آموزش و نگهداری

مقایسه کولر گازی اینورتر و معمولی (غیر اینورتر)

مقایسه کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

شما می توانید تا 58 درصد در هزینه های گرمایش و سرمایش خود با کولر گازی اینورتر در مقایسه با نوع معمولی (غیر اینورتر) صرفه جویی کنید. این صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی، به دلیل روش متفاوت راه اندازی موتور کمپرسور بین واحدهای اینورتر و غیر اینورتر است. خرید کولر گازی جدید ممکن است فرآیندی آسان به نظر برسد. زیرا ما معمولا بعد از انتخاب برند و اندازه ظرفیت کولر گازی، قیمت آن را در حد بودجه خودمان انتخاب می کنیم. با این حال، فقط برند، قیمت و ظرفیت کولر گازی نیست که باید در نظر بگیریم. بلکه باید بین دو کولر گازی نوع اینورتر و غیر اینورتر نیز تصمیم گیری کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

در روزهای گرم تابستان هوای داخل خانه یا ساختمان ها می تواند چنان گرم شود که داشتن یک سیستم خنک کننده امری ضروری تلقی می شود. در حقیقت خرید و نصب یک دستگاه تهویه مطبوع مناسب برای حفظ راحتی افراد بسیار حیاتی است. همچنین مطابقت داشتن کولر گازی با نیازهای روزمره افراد برای خنک و راحت نگه داشتن محل کار و زندگی ضروری است. بر این اساس دو نوع عملکرد برای کولر گازی وجود دارد که با نام اینورتر و معمولی (غیر اینورتر) شناخته می شود. هر دو این مدل ها می توانند فضا را خنک یا گرم کنند. اما انتخاب بین آن ها کمی دشوار است. بنابراین بهتر است با هر دو نوع کولر گازی آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای خانه یا محل کار شما مناسب تر است.

مقایسه مصرف انرژی کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر نشان می دهد که مصرف انرژی اینورتر 58 درصد کمتر است

با استفاده از کولر گازی اینورتر در مقایسه با نوع معمولی (غیر اینورتر) می توان 58 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

کولر گازی با برق کار می کند و افراد مجبور هستند مبلغ قابل توجهی را برای پرداخت قبوض آن هزینه کنند. بنابراین انتخاب نوع کولر گازی باید هوشمندانه انجام شود. نه تنها فقط باید مصرف برق را مورد بررسی قرار دهید، بلکه باید عوامل مهم دیگری را نیز در نظر بگیرید که به شما در انتخاب درست و عاقلانه بین کولر گازی اینورتر و معمولی (غیر اینورتر) کمک می کند. در ادامه به مقایسه این دو نوع کولر گازی خواهیم پرداخت.

پنج تفاوت اصلی کولر گازی اینورتر و معمولی (غیر اینورتر)

به طور خلاصه تهویه مطبوع اینورتر دستگاه های پیشرفته ای هستند که از کمپرسور کنترل شده استفاده می کنند، در حالی که سیستم های تهویه مطبوع غیر اینورتر دارای کمپرسورهای پیش فرض هستند که عموما ارزان تر و بسیار رایج تر از نوع اینورتر است. تهویه مطبوع اینورتر و معمولی در موارد مختلفی از جمله نحوه عملکرد قطعات با هم فرق دارند. برای دانستن تفاوت عملکرد بین هر دو نوع کولر گازی، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

1. تفاوت کمپرسور کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

مهم ترین تفاوت بین کولر گازی معمولی و اینورتر واحد کمپرسور آن ها است. تهویه مطبوع اینورتر دارای موتور کمپرسور متفاوتی نسبت به تهویه هوای غیر اینورتر است. کمپرسور به بخشی از واحد تهویه مطبوع اطلاق می شود که گاز مبرد را به شکل مایع فشرده می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مبرد شروع به خنک شدن می کند که موجب ایجاد هوای خنک و تنظیم دمای اتاق می شود. کولر گازی اینورتر با یک واحد کمپرسور قابل کنترل کار می کند. این بدین معنی است که هنگامی که نیاز به سرمایش یا گرمایش هوا می باشد، دستگاه می تواند میزان سرعت کمپرسور را بسته به دما، افزایش یا کاهش دهد. این در حالی است که یک تهویه مطبوع غیر اینورتر، هیچ راهی برای کنترل کمپرسور ندارد. بنابراین تهویه مطبوع غیر اینورتر برای تنظیم دمای اتاق، یا با ظرفیت کامل خود کار می کند و یا اصلا کار نمی کند.

کمپرسور کولر گازی در دستگاه با فلش نشان داده شده

محل قرارگیری کمپرسور کولر گازی

در نتیجه تهویه مطبوع اینورتر سازگارتر در نظر گرفته می شود، زیرا به طور انعطاف پذیر سرعت کمپرسور را برای مدیریت دمای اتاق تنظیم می کند. بطوریکه هنگامی که دستگاه را روشن می کنید، کمپرسور با سرعت کامل تا رسیدن به دمای مورد نظر، شروع به فعالیت می کند و در اواسط فعالیت خود مکررا متوقف نمی شود. در مقابل، کولر گازی غیر اینورتر معمولا بسته به دمای اتاق بر روی یک سطح خنک کنندگی ثابت کار می کند و هنگامی که دمای اتاق به سطح معینی برسد، کمپرسور دستگاه متوقف می شود. سپس وقتی دمای اتاق دوباره بالا رفت، کمپرسور مجددا شروع به فعالیت می کند.

در کولر گازی های معمولی (غیر اینورتر)، کمپرسور فقط دو سرعت دارد، حالت روشن و خاموش یا 100 درصد و صفر درصد. در حالی که کمپرسور اینورتر، می تواند موتور را به طور مداوم روشن نگه دارد و سرعت را برای ثابت نگه داشتن دما تنظیم کند. این بدان معناست که توان مصرفی می تواند بین 0 تا 100 درصد متغیر باشد. این کار نسبت به روشن و خاموش شدن مکرر موتور کمپرسور، از نظر مصرف انرژی هم بهینه تر است.

کمپرسور کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورتر، مشابه دونده ماراتن در مقابل دونده سرعت است. بطوریکه کمپرسور اینورتر با سرعتی ثابت پیش می رود و از نظر انرژی کارآمدتر است. اما کمپرسور غیر اینورتر انرژی بیشتری را در فاصله زمانی کوتاه مصرف می کند.

عملکرد کمپرسور اینورتر کولر گازی مانند دونده دو ماراتن و غیر اینورتر مانند دونده دو سرعت است

کمپرسور کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورتر، مشابه دونده ماراتن در مقابل دونده سرعت است.

سرعت موتور کمپرسور در کولر گازی اینورتر با تغییر قطبیت آهنرباها تنظیم می شود تا بین نیروهای جاذبه و دافعه جابجا شوند. بطوریکه تغییر نیروهای جاذبه و دافعه باعث چرخش موتور می شود. سرعت تغییر قطبیت آهنرباها، توسط کمپرسور اینورتر کنترل می شود که در این حالت این سرعت می تواند تنظیم شود. بنابراین اگر شما یک کولر گازی اسپلیت 6 کیلو واتی با فناوری اینورتر خریداری کرده باشید، به این معنی نیست که دستگاه همیشه با ظرفیت 6 کیلو وات کار خواهد کرد. بلکه ممکن است با ظرفیت کم تری کار کند یا حتی برای مدت کوتاهی با ظرفیت بالاتر از 100 درصد کار کند.

2. تفاوت کارایی، بازده و مصرف انرژی کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

یکی از تفاوت های بین تهویه مطبوع اینورتر و غیر اینورتر در نحوه تنظیم دما است. در یک کولر گازی اینورتر، کمپرسور به طور مداوم با قدرت کامل کار نمی کند، زیرا تنظیم دما در آن یک فرآیند خودکار است. از آنجایی که تهویه مطبوع اینورتر می تواند سرعت کمپرسور را کنترل کند و دما را در صورت لزوم تغییر دهد، گزینه بهتری برای صرفه جویی در مصرف برق است. زیرا این توانایی می تواند مصرف انرژی را محدود کند و کارایی دستگاه را افزایش دهد.

پایین بودن بازده کولر گازی معمولی (غیر اینورتر) می تواند باعث استفاده بیش از حد و غیر ضروری از انرژی شود و اغلب به صورت ناخواسته قبض برق خانه را بالا می برد. به این صورت است که تهویه مطبوع اینورتر کارآمدتر می باشد و در قبض های ماهانه می تواند صرفه جویی کند. همچنین به دلیل این ویژگی کم مصرف بودن، تهویه مطبوع اینورتر به عنوان یک سیستم سازگار با محیط زیست شناخته می شود، زیرا حدود 30 تا 50 درصد انرژی کم تری نسبت به نوع غیر اینورتر مصرف می کند.

خانم و آقا در حال بررسی قبض برق خود که به دلیل استفاده از کولر گازی غیر اینورتر هزینه آن زیاد شده.

استفاده از تهویه مطبوع غیر اینورتر می تواند باعث افزایش مصرف انرژی و هزینه قبض برق شود.

3. تفاوت عملکرد کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

کولر گازی اینورتر به دلیل سیستم کمپرسور قابل کنترل، یک واحد همه کاره و انعطاف پذیر به حساب می آید. زیرا با دمای تنظیم شده برای اتاق هماهنگ می شود و می تواند عملکرد دستگاه را بر اساس آنچه که ترموستات حس می کند، تنظیم کند. این تطبیق پذیری معمولا باعث برتری کولر گازی اینورتر از نظر عملکرد نسبت به کولر گازی معمولی که فقط می تواند در سطح ثابتی از قدرت کار کند، می شود.

در حقیقت کولر گازی اینورتر یک دستگاه هوشمند است که می تواند جریان AC را به DC و همچنین برعکس تغییر دهد. همچنین می تواند دما و سرعت موتور کمپرسور را با تنظیم منبع تغذیه تغییر دهد. از سوی دیگر، کولر گازی غیر اینورتر یا معمولی، بصورت ساده تر در صورت لزوم با تنظیم دما کار می کند. به این حالت که کنترلی روی منبع تغذیه ندارد و کمپرسور آن نیز سرعت ثابتی دارد.

کولر گازی اینورتر معمولا ابتدا با سرعت کم شروع به فعالیت می کند. بنابراین قبل از افزایش تدریجی تا رسیدن به حداکثر ظرفیت خود، به میزان قابل توجهی انرژی کم تری مصرف می کند. سپس بعد از رسیدن به دمای مناسب، کمپرسور اینورتر به طور کامل خاموش نمی شود. در عوض، برای حفظ دمای تنظیم شده، با کاهش سرعت، فعالیت خود را ادامه می دهد. در نتیجه اتلاف انرژی را به حداقل می رساند و به افراد اجازه می دهد تا از ثبات دمای اتاق لذت ببرند. اما به طور کلی هر دو تهویه مطبوع اینورتر و غیر اینورتر برای خنک یا گرم کردن یک اتاق کار می کنند، بنابراین شما باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید.

مقایسه عملکرد کمپرسور کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر در حالت خنک کنندگی

نمودار مقایسه عملکرد کمپرسور کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر در حالت خنک کنندگی

4. تفاوت صدای کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

کولر گازی اینورتر برق کم تری مصرف می کند، ظرفیت گرمایش و سرمایش آن ها بسته به دمای داخل و بیرون خانه، متفاوت است و از روشن و خاموش شدن های ناگهانی جلوگیری می کند. در نتیجه ی این عوامل صدای کم تری نسبت به نوع معمولی (غیر اینورتر) کولر گازی خواهد داشت. از سوی دیگر، کولر گازی غیر اینورتر وقتی روشن می شود، هر بار که به دمای معینی برسد، به طور خودکار خاموش می شود. در نتیجه، صدای بیشتری نسبت به کولر گازی اینورتر ایجاد می کند.

5. تفاوت قیمت کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

تفاوت قیمت کولر گازی معمولی (غیر اینورتر) و اینورتر، تنها موردی است که در آن نوع غیر اینورتر برتری خواهد داشت، زیرا بسیار ارزان تر است. در واقع نقطه ضعف اصلی کولر گازی اینورتر، قیمتی است که باید برای خرید آن پرداخت شود. همچنین هزینه ی نصب آن نیز به طور قابل توجهی بالاتر است. با این حال، بسیاری از افراد معتقد هستند که هزینه های ثانوی یک کولر گازی اینورتر خیلی کم تر از نوع معمولی است، زیرا در مقایسه با آن، دستگاهی همه کاره و پیشرفته تر محسوب می شود. بنابراین اگر همیشه مدت زمان زیادی از کولر گازی استفاده می کنید، استفاده از نوع اینورتر کولر گازی نسبت به معمولی می تواند هزینه بیشتری در قبض برق شما صرفه جویی کند.

خانمی در حال بررسی کولر گازی ها جهت خرید

قیمت خرید کولر گازی اینورتر گران تر از کولر گازی معمولی (غیر اینورتر) است.

مزایای کولر گازی اینورتر

بازده زیاد و مصرف کم انرژی: در کولر گازی اینورتر، کمپرسور دائما با قدرت کامل خود کار نمی کند، زیرا سیستم از یک کمپرسور کنترل شده استفاده می کند که می توان برای آن سرعت های متغیری را تنظیم کرد. این امر باعث می شود تهویه مطبوع اینورتر به گزینه ای بسیار کارآمدتر با بازده بالا و سازگار با محیط زیست نسبت به یک کولر گازی معمولی (غیر اینورتر) تبدیل شود. گرمایش و سرمایش در خانه 20 تا 50 درصد از قبض انرژی را تشکیل می دهد. بنابراین اگر با استفاده از کولر گازی اینورتر، 58 درصد انرژی کم تری مصرف شود، قبض انرژی شما ماهانه 11.6 تا 29 درصد ارزان تر خواهد بود.

ثابت ماندن دمای اتاق و افزایش راحتی: داشتن تهویه مطبوع اینورتر به این معنی است که محیط زندگی و کار شما نیز راحت تر خواهد بود. زیرا به جای نوسان دما به لطف روشن و خاموش شدن مکرر کولر گازی غیر اینورتر، دمای اتاق با سرعت متغیر کمپرسور اینورتر، بهتر حفظ خواهد شد. با فعالیت مداوم موتور نیز رطوبت خانه بهتر کنترل می شود. همچنین همانطور که گفتیم کولر گازی اینورتر می تواند برای مدت کوتاهی، با بیش از 100 درصد ظرفیت خود کار کند. این بدان معناست که شما می توانید از گرمایش و سرمایش سریع تر دستگاه خود لذت ببرید و زودتر به دمای دلخواه خود برسید.

دو نفر به دلیل کار کردن کولر گازی احساس راحتی و خنکی می کنند.

استفاده از کولر گازی اینورتر باعث ثابت ماندن دما و افزایش راحتی در افراد می شود.

بی صدا بودن: کولر گازی اینورتر انرژی کم تری مصرف می کند و دارای سرعت متغیر کمپرسور است، بنابراین بسیار بی صداتر از کولر گازی غیر اینورتر است. همچنین از آنجایی که دستگاه به جای روشن و خاموش شدن ناگهانی، فعالیت خود را بر اساس دمای اتاق تنظیم می کند، از صدای بلند عملیات شروع و توقف که در غیر اینورترها شنیده می شود، جلوگیری می کند. کمپرسور اینورتر می تواند به جای اینکه همیشه با ظرفیت کامل کار کند، در ظرفیت های پایین تر که بی صداتر هستند کار کند.

صرفه جویی در هزینه ها: اگر چه تهویه مطبوع اینورتر گران تر است، اما با توجه به عملکرد، انعطاف پذیری و دوام آن، می توان گفت که خرید آن موجب صرفه جویی در هزینه های بعدی خواهد شد. این ویژگی می تواند آن را به یک سیستم تهویه مطبوع به صرفه تبدیل کند که ارزش قیمت بالای خرید و نصب خود را دارد.

طول عمر بیشتر: ناگفته نماند که طول عمر کولر گازی اینورتر در مقایسه با واحدهای غیر اینورتر بسیار بیشتر است. زیرا به لطف روشن بودن مداوم موتور کمپرسور کولر گازی اینورتر و خاموش و روشن نشدن آن، احتمالا دستگاه به تعمیر کم تری نیاز خواهد داشت و این باعث می شود که عمر بیشتری نیز داشته باشد.

معایب کولر گازی اینورتر

گران قیمت بودن: از آنجایی که کولر گازی اینورتر از فناوری پیشرفته تری استفاده می کند، بسیار گران تر از نوع غیر اینورتر است. همچنین هزینه بیشتری برای نصب باید پرداخت شود و قطعات آن نیز گران تر هستند. اما در حال حاضر تقریبا بیشتر کولرهای گازی مدرن موجود در بازار، مدل های اینورتر هستند که با ورود بیشتر و بیشتر آن ها به بازار، این هزینه اولیه خرید به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت خرید کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورتر گران تر است

قیمت خرید کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورتر گران تر است.

مزایای کولر گازی معمولی (غیر اینورتر)

ارزان تر بودن: در بیشتر موارد مزایای کولر گازی اینورتر بسیار بیشتر از مزایای غیر اینورتر است. اما تنها مزیت اصلی کولر گازی غیر اینورتر نسبت به اینورتر، قیمت پایین تر خرید آن است. در نتیجه از آنجایی که این تهویه مطبوع ارزان تر است، برای افرادی با درآمد محدود، گزینه بسیار قابل دسترس تری می باشد.

معایب کولر گازی معمولی (غیر اینورتر)

پر سر و صدا بودن: از آنجایی که کولر گازی غیر اینورتر طوری ساخته شده است که هر بار که به دمای خاصی می رسد، روشن و خاموش شود، می تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند. این حالت ممکن است برای برخی از افراد آزار دهنده باشد، به خصوص در هنگام خواب یا کار کردن. در نتیجه با روشن و خاموش شدن های مداوم، صدای کولر گازی بدون اینورتر آزار دهنده خواهد بود، زیرا مکررا از حالت بی صدا به پر صدا تغییر پیدا می کند.

طول عمر کوتاه تر: برای بسیاری از افراد، سرمایه گذاری روی محصولاتی که بادوام باشند، بسیار مهم است. فرکانس روشن و خاموش شدن مداوم کولر گازی معمولی (غیر اینورتر)، فرسودگی و خرابی سیستم را سرعت می بخشد که این اتفاق باعث کوتاه تر شدن طول عمر آن می شود. به این صورت که خاموش و روشن شدن کمپرسور غیر اینورتر، فشار زیادی به دستگاه وارد می کند و در نتیجه قطعات زودتر فرسوده خواهند شد. بنابراین استفاده از تهویه مطبوع غیر اینورتر ممکن است سرمایه گذاری عاقلانه ای نباشد.

تعمیرکار در حال باز کردن کولر گازی جهت تعمیر آن است

روشن و خاموش شدن مداوم کولر گازی باعث خراب شدن زودتر آن می شود بطوریکه دستگاه زودتر از موعد نیاز به تعمیرات پیدا می کند.

افزایش مصرف انرژی: تهویه مطبوع غیر اینورتر یا معمولی به دلیل افزایش سرسام آور قبض های برق بدنام است. زیرا کمپرسور آن ها جهت حفظ دمای محیط دائما روشن و خاموش می شود. استفاده نادرست از کولر گازی غیر اینورتر نیز می تواند در دراز مدت منجر به ایجاد هزینه های غیر قابل کنترل شود. زیرا اگر به طور منظم از تهویه مطبوع غیر اینورتر استفاده کنید، متوجه افزایش قبض برق خود خواهید شد.

سخن پایانی

در پایان هدف اصلی از خرید کولر گازی اینورتر یا غیر اینورتر این است که خود و افراد خانه یا محل کارتان را در دل گرمای تابستان، راحت و خنک نگه دارید. در حالی که داشتن یک دستگاه تهویه هوای پیشرفته با جدیدترین فناوری می تواند عالی باشد، ولی فراموش نکنید که به عوامل دیگری که بر تصمیم شما تأثیر می گذارند هم فکر کنید. مثلا اینکه چه مدت معمولا از کولر گازی استفاده می کنید و یا اینکه اولویت استفاده از آن برای شما با چه ظرفیت و قدرتی می باشد. همه این عوامل می تواند بر انتخاب بین کولر گازی اینورتر و معمولی اثر بگذارد.

بنابراین در حالی که کولر گازی اینورتر می تواند انتخابی به صرفه تر و مطمئن تر باشد، ولی کولر گازی غیر اینورتر بسیار ارزان تر است، به خصوص برای خانواده هایی که اغلب مواقع از کولر گازی استفاده نمی کنند، می تواند مناسب تر باشد. شما می توانید به راحتی از تیم داره چاره در نصب، سرویس، نگهداری و تعمیر کولر گازی خود مشاوره دریافت کنید. بنابراین هم اکنون با ما تماس بگیرید تا تیم متخصص ما بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

پرسش های متداول در مورد کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی

بسیاری از افراد هنگام خرید یک کولر گازی جدید، ممکن است با سوالات زیادی در ذهن خود مواجه شوند. بعضی از این سوالات می تواند در مورد انتخاب بین یک کولر گازی اینورتر و یک کولر گازی معمولی (غیر اینورتر) باشد. تهویه مطبوع اینورتر و معمولی تفاوت هایی نسبت به هم دارند که این تفاوت ها می تواند نیازهای مختلف خانواده ها را با توجه به نوع استفاده آن ها از دستگاه برطرف کند. اگر شما هم در انتخاب بین کولر گازی اینورتر و معمولی گیج شده اید و نمی دانید کدام برای شما مناسب تر است، ممکن است برخی از سوالات زیر برایتان پیش بیاید. بنابراین در ادامه ما به تعدادی از سوالات رایج در مورد کولر گازی اینورتر و معمولی پاسخ خواهیم داد.

1. کولر گازی اینورتر چگونه کار می کند؟

کولر گازی اینورتر، دمای اتاق را با تغییر دور موتور کمپرسور، بدون روشن و خاموش شدن های مداوم تنظیم می کند. بطوریکه در ابتدای فعالیت با تمام قدرت شروع به کار می کند، سپس وقتی دمای اتاق به درجه تنظیم شده رسید، قدرت کولر گازی کم می شود و فقط جهت حفظ دما با سرعت کم به فعالیت خود ادامه می دهد.

2. کولر گازی غیر اینورتر چگونه کار می کند؟

کولر گازی غیر اینورتر دارای کمپرسوری با سرعت ثابت است که برای تنظیم دما فقط در دو حالت روشن و خاموش کار می کند. بطوریکه در ابتدا با تمام قدرت فعالیت می کند و هنگامی که دمای اتاق به درجه تنظیم شده رسید، خاموش می شود. وقتی دوباره دمای اتاق از محدوده تنظیم شده خارج شود، کولر گازی غیر اینورتر مجددا روشن می شود.

3. کدام نوع کولر گازی بهتر است؟ اینورتر یا غیر اینورتر؟

بهتر بودن کولر گازی اینورتر یا غیر اینورتر بستگی به نوع زندگی افراد دارد. به این صورت که کولر گازی غیر اینورتر ارزان تر است و کولر گازی اینورتر گران تر می باشد. اما تهویه مطبوع اینورتر کم مصرف تر، مقرون به صرفه تر، کم صداتر و دارای عمر طولانی تر است.

4. مزایای کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورتر چیست؟

کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورتر، دارای بازده بیشتر، مصرف انرژی کم تر، صدای کم تر، طول عمر بیشتر و همچنین دارای توانایی ثابت نگه داشتن دمای اتاق است.

5. مزایای کولر گازی غیر اینورتر نسبت به اینورتر چیست؟

تنها مزیت اصلی کولر گازی غیر اینورتر نسبت به اینورتر که باعث برتری آن شده است، این است که قیمت خرید و نصب پایین تری دارد. از آنجایی که این تهویه مطبوع ارزان تر است، برای افرادی با درآمد محدود، گزینه بسیار بهتری به حساب می آید.

6. آیا کولر گازی اینورتر نسبت به غیر اینورتر کم مصرف تر است؟

از آنجایی که کولر گازی اینورتر بر خلاف غیر اینورتر توانایی کاهش سرعت کمپرسور خود را دارد، می تواند حدودا 20 تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *