آموزش و نگهداری

5 راهکار برای پیشگیری از برفک زدگی یخچال فریزر بکو

دو حالت یخچال فریزر برفک زده و بدون برفک در کنار هم قرار داده شده

وقتی درب های یخچال فریزر بکو را باز می کنید، هوای گرم و مرطوب بیرون با هوای سرد داخل یخچال تماس پیدا می کند. این اتفاق باعث می شود که بخار آب موجود در هوای گرم، متراکم شود و سپس روی دیواره های داخلی یخچال فریزر بکو قرار بگیرد و تبدیل به برفک شود. تشکیل برفک در داخل یخچال فریزر بکو به این معنی است که یخ زدن مواد غذایی در آن بیشتر طول می کشد و عملکرد دستگاه نیز کاهش پیدا می کند.

بهترین راه برای جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر، انتخاب یک مدل یخچال فریزر بکو بدون برفک مانند مدل های 3 Zone No Frost یا NeoFrost Dual Cooling است. زیرا فریزرهای بکو با عملکرد ضد برفکی که دارند، می تواند از تجمع یخ و برفک جلوگیری می کند تا نیازی به یخ زدایی دستی نداشته باشید. در هر حال اگر یخچال فریزر بکو شما این ویژگی را ندارد، باید آن را به صورت دستی برفک زدایی کنید. این کار را تقریبا یک بار در ماه یا زمانی که ضخامت برفک به 0.5 سانتی متر رسید انجام دهید.

مدل Neofrost یخچال فریزر بکو

بهترین راه برای جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر، استفاده از یخچال فریزر مدل NeoFrost است.

در ادامه پنج راهکار جهت پیشگیری از برفک گرفتگی یخچال فریزر بکو ارائه خواهیم داد تا با استفاده از آن ها بتوانید علاوه بر جلوگیری از تشکیل برفک، طول عمر دستگاه خود را نیز افزایش دهید.

1. خودداری از باز کردن مکرر درب یخچال فریزر بکو یا باز نگه داشتن طولانی مدت آن

برفک زدگی در درجه اول به دلیل فعل و انفعالات ناشی از ورود هوای گرم به داخل یخچال فریزر بکو اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این امر، سعی کنید درب یخچال و فریزر را زیاد باز نکنید و همچنین آن ها را برای مدت طولانی باز نگه ندارید.

خانواده ای که درب های یخچال فریزر خود را باز گذاشته اند.

از باز نگه داشتن طولانی مدت یخچال فریزر بکو، جهت جلوگیری از تشکیل برفک خودداری کنید.

2. بررسی وجود شکاف، ترک یا پارگی نوار درزگیر دور درب یخچال فریزر بکو

هوای سرد داخل یخچال فریزر بکو باید کاملا از هوای بیرون جدا باشد. بصورتی که به جز هنگام باز شدن درب ها، هیچ تماسی با هوای گرم بیرون نداشته باشد. بنابراین شما باید نوار درزگیر دور درب های یخچال فریزر بکو را از نظر وجود هر گونه شکاف، پارگی و ترک بررسی کنید. اگر جابجایی در قسمت نوار دور درب پیدا کردید، سعی کنید آن را به وسیله انگشتانتان سر جای خود قرار دهید. در صورتی که نوار درزگیر، دچار خرابی شده است برای تعویض آن اقدام نمایید.

اگر کثیفی باعث شده است که نوار دور درب یخچال فریزر بکو به خوبی هوای داخل دستگاه را عایق بندی نکند، سعی کنید نوار درزگیر را با یک پارچه نرم یا ابر به همراه کمی آب گرم تمیز کنید. یه یاد داشته باشید که از استفاده از محصولات تمیز کننده ای که ممکن از باعث خوردگی نوار درزگیر شود، خودداری کنید، زیرا این کار به آن آسیب می رساند. اگر نوار درزگیر شل یا ترک خورده باشد، نیاز به تعمیر یا تعویض کامل دارد. اگر در مورد سالم بودن نوار درب یخچال مشکوک هستید، با مرکز تعمیرات یخچال فریزر بکو تماس بگیرید.

شخصی در حال تمیز کردن کثیفی نوار درزگیر دور درب یخچال فریزر

جهت جلوگیری از برفک زدگی یخچال فریزر بکو، نوار درزگیر دور درب را با یک ابر آغشته به آب گرم تمیز کنید.

3. یخچال فریزر بکو را به اندازه کافی پر نگه دارید

برای جلوگیری از ایجاد برفک، به ازای هر متر مکعب فضای یخچال فریزر بکو، نیم کیلوگرم مواد غذایی ذخیره کنید. به عبارت دیگر ایده آل ترین حالت این است که شما حدودا 3/4 از فریزر خود را پر نگه دارید. اما توجه داشته باشید که آن را بیش از حد پر نکنید.

یخچال فریزری که بیش از حد از مواد غذایی پر شده است.

از پر کردن بیش از حد یخچال فریزر بکو خودداری کنید.

4. خودداری از قرار دادن غذای داغ داخل یخچال فریزر بکو

قبل از قرار دادن غذا در یخچال فریزر بکو، صبر کنید تا غذا کاملا خنک شود و به دمای محیط برسد. زیرا در صورت قرار دادن مواد غذایی داغ در دستگاه، رطوبت آزاد شده از آن ممکن است منجر به برفک زدگی بیشتر یخچال فریزر بکو شود.

شخصی در حال قرار دادن غذای داغ در یخچال فریزر

برای جلوگیری از برفک گرفتگی یخچال فریزر بکو، از قرار دادن غذای داغ درون آن خودداری کنید.

5. بررسی تنظیمات دمای یخچال فریزر بکو

اگر یخچال فریزر بکو گرم تر یا سردتر از حد نیاز باشد، ممکن است احتمال تشکیل برفک در آن افزایش پیدا کند. دمای توصیه شده برای فریزر حدود 18- درجه سانتی گراد می باشد. در نتیجه برای جلوگیری از برفک زدگی، تنظیمات دمای یخچال فریزر بکو را از نظر صحیح بودن، بررسی نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح پنج روش مفید برای پیشگیری از برفک زدگی یخچال فریزر بکو پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این متن بتوانید علاوه بر جلوگیری از برفک، طول عمر فریزر خود را افزایش دهید. در صورتی که در صفحه نمایش یخچال فریزر بکو شما کد خطایی نمایان شده، می توانید با مطالعه جدول علل ارورهای یخچال فریزر بکو، آن را برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *