آموزش و نگهداری

لوازم قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بکو که نمی دانستید

خانمی در حال نشان دادن اقلام مختلفی که می توان در ماشین ظرفشویی بکو شستشو داد

همه ما می دانیم که ماشین ظرفشویی بکو یک وسیله کاربردی در آشپزخانه است. زیرا وقتی صحبت از شستشوی ظروف و وسایل آشپزی می شود، ماشین ظرفشویی این کار را به راحتی برای ما انجام می دهد. اما یک سری لوازم دیگر وجود دارد که می توانید برای شستشو در ماشین ظرفشویی بکو خود قرار دهید که شاید هرگز به آن ها فکر نکرده باشید. این مقاله به شما ایده هایی برای شستشوی وسایلی می دهد که باعث می شود از ماشین ظرفشویی بکو خود، متفاوت تر از قبل استفاده کنید. در ادامه به 11 وسیله قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بکو که تا به حال نمی دانستید، اشاره خواهیم کرد.

1. شستشو ابزار تمیز کاری در ماشین ظرفشویی بکو

مشخص است که ابزار و وسایلی که خودشان برای تمیز کردن لوازم دیگر مورد استفاده قرار می گیرند نیز باید تمیز شوند. شما می توانید بسیاری از این وسیله ها از جمله خاک انداز، فرچه پلاستیکی، کیسه جارو برقی، ابر و دستمال آشپزخانه را در ماشین ظرفشویی بکو برای شستشو قرار دهید. البته توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن آن ها در دستگاه، تمام گرد و غبار و موهایی را که به این لوازم چسبیده پاک کنید و آن ها را به طور ایمن در ظرفشویی قرار دهید. همچنین می توانید وسیله های کوچک را در یک کیسه توری بیاندازید و آن را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی بکو قرار دهید. فراموش نکنید که در این حالت نباید از چرخه خشک کردن ماشین ظرفشویی استفاده کنید، زیرا گرما می تواند باعث تغییر حالت بعضی از اقلام پلاستیکی شود.

خاک انداز و فرچه پلاستیکی در قفسه ماشین ظرفشویی چیده شده اند

شما می توانید خاک انداز و فرچه پلاستیکی را در ماشین ظرفشویی بکو بشویید.

ابر ها و دستمال های آشپزخانه خیلی زود کثیف می شوند. شستشوی این اقلام در ماشین ظرفشویی بکو، آن ها را مثل اولش نو می کند. فقط کافی است ابر و دستمال آشپزخانه را در سبد کارد و چنگال طبقه پایینی ماشین ظرفشویی بکو قرار دهید و داغ ترین برنامه شستشو را اجرا کنید.

2. شستشو توری گریل و درپوش دریچه فن در ماشین ظرفشویی بکو

توری های گریل می توانند بسیار کثیف و چرب شوند، بطوریکه شستن آن ها با دست بسیار دشوار است. ماشین ظرفشویی بکو برای تمیز کردن کامل این قطعات بسیار مناسب است. همچنین شما می توانید درپوش دریچه های فن را نیز در ماشین ظرفشویی بکو قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید که درپوش ها و توری های گریل لعابی یا رنگ شده را نمی توانید با ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

خانمی در حال قرار دادن درپوش فن در ماشین ظرفشویی بکو

برای شستشوی درپوش فن و توری های گریل، آن ها را در ماشین ظرفشویی بکو قرار دهید.

3. شستشو قطعات فلزی اجاق گاز و فیلتر هود در ماشین ظرفشویی بکو

اجاق گاز ها وسیله اساسی در آشپزی هستند که فقط پس از چند بار استفاده، چربی و لکه های غذا می توانید به راحتی روی آن ها بچسبد. شما می توانید قطعات فلزی قابل جابجایی اجاق گاز خود مانند پایه فلزی قابلمه، درپوش شعله و دستگیره های آن را در ماشین ظرفشویی بکو قرار دهید تا به طور کامل شستشو داده شوند.

فیلتر چربی هود در آشپزخانه خیلی زود چرب و کثیف می شود، بطوریکه شستشوی آن با دست بسیار طاقت فرسا و سخت می باشد. این فیلتر چربی هود را می توان به سادگی برای شستشوی بی عیب و نقص آن در ماشین ظرفشویی بکو قرار داد. زیرا دمای بالای ماشین ظرفشویی می توانید بطور کاملا موثر چربی روی آن را پاک کند. فقط قبل از نصب مجدد فیلتر روی هود، از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید.

فیلتر چربی هود در قفسه ماشین ظرفشویی بکو چیده شده

برای شستشوی فیلتر چربی هود، آن را در قفسه ماشین ظرفشویی بکو بچینید.

4. شستشو اسباب بازی و دمپایی پلاستیکی در ماشین ظرفشویی بکو

مطمئنا دوست دارید که اسباب بازی های کودکانتان تمیز و بهداشتی باشند، اما شاید فکر نمی کردید که ماشین ظرفشویی بکو می تواند در این مورد به کمک شما بیاید. فقط کافی است که هر اسباب بازی را که قصد تمیز کردن آن را دارید، در قفسه های ماشین ظرفشویی بکو بچینید. همچنین می توانید اقلام کوچکتر را در یک کیسه توری بگذارید و آن را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی بکو قرار دهید.

در قفسه ماشین ظرفشویی اسباب بازی های پلاستیکی چیده شده است.

برای شستشو اسباب بازی پلاستیکی، آن ها را در قفسه ماشین ظرفشویی بکو بچینید.

وقتی می توانید دمپایی های پلاستیکی را زیر باران بپوشید، پس می توانید آن ها را در ماشین ظرفشویی بکو بشویید. فقط از برداشتن کفی یا آستر آن ها قبل از قرار دادن آن ها داخل ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید و از چرخه خشک کردن نیز استفاده نکنید. زیرا ممکن است گرمای زیاد پلاستیک دمپایی ها را آب کند. اگر در مورد شستن دمپایی های کثیف خود در همان مکانی که ظروف خود را می شویید، تردید دارید، می توانید آن ها را در یک چرخه شستشوی جدا در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

دمپایی های پلاستیکی در ماشین ظرفشویی چیده شده اند.

شما می توانید دمپایی های پلاستیکی خود را در ماشین ظرفشویی بکو بشویید.

5. شستشو سینی گردان مایکروویو در ماشین ظرفشویی بکو

سینی گردان شیشه ای که غذا را در مایکروویو می چرخاند، مایعات و قطرات غذا که در حین پخت و پز می جوشند را به خود جذب می کند، بنابراین این سینی هر چند وقت یک بار نیاز به تمیز کردن اساسی دارد. برای شستشوی آن در ماشین ظرفشویی بکو، آن را مانند یک بشقاب معمولی در قفسه پایینی دستگاه قرار دهید تا به خوبی تمیز شود.

6. شستشو حباب شیشه ای لوستر در ماشین ظرفشویی بکو

حباب شیشه ای دور لامپ در لوستر می تواند گرد و غبار و چربی زیادی را به خود جذب کند، به خصوص وقتی در آشپزخانه قرار داشته باشند. شما می توانید آن ها را از لوستر جدا کنید و در ماشین ظرفشویی بکو قرار دهید تا شستشو داده شود. فقط توجه داشته باشید که چرخه خشک کردن را در دستگاه اجرا نکنید. البته در صورتی که حباب شیشه ای لوستر شما گران قیمت یا ظریف است، بهتر است آن را با دست بشویید.

حباب شیشه ای دور لامپ در لوستر در قفسه ماشین ظرفشویی بکو چیده شده

حباب شیشه ای دور لامپ در لوستر را می توان در ماشین ظرفشویی بکو شستشو داد.

7. شستشو شانه مو و کلاه کپ در ماشین ظرفشویی بکو

شما می توانید با شستشوی برس ها و شانه ها در ماشین ظرفشویی بکو، باعث شیک و تمیز به نظر رسیدن آن ها شوید. البته قبل از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی تمام موهای چسبیده به آن ها را جدا کنید و همچنین از قرار دادن برس هایی با موهای طبیعی و یا دسته های چوبی در دستگاه بپرهیزید.

برس و شانه مو در قفسه ماشین ظرفشویی بکو چیده شده اند

شما می توانید برس ها و شانه های مو را در ماشین ظرفشویی بکو بشویید.

شستشوی کلاه های کپ در ماشین لباسشویی باعث از دست دادن شکل آن ها می شود، اما شستشوی آن ها در ماشین ظرفشویی بکو می تواند به خوبی به تمیز شدن آن ها کمک کند. به این صورت که کلاه های کپ را با یک کش روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی بکو در جای خود محکم کنید و برنامه شستشویی را بدون قرار دادن مواد شوینده در دستگاه اجرا کنید. فراموش نکنید که حتما کلاه را به قفسه محکم کنید، زیرا جدا شدن کلاه از جای خود و افتادن آن روی بازوهای آبپاش در طول چرخه شستشو، می تواند باعث خرابی دستگاه و در نتیجه به تعمیر ماشین ظرفشویی بکو نیاز شود.

کلاه های کپ در قفسه ماشین ظرفشویی بکو چیده شده اند

برای شستشوی کلاه های کپ در ماشین ظرفشویی بکو آن ها را به قفسه محکم کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح لوازم و وسیله های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بکو پرداختیم که شاید تا به حال کم تر کسی از آن اطلاع داشت. در نظر داشته باشید هنگامی که ماشین ظرفشویی بکو شما دچار مشکل شده باشد و در نمایشگر دستگاه کد خطا ظاهر شود، می توانید برای رفع آن مقاله ارورهای ماشین ظرفشویی بکو را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *