کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر سامسونگ و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر سامسونگ

یخچال فریزرهایی جدید سامسونگ که امروزه روانه بازار می شوند، با مدل های قدیمی که عیب یابی آن فقط و فقط به هنر دست تعمیرکار بستگی داشت، زمین تا آسمان فرق می کنند. مدل های جدید یخچال فریزر Samsung مجهز به سیستم های تشخیص کاملاً اتوماتیک هستند که اگر احساس کنند کوچکترین نقص یا خرابی عملکرد سیستم را تهدید می کند، فوراً یک کد خطا روی پنل دیجیتال به نمایش گذاشته و محل خرابی را هشدار می دهند. در این مقاله فهرست کاملی از انواع ارورهای یخچال فریزر سامسونگ، علت بروز این مشکلات و نحوه برطرف کردن آنها را برای شما آماده کرده ایم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ارور یخچال فریزر سامسونگ علت ارور
1E خرابی سنسور دمای فریزر
2E خرابی سنسور دمای یخچال
4E خرابی سنسور دیفراست اواپراتور فریزر
5E خرابی سنسور دیفراست اواپراتور یخچال
6E خرابی سنسور دمای محیط
7E خرابی سنسور دمای کشوی یخچال
13E خرابی سنسور رطوبت
14E خرابی سنسور دمای یخ ساز
15E خرابی سنسور دمای اتاقک یخ
21E خرابی فن اواپراتور فریزر
22E خرابی فن اواپراتور یخچال
23E خرابی فن کندانسور
24E خرابی سیستم دیفراست اواپراتور فریزر
25E خرابی سیستم دیفراست اواپراتور یخچال
26E خطای یخ ساز
27E خرابی هیتر دمپر هوای کشوها
33E خرابی هیتر ورودی آب یخ ساز
41E یا  PC خطای ارتباطی بین کنترل پنل و برد کنترل الکترونیکی
81E کار نکردن کمپرسور دستگاه
82E خرابی برد اینورتر
84E قفل شدن کمپرسور
85E ولتاژ ورودی به کمپرسور بسیار پایین است
86E ولتاژ ورودی به کمپرسور بسیار بالا است
PC قطع ارتباط درب و واحد دستگاه
41C بررسی آپدیت بودن نرم افزار دستگاه

لیست ارورهای یخچال فریزر سامسونگ و راه حل آن

در جدول بالا اطلاعات کلی در مورد مشکلات و خطاهای یخچال فریزر سامسونگ ارائه شد. این جدول به طور خلاصه بیان می کند که هر کدام از ارورهای یخچال فریزر Samsung به خرابی و نقص کدام بخش از دستگاه اشاره دارند. آشنایی با این کدهای خطا کمک زیادی به تعمیر یخچال فریزر و حل مشکل مربوطه می کند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد این خطاها هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1- ارور 1E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور 1E یخچال فریزر Samsung می شود، خرابی سنسور دمای فریزر است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 1E یخچال فریزر سامسونگ در مرحله اول یخچال را از برق بکشید و اتصالات سیم روی سنسور دمای فریزر را بررسی کنید. اگر همه چیز طبیعی به نظر می رسد، با متخصصین تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید و کد خطا را به متخصصین آنها اطلاع دهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 1E را نمایش می دهد

نمایش ارور 1E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی سنسور دمای فریزر

2- ارور 2E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل کد خطای 2E یخچال فریزر سامسونگ این است که دستگاه تشخیص داده سنسور دمای یخچال با مشکل مواجه شده و درست عمل نمی کند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور 2E یخچال فریزر Samsung توصیه می کنیم به سراغ اتصالات سیم روی سنسور دمای یخچال بروید و آنها را بررسی کنید. اگر به تنهایی نمی توانید از سلامت این سنسور و سیم کشی های آن اطمینان حاصل کنید، پیشنهاد می کنیم برای بررسی آنها با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 2E را نمایش می دهد

نمایش ارور 2E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل معیوب بودن سنسور دمای یخچال

3- ارور 4E یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت نمایش ارور 4E یخچال فریزر سامسونگ، خرابی یا از کار افتادن سنسور دیفراست اواپراتور فریزر است.

راه حل: تنها راهکار مؤثر برای رفع کد خطای 4E یخچال فریزر سامسونگ، این است که برق دستگاه را قطع کرده و اتصالات سیم کشی های را روی سنسور دیفراست اواپراتور فریزر را مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا اتصالی، سریعاً با مراکز تعمیرات تخصصی یخچال فریزر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 4E را نمایش می دهد

نمایش ارور 4E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی یا از کار افتادن سنسور دیفراست اواپراتور فریزر

4- ارور 5E یخچال فریزر Samsung

علت: دلیل ارور 5E یخچال فریزر سامسونگ ناشی از خرابی سنسور دیفراست اواپراتور یخچال یا حتی قطع شدن برق دستگاه است. این یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ است.

راه حل: برای رفع کد خطای 5E در یخچال فریزر سامسونگ گام اول چند بار دستگاه را خاموش و روشن کنید. اگر ارور برطرف نشد، به سراغ اتصالات مهار سیم های روی سنسور دیفراست اواپراتور یخچال بروید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که سیم های شل شده یا از کار افتاده باید تعویض شوند.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 5E را نمایش می دهد

نمایش ارور 5E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی سنسور دیفراست اواپراتور یخچال یا حتی قطع شدن برق دستگاه

5- ارور 6E یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت آن که با کد خطای 6E یخچال فریزر سامسونگ مواجه شده ایم، این است که دستگاه خرابی سنسور دمای محیط را تشخیص داده است. همچنین این مشکل می تواند بعد از قطعی برق رخ دهد.

راه حل: برای رفع این مشکل و رفع ارور 6E یخچال فریزر Samsung، اولین کاری که باید انجام دهید کشیدن پریز یخچال فریزر از برق است. در مرحله بعد به سراغ مهار سیم های روی سنسور دمای محیط بروید و هرگونه اتصالی یا شل شدگی تک تک آنها را خوب بررسی کنید. اگر برق خانه رفته بود و به تازگی وصل شد و اکنون این ارور را روی پنل دیجیتال مشاهده می کنید، کلیدهای Power Freeze و Power Cool را همزمان به مدت 15 الی 20 ثانیه نگه دارید تا سیستم ری استارت شود. احتمالاً مشکل پیش آمده با این کار برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 6E را نمایش می دهد

نمایش ارور 6E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی سنسور دمای محیط

6- ارور 7E یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت اصلی نمایش ارور 7E یخچال فریزر سامسونگ  به خرابی سنسور دمای کشوی یخچال مربوط می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای 7E در یخچال فریزر سامسونگ نیاز است یخچال را از برق بکشید و اتصالات مهار سیم روی سنسور دمای کشوی محفظه یخچال را بررسی کنید. به دنبال زدگی ها یا شل شدگی ها باشید و در صورت مشاهده، فوراً نسبت به تعمیر یا در صورت نیاز تعویض آنها اقدام کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 7E را نمایش می دهد

نمایش ارور 7E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی سنسور دمای کشوی یخچال

7- ارور 13E یخچال فریزر Samsung

علت: علت نمایش ارور 13E یخچال فریزر سامسونگ ناشی از خرابی یا نقص سنسور رطوبت دستگاه است. در این شرایط دستگاه مشکل پیش آمده را با نمایش یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ هشدار می دهد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای 13E یخچال فریزر سامسونگ را در خانه حل کنید، برق یخچال فریزر را قطع کنید و مقاومت سنسور رطوبت دستگاه و سیم های زرد و خاکستری متصل به آن را بررسی کنید، عدد مقاومت این سیم ها باید حدود 50 اهم باشد. در نهایت اتصالات مهار سیم سنسور رطوبت را بررسی کنید و در صورت شل بودن هر کدام از سیم ها، به فکر تعویض آن باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 13E را نمایش می دهد

نمایش ارور 13E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی یا نقص سنسور رطوبت دستگاه

8- ارور 14E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای 14E یخچال فریزر سامسونگ خرابی سنسور دمای یخ ساز است.

راه حل: برای حل این مسئله و رفع ارور 14E یخچال فریزر Samsung، قبل از هر چیز دستگاه را از برق بکشید. سنسور دمای یخ ساز را جدا کنید و به دنبال یک سیم سفید در پین 6 و یک سیم آبی بگردید. اگر درجه حرارت سنسور روی 32 درجه فارنهایت تنظیم شده باشد، مقاومت این سیم ها باید معادل 13000 اهم باشد. اتصالات مهار سیم های یخ ساز را بررسی کنید. سیم های شل را محکم و سیم های خراب را تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 14E را نمایش می دهد

نمایش ارور 14E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی سنسور دمای یخ ساز

9- ارور 15E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل مواجه شدن با کد ارور 15E یخچال فریزر سامسونگ، این است که دستگاه تشخیص داده سنسور دمای اتاقک یخ با مشکلی مواجه شده یا از کار افتاده است.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای E15 یخچال فریزر سامسونگ را برطرف کنید، دوشاخه یخچال را از برق جدا کنید و اتصالات مهار سیم روی سنسور دمای اتاقک یخ را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که همه رشته سیم ها سالم و محکم باشند. مقدار مقاومت این سنسور باید معادل 13000 اهم باشد، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت سریعاً با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 15E را نمایش می دهد

نمایش ارور 15E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل مشکل در سنسور دمای اتاقک یخ

10- ارور 21E یخچال فریزر Samsung

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای 21E یخچال فریزر سامسونگ می شود، این است که فن اواپراتور فریزر با مشکلی مواجه شده یا کلاً خراب شده است. در این حالت فن دستگاه هیچگونه تجمع یخ یا حتی سرما را تجربه نمی کند و این مشکل را با یکی از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ هشدار می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور 21E یخچال فریزر سامسونگ کافی است یخچال را از برق بکشید و اتصالات مهار سیم روی فن اواپراتور فریزر را بررسی کنید که آسیب ندیده باشند. در صورت تشکیل لایه یخ روی فن، آن را بردارید، تمیز کنید و سپس دوباره سر جای خود قرار دهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 21E را نمایش می دهد

نمایش ارور 21E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل مشکل در فن اواپراتور فریزر

11- ارور 22E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل ارور 22E یخچال فریزر سامسونگ مربوط به خرابی فن اواپراتور یخچال است. در این شرایط دستگاه تشخیص داده که قدرت یخ سازی ندارد، مخصوصاً اگر لایه های یخ مانع چرخش فن شده باشد.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای 22E را در یخچال فریزر سامسونگ حل کنید، در مرحله اول یخچال را از برق بکشید و اتصالات مهار سیم روی فن اواپراتور یخچال را جزء به جزء مورد بررسی قرار دهید. هرگونه تجمع یخ را پاک کنید و دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 22E را نمایش می دهد

نمایش ارور 22E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی فن اواپراتور یخچال

12- ارور 23E یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت کد خطای 23E یخچال فریزر Samsung تشخیص خطای مربوط به فن کندانسور اعم از خرابی جزئی یا از کار افتادگی کامل آن است.

راه حل: برای رفع ارور 23E در یخچال فریزر سامسونگ در اولین قدم باید برق دستگاه را قطع کنید، به سراغ اتصالات مهار سیم روی فن کندانسور بروید و هرگونه اتصالی، شل شدگی یا زدگی را در سیم کشی های این قسمت تعمیر کنید. دقت کنید که یخ زدگی و انجماد معمولاً فن کندانسور را مسدود نمی کند، اما احتمال دارد شیء ای درون آن افتاده باشد. اگر موفق به یافتن ریشه مشکل نشدید، با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 23E را نمایش می دهد

نمایش ارور 23E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای مربوط به فن کندانسور

13- ارور 24E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور 24E یخچال فریزر سامسونگ می شود، خرابی سیستم دیفراست (یخ زدایی) اواپراتور فریزر است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 24E یخچال فریزر سامسونگ پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا با یک مرکز خدمات مشتریان معتبر تماس بگیرید. ممکن است نیاز باشد سیم کشی دستگاه بررسی شود و ضمن سفت کردن سیم های شل شده، برخی از قطعات آسیب دیده تعویض شوند.

14- ارور 25E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل کد خطای 25E یخچال فریزر سامسونگ ناشی از وقوع خطایی مربوط به خرابی سیستم یخ زدایی (دیفراست) اواپراتور یخچال است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور 25E یخچال فریزر Samsung، دستگاه را خاموش کرده و دوباره آن را روشن کنید. در صورت ادامه مشکل، یخچال را از برق جدا کرده و پوشش روی برد کنترل الکترونیکی را جدا کنید تا به صفحه کنترل دسترسی بیابید. سپس مقاومت سیم های متصل به CN70 را که معمولاً رشته سیم های سفید و خاکستری هستند را اندازه گیری کنید.

15- ارور 26E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل آنکه با ارور 26E یخچال فریزر سامسونگ مواجه می شوید، تشخیص خطای مربوط به یخ ساز دستگاه است.

راه حل: برای رفع این مشکل و برطرف کردن کد خطای 26E یخچال فریزر سامسونگ باید بررسی کنید که دمای فریزر زیر 15 درجه باشد. در دمای بالاتر یخ ساز دستگاه کار نمی کند و این مسئله کاملاً طبیعی است. اما اگر دمای فریزر 15 درجه یا کمتر است، بررسی کنید که واشر یخچال فریزر آسیب ندیده باشد. در صورت نیاز واشر را تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 26E را نمایش می دهد

نمایش ارور 26E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل تشخیص خطای مربوط به یخ ساز دستگاه

16- ارور 27E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل کد خطای 27E در یخچال فریزر سامسونگ ناشی از خرابی هیتر دمپر هوای کشوهای یخچال است.

راه حل: تنها کاری که برای رفع ارور 27E در یخچال فریزر سامسونگ از دست شما بر می آید، بررسی سیم کشی های یخچال است. مقدار مقاومت سیم ها نباید بالای 135 باشد. اگر مولتی متر مقاومت یک سیم را بی نهایت نشان می دهد، آن سیم باید عوض شود.

17- ارور 33E یخچال فریزر Samsung

علت: مشکلی که منجر به ارور 33E یخچال فریزر سامسونگ می شود، خرابی هیتر ورودی آب یخ ساز است.

راه حل: یک راهکار خوب برای رفع کد خطای 33E در یخچال فریزر سامسونگ این است که مقاومت این قطعه را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را با یک قطعه سالم جایگزین کنید. یخچال را از برق جدا کرده و پوشش برد کنترل الکترونیکی را بردارید. روی پنل کنترلی سیم های زرد و صورتی را بیابید و مقاومت آنها را اندازه گیری کنید. دقت داشته باشید که مقاومت این سیم ها باید معادل 102 اهم باشد.

18- ارور 41E یا PC یخچال فریزر سامسونگ

علت: تنها دلیل نمایش کد خطای 41E یا PC یخچال فریزر Samsung، وقوع خطای ارتباطی بین کنترل پنل و برد کنترل الکترونیکی دستگاه است.

راه حل: جهت رفع این ارورهای یخچال فریزر سامسونگ، یخچال را از برق جدا کرده و اتصالات مهار سیم بین صفحه کنترل و برد کنترل الکترونیکی را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه خرابی قطعات یا اتصالی سیم¬ ها، بخش های معیوب را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 41E را نمایش می دهد

نمایش ارور 41E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای ارتباطی بین کنترل پنل و برد کنترل الکترونیکی دستگاه

19- ارور 81E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل مواجه شدن با ارور 81E یخچال فریزر سامسونگ احتمالاً این است که کمپرسور استارت نمی خورد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای 81E یخچال فریزر سامسونگ را حل کنید، یخچال را از برق جدا کرده و اتصالات سیم های بین برد اینورتر و کمپرسور را بررسی کنید. از آنجا که این ارور کمی تخصصی است و نیاز به دانش الکترونیکی دارد، پیشنهاد می کنیم با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از متخصصین ما کمک بخواهید.

20- ارور 82E یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت نمایش ارور 82E یخچال فریزر سامسونگ مربوط به خرابی برد اینورتر است. این برد با سیم کشی به کمپرسور متصل می شود و در صورت خرابی یا قطع سیم، دستگاه این مشکل را با ارورهای یخچال فریزر سامسونگ هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع و رجوع ارور 82E یخچال فریزر Samsung، دوشاخه دستگاه را از برق بکشید و اتصالات مهار سیم بین برد کنترل الکترونیکی و برد کنترل اینورتر را بررسی کنید. اگر سیم کشی ها تماماً سالم به نظر می رسند، به احتمالا زیاد مشکل از خود برد اینورتر است و چاره ای جز تعویض آن وجود ندارد.

21- ارور 84E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای 84E یخچال فریزر سامسونگ مربوط به قفل شدن کمپرسور است.

راه حل: برای حل کردن ارور 84E یخچال فریزر سامسونگ بلافاصله دستگاه را خاموش کنید و با مراکز مجاز خدمات مشتریان تماس بگیرید. ممکن است نیاز باشد کمپرسور یخچال فریزر بطور کامل تعویض شود.

22- ارور 85E یخچال فریزر سامسونگ

علت: زمانی با ارور 85E یخچال فریزر سامسونگ رو به رو می شویم که ولتاژ کمپرسور بیش از حد پایین باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور 85E یخچال فریزر سامسونگ تنها کاری که از دست شما بر می آید، تماس با تکنسین های خدمات و تعمیرات برای تشخیص علت خرابی و تعمیر آن است.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 85E را نمایش می دهد

نمایش ارور 85E در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل پایین بودن بیش از حد ولتاژ کمپرسور

23- ارور 86E یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای 86E یخچال فریزر سامسونگ ولتاژ بالای کمپرسور است. دستگاه تشخیص داده که ولتاژ کمپرسور از محدوده مجاز بیشتر شده و این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ هشدار می دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن ارور 86E یخچال فریزر Samsung در خانه خود هستید، دستگاه را یکبار خاموش و روشن کنید. در صورت ادامه مشکل، با مرکز خدمات تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

24- ارور PC یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور PC یخچال فریزر سامسونگ می شود، قطع شدن ارتباط درب و واحد اصلی است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای PC یخچال فریزر سامسونگ باید دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید، سپس سیم برق بالای درب را قطع و وصل کنید و مجدداً برق یخچال را وصل کنید. احتمالاً این کار مشکل را برطرف خواهد کرد.

25- ارور 41C یخچال فریزر سامسونگ

علت: نمایش کد خطای 41C یخچال فریزر سامسونگ مربوط به بررسی آپدیت بودن نرم افزار دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید ارور 41C یخچال فریزر سامسونگ را حل و فصل کنید، تائید کنید که آخرین به روز رسانی نرم افزار بارگیری و نصب شده است. برای این کار کافی است اولین باری که این کد خطا پس از بروزرسانی نمایش داده می شود، گزینه تائید را انتخاب کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 41C را نمایش می دهد

نمایش ارور 41C در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای مربوط به فن کندانسور

کدهای خطای یخچال فریزر سامسونگ در حالت Load Mode و Diagnostic Mode

ممکن است برایتان پیش بیاید که کدی غیر از ارورهایی که بالا ذکر شد، روی صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ مشاهده می شود. این کدها چه مفهومی دارند؟ در چنین شرایطی احتمالاً دستگاه روی حالت های DIAGNOSTIC MODE، DEMO MODE یا LOAD MODE قرار گرفته است. این مودها با ارورهای یخچال فریزر سامسونگ فرق می کنند و صرفاً به منظور هشدار فعال سازی عملیات بخش های مختلف دستگاه، ال ای دی های فریزر (F)، یخچال (R) و فلکس زون (CV) می باشد.

الف- یخچال فریزر سامسونگ Load Mode

همانگونه که در بالا اشاره کردیم، برخی از کدهای نمایش داده شده در روی یخچال فریزر نشان دهنده ی یک هشدار می باشند. در اینجا به معرفی هشدارهایی که در حالت LOAD MODE رخ می دهد، می پردازیم.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ در حالت LOAD MODE

هر مشکلی در یخچال فریزر سامسونگ  حالت LOAD MODE با کدهای خطا نمایش داده می شود

در ادامه لیستی از ارورهای یخچال فریزر Samsung در حالت LOAD MODE را ارائه داده ایم.

بخش مورد نظر چراغ LED توضیحات
R-FAN HIGHEST “a” و “b” در کمترین مرتبه رقم R فعال شدن عملیات R-FAN HIGHEST
R-FAN HIGH “a” در کمترین مرتبه رقم R فعال شدن عملیات R-FAN HIGH
R-FAN LOW “b” در کمترین مرتبه رقم R فعال شدن عملیات R-FAN LOW
Overload “e” در کمترین مرتبه رقم R دمای محیط بالای 34 درجه سانتیگراد
Low Temperature “f” در کمترین مرتبه رقم R دمای محیط زیر 21 درجه سانتیگراد
Demo Mode “g” در کمترین مرتبه رقم R فعال شدن Demo Mode
COMP “a” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات F COMP
F-FAN HIGHEST “b” و “c” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات F-FAN HIGHEST
F-FAN HIGH “b” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات F-FAN HIGH
F-FAN LOW “c” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات F-FAN LOW
هیتر دیفراست فریزر “d” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات هیتر دیفراست فریزر
C-FAN HIGHEST “e” و “f” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات C-FAN HIGHEST
C-FAN HIGH “e” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات C-FAN HIGH
C-FAN LOW “f” در کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات C-FAN LOW
شیر F “b” در دومين کمترین مرتبه رقم F باز شدن شیر آب فریزر
شیر CV “c” در دومين کمترین مرتبه رقم F باز شدن شیر آب فلکس زون
شیر R “f” در دومين کمترین مرتبه رقم F باز شدن شیر آب یخچال
French Heater “g” در دومين کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات French Heater
CV-FAN HIGHEST نمایش «Freezer» یا «Thin Ice» برای CV فعال شدن عملیات CV-FAN HIGHEST
CV-FAN HIGH نمایش «Freezer» برای CV فعال شدن عملیات CV-FAN HIGH
CV-FAN LOW

 

نمایش «Thin Ice» برای CV فعال شدن عملیات CV-FAN LOW
هیتر دیفراست CV نمایش «Fridge» برای CV فعال شدن عملیات هیتر دیفراست CV
Normal “e” و “f” در کمترین مرتبه رقم R و باقی LED ها خاموش دمای محیط بیرون بین 22 تا 33 درجه سانتیگراد
Ice Room-FAN “d” در دومين کمترین مرتبه رقم F فعال شدن عملیات Ice Room-FAN
Ice maker full “e” در دومين کمترین مرتبه رقم R پر شدن سطل یخ ساز
WiFi وضعیت وایفای دستگاه به روتر وصل نباشد: خاموش

اگر به روتر متصل باشد: چشمک زن

اگر اینترنت وصل باشد: روشن

ب- یخچال فریزر سامسونگ Diagnostic Mode

گاهی اوقات ممکن است یخچال فریزر Samsung در حالت DIAGNOSTIC MODE قرار بگیرد و کدهایی روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر شود. هر کدام از این کدها نشان دهنده ی یک هشدار و خطا هستند. در صورت آشنایی با این کدها می توان راه حل درستی برای برطرف کردن مشکل ارائه داد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ در حالت diagnostic mode

هر مشکلی در یخچال فریزر سامسونگ حالت diagnostic mode با کدهای خطا نمایش داده می شود

در ادامه لیستی از ارورهای یخچال فریزر Samsung در حالت DIAGNOSTIC MODE را ارائه داده ایم.

شماره ارور محل وقوع خطا
1 خطای سنسور فریزر
2 خطای سنسور یخچال
3 خطای سنسور دیفراست فریزر
5 خطای سنسور دیفراست یخچال
6 خطای سنسور محیط
9 خطای سنسور منطقه تبدیل
11 خطای سنسور دیفراست منطقه تبدیل
13 خطای سنسور رطوبت
14 خطای سنسور یخ ساز یخچال
15 خطای سنسور اتاقک یخ
16 خطای سنسور رطوبت یخچال
21 خطای فن فریزر
22 خطای فن یخچال
24 ارور دیفراست فریزر
29 خطای دیفراست منطقه تبدیل
31 خطای فن منطقه تبدیل
39 خطای عملکرد یخ ساز
40 خطای فن یخ ساز
41 خطای پنل اصلی
44 خطای اینورتر اصلی
46 خطای ورودی یا خروجی
61 خطای هیتر مجرای یخ
65 خطای هیتر محفظه یخ
66 خطای هیتر دستگیره درب
71 خطای دمای غیر طبیعی فریزر
72 خطای دمای غیر طبیعی یخچال
73 خطای خنک سازی منطقه تبدیل
81 ایرادی در راه اندازی کمپرسور
82 ایراد IPM  کمپرسور
83 ایراد جریان کمپرسور
84 ایراد موتور کمپرسور
85 ولتاژ پایین کمپرسور

1- ارور شماره 1 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل نمایش ارور شماره 1 یخچال فریزر Samsung، مربوط به نقص یا خرابی سنسور فریزر است. این یکی دیگر از اتفاقاتی است که با ارورهای یخچال فریزر سامسونگ در حالت Diagnostic Mode هشدار داده می شود.

روش شناسایی عیب: برای آنکه مطمئن شوید ایراد دستگاه از سنسور فریزر است، بررسی کنید سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نشده باشد و ولتاژ بین پایه های 1 و 3 CN30 برد اصلی در محدوده تقریبی 4.5 الی 1.0 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل نقص یا خرابی سنسور فریزر

2- ارور شماره 2 یخچال فریزر سامسونگ

علت: علتی که منجر به نمایش ارور شماره 2 یخچال فریزر سامسونگ می شود، مربوط به تشخیص خطای سنسور یخچال است.

روش شناسایی عیب: برای اطمینان از درست بودن محل خرابی که دستگاه تشخیص داده، مدار باز یا اتصال کوتاه بودن سنسور را بررسی کنید، ولتاژ بین پایه های 1 و 5 CN30 برد اصلی باید در محدوده تقریبی 4.5 الی 1.0 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 2 را نمایش می دهد

نمایش ارور 2 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای سنسور یخچال

3- ارور شماره 3 یخچال فریزر Samsung

علت: زمانی با ارور شماره 3 یخچال فریزر سامسونگ مواجه می شویم که خطای سنسور دیفراست فریزر رخ داده باشد.

روش شناسایی عیب: جهت بررسی سنسور دیفراست فریزر و اطمینان از خرابی آن، بررسی کنید که سنسور دچار مدار باز یا اتصال کوتاه نشده و ولتاژ بین پایه های 1 و 4 CN30 برد اصلی در محدوده تقریبی 4.5 الی 1.0 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 3 را نمایش می دهد

نمایش ارور 3 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای سنسور دیفراست فریزر

4- ارور شماره 5 یخچال فریزر سامسونگ

علت: نمایش ارور شماره 5 یخچال فریزر Samsung مربوط به خطای سنسور دیفراست یخچال است.

روش شناسایی عیب: اگر می خواهید مطمئن شوید که دستگاه محل نقص و خرابی را درست تشخیص داده، پس از بررسی مدار باز یا اتصال کوتاه بودن دستگاه، ولتاژ بین پایه های 1 و 6 CN30 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که در محدوده تقریبی 4.5 الی 1.0 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 5 را نمایش می دهد

نمایش ارور 5 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای سنسور دیفراست یخچال

5- ارور شماره 6 یخچال فریزر سامسونگ

علت: از این رو با ارور شماره 6 یخچال فریزر سامسونگ رو به رو شده ایم که سنسور محیط با مشکل مواجه شده و دستگاه سعی دارد این مسئله را با نمایش ارورهای یخچال فریزر سامسونگ در حالتDiagnostic Mode اطلاع رسانی کند.

روش شناسایی عیب: برای تشخیص خراب بودن یا سالم بودن سنسور محیط، ابتدا اتصال کوتاه یا مدار باز بودن آن را چک کنید. سپس ولتاژ بین پایه های 1 و 2 CN30 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که در محدوده تقریبی 4.5 الی 1.0 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 6 را نمایش می دهد

نمایش ارور 6 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل مشکل در سنسور محیط

6- ارور شماره 9 یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت خرابی که منجر به نمایش ارور شماره 9 یخچال فریزر Samsung می شود، خطای مربوط به سنسور تبدیل منطقه است.

روش شناسایی عیب: جهت اطمینان از درستی تشخیص دستگاه، بررسی کنید که سنسور دچار مدار باز یا اتصال کوتاه نشده و ولتاژ بین پایه های 11 و 12 CN30 برد اصلی در محدوده تقریبی 4.1 الی 0.8 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 9 را نمایش می دهد

نمایش ارور 9 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای مربوط به سنسور تبدیل منطقه

7- ارور شماره 11 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که باعث شده با ارور شماره 11 یخچال فریزر سامسونگ مواجه شویم، خطای سنسور دیفراست منطقه تبدیل است.

روش شناسایی عیب: برای عیب یابی این سنسور پیشنهاد می کنیم ابتدا مدار باز یا اتصال کوتاه بودن آن را مورد بررسی قرار دهید. سپس ولتاژ بین پایه های 11 و 13 CN30 برد اصلی را اندازه بگیرید. ولتاژ به دست آمده باید در محدوده تقریبی 4.1 الی 0.8 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 11 را نمایش می دهد

نمایش ارور 11 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای سنسور دیفراست منطقه تبدیل

8- ارور شماره 13 یخچال فریزر سامسونگ

علت: از این رو با ارور شماره 13 یخچال فریزر Samsung رو به رو شده ایم که خطای سنسور رطوبت رخ داده است.

روش شناسایی عیب: برای تشخیص خراب بودن یا سالم بودن سنسور رطوبت، ولتاژ بین پایه های 7 و 9 CN30 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که در محدوده تقریبی 4.1 الی 0.8 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 13 را نمایش می دهد

نمایش ارور 13 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای سنسور رطوبت

9- ارور شماره 14 یخچال فریزر سامسونگ

علت: علتی که منجر به نمایش ارور شماره 14 یخچال فریزر سامسونگ می شود، تشخیص خطای سنسور یخ ساز یخچال است که با یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ در حالت Diagnostic Mode هشدار داده می شود.

روش شناسایی عیب: برای اطمینان از درست بودن محل خرابی که دستگاه تشخیص داده، مدار باز یا اتصال کوتاه بودن سنسور را بررسی کنید، ولتاژ بین پایه های 3 و 8 CN90 برد اصلی باید در محدوده تقریبی 4.5 الی 1.0 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 14 را نمایش می دهد

نمایش ارور 14 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل تشخیص خطای سنسور یخ ساز یخچال

10- ارور شماره 15 یخچال فریزر سامسونگ

علت: زمانی با ارور شماره 15 یخچال فریزر سامسونگ مواجه می شویم که سنسور اتاقک یخ با نقص و خرابی مواجه شده باشد.

روش شناسایی عیب: جهت بررسی سنسور دیفراست فریزر و اطمینان از خرابی آن، بررسی کنید که سنسور دچار مدار باز یا اتصال کوتاه نشده و ولتاژ بین پایه های 10 و 11 CN30 برد اصلی در محدوده تقریبی 4.5 الی 10 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 15 را نمایش می دهد

نمایش ارور 15 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل نقص یا خرابی سنسور اتاقک یخ

11- ارور شماره 16 یخچال فریزر سامسونگ

علت: نمایش ارور شماره 16 یخچال فریزر Samsung مربوط به خطای سنسور رطوبت یخچال است.

روش شناسایی عیب: اگر می خواهید مطمئن شوید که دستگاه محل نقص و خرابی را درست تشخیص داده، پس از بررسی مدار باز یا اتصال کوتاه بودن دستگاه، ولتاژ بین پایه های 7 و 8 CN30 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که در محدوده تقریبی 4.1 الی 0.8 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 16 را نمایش می دهد

نمایش ارور 16 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای سنسور رطوبت یخچال

12- ارور شماره 21 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل نمایش ارور شماره 21 یخچال فریزر سامسونگ، نقص یا خرابی خطای فن فریزر است.

روش شناسایی عیب: برای آنکه مطمئن شوید ایراد دستگاه از سنسور فریزر است، بررسی کنید ولتاژ بین پایه های 1 و 4 CN74 برد اصلی در محدوده تقریبی 7 الی 12 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 21 را نمایش می دهد

نمایش ارور 21 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل نقص یا خرابی خطای فن فریزر

13- ارور شماره 22 یخچال فریزر Samsung

علت: از این رو با ارور شماره 22 یخچال فریزر سامسونگ رو به رو شده ایم که فن یخچال با مشکل مواجه شده و دستگاه سعی دارد محل خرابی را با یکی از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ در حالتDiagnostic Mode هشدار دهد.

روش شناسایی عیب: برای تشخیص خراب بودن یا سالم بودن سنسور محیط، ولتاژ بین پایه های 1 و 3 CN74 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که در محدوده تقریبی 7 الی 12 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 22 را نمایش می دهد

نمایش ارور 22 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل مشکل در فن یخچال

14- ارور شماره 23 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که باعث شده با کد خطای شماره 23 یخچال فریزر سامسونگ مواجه شویم، تشخیص خرابی دیفراست فریزر است.

روش شناسایی عیب: برای عیب یابی این سنسور پیشنهاد می کنیم ولتاژ بین پایه های 1 و 6 CN74 برد اصلی را اندازه بگیرید. ولتاژ به دست آمده باید در محدوده تقریبی 7 تا 12 ولت باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 23 را نمایش می دهد

نمایش ارور 23 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خرابی دیفراست فریزر

15- ارور شماره 24 یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت خرابی که منجر به نمایش ارور شماره 24 یخچال فریزر Samsung می شود، خطای مربوط به دیفراست منطقه تبدیل است.

روش شناسایی عیب: جهت اطمینان از درستی تشخیص دستگاه، پس از جدا کردن سیم CN70 از برد اصلی، مقامت بین پایه های 7 و 3 باید معادل 63 (230) اهم باشد. توجه داشته باشید که مقدار مقاومت بسته به ورودی می تواند متغیر باشد. مقاومت صفر به معنی اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت به معنی مدار باز است.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 24 را نمایش می دهد

نمایش ارور 24 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای مربوط به دیفراست منطقه تبدیل

16- ارور شماره 29 یخچال فریزر سامسونگ

علت: از این رو با کد خطای شماره 29 یخچال فریزر سامسونگ رو به رو شده ایم که خطای فن منطقه تبدیل رخ داده باشد.

روش شناسایی عیب: برای تشخیص خراب بودن یا سالم بودن سنسور رطوبت، مقاومت بین پایه های 7 و 1 CN70 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که معادل 63 (230) اهم باشد. همانطور که در مورد قبل گفتیم، مقدار مقاومت با نسبت به ورودی تغییر می کند. مقاومت صفر به معنی اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت به معنی مدار باز است.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 29 را نمایش می دهد

نمایش ارور 29 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای فن منطقه تبدیل

17- ارور شماره 31 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل نمایش ارور شماره 31 یخچال فریزر سامسونگ، نقص یا خرابی فن منطقه تبدیل است. سیستم تشخیص خودکار دستگاه این مشکل را در حالت Diagnostic Mode با یکی از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ اطلاع می دهد.

روش شناسایی عیب: برای آنکه مطمئن شوید ایراد دستگاه از فن منطقه تبدیل است، بررسی کنید ولتاژ بین پایه های 1 و 5 CN74 برد اصلی در محدوده تقریبی 7 الی 12 ولت باشد.

18- ارور شماره 39 یخچال فریزر سامسونگ

علت: نمایش کد خطای شماره 39 یخچال فریزر Samsung مربوط به خطای عملکرد یخ ساز است.

روش شناسایی عیب: اگر می خواهید مطمئن شوید که دستگاه محل نقص و خرابی را درست تشخیص داده، یخ ساز را تعویض کرده و یک بار دیگر دستگاه را راه اندازی کنید.

19- ارور شماره 40 یخچال فریزر سامسونگ

علت: از این رو با ارور شماره 40 یخچال فریزر سامسونگ رو به رو شده ایم که فن یخ ساز با مشکل مواجه شده باشد.

روش شناسایی عیب: برای تشخیص خراب بودن یا سالم بودن فن یخ ساز، ولتاژ بین پایه های 1 و 6 CN52 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که در محدوده تقریبی 7 الی 12 ولت باشد.

20- ارور شماره 41 یخچال فریزر Samsung

علت: علت خرابی که منجر به نمایش کد خطای شماره 41 یخچال فریزر سامسونگ می شود، خطای مربوط به برد اصلی است.

روش شناسایی عیب: جهت اطمینان از درستی تشخیص دستگاه، پیشنهاد می شود پس از تائید مشکل سیم کشی، برد اصلی و پنل دستگاه را با اسیلوسکوپ جایگزین کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 41 را نمایش می دهد

نمایش ارور 41 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای مربوط به برد اصلی

21- ارور شماره 44 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که باعث شده با ارور شماره 44 یخچال فریزر سامسونگ مواجه شویم، خطای اینورتر اصلی دستگاه است.

روش شناسایی عیب: برای اطمینان از خرابی اینورتر، اگر برایتان مقدور است برد اصلی و پنل دستگاه را بعد از تائید مشکل سیم کشی با اسیلوسکوپ جایگزین کنید.

22- ارور شماره 46 یخچال فریزر سامسونگ

علت: از این رو با ارور شماره 46 یخچال فریزر Samsung رو به رو شده ایم که دستگاه تشخیص داده ورودی یا خروجی اکسپندر (گشاد کن) دچار نقص و خرابی شده و یکی از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ را روی پنل دیجیتال به نمایش می گذارد.

روش شناسایی عیب: به منظور بررسی این مشکل و تائید محل عیب، برد اصلی را تعویض کنید.

23- ارور شماره 61 یخچال فریزر سامسونگ

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای شماره 61 یخچال فریزر سامسونگ می شود، مربوط به تشخیص خطای هیتر مجرای یخ است.

روش شناسایی عیب: برای اطمینان از درست بودن محل خرابی که دستگاه تشخیص داده، مقاومت بین پایه های 4 و 6 CN51 برد اصلی را اندازه بگیرید و ببینید که معادل 135 اهم باشد. دقت کنید که مقدار مقاومت با نسبت به ورودی تغییر می کند. مقاومت صفر به معنی اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت به معنی مدار باز است.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 61 را نمایش می دهد

نمایش ارور 61 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل خطای هیتر مجرای یخ

24- ارور شماره 65 یخچال فریزر سامسونگ

علت: زمانی با ارور شماره 65 یخچال فریزر سامسونگ مواجه می شویم که خطای هیتر محفظه یخ رخ داده باشد.

روش شناسایی عیب: جهت بررسی هیتر محفظه یخ و اطمینان از خرابی آن، پس از جدا کردن سیم CN51 از برد اصلی، مقامت بین پایه های 7 و 4 باید معادل 135 اهم باشد. در اینجا هم مقاومت صفر به معنی اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت به معنی مدار باز است.

25- ارور شماره 66 یخچال فریزر سامسونگ

علت: نمایش کد خطای شماره 66 یخچال فریزر Samsung مربوط به خطای هیتر دستگیره درب است.

روش شناسایی عیب: اگر می خواهید مطمئن شوید که دستگاه محل نقص و خرابی را درست تشخیص داده، سیم CN51 را از برد اصلی جدا کرده و مقامت بین پایه های 1 . 2 را اندازه بگیرید که معادل 135 اهم باشد. باز هم مقاومت صفر معادل اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت معادل مدار باز است.

26- ارور شماره 71 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل نمایش ارور شماره 71 یخچال فریزر سامسونگ، تشخیص دمای غیر طبیعی فریزر است. هر زمان دستگاه تشخیص دهد که دمای درون اتاقک پایین آمده، این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ هشدار می دهد.

روش شناسایی عیب: برای آنکه مطمئن شوید دمای فریزر غیرطبیعی است، بررسی کنید که آیا درب دستگاه برای مدت طولانی باز بوده است یا غذای گرم در کشوهای فریزر گذاشته شده یا خیر. پس از برطرف کردن منبع گرما، این کد هم پس از مدتی ناپدید می شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 71 را نمایش می دهد

نمایش ارور 71 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل تشخیص دمای غیر طبیعی فریزر

27- ارور شماره 72 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیل اینکه با کد خطای شماره 72 یخچال فریزر سامسونگ رو به رو شده ایم که دستگاه دمای یخچال را غیر طبیعی تشخیص داده است.

روش شناسایی عیب: برای تشخیص علت بالا رفتن دمای یخچال، بررسی کنید درب دستگاه اشتباهاً باز نمانده باشد یا غذای داغ در یخچال نگذاشته باشید. در این صورت با برداشتن غذای داغ از یخچال، این کد پس از مدتی خود به خود برطرف می شود.

28- ارور شماره 73 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که باعث شده با ارور شماره 73 یخچال فریزر Samsung مواجه شویم، تشخیص خطای خنک سازی منطقه تبدیل است.

روش شناسایی عیب: برای یافتن منشاء این کد خطا، درب دستگاه را چک کنید و اگر باز است، آن را ببندید. همچنین تحت هیچ شرایطی غذای داغ یا حتی گرم در محفظه قرار ندهید. اگر اشتباهاً این کار را انجام داده اید، غذای گرم را خارج کنید و پس از آنکه خنک شد، آن را دوباره در کشو قرار دهید. پس از حذف منبع گرما، این ارور هم خود به خود پس از مدتی برطرف می شود.

29- ارور شماره 81 یخچال فریزر سامسونگ

علت: علت خرابی که منجر به نمایش کد خطای شماره 81 یخچال فریزر سامسونگ می شود، ایرادی در راه اندازی کمپرسور است.

روش شناسایی عیب: جهت اطمینان از درستی تشخیص دستگاه، وضعیت لحیم کاری PCB اینورتر را بررسی کنید و ببینید که قطعات دچار اتصال کوتاه نشده باشند. همچنین خروجی 15 ولتی DC را چک کنید که کمتر از 13.5 ولت نباشد. کمپرسور و چرخه آن را مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 81 را نمایش می دهد

نمایش ارور 81 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل ایراد در راه اندازی کمپرسور

30- ارور شماره 82 یخچال فریزر سامسونگ

علت: به این جهت با ارور شماره 82 یخچال فریزر سامسونگ رو به رو شده ایم که دستگاه متوجه ایرادی در IPM کمپرسور یخچال شده و اکنون با یکی از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ هشدار می دهد.

روش شناسایی عیب: برای بررسی خرابی IPM کمپرسور در یخچال فریزر Samsung، وضعیت لحیم کاری PCB اینورتر و اتصال کوتاه قطعات را کاملاً مورد بررسی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خروجی 15 ولتی DC کمتر از 13.5 ولت نباشد. کمپرسور و چرخه آن را چک کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

31- ارور شماره 83 یخچال فریزر سامسونگ

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای شماره 83 یخچال فریزر سامسونگ می شود، مربوط به ایراد جریان کمپرسور است.

روش شناسایی عیب: برای اطمینان از درست بودن محل خرابی که دستگاه تشخیص داده، اتصالات سیم کمپرسور و وضعیت لحیم کاری PCB اینورتر را بررسی کنید. (بررسی کنید که قطعات دچار اتصال کوتاه شده اند یا خیر). کمپرسور و چرخه آن را چک کنید.

32- ارور شماره 84 یخچال فریزر سامسونگ

علت: زمانی با ارور شماره 84 یخچال فریزر سامسونگ مواجه می شویم که موتور کمپرسور خراب شده یا با مشکلی مواجه شده باشد.

روش شناسایی عیب: جهت بررسی موتور کمپرسور و اطمینان از خرابی آن، بررسی کنید که عملکرد کمپرسور و چرخه کاملاً نرمال باشند. ولتاژ ورودی و لحیم کاری PCB اینورتر را بررسی کنید و هرگونه اتصال کوتاه را سریعاً تعمیر کنید. برای انجام این کار می توانید از متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.

33- ارور شماره 85 یخچال فریزر سامسونگ

علت: دلیلی که باعث شده با کد خطای شماره 85 یخچال فریزر Samsung مواجه شویم، تشخیص ولتاژ پایین کمپرسور است.

روش شناسایی عیب: برای تائید پایین بودن ولتاژ کمپرسور در یخچال فریزر سامسونگ، ولتاژ ورودی را اندازه گیری کنید. این خطا زمانی رخ می دهد که ولتاژ ورودیAC معادل 106 ولت یا کمتر باشد.

صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ که ارور 85 را نمایش می دهد

نمایش ارور 85 در صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ به دلیل ولتاژ پایین کمپرسور

عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ

تا به اینجای مقاله با ارورهای یخچال فریزر سامسونگ آشنا شدیم. در ادامه نوبت عیب یابی این یخچال فریزر در مواقعی است که عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شده، اما سیستم تشخیص خودکار نتوانسته علت آن را بیابد. با آشنایی با برخی از مشکلات می توان یخچال فریزر سامسونگ را عیب یابی کرد.

یخچال فریزر سامسونگ به همراه 6 مشکل رایج

عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- یخچال فریزر سامسونگ کلاً کار نمی کند یا به اندازه کافی سرد نمی کند

علت: کار نکردن یخچال فریزر Samsung دلایل متعددی می تواند داشته باشد.که در ادامه به این دلایل اشاره می کنیم:

  • برق دستگاه قطع باشد یا ولتاژ آن پایین باشد.
  • بین دمای تنظیم شده و دمای اتاقک یخچال یا فریزر چندین درجه اختلاف باشد.
  • اگر یخچال در معرض نور مستقیم خورشید یا در نزدیکی منبع گرما قرار دارد، طبیعی است که سرمادهی خوبی نداشته باشد.
  • اگر حین نصب و جاگذاری یخچال، بین پشت دستگاه و دیوار آشپزخانه فاصله ای در نظر نگیرید، طبیعتاً جریان هوای تهویه برقرار نمی شود و دستگاه نمی تواند عملکرد سرمادهی خوبی داشته باشد.
  • بیش از حد مواد غذایی درون قفسه های یخچال چیده باشید یا سبدهای بزرگ مجرای سرماسازها را مسدود کرده باشند.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر سامسونگ بایستی یکسری راهکارهایی را امتحان کنید تا شاید یکی از آنها مشکل پیش آمده را برطرف کند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • بررسی کنید که آیا پریز برق به درستی وصل شده یا خیر.
  • بررسی کنید که آیا دمای تنظیم شده روی صفحه نمایش دیجیتال از دمای اتاقک فریزر یا یخچال گرم تر نباشد. اگر هست، دمای فریزر یا یخچال را روی درجه سردتر تنظیم کنید.
  • دستگاه را در محلی به دور از نور مستقیم خورشید و هرگونه منبع گرما (اجاق گاز، بخاری و غیره) قرار دهید.
  • بررسی کنید که پشت یخچال خیلی نزدیک به دیوار نچسبیده باشد تا جریان هوای تهویه برقرار باشد.
  • برای آنکه یخچال دمای مناسب خود را حفظ کند، قفسه های یخچال را با غذای زیاد پر نکنید و چینش غذا طوری باشد که مجرای سرماسازهای اتاقک را مسدود نکند.

2- مواد غذایی درون اتاقک یخچال منجمد شده است

علت: علت این مسئله در یخچال فریزر سامسونگ پایین بودن دمای تنظیم شده یخچال یا قرار دادن مواد غذایی مرطوب در سردترین نقاط اتاقک یخچال است. توجه کنید که این نقص با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ اطلاع داده نمی شود.

راه حل:  برای حل مشکل منجمد شدن مواد غذایی در یخچال فریزر Samsung موارد زیر را امتحان کنید.

  • بررسی کنید که آیا دمای تنظیم شده روی صفحه نمایش دیجیتال بیش از اندازه پایین نباشد. اگر هست،. درجه حرارت اتاقک یخچال را اندکی افزایش دهید.
  • اگر مواد غذایی با رطوبت بالا را در سردترین نقاط اتاقک یخچال یا نزدیک دریچه خروجی خنک کننده ذخیره کرده اید، سعی کنید این وسایل را به جای نگهداری در نواحی سرد، به قفسه های دیگر یخچال منتقل کنید.

3- سر و صدای یخچال فریزر سامسونگ زیاد است

علت:  سر و صدای یخچال فریزر Samsung دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، برخی از این دلایل را در زیر به شما ارائه می دهیم.

  • ممکن است سطح زیر یخچال ثابت و محکم نباشد و یخچال مدام حرکت کند.
  • فاصله بین پشت یخچال و دیوار آشپزخانه مناسب نباشد و هوای سرماسازها جریان نداشته باشد.
  • چیزی پشت یخچال یا زیر آن افتاده که صدا تولید می کند.
  • احتمالا دارد در اثر تغییرات دمای داخل دستگاه، قطعات داخلی دچار انبساط یا انقباض شوند و سر جای خود تکان بخورند.
  • گاهی برخی از سر و صداهای یخچال مربوط به عملکرد کمپرسور با ظرفیت بالا است که کاملاً طبیعی است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل سر و صدای یخچال فریزر را برطرف کنید، پیشنهاد می شود، موارد زیر را بررسی کنید.

  • بررسی کنید که سطح زیر یخچال ثابت و محکم باشد.
  • بررسی کنید که فاصله بین پشت یخچال و دیوار آشپزخانه مناسب باشد تا مانع تهویه مناسب هوای یخچال نباشد.
  • بررسی کنید که چیزی پشت یخچال یا زیر آن نیفتاده باشد.
  • اگر از داخل یخچال صدای «تیک» می شنوید، کاملاً طبیعی است. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که قطعات مختلف دستگاه در واکنش به تغییرات دما منقبض یا منبسط شوند.
یک آقا که به دلیل صدای زیاد یخچال فریزر سامسونگ گوش خود را گرفته است

صدای زیاد یخچال فریزر سامسونگ به دلیل تراز نبودن سطح زیر دستگاه

4- اطراف درب یخچال فریزر سامسونگ داغ شده و بخار کرده است

علت: این مسئله زمانی در یخچال فریزر Samsung رخ می دهد که درب دستگاه برای مدت طولانی باز مانده باشد. البته مقداری حرارت اطراف درب دستگاه طبیعی است و جای نگرانی ندارد، زیرا در قسمت لولای عمودی یخچال، برای جلوگیری از تشکیل قطرات بخار سیستم ضد چگالنده نصب شده است. در این شرایط دستگاه هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ را نمایش نمی دهد.

راه حل: یکی از کارهایی که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید، این است که بی جهت درب دستگاه را باز و بسته نکنید و از باز نگه داشتن طولانی مدت آن خودداری کنید.

5- یخ ساز یخچال فریزر سامسونگ یخ تولید نمی کند

علت: علت اینکه یخساز یخچال فریزر یخ تولید نمی کند، می تواند یکی از حالات زیر باشد:

  • اگر یخ ساز به اندازه کافی خنک نباشد (مانند زمانی که برای اولین بار نصب می شود) ممکن است برای تولید یخ به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد.
  • لوله آب وصل نباشد یا شیر ورودی کاملاً بسته باشد.
  • ممکن است عملکرد یخ ساز را اشتباهاً متوقف کرده باشید.
  • اگر فیلتر به درستی نصب نشده باشد، طبیعی است که یخ ساز یخ تولید نکند.

راه حل: برای حل این مسئله در یخچال فریزر سامسونگ پیشنهاد می کنیم موارد زیر را امتحان کنید:

  • بررسی کنید که لوله کشی آب متصل بوده و شیر ورودی باز باشد.
  • چک کنید که گزینه عملکرد یخ ساز فعال باشد.
  • از نصب درست فیلتر یخچال فریزر اطمینان حاصل کنید.

6- از یخچال فریزر سامسونگ صدای حباب آب شنیده می شود

علت: زمانی که با این اتفاق در یخچال فریزر Samsung مواجه می شوید، باید بدانید که این صدا مربوط به گردش هوای سرد در یخچال بوده و کاملاً طبیعی است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر سامسونگ هستید، بدانید که این صدا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

7- از اتاقک یخچال فریزر سامسونگ بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: دلیل بروز این مشکل در یخچال فریزر سامسونگ یا خراب شدن مواد غذایی درون یخچال است، یا اینکه غذاهای معطر درون یخچال بدون درپوش و بسته بندی قرار دارند. این یکی دیگر از مواقعی است که دستگاه دچار مشکل شده اما خبری از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ نیست.

راه حل: برای برطرف کردن بوی نامطبوع یخچال فریزر Samsung توصیه می کنیم راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • بررسی کنید که مواد غذایی درون یخچال خراب نشده باشد.
  • درب بسته بندی غذاهای بودار مثال ماهی را محکم بپوشانید.
  • هر چند مدت یکبار فریزر را تمیز کرده و مواد غذایی خراب را دور بریزید.
  • هنگام تمیز کردن داخل یخچال، مواد غذایی را جای دیگری ذخیره کرده و دستگاه را از برق بکشید. بعد از 2-3 ساعت یخچال را با یک دستمال خشک پاک کرده و آن را راه اندازی کنید.

8- روی دیواره های فریزر سامسونگ یک لایه یخ تشکیل شده است

علت: علت اینکه با لایه های یخ روی دیواره های فریزر در یخچال فریزر سامسونگ مواجه شده اید، یکی از احتمالات زیر است:

  • دریچه هوا مسدود شده یا فاصله مواد غذایی از هم به قدری کم است که هوا درون اتاقک جریان ندارد.
  • اگر کشوی فریزر به طور کامل بسته نشود یا چیزی لای آن گیر کرده باشد، ممکن است رطوبتی که از محیط بیرون وارد اتاقک می شود، منجر به یخبندان شدید داخل اتاقک فریزر شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر سامسونگ هستید، نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • چک کنید آیا دریچه هوا مسدود شده است؟ موانع سد راه این دریچه را بردارید تا هوا آزادانه درون اتاقک گردش داشته باشد.
  • برای گردش بهتر هوا درون اتاقک، مواد غذایی را با فاصله کافی از یکدیگر بچینید.
  • بررسی کنید که آیا کشوی فریزر خوب بسته شده یا خیر.

9- دیسپنسر یخچال فریزر سامسونگ کار نمی کند

علت: چند دلیل عمده می توانند منجر به بروز این کار نکردن دیسپنسر در یخچال فریزر Samsung شوند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • لوله آب ورودی به یخچال متصل نبوده یا شیر قطع کننده اشتباهاً بسته مانده باشد.
  • لوله آب ورودی پیچ خورده یا تا خورده باشد.
  • اجسام خارجی در مجرای لوله آب گیر کرده و مانع عبور جریان آب شوند.
  • دمای یخچال فریزر روی مقدار خیلی کم تنظیم شده باشد.
  • قفل کودک فعال باشد.
  • فیلتر یخچال فریزر درست نصب نشده باشد.

توجه داشته باشید که این مشکل با اینکه به قطعات داخلی دستگاه مربوط است، توسط هیچ یک از ارورهای یخچال فریزر سامسونگ هشدار داده نمی شود.

راه حل: برای اینکه دیگر با مشکل کار نکردن دیسپنسر یخچال فریزر Samsung مواجه نشوید، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • بررسی کنید که لوله کشی آب وصل باشد و شیر قطع کننده را باز کنید.
  • هرگونه پیچ خوردگی یا انسداد در مسیر لوله کشی آب را باز کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که مجرای لوله آب کاملاً آزاد و عاری از هرگونه گرفتگی است.
  • اگر می بینید که مخزن آب به علت دمای بسیار پایین یخچال یخ زده، سعی کنید با استفاده از صفحه نمایش دیجیتال دما را کمی بالاتر ببرید.
  • چک کنید قفل کودک غیرفعال باشد.
  • بررسی کنید آیا فیلتر یخچال فریزر درست نصب شده یا خیر. اگر چنین نیست، دیسپنسر کار نمی کند و این مسئله کاملاً طبیعی است.
دیسپنسر معیوب یخچال فریزر

کار نکردن دیسپنسر یخچال فریزر به دلیل عدم اتصال لوله آب ورودی به یخچال

10- سیستم بسته شدن خودکار درب فریزر کار نمی کند

علت: این مسئله زمانی در یخچال فریزر سامسونگ رخ می دهد که سمت راست و چپ درب دستگاه با یکدیگر در تعادل و تراز نباشند.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر سامسونگ درب دستگاه را یکی دو مرتبه به آرامی باز و بسته کنید. معمولاً بعد از انجام این کار، سیستم بسته شدن خودکار مجدداً راه اندازی می شود. سعی کنید همیشه درب را آرام باز کنید تا تعادل سمت چپ و راست درب به هم نخورد.

11- وجود قطره های آب روی مولیون عمودی درب و محیط اطراف یخچال فریزر

علت: زمانی با این مشکل در یخچال فریزر Samsung مواجه می شویم که میزان رطوبت زیاد هوا حین کار یخچال زیاد شده و منجر به پیدایش قطره های آب شود.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر سامسونگ، پس از پاک کردن قطرات آب، حالت Energy Saver را غیرفعال کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی جامع و کامل ارورهای یخچال فریزر سامسونگ پرداختیم. امیدواریم بتوانید کد خطایی که به دنبال آن آمده اید را در این مقاله بیابید و مشکل را بر اساس راهکارهایی که معرفی کردیم، ظرف چند دقیقه برطرف کنید. در هر کدام از این موارد اگر احساس می کنید مشکلی که با آن مواجهید، پیچیده تر از چک کردن چند سیم و قطعه است، توصیه می کنیم در اسرع وقت با یکی از مراکز مجاز خدمات و تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ مثل داره چاره تماس بگیرید. مشاورین متخصص و حرفه ای ما هر لحظه آماده پاسخ دهی به مشکلات شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر سامسونگ

داشتن اطلاعات کافی در مورد روش های عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ، تعمیر دستگاه در منزل را راحت تر می کند. زمانی که یخچال فریزر شما دچار مشکل می شود، ممکن است یکسری سوالاتی برایتان مطرح شود. در این بخش به بررسی این سوالات رایج می پردازیم.

1- برای رفع مشکل صدای زیاد یخچال فریزر سامسونگ چه باید کرد؟
برای برطرف کردن صدای زیاد یخچال فریزر سامسونگ سطح زیر دستگاه را تراز کنید، فاصله ی استاندار دستگاه را از دیوار پشتی و کابینت های کناری رعایت کنید، از تماس شی خارجی از بدنه ی دستگاه جلوگیری کنید.
2- چرا یخساز یخچال فریزر سامسونگ یخ کافی تولید نمی کند؟
خنک نبودن یخساز به اندازه ی کافی (مانند زمانی که دستگاه را برای اولین بار نصب می کنید)، عدم اتصال لوله ی آب یا بسته بودن شیر آب ورودی، نصب نادرست فیلتر، متوقف کردن عملکرد یخساز از دلایل اصلی عدم تولید یخ کافی در یخساز یخچال فریزر سامسونگ هستند.
3- علت تشکیل لایه های یخ روی دیواره های یخچال فریزر سامسونگ چیست؟
دلایلی مانند مسدود شدن دریچه هوا، عدم گردش هوا درون اتاقک به دلیل قرار گرفتن مواد غذایی در کنار یکدیگر، بسته نشدن کشوی فریزر و نفوذ رطوبت محیط بیرون به فضای داخلی دستگاه باعث تشکیل لایه های یخ روی دیواره های یخچال فریزر سامسونگ می شود.
4- برای برطرف کردن مشکل کار نکردن دیسپنسر یخچال فریزر سامسونگ چه باید کرد؟
برای رفع مشکل عدم کارکرد درست دیسپنسر یخچال فریزر سامسونگ از اتصال درست لوله کشی آب و باز بودن شیر قطع کننده و مجرای لوله ی آب اطمینان حاصل کنید، پیچ خوردگی یا انسداد لوله ی آب را باز کنید، قفل کودک را غیر فعال کنید، در صورت منجمد شدن مخزن آب، دمای دستگاه را کمی بالاتر ببرید و از نصب درست فیلتر اطمینان حاصل کنید.
5- دلیل کار نکردن سیستم بسته شدن خودکار درب فریزر یخچال فریزر سامسونگ چیست؟
تراز نبودن سمت راست و چپ درب دستگاه دلیل اصلی کار نکردن سیستم بسته شدن خودکار درب فریزر یخچال فریزر سامسونگ است. برای رفع این مشکل، پس از تراز کردن یخچال، یکی دوبار درب را به آرامی باز و بسته کنید که مطمئن شوید سیستم بسته شدن درب یخچال به درستی کار می کند.
6- چگونه می توان مشکل منجمد شدن مواد غذایی در یخچال فریزر سامسونگ را برطرف کرد؟
برای رفع مشکل یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر سامسونگ دمای دستگاه را روی عدد بالاتری تنظیم کنید. مواد غذایی با رطوبت بالا را در سردترین نقاط محفظه ی یخچال یا نزدیک دریچه خروجی خنک کننده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *