تعمیرات

چرا یخچال شما گرم می شود؟

دلایل گرم شدن یخچال و فریزر

یخچال و فریزر یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه است که شرایط مطلوبی را برای نگهداری از انواع غذاها و نوشیدنی ها فراهم می کند. یخچال ها به گونه ای طراحی شده اند که فضای داخلی خنکی داشته باشند، به همین دلیل یخچال گرم می تواند نشان دهنده ی یک مشکل خاص باشد. یخچال گرم می تواند باعث خراب شدن مواد غذایی و نوشیدنی های سرد یخی شود و این موضوع ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد. ما در اینجا اطلاعات مفیدی در مورد دلایل رایج گرم شدن یخچال ارائه داده ایم، تا شما بتوانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

پر شدن بیش از حد یخچال

یخچال به علت گردش مداوم هوای سرد در فضای داخلی آن در دمای مناسب باقی می ماند. اگر حجم مواد غذایی که در داخل یخچال قرار می دهید بیش از اندازه باشد، هوای سرد نمی تواند به درستی گردش کند و در نتیجه یخچال گرم می شود. گرم شدن یخچال در زمان پر بودن بیش از حد آن معمول به نظر می رسد و این مشکل به وضوح قابل حل می باشد. برای حل این مشکل اقلام مورد نیاز را از یخچال خارج کنید و بعد از چند ساعت بررسی، ببینید که آیا یخچال دوباره سرد شده است یا خیر. اگر احساس می کنید دستگاه در دمای مناسب است، مشکل شما برطرف شده است و اگر مشکل دستگاه برطرف نشده باشد به احتمال زیاد قطعات داخلی یخچال مشکل بزرگ تری دارند.

یخچال دو درب، پر از مواد غذایی

پر شدن بیش از حد یخچال و فریزر یکی از دلایل گرم شدن یخچال می باشد

یخ زدن کویل های تبخیرکننده

کویل های تبخیرکننده به تولید هوای سرد داخل یخچال کمک می کنند. این فرآیند می تواند باعث ایجاد یخ زدگی شده و سیم پیچ ها را به هم متصل کند و مانع از عملکرد صحیح یخچال شود. اگر یخچال شما خیلی گرم است، یکی از اولین مواردی که باید بررسی کنید، کویل های تبخیرکننده آن می باشد. کویل ها را بررسی کنید تا از یخ زدگی آن اطمینان حاصل کنید و حتما یکی از اجزای سیستم یخ زدایی دستگاه را از نظر نقص مورد بررسی قرار دهید. سیستم یخ زدایی از تجمع یخ زدگی کویل ها جلوگیری می کند و یک سیستم یخ زدای ناکارآمد می تواند منجر به یخ زدن کویل ها شود. بررسی همه ی این بخش ها می تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است از یک تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید.

کویل های تبخیرکننده یخچال و فریزر که یخ بسته است

یخ بستن کویل های تبخیر کننده یخچال و فریزر یکی از دلایل سرد نشدن یخچال و فریزر می باشد

خرابی فن کندانسور

یکی دیگر از دلایل داغ شدن یخچال، خراب شدن فن کندانسور می باشد. فن کندانسور در محفظه فریزر قرار دارد و هنگام کار کردن یخچال، هوای سرد را در داخل یخچال پخش می کند. برای بررسی فن کندانسور بایستی یخچال را از برق جدا کنید و به فن موجود در پشت پنل پشتی محفظه فریزر دسترسی پیدا کنید. فن را از نظر یخ زدگی مورد بررسی قرار دهید و تیغه های فن را از نظر سالم بودن مورد بررسی قرار دهید.

علاوه بر فن کندانسور باید میله موتور را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید که آزادانه می چرخد یا خیر. اگر این اجزا به نظر عادی به نظر برسند، با استفاده از مولتی متر می توانید مطمئن شوید که آیا فن برق دریافت می کند یا خیر؟ انجام این کار ممکن است برایتان مشکل باشد و به کمک متخصص تعمیرات لوازم خانگی نیاز داشته باشید.

یک نفر در حال تعویض فن کندانسور خراب

خرابی فن کندانسور یکی از دلایل عدم عملکرد صحیح یخچال و فریزر می باشد

خرابی برد کنترل الکترونیکی

اکثر یخچال های مدرن از یک صفحه کنترل الکترونیکی برای تنظیم و نظارت بر دمای داخل دستگاه استفاده می کنند و خرابی برد کنترل می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی شود که در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شود.

بردهای کنترل الکترونیکی به سنسورهای دما متصل می شوند که به طور خودکار شرایط یخچال را کنترل می کنند و از این داده ها برای کنترل واحد کمپرسور، موتورهای فن و سیستم یخ دایی استفاده می کنند. مشکلات مربوط به برد کنترل می تواند باعث بروز مشکلاتی در این قطعات شود و در نتیجه یخچال خنک نشود.

تعمیر برد کنترل الکترونیکی توسط افراد معمولی تقریبا غیرممکن است، چرا که این برد بخش های پیچیده ای دارد که مهم ترین ویژگی های دستگاه را تامین می کند. در صورتی که به خرابی برد کنترل الکترونیکی که ریشه مشکلات یخچال می باشد، مشکوک هستید، حتما از خدمات حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

برد کنترل الکتریکی یخچال و فریزر

خرابی برد کنترل الکتریکی یخچال و فریزر یکی از دلایل افزایش دمای داخلی یخچال و فریزر می باشد

خدمات تعمیر یخچال برای خانه مدرن

یخچال گرم کاملا بی فایده است و باعث خراب شدن مواد غذایی و نوشیدنی ها می شود. با این حال با آگاهی از دلایل متداول گرم شدن فریزر می توانید با این مشکل رو به رو شده و دستگاه را به حالت مناسب کار کردن برگردانید. برای تعمیر یخچال می توانید از مرکز تعمیرات تخصص داره چاره کمک بگیرید.