آموزش و نگهداری

مزایا و معایب نصب کولر گازی در محل کار

مزایا و معایب نصب کولر گازی در محیط کار

فراهم کردن هوای تهویه شده به وسیله کولر گازی، تهیه صندلی های اداری با پشتی راحت و صفحه کلیدهای ارگونومیک، همه و همه برای راحتی کارمندان و کارکنان یک اداره یا شرکت مهم هستند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما همیشه در محیط کاری خود احساس راحتی می کنند. کار در یک اداره یا شرکت با هوای گرم می تواند بسیار اذیت کننده باشد و باعث شود کارمندان احساس گرما و ناراحتی کنند. برای اطمینان از اینکه کارمندان و کارکنان یک دفتر کار به بهترین شکل ممکن کار می کنند، مهم است که درجه حرارت آن تنظیم باشد. احساس گرما در محل کار می تواند راندمان کاری را کاهش دهد و باعث کم آبی بدن شود.

امروزه نصب دستگاه های کولر گازی در محل کار معمول است، زیرا نصب آن مزایای فراوانی دارد. بطوریکه از محافظت از سلامت کارکنان تا افزایش بهره وری و عملکرد آنان، نصب یک سیستم تهویه مطبوع می تواند بسیار سودمند باشد. در این مقاله نگاهی به مزایای نصب کولر گازی در محل کار می اندازیم و برخی از معایب مربوط به آن را نیز مورد بحث قرار می دهیم.

کارمند مردی که به دلیل گرمای هوا خود را در محل کار باد می زند

فراهم کردن هوای تهویه شده به وسیله کولر گازی برای افزایش سطح بهره وری کارکنان در محل کار بسیار مهم است.

مزایای نصب کولر گازی در محل کار

نصب و استفاده از کولر گازی در محل کار دارای فوایدی مثل افزایش بهره وری افراد، فیلتراسیون هوا و افزایش کیفیت آن، دفع حشرات و باکتری ها و نگهداری بهتر از وسایل الکترونیکی می باشد. در ادامه به توضیح کامل هر کدام از این موارد می پردازیم.

افزایش سطح بهره وری کارکنان

اطمینان از اینکه کارکنان در محل کار، دارای هوای مناسب تهویه شده به وسیله کولر گازی و در نتیجه دارای راحتی، حداکثر بهره وری و راندمان کاری بالا هستند، برای کارفرما ضروری است. زیرا اگر کارمندان وقت خود را صرف هوا خوری یا بیرون رفتن برای استراحت کنند، زمان کمتری را صرف تمرکز بر روی وظایف خود می کنند. علاوه بر این، تلاش برای تمرکز روی کار، زمانی که احساس ناراحتی و گرما می کنید بسیار دشوار است.

تنظیم درجه حرارت با استفاده از کولر گازی در دفتر کار یک محیط راحت برای افراد ایجاد می کند. همچنین می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت و انگیزه کارکنان داشته باشد و منجر به محیط کار سالم تر و کارآمدتر شود. در نتیجه توصیه می شود دما را بین 20 تا 26 درجه سانتیگراد نگه دارید. با این حساب، نصب یک کولر گازی در محل کار باعث تنظیم دمای دفتر کار در طول روز می شود که در این حالت کارکنان می توانند با بهترین ظرفیت خود کار کنند. همچنین یک سیستم تهویه مطبوع می تواند به ویژه در محیط های کاری که تجهیزات، گرمای زیادی تولید می کنند مفید باشد.

کارمند خانمی که سطح بهره وری و راندمان کاری او افزایش پیدا کرده

نصب و استفاده از کولر گازی در محیط کار باعث افزایش سطح بهره وری و راندمان کاری کارمندان می شود.

فیلتراسیون هوا و افزایش کیفیت آن توسط کولر گازی

در صورتی که سیستم تهویه مطبوع به درستی نگهداری و استفاده شود، در واقع می تواند کیفیت هوای گردشی در اطراف دفتر کار را بهبود بخشد. به عنوان یک صاحب کسب و کار، احتمالا از تأثیری که روزهای بیماری کارکنان می تواند بر روی کسب و کارتان داشته باشد، آگاه هستید. بطوریکه از دست دادن موقت آن ها به دلیل بیماری می تواند کسب و کار را برای رسیدن به اهداف شرکت دچار مشکل کند.

نصب کولر گازی در محل کار می تواند به بهبود تهویه هوا و همچنین کاهش مواد آلرژی زا مانند گرد و خاک در هوا کمک کند. نحوه کار کولر گازی این گونه است که اواپراتور دستگاه قبل از جذب گرما، گرد و غبار و سایر آلاینده های هوا را به داخل فیلتر هوای خود می کشد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کولر گازی باید به درستی نگهداری شود و از تمیز بودن فیلتر هوای داخل آن اطمینان حاصل شود. زیرا اگر فیلتر هوا کثیف باشد، می تواند منجر به آلودگی هوای داخل اتاق شود که می تواند بر سلامت کارکنان تأثیر منفی بگذارد و منجر به مشکلات شدید و بیماری شود. در نتیجه حتما فیلتر هوا را مرتبا تعویض کنید تا از سالم ماندن هوای اتاق مطمئن باشید.

کارمند مردی که از هوای تمیز و فیلتر شده ی محل کار خود لذت می برد.

نگهداری و استفاده صحیح از کولر گازی در محل کار باعث حفظ سلامتی کارکنان و ایجاد هوای تمیز و فیلتر شده برای آنان می شود.

دفع حشرات و باکتری ها توسط کولر گازی

کولر های گازی علاوه بر بهبود کیفیت هوا هنگام کار، به دور نگه داشتن حشرات نیز کمک می کنند. به این صورت که کاهش دما در اتاق، تعداد حشرات موجود در هوا را کاهش می دهد، زیرا دمای خنک برای حشرات و میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و ویروس ها مطلوب نیست. این اتفاق نه تنها کیفیت هوا را بهبود می بخشد و میکروب ها و سموم را از هوا دفع می کند، بلکه باعث می شود دفتر کار به مکانی زیباتر و دلنشین تر تبدیل شود. از این گذشته، مزاحمت مگس ها یا حشرات در هنگام کار می تواند باعث حواس پرتی و عدم تمرکز شود.

کارمند مردی در محل کار در حال کشتن حشرات و مگس ها می باشد

مزاحمت حشرات در هنگام کار می تواند باعث حواس پرتی و عدم تمرکز کارکنان شود.

نگهداری بهتر از لوازم و وسایل برقی

برای اطمینان از اینکه همه دستگاه های برقی موجود در محل کار در بهترین حالت قرار دارند و کارآمدی خود را حفظ می کنند، ضروری است که آن ها را به وسیله کولر گازی خنک نگه دارید. زیرا بسیاری از اقلام الکترونیکی که در دفتر کار دارید به گرما حساس هستند و ممکن است خیلی زود گرم شوند. هنگامی که لوازم برقی بیش از حد گرم می شوند، خاموش شده و یا حتی ممکن است به طور کامل خراب شوند. این اتفاق می تواند باعث صرف هزینه و زمان کسب و کار شما شود و آن را مختل کند. در نتیجه با نصب کولر گازی در محل کار می توان از خنک ماندن دمای محیط مطمئن شد و از گرم شدن بیش از حد دستگاه ها و تجهیزات جلوگیری کرد.

کارمندان شرکت در حال کار با وسایل برقی دفتر کار می باشند.

با نصب کولر گازی در محل کار از خنک ماندن وسایل الکترونیکی دفتر کار و عدم آسیب به آن ها اطمینان حاصل کنید.

معایب نصب کولر گازی در محل کار

نصب و استفاده از کولر گازی در محل کار دارای معایبی مثل افزایش هزینه قبض برق، نیاز به سرویس و نگهداری بصورت منظم از کولر گازی و احتمال رشد باکتری و کپک در صورت تمیز نکردن به موقع دستگاه می باشد. با این حال معایبی مثل سرویس منظم و احتمال رشد قارچ در کولر گازی، با نگهداری صحیح از دستگاه قابل پیشگیری و برطرف کردن می باشد. همچنین به نظر می رسد که صرف کمی هزینه بیشتر برق نیز برای ایجاد محیطی راحت با درجه دمای مناسب ارزشش را دارد.

افزایش هزینه قبض برق

یکی از معایب نصب کولر گازی در محل کار، افزایش احتمالی هزینه قبض برق می باشد. تهویه مطبوع می تواند هزینه بیشتری به شرکت شما تحمیل کند، به خصوص اگر سیستم تهویه مطبوع شما بصورت مرکزی باشد. با این حال، هنگامی که مزایایی را که کولر گازی هم برای محیط کار و هم برای کارمندان ارائه می دهد را ارزیابی کنید، پرداخت کمی هزینه اضافی ارزش آن را دارد.

سرویس و تمیزکاری بصورت مرتب از کولر گازی

کولر گازی ها نیاز به سرویس و نگهداری منظم دارند تا اطمینان حاصل شود که در بهینه ترین راندمان کاری خود فعالیت می کنند. اگر کولر گازی به طور مرتب تمیز و فیلتر هوای آن تعویض نشود، گرد و غبار و کثیفی درون آن تجمع پیدا می کند و ممکن است هوای آلوده در فضای دفتر کار به گردش درآید. توصیه می کنیم حداقل سالی یک بار سیستم تهویه مطبوع خود را به طور عمقی تمیز کنید و همیشه مراقب تمیزی کانال ها و دریچه های آن باشید تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود.

مردی در حال تمیز کردن کولر گازی

کولر گازی ها برای حفظ حداکثر راندمان کاری خود نیاز به سرویس و تمیزکاری منظم دارند.

احتمال رشد باکتری و کپک در کولر گازی

اگر کولر گازی به درستی نگهداری شود، هیچ مشکلی در خصوص رشد کپک و باکتری با آن نخواهید داشت. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که دستگاه های تهویه مطبوع می توانند بستر مناسبی برای رشد باکتری ها باشند. به این صورت که هنگامی که هوای سرد در سیستم گردش پیدا می کند، رطوبت در آن جمع و متراکم می شود. در این حالت اگر کولر گازی تمیز و به طور مرتب سرویس نشود، کپک و قارچ می تواند درون دستگاه رشد کند و سپس در هوا پخش شود. در نتیجه این اتفاق می تواند سلامتی کارکنان را به خطر بیاندازد.

قارچ و کپک در کولر گازی رشد کرده است.

در صورتی که کولر گازی بصورت مرتب تمیز نشود احتمال رشد کپک و قارچ در آن وجود دارد.

نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی در محل کار

اگر به دنبال یک شرکت قابل اعتماد و حرفه ای برای نصب کولر گازی در محل کار خود هستید، همکاران ما در داره چاره، انواع خدمات نصب تخصصی، تعمیر و سرویس انواع دستگاه های تهویه مطبوع را ارائه می دهند. تیم کارشناسان مجرب ما آماده هستند تا اطمینان حاصل کنند که شما کولر گازی متناسب با نیازهایتان را انتخاب می کنید. مهندسین واجد شرایط ما همچنین تعمیر و سرویس دستگاه های تهویه مطبوع را انجام می دهند و کارکرد بهینه کولر گازی شما را در تمام طول سال تضمین خواهند کرد. تیم داره چاره به ارائه خدمات عالی به مشتریان خود افتخار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *