کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر بکو و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر بکو

ارورهای یخچال فریزر بکو که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم، به خطاها و مشکلاتی مربوط هستند که سیستم تشخیص خودکار دستگاه (در برخی از مدل ها) قادر است آنها را شناسایی کرده و روی پنل نمایشگر دستگاه نمایش دهد. از آنجا که احتمال می دهیم بسیاری از شما عزیزان هیچ شناختی نسبت به این کدهای خطا نداشته باشید، تصمیم گرفتیم در این مقاله با بررسی علت نمایش ارورهای یخچال فریزر بکو و راهکارهای برطرف کردن هرکدام، اطلاعات شما را در مورد یخچال فریزری که در آشپزخانه دارید، مقداری بیشتر کنیم.

ارور یخچال فریزر بکو روی نمایشگر دمای فریزر علت ارور
E0 نقص یا خرابی سنسور دمای فریزر
E1 ایرادات سنسور دیفراست فریزر
E3 نقص یا خرابی سنسور دمای یخچال
E4 خرابی هیتر دیفراست
E8 خطای سنسور یخ ساز
E9 خطای سیستم یخ ساز

چنانچه یخچال فریزر بکو سرمادهی کافی نداشته باشد یا یکی از سنسورهای دستگاه خراب شده باشند، نشانگر دمای فریزر روشن شده و ارورهای سری «E» را نمایش می دهد. بر روی نمایشگر دمای یخچال نیز ارورهای شماره 2،3 و غیره قابل مشاهده خواهد بود.

ارور یخچال فریزر بکو روی نمایشگر دمای یخچال علت ارور
2 خطای سرمادهی
3 نقص و خرابی هیتر
4 مدار باز شدن سنسور
5 اتصال کوتاه شدن سنسور
6 گیر کردن دکمه ها
7 اختلال در عملکرد کمپرسور
12 خطای مدار سوئیچ

لیست ارورهای یخچال فریزر بکو و راه حل آن

پس از معرفی ارورهای یخچال فریزر بکو، نوبت به بررسی شرایط و مواقعیست که این ارورها روی صفحه نمایش یخچال فریزر Beko نمایش داده می شوند؛ طبیعتاً در صورت نداشتن شناخت کافی نسبت به علت این ارورها نمی توان بهترین تصمیمات ممکن برای حل مشکل پیش آمده را اتخاذ کرد؛ بنابراین لازم است قبل از هرچیز بدانیم که این ارورها به خرابی کدام بخش از دستگاه اشاره دارند.

1- ارور E0 ماشین ظرفشویی بکو

علت: زمانی که با ارور E0 یخچال فریزر بکو مواجه می شویم که دستگاه خرابی سنسور دمای فریزر را تشخیص داده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای E0 یخچال فریزر بکو هستید، باید همان ابتدا برق یخچال را قطع کنید و اتصالات مهار سیم روی سنسور دمای فریزر را مورد بررسی قرار دهید. به دنبال سیم هایی باشید که احتمالاً اتصال کوتاه یا مدار باز شده اند و پس از تعویض کلیه سیم کشی های معیوب، در صورت برطرف نشدن ارور، سنسور دمای فریزر را تعویض کنید. چنانچه می بینید حتی پس از تعویض سنسور مشکل برطرف نشده، از متخصصین و سرویس کاران مجرب بخواهید شما را راهنمایی کنند.

نمایش ارور E0 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور E0 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل خرابی سنسور دمای فریزر

2- ارور E1 یخچال فریزر بکو

علت: علت نمایش کد خطای E1 یخچال فریزر بکو، مربوط به خرابی یا از کار افتادن سنسور دیفراست فریزر است. عدم سرمادهی درست دستگاه یا یخ زدگی روی سطوح داخلی از نشانه های خرابی این سنسور هستند.

راه حل: یک راهکار خوب برای برطرف کردن ارور E1 یخچال فریزر بکو، قطع برق دستگاه بلافاصله پس از مشاهده ارور و بررسی اتصالات سیم کشی های را روی سنسور دیفراست اواپراتور فریزر است. ممکن است سیم های مربوط به این سنسور شل شده یا از جای خود در رفته باشند. پس از شناسایی سیم کشی ها و اتصالات معیوب و تعمیر کامل آنها، اگر صفحه نمایشگر همچنان ارور E1 را نمایش می دهد، هرچه زودتر با مراکز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل خرابی یا از کار افتادن سنسور دیفراست فریزر

3- ارور E3 یخچال فریزر بکو

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور E3 یخچال فریزر بکو می شود، این است که دستگاه تشخیص داده سنسور دمای یخچال با مشکل مواجه شده و درست عمل نمی کند. سیستم تشخیص خودکار دستگاه این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر بکو به ما اطلاع می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E3 یخچال فریزر بکو، توصیه می کنیم به سراغ اتصالات سیم روی سنسور دمای یخچال بروید و آنها را بررسی کنید. اتصالات قطع شده و سیم های شل و وارفته را تعمیر کنید و در مرحله بعد به سراغ خود سنسور دمای یخچال بروید. در صورت مشاهده هرگونه خرابی در قسمت سنسور، برای تعویض آن با مراکز تعمیرات و خدمات مجاز یخچال فریزر بکو تماس بگیرید.

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل مشکل در سنسور دمای یخچال و فریزر

4- ارور E4 یخچال فریزر بکو

علت: دلیل اصلی اینکه با کد خطای E4 یخچال فریزر بکو مواجه شده اید، تشخیص خرابی یا ایراد هیتر دیفراست دستگاه است. چنانچه زمان یخ زدایی برابر با حداکثر زمان یخ زدایی معادل 60 دقیقه باشد، پس از 3 مرتبه یخ زدایی متوالی این کد خطا نمایش داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E4 یخچال فریزر بکو، در مرحله اول دستگاه را از برق بکشید و محتویات آن را خارج کنید. سپس سیم کشی های سیستم هیتر دیفراست را خوب بررسی کنید و مطمئن شوید که همه سالم هستند. اگر احساس می کنید قادر به جایگزین کردن سیم های خراب نیستید یا اصلا سیم خرابی نمی یابید و احتمال می دهید که مشکل از سیستم دیفراست باشد، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا برای رفع این ارور به شما کمک کنیم.

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل تشخیص خرابی یا ایراد هیتر دیفراست دستگاه

5- ارور E8 یخچال فریزر بکو

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E8 یخچال فریزر بکو، تشخیص نقص و خرابی مربوط به سنسور یخ ساز دستگاه است. در این شرایط یخ ساز دیگر یخ تولید نمی کند یا یخ ها را پخش نمی کند و اکنون دستگاه این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر بکو به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای حل مشکل مربوط به کد خطای E8 یخچال فریزر بکو، همان ابتدا به سراغ سیم کشی های سنسور یخ ساز بروید، چرا که به احتمال زیاد علت خرابی ناشی از پارگی یا شل شدن یکی از این سیم هاست. مقاومت سیم ها را اندازه بگیرید و اگر می بینید در قسمت اتصالات همه چیز طبیعی به نظر می رسد، باید خود سنسور را تعویض کنید. توصیه می کنیم برای این کار حتماً از تکنسین های فنی و متخصص داره چاره برای تعمیر یخچال فریزر کمک بخواهید.

نمایش ارور E8 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور E8 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل نقص و خرابی مربوط به سنسور یخ ساز دستگاه

6- ارور E9 ماشین ظرفشویی بکو

علت: علت نمایش کد خطای E9 یخچال فریزر بکو روی صفحه نمایش دیجیتال دستگاه، خرابی سیستم یخ ساز است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E9 یخچال فریزر بکو، سیستم یخ ساز دستگاه را به همراه کلیه اتصالات و سیم کشی های آن به دقت مورد بررسی قرار دهید و از سلامت آنها مطمئن شوید. سیم ها را محکم کنید و آنهایی که از بین رفته اند را تعمیر و تعویض شوند. اگر خرابی از سنسور یخ ساز است، باید به فکر تعویض آن باشید.

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل خرابی سیستم یخ ساز

7- ارور شماره 2 یخچال فریزر بکو

علت: رو به رو شدن با ارور شماره 2 در یخچال فریزر بکو چند دلیل عمده دارد. نشت جریان مبرد، خرابی کمپرسور، خرابی فن یخچال، عملکرد نامناسب سنسور دما و در نهایت باز ماندن درب دستگاه برای مدت زمان طولانی می تواند منجر به نمایش این ارور بر روی پنل نمایشگر یخچال فریزر بکو شود. این یکی دیگر از مشکلاتی است که با ارورهای یخچال فریزر بکو به ما هشدار داده می شود.

راه حل: راهکارهای متعددی برای حل کد خطای شماره 2 یخچال فریزر بکو وجود دارند. برای حل این مشکل می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • بررسی نشتی جریان هوای سرد به بیرون از لوله ها
  • اطمینان از سلامت کمپرسور و عملکرد درست آن
  • بررسی فن یخچال و برطرف کردن خطاهای مربوط به آن
  • اطمینان از صحت عملکرد سنسور دمای دستگاه
  • باز و بسته نکردن بی دلیل درب یخچال فریزر

اگر به تنهایی قادر به بررسی این بخش ها نیستید، با مراکز مجاز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

نمایش ارور 2 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور 2 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل نشت جریان مبرد، خرابی کمپرسور، خرابی فن یخچال، عملکرد نامناسب سنسور دما و باز ماندن درب دستگاه

8- ارور شماره 3 یخچال فریزر بکو

علت: دلیل آنکه با کد خطای شماره 3 یخچال فریزر بکو مواجه می شویم، خرابی هیتر دستگاه است. در این شرایط هیترهای دستگاه از کار می افتند یا با تمام قدرت کار نمی کنند.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور شماره 3 یخچال فریزر بکو را حل کنید، باید به سراغ سنسور یخچال رفته و آن را عیب یابی و تعمیر کنید.

نمایش ارور 3 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور 3 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل خرابی هیتر دستگاه

9- ارور شماره 4 یخچال فریزر بکو

علت: علت آن که با ارور شماره 4 یخچال فریزر بکو مواجه شده ایم، مدار باز شدن یکی از سنسورهای دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای شماره 4 یخچال فریزر بکو اولین کاری که باید انجام شود، بررسی کلیه سنسورهای یخچال فریزر و اتصالات آنهاست. اگر می بینید یکی از سنسورها سر جای خود نصب نشده یا سیم های آن کاملاً معیوب شده است، بلافاصله اقدام به تعمیر خرابی ها و تعویض سیم های از کار افتاده کنید.

نمایش ارور 4 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور 4 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل مدار باز شدن یکی از سنسورهای دستگاه

10- ارور شماره 5 یخچال فریزر بکو

علت: دلیل اینکه با کد خطای شماره 5 یخچال فریزر بکو مواجه شده اید، اتصال کوتاه شدن سیم های یکی از سه سنسور دمایی است که به برد کنترلی اصلی متصل هستند. دستگاخ این مسئله را با یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر بکو به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور شماره 5 یخچال فریزر بکو، باید اتصالات هر سه سنسور دما که به برد اصلی متصل هستند را بررسی کنید و ببینید که ضعیف نباشند. اتصالات شل و سیم های پاره را تعویض کنید تا ارور برطرف شود. اگر نتوانستید با دستان خود این مشکل را حل کنید، با یک مرکز مجاز و معتبر خدمات مشتریان تماس بگیرید.

نمایش ارور 5 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو

نمایش ارور 5 در صفحه نمایش یخچال و فریزر بکو به دلیل اتصال کوتاه شدن سیم های یکی از سه سنسور دما

11- ارور شماره 6 یخچال فریزر بکو

علت: علتی که منجر به نمایش ارور شماره 6 یخچال فریزر بکو می شود، گیر کردن یکی از دکمه های یخچال فریزر است که با یکی از ارورهای یخچال فریزر بکو هشدار داده می شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای شماره 6 یخچال فریزر بکو را برطرف کنید، بررسی کنید که کلیدهای دستگاه به علت فشرده شدن بیش از حد یا کثیفی گیر نکرده باشند.

12- ارور شماره 7 یخچال فریزر بکو

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای شماره 7 یخچال فریزر بکو، تشخیص خرابی یا نقصی در عملکرد کمپرسور دستگاه است. در این حالت احتمالاً با نشت هوای سرد از لوله ها یا مسدود بودن سیستم گردش هوا رو به رو خواهیم بود.

راه حل: برای رفع ارور شماره 7 یخچال فریزر بکو، باید از عملکرد درست سیستم کمپرسور اطمینان حاصل کنید. چنانچه در بررسی های خود متوجه کوچکترین نشتی هوای سرد یا مسدود بودن مسیر هوای در گردش شدید، فوراً با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اطلاع دهید.

13- ارور شماره 12 یخچال فریزر بکو

علت: علتی که منجر به نمایش ارور شماره 12 یخچال فریزر بکو می شود، بروز ایرادی در مدار سوئیچ دستگاه است. اتصالات نامناسب در محل اتصال سیم ها به برد کنترلی یا سوئیچ، منجر به بالا رفتن مقاومت سیم ها و نمایش ارور شمااره 12 می شود.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای شماره 12 یخچال فریزر بکو، در اولین فرصت برق دستگاه را قطع کنید و کلیه اتصالات و سیم کشی های روی برد کنترل اصلی را یک به یک بررسی کنید. اتصالات بد و ناقص را درست کنید و سیم های خراب را جایگزین کنید. به احتمال فراوان ارور پیش آمده با این راهکارها برطرف می شود؛ اما اگر نشد، برای حل مشکل با یکی از مراکز مجاز خدمات و تعمیر یخچال فریزر بکو در محل زندگی خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

عیب یابی یخچال فریزر بکو

در کنار ارورهای یخچال فریزر بکو که تا به اینجا معرفی شد، باید بدانید که این دستگاه مانند همه یخچال فریزرهای دیگر گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که بسیاری از آنها مربوط به نحوه نگهداری از دستگاه هستند. این مشکلات با کدهای خطا هشدار داده نمی شوند، فقط عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شده و خودمان باید ریشه مشکل را بیابیم.

یخچال و فریزر بکو به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی یخجال و فریزر بکو برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- یخچال فریزر بکو کار نمی کند

علت: زمانی که با مشکل عدم راه اندازی دستگاه در یخچال فریزر بکو مواجه می شویم، علت می تواند مربوط به عدم برق رسانی درست به دستگاه باشد. این مسئله زمانی رخ می دهد که دوشاخه در پریز خوب جا نخورده یا فیوزی که دستگاه به آن متصل است، سوخته باشد.

راه حل: برای حل مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر بکو، ابتدا بررسی کنید که برق منزل وصل باشد. سپس دوشاخه دستگاه را از برق بکشید و یک بار دیگر خوب جا بزنید، ممکن است دوشاخه خوب جا نخورده باشد. اگر مشکل از پریز نبود، به سراغ فیوز برق بروید و در صورت خرابی یا سوختگی آن را تعویض کنید.

2- روی سطوح داخلی یخچال فریزر بکو رطوبت جمع شده است

علت احتمالی: علت تجمع رطوبت در دیواره های داخلی یخچال فریزر بکو می تواند یکی از عوامل زیر باشد که هیچ کدام از آنها با ارورهای یخچال فریزر بکو به ما اطلاع داده نمی شوند:

  • شرایط محیطی بسیار سرد و مرطوب
  • باز و بسته شدن مکرر درب
  • ذخیره مواد غذایی مایع در ظروف باز
  • باز ماندن درب دستگاه

راه حل: برای حل مشکل تجمع رطوبت در دیواره های داخلی یخچال فریزر بکو راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • دمای ترموستات را روی عدد پایین تری تنظیم کنید.
  • درب دستگاه را کمتر باز و بسته کنید.
  • مواد غذایی را ترجیحاً در ظروف درب دار ذخیره کنید.

3- کمپرسور یخچال فریزر بکو کار نمی کند

علت احتمالی: زمانی با مشکل کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر بکو مواجه می شویم که یخچال در چرخه یخ زدایی باشد، برق دستگاه قطع باشد یا اصلاً یخچال فریزر خاموش باشد. همچنین اگر دمای اتاقک یخچال روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده باشد، کار نکردن کمپرسور یک مسئله کاملاً طبیعی است. محافظ حرارتی کمپرسور به هنگام قطع ناگهانی برق خراب می شود، زیرا فشار جریان هوای سرد در سیستم خنک کننده یخچال هنوز به تعادل کافی نرسیده است. در این حالت یخچال پس از 6 دقیقه عملکرد خود را از سر می گیرد.

راه حل: یکی از راهکارهای حل مشکل کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر بکو، اطمینان از وصل بودن برق دستگاه است. دکمه «Power» را به مدت 3 ثانیه یا بیشتر فشار دهید تا یخچال مجدداً راه اندازی شود. همچنین توجه داشته باشید که این مسئله برای یخچال با یخ زدایی خودکار طبیعی است.

4- یخچال فریزر بکو مدام استارت روشن می خورد و مدت زمان کار کردن آن طولانی است

علت: چند دلیل عمده منجر به استارت خوردن پی در پی یخچال فریزر بکو و کار کردن آن برای مدت زمان طولانی می شوند که هیچ کدام از آنها با ارورهای یخچال فریزر بکو به ما هشدار داده نمی شوند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • محفظه یخچال فریزر بزرگ است و یخچال برای خنک کردن این محفظه باید بیشتر کار کند.
  • دمای هوای محیط اتاق بالا است؛ در این شرایط کار کردن بیشتر یخچال فریزر کاملاً طبیعی است.
  • به تازگی مقدار زیادی مواد غذایی با درجه حرارت بالا در محفظه یخچال یا فریزر قرار داده اید یا تازه دستگاه را به برق وصل کرده اید.
  • درب دستگاه زیاد باز و بسته می شود.
  • دمای هوای یخچال روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده و دستگاه برای رسیدن به آن عدد باید بیشتر کار کند.
  • نوار دور درب یخچال فریزر بکو کثیف، فرسوده یا از بین رفته باشد.

راه حل: برای حل مشکل استارت خوردن پی در پی یخچال فریزر بکو و کار کردن آن برای مدت زمان طولانی هستید، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • هرگز درب دستگاه را برای مدت زمان طولانی باز نگذارید، همچنین از باز و بسته کردن بی جهت درب یخچال خودداری کنید.
  • تحت هیچ شرایطی غذای گرم یا داغ را داخل یخچال فریزر نگذارید، چند ساعت صبر کنید تا خوب خنک شود.
  • تنظیمات دمای یخچال فریزر را تغییر دهید و آن را روی عدد بالاتری تنظیم کنید.
  • مسیر تهویه یخچال فریزر را بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه گرفتگی و انسداد، آن را تمیز کنید.
  • نوار دور درب را تمیز کنید و هرچیزی که لای آن گیر کرده را جدا کنید.

5- محیط داخل فریزر بکو بیش از حد سرد و دمای محفظه یخچال طبیعی است

علت: علتی که باعث شده محیط داخل فریزر بیش از حد سرد و دمای محفظه یخچال طبیعی باشد، تنظیم کنترلر دما و انتخاب عددی بسیار پایین برای محفظه فریزر است. توجه کنید که یخچال فریزر این مسئله را با ارورهای یخچال فریزر بکو به ما اطلاع نمی دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل سرمای بیش از حد محیط داخل یخچال فریزر بکو هستید، کافی است وارد تنظیمات دمای دستگاه شوید و از این بخش دمای فریزر را کمی بالاتر ببرید.

6- محیط داخل یخچال و فریزر بکو بیش از حد سرد و دمای محفظه فریزر طبیعی است

علت: علت سرد شدن بیش از حد اتاقک یخچال، می تواند مربوط به تنظیمات دمای کنترلر دمای یخچال باشد که روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده است.

راه حل: جهت رفع مشکل سرد شدن بیش از حد اتاقک یخچال، اولین اقدامی که باید انجام شود، تغییر تنظیمات کنترلر دما و بالا بردن دمای اتاقک یخچال است.

7- منجمد شدن مواد غذایی موجود در کشوهای محفظه یخچال فریزر بکو

علت احتمالی: دلیلی که منجر به منجمد شدن مواد غذایی در محفظه یخچال دستگاه می شود، مربوط به پایین بودن دمای کنترلر دمای یخچال است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل گرم بودن اتاقک ها در یخچال فریزر بکو هستید، دمای اتاقک یخچال را از بخش تنظیمات کمی بالاتر ببرید و بررسی کنید باز هم مواد غذایی یخ می زنند یا خیر.

مواد غذایی منجمد شده در کشوهای یخچال فریزر

منجمد شدن مواد غذایی در کشوی یخچال فریزر به دلیل پایین بودن دمای کنترلر دمای یخچال

8- دمای داخل اتاقک یخچال یا فریزر بکو بیش از حد بالاست

علت احتمالی: دلیل سرد بود بیش از حد محفظه یخچال یا فریزر در یخچال فریزر بکو، می تواند به چند عامل مربوط باشد؛ برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند.

  • احتمالاً دمای یخچال روی عدد بالایی تنظیم شده است.
  • در طول روز درب محفظه یخچال یا فریزر بیش از حد باز و بسته شده است.
  • به تازگی حجم زیادی مواد غذایی گرم یا داغ در یخچال ذخیره کرده اید.
  • یخچال تازه راه اندازی شده است.

دقت کنید که این مسائل با ارورهای یخچال فریزر بکو به ما هشدار داده نمی شوند.

راه حل: برای رفع مشکل سرد بودن بیش از حد محفظه یخچال یا فریزر در یخچال فریزر بکو، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • دمای یخچال یا فریزر را تا زمانی که دمای یخچال یا فریزر به مقدار متعادلی برسد، اندکی کاهش دهید.
  • از باز و بسته کردن بی دلیل درب یخچال فریزر اجتناب کنید.
  • همیشه قبل از قرار دادن غذای تازه در محفظه یخچال یا فریزر، صبر کنید تا خوب خنک شود.

9- صدای یخچال فریزر بکو هنگام کار کردن بیشتر می شود

علت احتمالی: چند دلیل عمده که منجر به بروز مشکل بیشتر شدن سر و صدای یخچال فریزر بکو حین کار کردن می شوند، عبارت اند از:

  • دستگاه روی سطح صاف و تراز قرار نگرفته است.
  • بدنه یخچال فریزر به اشیاء مختلفی که در اطراف آن قرار دارد، برخورد می کند.
  • اقلامی روی دستگاه قرار گرفته که موقع کار کردن یخچال فریزر تکان می خورند و صدا تولید می کنند.
  • میزان فعالیت یخچال فریزر با توجه به تغییرات دمای محیط کمتر و بیشتر می شود.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل بیشتر شدن سر و صدای یخچال فریزر بکو حین کار کردن، در اولین قدم سطح زیر دستگاه را تراز کنید. سپس هرگونه جسم خارجی که با بدنه یخچال در تماس است یا روی آن قرار گرفته را بردارید و اجازه دهید یخچال از دیوارهای و کابنت های اطراف فاصله داشته باشد.

پسر بچه ای که به دلیل صدای زیاد یخچال فریزر گوش خود را گرفته است

صدای زیاد یخچال فریزر بکو به دلیل صاف و تراز نبودن سطح زیر دستگاه

10- پخش شدن صدا یا اسپری شدن مایعات از یخچال فریزر بکو

علت احتمالی: دلیلی که منجر به شنیدن صدایی شبیه به پخش شدن یا اسپری شدن مایعات از یخچال فریزر بکو می شود، جریان مایعات و گاز است که طبق اصول عملکرد یخچال فریزر کاملاً طبیعی است و ربطی به ارورهای یخچال فریزر بکو ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل شنیدن صدایی شبیه به پخش شدن یا اسپری شدن مایعات از یخچال فریزر بکو هستید، باید بدانید که این صدا مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی نیست.

11- صدای وزش باد از یخچال فریزر بکو شنیده می شود

علت احتمالی: دلیل شنیدن صدایی مانند وزش باد از یخچال فریزر بکو، کار کردن فن ها برای خنک کردن دستگاه است.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع مشکل شنیدن صدایی مانند وزش باد از یخچال فریزر بکو هستید، نگران نباشید؛ این مورد نیز کاملاً طبیعی بوده و مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است.

12- روی دیواره های داخلی یخچال فریزر بکو قطرات بخار آب دیده می شود

علت: علت رو به رو شدن با قطرات بخار آب روی دیواره های داخلی یخچال فریزر بکو بیشتر مربوط به رطوبت و گرمای هواست و کاملاً طبیعی است. البته احتمال دارد این قطرات بخار به علت باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال روی دیواره های داخلی دستگاه تشکیل شوند.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل تشکیل قطرات بخار آب روی دیواره های داخلی یخچال فریزر بکو مراقب باشید که درب یخچال برای مدت زمان طولانی باز نماند. همچنین سعی کنید جز در مواقع لازم درب یخچال را باز و بسته نکنید.

13- روی سطح بیرونی یخچال فریزر بکو یا بین درها رطوبت جمع شده است

علت: وقتی با مشکل جمع شدن رطوبت روی سطح بیرونی یا لای درهای یخچال فریزر بکو مواجه می شوید، باید بدانید که معمولاً رطوبت هوا در آب و هوای شرجی باعث این اتفاق می¬شود و جای نگرانی ندارد. توجه داشته باشید که این مسئله با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر بکو هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکل جمع شدن رطوبت روی سطح بیرونی یا لای درهای یخچال فریزر بکو هستید، توجه داشته باشید که این مشکل با کم شدن رطوبت هوا به خودی خود برطرف می شود و نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. فقط توصیه می شود هرازگاهی رطوبتی که روی سطح بیرونی یا بین درها جمع شده را با یک پارچه خشک پاک کنید.

14- از داخل اتاقک یخچال و فریزر بکو بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: علت اینکه با مشکل بوی بد اتاقک یخچال فریزر بکو مواجه شده اید، چیزی جز کثیفی دستگاه و نیاز به نظافت آن نیست. البته اگر مواد غذایی درون یخچال خراب شده باشد یا میوه ها و سبزیجات پوسیده در کشوهای یخچال داشته باشید، بو گرفتن محیط داخل یخچال کاملاً طبیعی است.

راه حل: برای حل مشکل بوی نامطبوع اتاقک یخچال فریزر بکو داخل یخچال را با اسفنج و آب ولرم تمیز کنید. همچنین برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید مواد غذایی فاسدشدنی را برای مدت زمان طولانی داخل یخچال نگهداری نکنید و قبل از آنکه بوی بد دستگاه به مشام برسد، هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید.

15- درب یخچال فریزر بکو بسته نمی شود

علت: دلیلی ک منجر به بسته نشدن درب یخچال فریزر بکو می شود، این است که ظروف مواد غذایی در قفسه های یخچال مانع از بسته شدن درب دستگاه می شوند. همچنین احتمال دارد تراز نبودن سطح زیر دستگاه و محکم نبودن پایه های یخچال فریزر منجر به بروز این مشکل شود. توجه داشته باشید که سیستم تشخیص خودکار دستگاه این مسئله را با ارورهای یخچال فریزر بکو هشدار نخواهد داد.

راه حل: برای رفع مشکل بسته نشدن درب یخچال فریزر بکو ابتدا بررسی کنید که چیزی درون یخچال راه در را سد نکرده باشد. سپس به سراغ سطح زیر یخچال بروید و پس از تراز کردن آن، مطمئن شوید که پایه های یخچال در یک سطح قرار دارند و همه آنها محکم هستند.

یک نفر در حال تلاش برای بستن درب یخچال فریزر بکو

بسته نشدن درب یخچال فریزر بکو به دلیل تراز نبودن سطح زیر دستگاه

16- کشوی نگهداری میوه و سبزیجات یخچال فریزر بکو گیر کرده است

علت: یکی از دلایل گیر کردن کشوی جا میوه ای یخچال فریزر، پر کردن بیش از حد محفظه کشو است. در این حالت مواد غذایی به سقف محفظه کشو برخورد می کند و مانع از باز شدن آن می شود.

راه حل: راهکار مناسب برای حل مشکل گیر کردن کشوی جا میوه ای یخچال فریزر بکو این است که همیشه به اندازه ظرفیت جا میوه ای درون آن مواد غذایی بچینید و کشو را بیش از حد پر نکنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ارورهای یخچال فریزر بکو پرداختیم. همچنین دریافتیم که در مواقع بروز آن دسته از مشکلاتی که با کدهای خطا هشدار داده نمی شوند، چطور دستگاه را عیب یابی و سپس تعمیر کنیم. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

در انتها لازم به یادآوری است که همکاران ما در تیم مجرب داره چاره هر آماده اند تا به تماس های شما در رابطه با مشکلات یخچال فریزر بکو پاسخ داده و شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند. تعمیرکاران و سرویس کاران حرفه ای ما نیز به درخواست شما عزیزان برای ارائه خدمات سرویس و تعمیرات در محل حضور یافته و برای حل مشکل به شما کمک می کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر بکو

مانند هر وسیله ی برقی دیگر، عملکرد نادرست یخچال فریزر بکو بعد از سپری شدن طول عمر مفید آن طبیعی است. در چنین شرایطی با عیب یابی به موقع می توان از بروز خسارت های بیشتر در دستگاه جلوگیری کرد.

در این بخش از مقاله به بررسی برخی از سوالات رایج در مورد روش های رفع مشکلات یخچال فریزر بکو می پردازیم. امیدواریم با مطالعه ی این بخش بتوانید ایراد دستگاه را شناسایی و برطرف کنید.

1- چرا کمپرسور یخچال فریزر بکو کار نمی کند؟
ایراد در مجموعه ی برق رسانی دستگاه، تنظیم دمای اتاقک یخچال روی عدد بسیار پایین و قرار داشتن دستگاه در چرخه ی یخ زدایی از مهم ترین علت های کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر بکو هستند.
2- برای جلوگیری از تجمع رطوبت روی سطوح داخلی یخچال فریزر بکو چه باید کرد؟
برای جلوگیری از جمع شدن رطوبت روی سطوح داخلی یخچال فریزر بکو از باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه خودداری کنید، دمای ترموستات را روی عدد پایین تری تنظیم کنید و مواد غذایی را در ظروف درب دار ذخیره کنید.
3- دلایل بالا بودن بیش از حد دمای داخل اتاقک یا فریزر یخچال بکو چیست؟
دلایلی مانند باز و بسته کردن بیش از حد درب دستگاه، تنظیم دمای دستگاه روی عدد بالا، قرار دادن یک باره ی حجم زیادی از مواد غذایی در دستگاه و راه اندازی دستگاه بعد از مدت طولانی مانع از سرمادهی کافی اتاقک یخچال فریزر بکو می شود.
4- چگونه می توان مشکل صدای بالای یخچال فریزر بکو را برطرف کرد؟
برای رفع مشکل صدای بالای یخچال فریزر بکو از تراز بودن سطح زیر دستگاه مطمئن شوید، از تماس جسم خارجی با بدنه ی دستگاه جلوگیری کنید و فاصله ی استاندارد بدنه ی دستگاه را از دیوار پشتی و کابینت های کناری رعایت کنید.
5- برای رفع مشکل استارت خوردن مداوم یخچال فریزر بکو چه باید کرد؟
برای برطرف کردن مشکل استارت خوردن مداوم یخچال فریزر بکو از باز ماندن درب دستگاه به مدت طولانی جلوگیری کنید، درب دستگاه را به صورت مداوم باز و بسته نکنید، دمای دستگاه را روی عدد بالاتری تنظیم کنید، از عدم انسداد مسیر تهویه ی دستگاه و نوار دور درب دستگاه مطمئن شوید.
6- علت یخ زدن مواد غذایی در محفظه ی یخچال فریزر بکو چیست؟
پایین بودن دمای محفظه ی یخچال فریزر بکو مهم ترین علت منجمد شدن مواد غذایی در محفظه ی دستگاه است. برای رفع این مشکل دمای کنترلر را روی عدد بالاتری تنظیم کنید.
7- تجمع رطوبت روی سطح بیرونی یخچال فریزر بکو چه علتی دارد؟
رطوبت هوا در مناطقی با آب و هوای مرطوب و شرجی باعث مشاهده شدن رطوبت روی سطح بیرونی یخچال فریزر بکو می شود. این مشکل با کم شدن رطوبت هوا رفع می شود، البته می توانید از دستمال خشک برای پاک کردن رطوبت از روی سطح بیرونی استفاده کنید.
8- کار نکردن یخچال فریزر بکو چه دلیلی دارد؟
ایراد در مجموعه ی برق رسانی دستگاه، معیوب بودن فیوز یا پریز برق، عدم اتصال درست دوشاخه ی دستگاه از دلایلی هستند که مانع از راه اندازی یخچال فریزر بکو می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *