آموزش و نگهداری

مقایسه حالت “AUTO” و “ON” در کولر گازی

مقایسه حالت “AUTO” و “ON” در کولر گازی

هر دو تنظیمات “auto” و “on” در کولر گازی، فن دمنده یا پنکه دستگاه را کنترل می کند. این فن در بخش داخلی سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. عملکرد فن دمنده کولر گازی به این صورت است که هوای گرم را به داخل دستگاه می کشد تا خنک شود، سپس هوای خنک را در فضای خانه به گردش در می آورد. اکثر افراد هنگام کنترل دمای خانه خود تنظیمات “auto” را در کولر گازی انتخاب می کنند. بالا بردن سرعت فن تهویه مطبوع در تابستان های گرم و مرطوب می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. اما با این حال صرفا استفاده از حالت “auto” کولر گازی حتی در یک بعد از ظهر گرم تابستان کافی است.

تفاوت بین حالت “auto” و “on” در کولر گازی

هنگامی که ترموستات کولر گازی روی حالت “auto” تنظیم می شود، فن دستگاه فقط برای گرمایش یا سرمایش خانه کار می کند. بطوریکه وقتی هوای خانه به دمای مطلوب خود رسید، فن کولر گازی به طور خودکار خاموش می شود. در صورتی که اگر فن کولر گازی روی حالت “on” تنظیم شده باشد، تا زمانی که تنظیمات ترموستات را تغییر ندهید، دستگاه خاموش نمی شود. همچنین صرف نظر از اینکه هوای خانه به درجه مطلوب رسیده باشد یا خیر، فن دستگاه به کار خود ادامه خواهد داد.

کولر گازی ساعت ها در حال فعالیت می باشد

در حالت “on” کولر گازی تا زمانی که به تنظیمات دستگاه دست نزنید، کولر گازی بطور مداوم فعالیت خواهد کرد.

مزایا و معایب تنظیم فن کولر گازی روی حالت “on”

حالت “on” کولر گازی به این معنی است که فن دستگاه بدون توقف فعالیت می کند، حتی اگر کولر گازی در حال خنک سازی هوای خانه نباشد. هنگامی که فن کولر گازی روشن است، هوا از فیلتر یا سیستم نور UV عبور می کند. اما هنگامی که فن کولر گازی خاموش است، سیستم نمی تواند هوا را همان طور که برای انجام آن طراحی شده است فیلتر و در نتیجه تمیز کند. همچنین هنگامی که فن دستگاه روشن است، گرمایش و سرمایش به طور یکنواخت در کل هوای خانه پخش می شود. از طرف دیگر، کار کردن فن کولر گازی در طول شبانه روز ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد. به این صورت که کثیفی فیلتر هوای تهویه مطبوع هوا زودتر از موعد صورت می گیرد و شما مجبور به تعویض زود به زود آن ها می شوید. معمولا صدای کولر گازی در این حالت نیز بیشتر شنیده می شود.

شخصی در حال تعویض فیلتر هوای کثیف کولر گازی

اگر بطور مرتب از حالت “on” کولر گازی استفاده کنید، فیلترهای هوای دستگاه زودتر از موعد کثیف می شوند.

در کل بهتر است وقتی در حال تمیز کردن خانه خود هستید، تنظیم حالت فن کولر گازی روی “on” باشد تا دستگاه بتواند گردش هوا را بهبود بخشد. همچنین اگر شما میزبان مهمانان زیادی هستید و افراد زیادی در یک فضای محدود قرار دارند، “on” بودن فن کولر گازی می تواند به گردش هوای تازه کمک کند.

مزایا و معایب تنظیم فن کولر گازی روی حالت “auto”

حالت “auto” کولر گازی به این معنی است که فن تنها زمانی روشن می شود که سیستم در حال خنک سازی هوای خانه باشد. یکی از مزایای اصلی استفاده از حالت “auto” در کولر گازی این است که دستگاه انرژی کم تری مصرف می کند. این اتفاق به این دلیل است که فن دستگاه تهویه مطبوع در مدت زمان و سرعت کم تری کار می کند و فن دمنده فقط در مواقع لزوم کار می کند. همچنین از آنجایی که فن به طور مداوم کار نمی کند، موتور و سایر اجزای فن بیشتر دوام خواهند آورد.

فن یونیت داخلی کولر گازی در حال کار کردن است.

قرار داشتن تنظیمات کولر گازی روی حالت “auto” باعث می شود فن یونیت داخلی دستگاه در مدت زمان و سرعت کم تری کار کند.

هنگامی که حالت “auto” در کولر گازی فعال است، گردش یکنواخت هوای گرم و خنک در خانه کم تر خواهد بود. بطوریکه پس از تنظیم دمای ترموستات کولر گازی، فن از انتشار هوا به فضا های مختلف خانه جلوگیری خواهد کرد. همچنین حالت “auto” باعث رطوبت زدایی بهتر محیط خانه می شود. معمولا صدای کولر گازی در این حالت نیز کم تر شنیده می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح مزایا و معایب و مقایسه دو حالت “auto” و “on” در کولر گازی پرداختیم تا بتوانید استفاده صحیح تری از حالت های مختلف کولر گازی داشته باشید. به شما یادآور می شویم که در صورتی که در تنظیمات کولر گازی خود به مشکل برخورده اید می توانید با تیم داره چاره تماس بگیرید تا بتوانیم در اسرع وقت برای مشاوره و راهنمایی شما اقدام نماییم.

یک نظر برای: مقایسه حالت “AUTO” و “ON” در کولر گازی

  1. میلاد گفت:

    من تست کردم دقیقا درست میفرمایید

    1. محمد منصوری گفت:

      با سلام
      خوشحالم که مفید بوده

  2. محسن گفت:

    یعنی در حالتcoolمدام پنل بیرونی در حال کار کردن است و در حالتautoخودکار پنل بیرونی خاموش و روشن میشود?!

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      سلام محسن عزیز. بله درست متوجه شدید. در حالت Auto دستگاه تلاش می کند که دما را در یک محدوده خاصی حفظ کند. اما در حالت Cool اینطور دستگاه یکسره کار می کند.

    2. سبا گفت:

      بله

  3. احمد گفت:

    سلام‌چرا‌روی‌مانیتور‌کولر‌‌۳۱‌زده‌و‌هرچی‌میخوام‌باریموت‌کمش‌کنم‌نمیشه؟

    1. محمد منصوری گفت:

      درورد احمد عزیز. Mode دستگاه را تغییر دهید.

  4. حمید گفت:

    ممنون عالی بود

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      درود بر شما

  5. سولماز مصطفوي گفت:

    دماي كولر در حالت اتو ٢٥ درجه س چطور ميشه تغييرش داد؟

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      درود خانم مصطفوی در همان حالت اتو با کلیک های پلاس و ماینس دما را تغییر دهید.

  6. غلامرضا لطفی فرد گفت:

    سلام
    کولرasr بنده خاموش میشودونماد auto چشمک زن نشان داده میشود.با قطع برق و جریان دوباره برق کولر روشن اما فقط دو سه دقیقه کار میکندوخاموش میشود وبازنماد مذکور را نشان میدهد. لطفا راهنمایی فرمایید.

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      درود آقای لطفی فرد عزیز. به احتمال زیاد برد دستگاه ایراد داشته باشد و لازم است توسط تکنیسین بررسی شود.

  7. حامد گفت:

    سلام درجه دما روی پنل و ریموت متفاوت هست به عنوان مثال روی ریموت درجه ۱۷و روی پنل عدد ۲۸رو نشون میده .ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      سلام حامد عزیز، کولرهای گازی یک دکمه به نام “Your Sense” دارند که نشان دهنده دمای واقعی محیط است اما این مورد در ریموت نمایش داده نمی شود. به احتمال زیاد علت اختلاف دمای نمایش داده شده در ریموت کنترل و پنل به همین خاطر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *