعث می شود که بوی بدی از ماشین ظرفشویی هیتاچی به مشام برسد.
2- علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی چیست؟
انسداد و گرفتگی پمپ تخلیه مهم ترین علتی است که باعث می شود ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی خشک نشوند.
3- دلیل طولانی شدن زمان شستشو در ماشین ظرفشویی هیتاچی چیست؟
معیوب بودن المنت حرارتی، موتور تایمر یا ترموستات باعث می شود که زمان شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی افزایش یابد.
4- چگونه می توان مشکل وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی هیتاچی را برطرف کرد؟
برای رفع ایراد پر نشدن آب درون ماشین ظرفشویی هیتاپی با بررسی شیر ورودی آب، شناور، تایمر و سوئیچ شناور از سالم بودن عملکرد آن ها اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید.
5- برای رفع مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی چه باید کرد؟
برای تمیز شسته شدن ظروف در ماشین ظرفشویی هیتاچی فیلتر، بازوهای آبپاش، لاستیک درب، کف و دیواره ها را تمیز کنید. شما می توانید برنامه ی مخصوص شستشوی ظرفشویی بدون ظروف را اجرا کنید.
6- صدای ماشین ظرفشویی هیتاچی هنگام کار کردن چه دلیلی دارد؟
چیدمان نادرست ظروف درون ظرفشویی و برخورد آن ها با یکدیگر یا با بازوهای آبپاش، شکستگی بازوهای آبپاش و خرابی پمپ دستگاه باعث شنیده شدن صدای زیاد از ماشین ظرفشویی هیتاچی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *