کدهای خطای کولر گازی

ارورهای کولر گازی سامسونگ و نحوه برطرف کردن آن ها

ارورهای کولر گازی سامسونگ

وقتی کد ارور در صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ چشمک می زند، ابتدا می بایست نوع کد را بررسی کرد. زیرا در بیشتر موارد، این کدهای ارور نشانه نقص در کولر گازی سامسونگ نیستند. اما با این حال، در برخی موارد ممکن است دستگاه نیاز به یک تعمیرکار مجاز داشته باشد. اگر نتوانستید کد ارور کولر گازی سامسونگ خود را برطرف کنید، برای تعمیر حرفه ای با مرکز خدمات و تعمیرات ما تماس بگیرید.

جهت رفع کد ارور کولر گازی سامسونگ خود، موارد و دستورالعمل هایی که در ادامه گفته شده را مورد بررسی قرار دهید. در برخی موارد کدهای ارور با اعدادی شروع می شود که این اعداد مدل دستگاه کولر گازی سامسونگ را نشان می دهد. در این حالت، بدون در نظر گرفتن اعدادی که قبل از کد ارور وجود دارد، همان کدهای اروری در نظر بگیرید که با حروف الفبا نمایش داده شده اند. در این مواقع کد ارور اصلی که دو رقمی می باشد چشمک می زند. البته حرف اول کد ارور ممکن است بسته به مدل دستگاه متفاوت باشد.

ارورهای کولر گازی سامسونگ علت ارور
CF یادآوری جهت تعویض یا تمیز کردن فیلتر هوای کولر گازی
Cl به دلیل وجود بوی نامطبوع، کولر گازی نیاز به تمیز کردن اتوماتیک دارد.
dF مبدل حرارتی دستگاه تهویه هوا برفک زده است.
E1 و 21 نقص سنسور دما
E1 و 22 نقص سنسور دمای مبدل حرارتی
E1 و 54 خرابی موتور فن یا خازن کولر گازی
E1 و 63 وجود مشکل در EEPROM دستگاه تهویه هوا
E5 وجود اتصال باز و یا کوتاه، در مبدل حرارتی پنل داخلی کولر گازی
E6 وجود اتصال باز و یا کوتاه، در مبدل حرارتی پنل خارجی کولر گازی
E7 وجود اتصال باز و یا کوتاه، در سنسور دمای گرم کننده تهویه هوا

لیست کد های ارور کولر گازی سامسونگ

در ادامه به توضیح علت و راه حل کدهای ارور کولر گازی سامسونگ می پردازیم. امیدواریم شما بتوانید با مطالعه این مقاله کدهای ارور نمایش داده شده در نمایشگر کولر گازی خود را برطرف کنید. در نظر داشته باشید طراحی واقعی صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ممکن است بر اساس مدلی که دارید متفاوت باشد.

1. کد CF کولر گازی سامسونگ

علت: کد CF هنگامی در نمایشگر کولر گازی سامسونگ نمایان می شود که زمان تمیز کردن یا تعویض فیلترهای آن فرارسیده باشد. هنگامی که فیلتر هوای پنل داخلی کولر گازی بیش از حد گرد و غبار به خود گرفته باشد، دستگاه قادر به گردش هوای کافی نیست. کثیف بودن فیلتر هوا ممکن است دلیل مشکل دما و سر و صدای زیاد کولر گازی نیز باشد. توصیه می کنیم فیلتر را هر 2 هفته یکبار یا زمانی که کد CF روی صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ظاهر می شود تمیز کنید. در حقیقت کد CF به معنای یادآوری جهت تمیز کردن فیلتر هوا است.

راه حل: برای رفع کد CF در نمایشگر کولر گازی سامسونگ، فیلترهای هوای پنل داخلی آن را تمیز و یا تعویض کنید.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ کد CF را نمایش می دهد

کد CF کولر گازی سامسونگ جهت یادآوری برای تعویض یا تمیز کردن فیلتر هوای آن است.

2. کد ارور Cl کولر گازی سامسونگ

علت: کد ارور Cl در کولر گازی سامسونگ هنگامی نمایان می شود که دستگاه در پنل داخلی خود بوی نامطبوعی را تشخیص دهد.

راه حل: هنگام نمایان شدن کد ارور Cl در کولر گازی سامسونگ، می بایست عملکرد تمیز کردن اتوماتیک را برای حذف بوی نامطبوع اجرا کرد.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور Cl را نمایش می دهد

نمایش کد ارور Cl در کولر گازی سامسونگ به دلیل وجود بوی نامطبوع است.

3. کد dF کولر گازی سامسونگ

علت: کد dF هنگامی روی نمایشگر کولر گازی سامسونگ نشان داده می شود که دستگاه یخ زده باشد. در حقیقت کد dF نشانه عملکرد یخ زدایی اتوماتیک تهویه هوای سامسونگ می باشد. هنگامی که دمای بیرون پایین و رطوبت زیاد باشد، ممکن است مبدل حرارتی پنل خارجی کولر گازی برفک بزند. این اتفاق راندمان گرمایشی دستگاه تهویه هوا را کاهش می دهد. در این حالت به دلیل یخ زدایی اتوماتیک، از پنل خارجی کولر گازی بخار خارج می شود و دستگاه نیز موقتا کارکرد خود را متوقف می کند تا از ورود هوای سرد به خانه، جلوگیری شود.

راه حل: نمایان شدن کد dF در کولر گازی سامسونگ در حقیقت نقص به حساب نمی آید. هنگامی که حالت heat در تهویه هوا روشن باید و عملکرد یخ زدایی نیز به کار بیوفتد، مدت 5 تا 12 دقیقه طول می کشد تا یخ زدایی مبدل حرارتی در پنل خارجی کولر گازی به اتمام برسد. توجه داشته باشید هنگامی که حالت Heat خاموش شود، این عملکرد نیز خاموش خواهد شد.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ کد dF را نمایش می دهد

نمایش کد dF در کولر گازی سامسونگ به دلیل برفک زدن مبدل حرارتی می باشد.

4. کد ارور E1 یا 21 کولر گازی سامسونگ

علت: اگر کد ارور E1 یا 21 در کولر گازی سامسونگ نمایان شود، به این معنی است که سنسور دمای کولر گازی مشکل پیدا کرده است. در کل نمایان شدن کد ارور E1 روی صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ و روشن نشدن دستگاه، به این معنی است که مشکلی در ترمیستور آن به وجود آمده است. ترمیستور قطعه ای متصل به ترموستات است که دمای اتاق را تشخیص می دهد.

راه حل: خرابی ترموستات کولر گازی سامسونگ هنگام نمایش کد ارور E1 یا 21 باید توسط یک تعمیرکار متخصص برطرف شود.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور 21 را نمایش می دهد

نمایش کد ارور 21 در کولر گازی سامسونگ به دلیل نقص سنسور دما می باشد.

5. کد ارور E1 یا 22 کولر گازی سامسونگ

علت: اگر کد ارور E1 یا 22 در نمایشگر کولر گازی سامسونگ نمایان شود به این معنی است که سنسور دمای مبدل حرارتی آن آسیب دیده است. در نظر داشته باشید که کد ارور E1 نمایان شده روی نمایشگر کولر گازی سامسونگ و همچنین روشن نشدن دستگاه، ناشی از آسیب در ترمیستور دستگاه (قطعه ای متصل به ترموستات که دمای اتاق را تشخیص می دهد) می باشد.

راه حل: نمایان شدن کد ارور E1 یا 22 در کولر گازی سامسونگ که ناشی از آسیب در قسمت ترموستات آن می باشد، می بایست توسط تعمیرکار حرفه ای برطرف شود.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور 22 را نمایش می دهد

نمایش کد ارور 22 در کولر گازی سامسونگ به دلیل نقص سنسور دمای مبدل حرارتی می باشد.

6. کد ارور E1 یا 54 کولر گازی سامسونگ

علت: دلیل به نمایش درآمدن کد ارور E1 یا 54 در کولر گازی سامسونگ خرابی موتور فن و یا خازن دستگاه می باشد. همچنین کد خطا E1 در کولر گازی سامسونگ و روشن نشدن دستگاه می تواند به معنی وجود ایراد در ترمیستور کولر گازی سامسونگ که قطعه ای متصل به ترموستات است و دمای اتاق را تشخیص می دهد، باشد.

راه حل: هنگام مشاهده کد ارور E1 یا 54 در کولر گازی سامسونگ می بایست جهت عیب یابی و حل مشکل با یک مرکز تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور 54 را نمایش می دهد

نمایش کد ارور 54 در کولر گازی سامسونگ به دلیل خرابی موتور فن یا خازن کولر گازی می باشد.

7. کد ارور E1 یا 63 کولر گازی سامسونگ

علت: در صورت مشاهده کد ارور E1 یا 63 در صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ می توان گفت مشکلی در EEPROM کولر گازی به وجود آمده است. EEPROM مخفف Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory است که یک فضای ذخیره سازی کوچک است. این تراشه، بسیار شبیه به یک هارد دیسک در رایانه شخصی می باشد که روی آن به وسیله کد، دستورالعمل هایی در مورد نحوه عملکرد اسپلیت های کوچک وجود دارد. همچنین در نظر بگیرید نمایان شدن کد ارور E1 در کولر گازی سامسونگ می تواند به دلیل آسیب ترمیستور (قطعه متصل به ترموستات که دمای اتاق را اندازه گیری می کند) هم باشد.

راه حل: در صورت نمایان شدن کد ارور E1 یا 63 در کولر گازی سامسونگ جهت رفع مشکل می بایست با یک تعمیرکار مجاز در این زمینه تماس بگیرید.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور 63 را نمایش می دهد

نمایش کد ارور 63 در کولر گازی سامسونگ به دلیل وجود مشکل در EEPROM دستگاه تهویه هوا می باشد.

8. کد ارور E5 کولر گازی سامسونگ

علت: اگر نمایشگر کولر گازی سامسونگ کد ارور E5 را نمایش می دهد به این معنی است که در مبدل حرارتی پنل داخلی کولر گازی، اتصال باز و یا کوتاه وجود دارد.

راه حل: در صورت مشاهده کد ارور E5 در کولر گازی سامسونگ، بررسی کنید که سنسور مبدل حرارتی واحد داخلی کولر گازی سر جای خود قرار داشته باشد و از جایش خارج نشده باشد. در برخی موارد نیز نیاز به تعویض این سنسور می باشد. اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید، درخواست تعمیر کولر گازی خود را برای ما ثبت کنید تا بتوانیم در اسرع وقت به مشکل آن رسیدگی کنیم.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور E5 را نمایش می دهد

نمایش کد ارور E5 در کولر گازی سامسونگ به دلیل وجود اتصال باز و یا کوتاه، در مبدل حرارتی پنل داخلی دستگاه می باشد.

9. کد ارور E6 کولر گازی سامسونگ

علت: در صورتی که نمایشگر کولر گازی سامسونگ کد ارور E6 را نمایش می دهد به این معنی است که در مبدل حرارتی پنل خارجی کولر گازی، اتصال باز و یا کوتاه وجود دارد.

راه حل: اگر کد ارور E6 در کولر گازی سامسونگ نمایان شد، بررسی کنید که سنسور مبدل حرارتی پنل خارجی کولر گازی سر جای خود قرار داشته باشد و از جایش خارج نشده باشد. در برخی موارد نیز نیاز به تعویض سنسور پنل خارجی می باشد. در صورتی که نتوانستید کد ارور E5 کولر گازی سامسونگ را برطرف کنید با یک مرکز تعمیرات مجاز کولر گازی تماس بگیرید.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور E6 را نمایش می دهد

نمایش کد ارور E6 در کولر گازی سامسونگ به دلیل وجود اتصال باز و یا کوتاه، در مبدل حرارتی پنل خارجی دستگاه می باشد.

10. کد ارور E7 کولر گازی سامسونگ

علت: در صورتی که نمایشگر کولر گازی سامسونگ کد ارور E7 را نمایش می دهد به این معنی است که در سنسور دمای گرم کننده تهویه هوا، اتصال باز و یا کوتاه وجود دارد.

راه حل: اگر کد ارور E7 در صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ نمایان شد، بررسی کنید که سنسور دمای گرم کننده کولر گازی سر جای خود قرار داشته باشد و از جایش خارج نشده باشد. در برخی موارد نیز نیاز به تعویض این سنسور می باشد. اگر موفق به حل مشکل کولر گازی خود نشدید جهت تعمیر کولر گازی سامسونگ خود با ما تماس بگیرید.

صفحه نمایش کولر گازی سامسونگ ارور E7 را نمایش می دهد

نمایش کد ارور E7 در کولر گازی سامسونگ به دلیل وجود اتصال باز و یا کوتاه، در سنسور دمای گرم کننده دستگاه می باشد.

عیب یابی کولر گازی سامسونگ

با خواندن مطالب قبل دریافتیم که چطور کد ارورهای مختلف کولر گازی سامسونگ می تواند در تشخیص علت مشکل کولر گازی به ما کمک کند و همچنین متوجه شدیم که چطور می توانیم این مشکلات را برطرف کنیم. اما گاهی اوقات با اینکه کولر گازی سامسونگ کد اروری به ما نشان نمی دهد، ولی عملکرد دستگاه دچار مشکل شده است. در این حالت که کولر گازی سامسونگ خودش توانایی تشخیص مشکل را ندارد می بایست خودمان ایراد به وجود آمده را ریشه یابی و حل کنیم. در ادامه به توضیح برخی از رایج ترین مشکلات کولر گازی سامسونگ و راه حل آن می پردازیم.

6 مشکل رایج کولر گازی سامسونگ

برخی مشکلاتی که در کولر گازی سامسونگ وجود دارد با عیب یابی به سادگی قابل رفع هستند.

1. کولر گازی سامسونگ کار نمی کند

علت احتمالی: اگر کولر گازی سامسونگ روشن نمی شود، احتمالا برق ندارد و یا فیوز خانه پریده است. همچنین روشن بودن تایمر کولر گازی می تواند دلیل کار نکردن آن باشد.

راه حل: برای حل مشکل کار نکردن کولر گازی سامسونگ ابتدا وضعیت برق دستگاه و فیوز خانه را بررسی کنید که مشکلی نداشته باشند. اگر تایمر کولر گازی روشن است آن را خاموش کنید و مجددا کولر گازی را روشن کنید و یا صبر کنید که زمان تایمر تنظیم شده روی کولر گازی فرا برسد تا دستگاه بصورت اتوماتیک روشن شود.

2. تنظیم دمای کولر گازی سامسونگ کار نمی کند

علت احتمالی: اگر تنظیم دمای کولر گازی سامسونگ کار نمی کند احتمالا دستگاه روی حالت فن و یا توربو می باشد. در این دو حالت، دمای مورد نظر روی خودکار تنظیم شده است و نمی توان دما را تغییر داد.

راه حل: اگر تنظیم دمای کولر گازی سامسونگ شما به دلیل قرار داشتن در حالت فن و یا توربو کار نمی کند، آن را از حالت فن یا توربو خارج کنید تا بتوانید دما را بصورت دستی تنظیم کنید.

3. هوای خنک یا گرم از کولر گازی سامسونگ خارج نمی شود

علت احتمالی: دلایل مختلفی می تواند باعث خارج نشدن هوای خنگ یا گرم از دستگاه تهویه مطبوع سامسونگ باشد:

  • احتمالا دمایی که تنظیم کرده اید در حالت Heat کمتر از دمای محیط و در حالت Cool بیشتر از دمای محیط است.
  • ممکن است فیلتر کولر گازی کثیف و یا مسیر هوا در اطراف پنل خارجی کولر گازی مسدود شده باشد.
  • اگر دمای هوای بیرون پایین باشد ممکن است پنل بیرونی کولر گازی یخ زده باشد و دستگاه وارد حالت یخ زدایی خودکار شود که در این حالت کولر گازی کار نمی کند.
  • باز بودن در و پنجره ها باعث می شود کولر گازی سامسونگ نتواند به درستی کار کند.
  • اگر به محض خاموش کردن کولر گازی دوباره آن را روشن کنید ممکن است دستگاه به درستی کار نکند و برای محافظت از کمپرسور فقط فن آن روشن شود.
  • در صورتی که طول لوله کولر گازی بیشتر از حد مجاز باشد، عملکرد سرمایش و گرمایش آن به درستی کار نمی کند.

راه حل: روش حل مشکل خارج نشدن هوای گرم یا سرد از کولر گازی سامسونگ، این است که ابتدا چک کنید دما را اشتباه تنظیم نکرده باشید، دمای تنظیم شده در حالت Heat باید بیشتر از دمای محیط و در حالت Cool کمتر از دمای محیط باشد. کثیفی فیلتر هوا و عواملی که باعث انسداد مسیر گردش هوا در کولر گازی سامسونگ می شود را برطرف کنید (اگر قصد دارید روی پنل خارجی کولر گازی را برای محافظت از خورشید بپوشانید، از پرده یا چیزی شبیه به آن استفاده کنید). در صورتی که کولر گازی وارد حالت یخ زدایی خودکار شده است صبر کنید تا یخ آن آب شود. از بسته بودن در و پنجره ها مطمئن شوید. به محض خاموش کردن دستگاه آن را دوباره روشن نکنید. همچنین طول لوله های کولر گازی را چک کنید که بیشتر از حد مجاز نباشند.

مردی در حال چک کردن هوای خارج شده از کولر گازی سامسونگ است

خارج نشدن هوای گرم یا سرد از کولر گازی سامسونگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

4. ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ کار نمی کند

علت احتمالی: اگر ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ شما کار نمی کند احتمالا باطری های آن تمام شده و یا جسمی بین ریموت کنترل و دستگاه قرار گرفته که ایجاد مزاحمت کرده است. شاید هم فاصله ریموت کنترل با پنل کولر گازی زیاد است.

راه حل: در صورتی که ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ شما کار نمی کند ابتدا باطری های آن را چک کنید و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید. اجسامی که در بین فاصله ریموت کنترل و پنل کولر گازی که ایجاد مزاحمت کرده اند را از سر راه بردارید. همچنین بررسی کنید که فاصله ریموت کنترل از کولر گازی سامسونگ بیشتر از 7 متر نباشد.

شخصی ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ را به سمت پنل کولر گازی گرفته است

مطمئن شوید که جسمی بین ریموت کنترل و کولر گازی سامسونگ ایجاد مزاحمت نکرده باشد.

5. تایمر کولر گازی سامسونگ تنظیم نمی شود

علت احتمالی: اگر تایمر کولر گازی سامسونگ شما کار نمی کند، احتمالا بعد از انتخاب زمان، دکمه Set را روی ریموت کنترل فشار نمی دهید.

راه حل: جهت رفع مشکل تنظیم نشدن تایمر در کولر گازی سامسونگ می بایست بعد از انتخاب زمان مورد نظر، دکمه Set را روی ریموت کنترل آن فشار دهید.

6. نمایشگر کولر گازی سامسونگ به طور مداوم چشمک می زند

علت احتمالی: اگر نمایشگر کولر گازی سامسونگ شما به طور مداوم چشمک می زند به این معنی است که مشکلی در آن به وجود آمده و دستگاه نیاز به ریست کردن دارد.

راه حل: برای حل مشکل چشمک زدن نمایشگر کولر گازی سامسونگ می بایست آن را ریست کنید. ابتدا دکمه Power دستگاه را فشار دهید و آن را از برق بکشید. چند ثانیه صبر کنید و دوباره کولر گازی را به برق وصل کنید و روشن کنید. اگر نمایشگر آن همچنان چشمک می زند جهت عیب یابی با یک مرکز تعمیرات تماس بگیرید.

7. کولر گازی سامسونگ هنگام کار کردن بوی بدی از خود تولید می کند

علت احتمالی: عوامل مختلفی می تواند باعث ایجاد بوی بد در کولر گازی سامسونگ شود. اما بصورت کلی اجزای بد بویی در ساخت کولر گازی استفاده نمی شود. با این حال امکان دارد دود در اطراف پنل های کولر گازی وجود داشته باشد که در این صورت بوی آن وارد خانه می شود.

راه حل: برای جلوگیری از تولید بوی بد توسط کولر گازی سامسونگ، آن را به مدت 1 تا 2 ساعت در حالت فن قرار دهید. اگر این مورد کمکی به شما نکرد مقاله رفع بوی بد کولر گازی را بخوانید.

خانمی که به دلیل بوی بد کولر گازی سامسونگ بینی خود را گرفته است

عوامل مختلفی می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در کولر گازی سامسونگ شود.

8. کولر گازی سامسونگ صدا می دهد

علت احتمالی: کولر گازی های سامسونگ بسته به حالت هایی که دارند، هنگام حرکت مبرد در دستگاه، صدا هایی تولید می کنند.

راه حل: اگر از کولر گازی سامسونگ شما در حالت های مختلف صدای حرکت مبرد شنیده می شود طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

9. در زمستان دود یا بخار از پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ خارج می شود

علت احتمالی: اگر خارج شدن دود یا بخار از پنل خارجی کولر گازی سامسونگ به دلیل آتش سوزی نباشد، احتمالا دستگاه یخ زده و وارد عملکرد یخ زدایی اتوماتیک شده است.

راه حل: برای رفع بخار یا دود پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ می بایست صبر کنید تا کار یخ زدایی خودکار دستگاه تمام شود. برای دانستن دلایل و روش های برطرف کردن یخ زدگی کولر گازی مقاله ما را مطالعه کنید.

پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ تولید بخار یا دود می کند

خروج بخار از پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ احتمالا به دلیل عملکرد یخ زدایی خودکار است.

10. از لوله های پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ آب چکه می کند

دلیل احتمالی: چکه کردن آب از لوله های پنل خارجی کولر گازی سامسونگ ممکن است به دلیل اختلاف دما باشد.

راه حل: اگر از لوله های پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ به دلیل اختلاف دما آب چکه می کند، طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

11. با فشار دادن دکمه FAN سرعت فن در کولر گازی سامسونگ تغییر نمی کند

علت احتمالی: اگر سرعت فن کولر گازی سامسونگ با فشار دادن دکمه Fan تغییری نمی کند احتمالا دستگاه در حالت Auto یا Dry می باشد.

راه حل: برای رفع مشکل تغییر نکردن سرعت فن کولر گازی سامسونگ، دستگاه را از حالت Auto و Dry خارج کرده و روی حالت Cool یا Fan قرار دهید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به بررسی رایج ترین کدهای ارور کولر گازی سامسونگ و همچنین نحوه عیب یابی آن در مواقعی که دستگاه کد خطایی به ما نشان نمی دهد، بپردازیم. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم جهت رفع مشکل دستگاه شما کمکی کرده باشیم. اما اگر نتوانستید خودتان ایراد کولر گازی سامسونگ خود را برطرف کنید، نگران نباشید! کافی است با ما تماس بگیرید تا همکاران متخصص و مجرب داره چاره در محل شما حاضر شوند و بطور تخصصی کولر گازی سامسونگ شما را عیب یابی و تعمیر کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات کولر گازی سامسونگ

زمانی که کولر گازی سامسونگ شما دچار مشکل می شود، بهتر است قبل از تماس با تعمیرکار خودتان توانایی شناسایی ایرادات اولیه را داشته باشید و بتوانید اقدامات لازم را به عمل آورید. برای این منظور توصیه می کنیم در این بخش از مقاله ما را همراهی کنید. ما در اینجا به سوالات متداول کاربران در رابطه با عیب یابی و روش رفع مشکلات کولر گازی سامسونگ پاسخ می دهیم:

1- اگر تنظیم دمای کولر گازی Samsung کار نکند، چه باید کرد؟
زمانی که کولر گازی سامسونگ در حالت فن یا توربو قرار دارد، نمی توان دمای آن را تنظیم کرد. برای تنظیم دمای کولر گازی به صورت دستی باید آن را از حالت فن یا توربو خارج کنید.
2- چرا هوای خنک یا گرم از کولر گازی سامسونگ خارج نمی شود؟
کثیف شدن فیلتر کولر گازی یا انسداد مسیر هوا در اطراف پنل خارجی، فعال شدن حالت یخ زدایی دستگاه، تنظیمات نادرست دما، طول بیش از حد لوله ی کولر گازی، روشن کردن دستگاه بلافاصله بعد از خاموش کردن آن از جمله دلایلی هستند که باعث می شوند از کولر گازی سامسونگ هوای خنک یا گرم خارج نشود.
3- علت قابل تنظیم نبودن تایمر کولر گازی سامسونگ چیست؟
اگر بعد از انتخاب زمان، دکمه Set را روی ریموت کنترل فشار ندهید، تایمر کولر گازی Samsung قابل تنظیم نخواهد بود.
4- در صورت مشاهده ی چشمک زدن مداوم نمایشگر کولر گازی سامسونگ چه باید کرد؟
اگر صفحه ی نمایش کولر گازی سامسونگ به صورت مدام چشمک بزند، در ابتدا باید دستگاه را ریست کنید. برای این منظور دکمه ی POWER کولر گازی را فشار دهید و دستگاه را از پریز برق جدا کنید. بعد از گذشت چند ثانیه دوباره کولر گازی را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید، اگر مشکل همچنان ادامه داشت؛ باید از متخصص تعمیر کولر گازی کمک بگیرید.
5- دلیل خارج شدن دود یا بخار از پنل بیرونی کولر گازی Samsung در زمستان چیست؟
یخ زدن کولر گازی در فصل زمستان و وارد شدن دستگاه به حالت یخ زدایی اتوماتیک دلیل اصلی خارج شدن دود یا بخار از پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ در زمستان است.
6- عدم تغییر سرعت فن در کولر گازی سامسونگ چه علتی دارد؟
قرار داشتن کولر گازی Samsung در حالت Auto یا Dry باعث می شود که سرعت فن دستگاه با فشار دادن دکمه ی FAN تغییر نکند.
7- چکه کردن آب از لوله های پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ برای چیست؟
اختلاف دما مهم ترین علت چکه کردن آب از لوله های پنل بیرونی کولر گازی سامسونگ است. این مورد طبیعی است و اصلا نگران کننده نیست.

یک نظر برای: ارورهای کولر گازی سامسونگ و نحوه برطرف کردن آن ها

  1. حسن گفت:

    سلام شما بهترین هستید مرسی از راهنمایهای خوب شما ‌پاینده باشید

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      سلام حسن عزیز. ممنون از ابراز محبت شما.

  2. وهاب گفت:

    سلام
    خطای t3 در کولر سامسونگ ب چه علت و چگونه برطرف میشود؟

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      درود وهاب عزیز. نمایش خطای T3 به دلیل خراب بودن سنسور تخلیه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *