تعمیرات

چرا ماشین ظرفشویی شما با آب پر نمی شود؟

پر نشدن آب ماشین ظرفشویی

از بین همه ی مشکلات تعمیر ماشین ظرفشویی که ممکن است با آن روبه رو شوید، وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بسیار آزار دهنده است. وظیفه ی ماشین ظرفشویی تمیز کردن ظروف است که بدون تامین آب نمی تواند این کار را انجام دهد. این مشکل ممکن است کارهای شما را در آشپزخانه مختل کند، اما با انجام تعمیرات مناسب می توان آن را حل کرد. برای اینکه شما بتوانید عملیات تعمیر ماشین ظرفشویی را انجام دهید، در ادامه اطلاعاتی در مورد علل شایع پر نشدن آب ماشین ظرفشویی ارائه می دهیم.

خرابی سوئیچ شناور

سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی میزان آب موجود در دستگاه را کنترل می کند. زمانی که سوئیچ شناور به سطح از پیش تعیین شده برسد، خاموش می شود تا از سرازیر شدن آب از ماشین ظرفشویی جلوگیری کند. اما اگر سوئیچ شناور شکسته شده باشد یا گیر کرده باشد، ممکن است به طور کلی اجازه ندهد تا ماشین ظرفشویی از آب پر شود.

برای بررسی سوئیچ شناور باید ماشین ظرفشویی را از پریز برق بکشید و قفسه ی پایینی را بردارید تا به پوشش مجموعه سوئیچ شناور دسترسی پیدا کنید. درپوش را بردارید و سوئیچ شناور را با حرکت به بالا و پایین مورد بررسی قرار دهید. سوئیچ باید به راحتی حرکت کند و اگر اینطور نیست بایستی اطراف آن را تمیز کنید و مطمئن شوید که به راحتی حرکت می کند.

علاوه برآن ممکن است سوئیچ شناور نیروی مورد نیاز را برای عملکرد درست دریافت نکند. برای بررسی این مورد باید سوئیچ شناور را با استفاده از مولتی متر بررسی کنید. برای انجام این کار باید با یک تکنسین حرفه ای تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی

خرابی سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی یکی از دلایل پر نشدن آب ماشین ظرفشویی

خرابی شیرهای ورودی آب

شیر ورودی آب، جریان مداوم آب را برای ماشین ظرفشویی فراهم می کند و خرابی سوپاپ یکی از علل شایع پر نشدن آب ماشین ظرفشویی می باشد. برای حل این مشکل قطعا باید دریچه ی ورودی را برای مشکلات احتمالی بررسی کنید.

دریچه ورودی آب ماشین ظرفشویی در پشت پنل دسترسی ودر قسمت پایین انتهای دستگاه قرار دارد و دارای یکسری شیلنگ متصل به آن است که آب را به داخل ماشین ظرفشویی وارد می کند. ابتدا باید این شیلنگ ها را از نظر اتصالات یا پیچ خوردگی های شل مورد بررسی قرار دهید که هر دو می توانند مشکلاتی در منبع آب دستگاه ایجاد کنند. علاوه بر آن ، بایستی صفحه فیلتر شیر را نیز مورد بررسی قرار دهید، زیرا گرفتگی صفحه می تواند از ورود آب به ماشین ظرفشویی جلوگیری کند.

بازرسی سوپاپ ورودی آب ماشین ظرفشویی مخصوصا برای افراد بی تجربه می تواند کار دشواری باشد. برای بررسی این قطعه می توانید از متخصص تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی در کنار یک نفر در حال بررسی شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی

خرابی شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی یکی از دلایل پر نشدن آب ماشین ظرفشویی می باشد

خرابی سوئیچ درب

تا زمانی که درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشود، دستگاه از آب پر نمی شود. با خرابی سوئیچ درب، دستگاه توانایی تشخیص باز و بسته بودن درب را ندارد. در ابتدا باید مطمئن شوید که درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته شده است سپس واشر درب را بررسی کنید تا به درستی نصب شده باشد و اطراف درب بسته را بررسی کنید تا محکم باشد. اگر خود درب به درستی بسته شود، احتمالا مشکل از سوئیچ درب است.

سوئیچ درب در کنترل پنل ماشین ظرفشویی قرار دارد. با برداشتن درب پنل کنترل می توانید به سوئیچ درب دسترسی داشته باشید و آن را بررسی کنید. همانند سوئیچ شناور برای بررسی سوئیچ درب می توانید از مولتی متر استفاده کنید. انجام این کار کمی دشوار است بنابراین بهتر است انجام این کار را به تعمیرکار مجرب لوازم خانگی واگذار کنید.

یک نفر در حال بررسی خرابی سوئیچ درب ماشین ظرفشویی

خرابی سوئیچ درب ماشین ظرفشویی یکی از دلایل پر نشدن آب ماشین ظرفشویی می باشد

همین امروز مشکلات مربوط به ماشین ظرفشویی را تعمیر کنید

ماشین ظرفشویی که با آب پر نمی شود، یک وسیله ی بی فایده است، اما این مشکل قابل حل است. اگر شما در رابطه با علل پر نشدن آب ماشین ظرفشویی اطلاعات کافی داشته باشید، می توانید با این مشکل برخورد کنید و نسبت به حل مشکل اقدام کنید. در حالی که ممکن است مشکل تعمیر ماشین ظرفشویی را به تنهایی حل کنید، اما این کار می تواند کمی چالش برانگیز باشد. برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه می توانید با خدمات تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید تا کار را به درستی انجام دهند.