تعمیرات

معنی صداهای مختلف یخچال فریزر سامسونگ و نحوه رفع آن ها

آقایی به دلیل صدای زیاد یخچال فریزر سامسونگ گوش هایش را گرفته است

شنیدن صدای وزوز، بوق، تلق تلوق، خراشیده شدن و ساییده شدن در یخچال فریزر سامسونگ ممکن است خبر از عملکرد غیر عادی آن بدهد. از یکی از دلایل صدای غیر معمول یخچال فریزر سامسونگ می توان به مسدود شدن فن که باعث ایجاد صدایی شبیه به خراشیده شدن و یا ساییده شدن می شود، اشاره کرد. با مطالعه این مقاله از مفهوم چهار صدای مختلف و راه حل آن ها در یخچال فریزر سامسونگ خود مطلع می شوید که می تواند به عملکرد بهتر دستگاه کمک بزرگی کند.

انواع صداها در یخچال فریزر سامسونگ

در حالی که برخی از صداهای یخچال فریزر سامسونگ بخشی از عملکرد عادی دستگاه هستند، برخی دیگر ممکن است نیاز به تنظیم یا حتی تعمیر حرفه ای برای از بین بردن صدا داشته باشند. در ادامه دلیل چهار صدای رایج در یخچال فریزر سامسونگ را بیاموزید تا بتوانید با رفع آن ها بهترین بازده عملکردی دستگاه را حفظ کنید.

1. صدای زمزمه در یخچال فریزر سامسونگ

صدای شبیه به زمزمه کردن با صدای کم بخشی از عملکرد عادی یخچال فریزر سامسونگ است. معمولا وقتی یخ ساز از آب پر می شود، این صدای وزوز یا زمزمه ایجاد می شود. همچنین کمپرسور در حین کار ممکن است صدای وزوز کمی تولید کند.

با این حال اگر یخچال فریزر سامسونگ شما صدایی شبیه به زمزمه کردن یا وزوز بلندی تولید می کند می تواند نشان دهنده وجود مشکل باشد. شنیدن صدای وزوز بلند از یخ ساز یخچال فریزر ممکن است به این معنی باشد که فشار آب خیلی زیاد است و باید کم شود. اگر کم کردن فشار آب، صدای وزوز یخچال فریزر سامسونگ را قطع نکرد، ممکن است ایراد از کمپرسور باشد. در این حالت کویل های کندانسور یخچال فریزر سامسونگ را تمیز کنید تا بتواند عملکرد عادی خود را بازیابی کند. اما اگر این کار هم کمکی به رفع صدای وزوز نکرد، احتمالا کمپرسور خراب شده و نیاز به تعویض توسط یک فرد حرفه ای دارد.

شخصی که صدای مزمز یا زمزمه کردن از یخچال فریزر سامسونگ می شنود

صدای زمزمه یا وزوز آرام نشان دهنده عملکرد عادی یخچال فریزر سامسونگ

2. صدای بوق (بیب) یا زنگ در یخچال فریزر سامسونگ

شنیدن صدای بوق (بیب) یا زنگ از یخچال فریزر سامسونگ که ممکن است بصورت ممتد هم باشد می تواند چندین دلیل داشته باشد. قبل از مطالعه دلایل این صدا ابتدا مطمئن شوید که صدا از یخچال فریزر سامسونگ است، به این صورت که یخچال فریزر را از برق بکشید، اگر صدای بوق یا زنگ ادامه داشت، ایراد از یخچال فریزر سامسونگ نیست. اما در صورتی که یخچال فریزر سامسونگ شما صدای بلند شبیه به بوق و یا زنگ می دهد، بررسی های زیر را انجام دهید:

تنظیم دما: اگر صدای بوق (بیب) یا زنگ همراه با چشمک زدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ باشد، نشان دهنده بالا بودن دمای داخلی یخچال فریزر است. برای اطلاع از نحوه چگونگی کاهش دما در یخچال فریزر سامسونگ مدل خود به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید. کمپانی سامسونگ توصیه می کند برای خنک سازی بهینه، دمای یخچال را بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد نگه دارید.

بررسی درب: اکثر یخچال فریزر های سامسونگ دارای زنگ هشدار دهنده ی باز ماندن درب هستند که در صورت باز ماندن درب ها صدای بوق (بیب) یا زنگ می دهند. بنابراین مطمئن شوید که هیچ چیز مانع بسته شدن صحیح درب ها نمی شود و همیشه از محکم بسته شدن آن ها اطمینان حاصل کنید.

شخصی که صدای بیب از یخچال فریزر سامسونگ می شنود

صدای بیب یخچال فریزر سامسونگ در اثر باز بودن درب یا عدم تنظیم دما

3. صدای تلق تلوق در یخچال فریزر سامسونگ

صدای تلق تلوق در یخچال فریزر سامسونگ می تواند چندین دلیل احتمالی داشته باشد که برطرف کردن اکثر آن ها ساده است. در ادامه به چندین دلیل صدای تلق تلوق یخچال فریزر سامسونگ اشاره می کنیم:

یخچال فریزر سامسونگ خیلی به دیوار نزدیک است: اکثر یخچال فریزر ها در حین کار کمی حرکت می کنند. اگر یخچال بیش از حد به دیوار نزدیک شده باشد، ممکن است هنگام حرکت صدای تلق تلوق از خود در بیاورد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که یخچال فریزر سامسونگ حداقل سه سانتی متر از دیوار یا هر وسیله دیگری فاصله داشته باشد.

کمپرسور یخچال فریزر سامسونگ در حال خاموش شدن است: با کاهش سرعت کمپرسور، گاهی اوقات یخچال فریزر صدای تلق تلوق ایجاد می کند که این صدا نسبتا آرام است و بیشتر از 10 ثانیه نیز طول نمی کشد.

شل شدن ظرف تخلیه در زیر یخچال فریزر سامسونگ: اگر ظرف تخلیه در زیر یخچال فریزر سامسونگ شل شود، در هنگام حرکت دستگاه می تواند صدای تلق تلوق بدهد. شما باید برای اطلاع از نحوه دسترسی به ظرف تخلیه و محکم کردن آن به دفترچه راهنمای یخچال فریزر خود مراجعه کنید.

شخصی که صدای تلق تلوق از یخچال فریزر سامسونگ می شنود

صدای تلق تلوق یخچال فریزر سامسونگ در اثر نزدیکی به دیوار، خاموشی کمپرسور و شل شدن ظرف تخلیه

4. صدای خراشیده شدن یا ساییده شدن در یخچال فریزر سامسونگ

اگر یخچال فریزر سامسونگ شما صدای خراشیده شدن یا ساییده شدن می دهد، دلیل آن می تواند یخ ساز باشد که در طول عملکرد عادی تولید یخ این صداها را ایجاد می کند. با این حال اگر صدای خراشیده شدن یا ساییده شدن بلند باشد، می تواند نشان دهنده انسداد پره های فن کندانسور یا اواپراتور یخچال فریزر سامسونگ باشد. وظیفه این فن ها این است که به خنک شدن مبرد و دمیدن هوای خنک به داخل یخچال کمک می کند. بنابراین در صورت گرم شدن یخچال فریزر سامسونگ و شنیدن صدای خراشیدن و ساییدن از آن، ممکن است پره های فن دستگاه مسدود شده باشند.

در صورت شنیدن صدای خراشیدن یا ساییدگی در یخچال فریزر سامسونگ با برداشتن پنل پشتی دستگاه، فن اواپراتور را بررسی کنید. اگر هیچ انسداد قابل مشاهده ای وجود ندارد و پره ها آزادانه با دست می چرخند، فن کندانسور را در پشت یخچال بررسی کنید. اگر پره های فن کندانسور آزادانه نمی چرخند یا نمی توان به انسداد به وجود آمده دسترسی پیدا کرد، جهت تعمیر یخچال فریزر سامسونگ خود از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

شخصی که صدای خراشیده شدن از یخچال فریزر سامسونگ می شنود

صدای خراشیدگی یا ساییدگی یخچال فریزر سامسونگ نشان دهنده انسداد پره های فن کندانسور یا اواپراتور

سخن پایانی

اجازه ندهید صدای یخچال فریزر سامسونگ آرامش و سکوت خانه شما را بر هم بزند. شما می توانید برای انجام هر گونه تعمیر یخچال فریزر سامسونگ با کارشناسان داره چاره تماس بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که در صورتی که در نمایشگر دستگاه شما کد خطایی نمایان شده است، برای رفع آن مقاله ارورهای یخچال فریزر سامسونگ و نحوه برطرف کردن آن ها را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *