کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو

بنا بر آمار و ارقام و نتایج بررسی های انجام شده، ماشین ظرفشویی بکو یکی از بهترین انواع ماشین ظرفشویی در جهان است. به حدی که نام بکو در میان 5 ماشین ظرفشویی برتر سال 2019 دیده می شود. اما حتی بهترین ها هم گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند که اگر بتوانیم ریشه مشکل را بیابیم، برطرف کردن آنها کار سختی نخواهد بود. در این مطلب به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی بکو و معانی آنها می پردازیم و پس از مطالعه کامل این مقاله، یاد می گیریم که برای هر کد خطایی که در صفحه نمایش دیجیتال دستگاه نمایش داده می شود، باید چه اقدامی انجام دهیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بکو و راه حل آن

دلایل متفاوتی باعث می شود که ماشین ظرفشویی بکو کارکرد درستی نداشته باشد. هرگونه مشکل در دستگاه با کد خطا در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو نمایش داده می شود. در صورت آشنایی با علت و نحوه برطرف کردن انواع ارورهای ماشین ظرفشویی بکو می توان مشکلات مربوطه را برطرف کرد.

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو علت ارور
H2 خطای سنسور رطوبت
H3 خطای سوپاپ دایورتر
H4 خطای سنسور دما NTC
H5 خطای آبگیری بی وقفه
H6 خطای ورودی آب
H7 خطای گرمایش آب
E01 عدم آبکشی
E02 مشکل تخلیه آب
E03 خطایی مربوط به ریست شدن بویلر
E04 خطای مربوط به پر شدن آب در دستگاه
E05 و E06 مشکل دماسنج مخزن
E07 و E08 مشکل دماسنج بویلر
E09 خطای مربوط به مدت زمان لود شدن بویلر
ESF مشکلات مربوط به دستگاه ایمنی الکترومکانیکی
ESL مناسب نبودن سطح آب درون مخزن
E22 خطای مربوط به مدت زمان گرم شدن آب

1- ارور H2 ماشین ظرفشویی بکو

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور H2 ماشین ظرفشویی بکو می شود، خرابی سنسور رطوبت مواد شوینده واقع در کف دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای H2 در ماشین ظرفشویی بکو، سنسور رطوبت را بررسی کنید و در صورت خرابی یا سوختگی سنسور، آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور H2 را نشان می دهد

نمایش ارور H2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل خرابی سنسور

2- ارور H3 ماشین ظرفشویی بکو

علت: نمایش کد خطای H3 ماشین ظرفشویی بکو مربوط به خرابی یا نقص سوپاپ دایورتر است. دایورتر وظیفه دارد آبی که به اسپری های بالا و پایین دستگاه هدایت می شود را کنترل کند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور H3 در ماشین ظرفشویی بکو، ابتدا شیر دایورتر را باز کنید و مدار آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکل از دایورتر نبود، سیم کشی های دستگاه را بررسی کنید و ببینید که دچار اتصالی نشده باشند. در نهایت برد الکترونیک ماشین ظرفشویی را چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور H3 را نشان می دهد

نمایش ارور H3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل خرابی یا نقص سوپاپ دایورتر

3- ارور H4 ماشین ظرفشویی بکو

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور H4 ماشین ظرفشویی بکو می شود، نقصی مربوط به سنسور دمای دستگاه است که سبب شده دستگاه نتواند سنسور دما را بخواند و دمای مناسب را تشخیص دهد. در این شرایط ماشین ظرفشویی از کار می افتد.

راه حل: برای رفع کد خطای H4 در ماشین ظرفشویی بکو پیشنهاد می شود از تکنسین های متخصص داره چاره بخواهید تا سنسور دما و سیم کشی های آن را مورد بررسی قرار دهند و در صورت پیدا کردن منشاء خرابی، آن را تعمیر کنند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور H4 را نشان می دهد

نمایش ارور H4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل نقص سنسور دمای دستگاه

4- ارور H5 ماشین ظرفشویی بکو

علت: نمایش ارور H5 ماشین ظرفشویی بکو به معنی نقصی در سیستم آبگیری و آبگیری بی وقفه است که باعث شده آب در ماشین ظرفشویی سرریز کند. احتمالاً شیر برقی ورودی نتوانسته میزان آب ورودی را کنترل کند و اکنون این مسئله را با H5، یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو اطلاع می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای H5 ماشین ظرفشویی بکو، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی شیر برقی ورودی آب و اطمینان از سلامت و صحت عملکرد آن است. اگر این قطعه خراب بود، باید در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور H5 را نشان می دهد

نمایش ارور H5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل مشکل سرریز آب دستگاه

5- ارور H6 ماشین ظرفشویی بکو

علت: نمایش ارور H6 ماشین ظرفشویی بکو یکی دیگر از خطاهای مربوط به سیستم آبگیری است. در این شرایط برخلاف حالت قبل هیچ آبی وارد دستگاه نمی شود. این مسئله می تواند بر اثر نشتی، ترکیدگی یا تاخوردگی لوله ورودی آب رخ دهد.

راه حل: برای رفع کد خطای H6 در ماشین ظرفشویی بکو، در قدم اول سیستم ورودی آب و کلیه قطعات درگیر این مجموعه اعم از فیلتر ورودی، شلنگ ورودی و شیر آب را خوب بررسی کنید و هرگونه گرفتگی یا تاخوردگی هرکدام از آنها را کاملاً باز کنید. سپس یک دور دستگاه را خاموش و روشن کنید. اگر همچنان این ارور روی صفحه نمایش دستگاه قابل مشاهده است، با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور H6 را نشان می دهد

نمایش ارور H6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل مشکل در بخش تامین آب دستگاه

6- ارور H7 ماشین ظرفشویی بکو

علت: علت آن که با کد خطای H7 ماشین ظرفشویی بکو مواجه شده ایم، نرسیدن آب به دمای مناسب برای آغاز فرآیند شستشو است. در این شرایط به احتمال فراوان هیتر دستگاه دچار نقص و خرابی شده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور H7 را در ماشین ظرفشویی برطرف کنید، باید سیستم گرمایش و سیم کشی های آن را بررسی کنید. چنانچه فکر می کنید مشکل از مدار برد الکترونیک است، دستگاه را از برق بکشید و با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور H7 را نشان می دهد

نمایش ارور H7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل نقص و خرابی هیتر دستگاه

7- ارور E01 ماشین ظرفشویی بکو

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور ماشین ظرفشویی بکو E01 می شود، نقصی مربوط به فرآیند آبکشی است. اگر در پایان چرخه شستشو سطح آب در وان به طور کامل بازیابی نشود، یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو یعنی E01 نمایش داده خواهد شد.

راه حل: برای رفع کد خطای E01 در ماشین ظرفشویی بکو پیشنهاد می شود بررسی کنید که اتصالات هیدرولیکی صحیح بوده و شیر آب باز باشد. در صورت برطرف نشدن مشکل با یک مرکز تعمیرات مجرب تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور E01 را نشان می دهد

نمایش ارور E01 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل مشکل در فرآیند آبکشی

8- ارور E02 ماشین ظرفشویی بکو

علت: نمایش کد خطای E02 در ماشین ظرفشویی بکو از خطای سیستم تخلیه آب خبر می دهد. آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود یا بد تخلیه می شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E02 ماشین ظرفشویی بکو اولین کاری که باید انجام دهید در مرحله اول سیستم تخلیه آب به همراه تمامی قطعات درگیر این مجموعه اعم از فیلتر تخلیه، شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید و چنانچه هرکدام دچار گرفتگی شده، آن را جدا کرده و تمیز نمایید. سپس یک دور دستگاه را خاموش و روشن کنید و یک چرخه شستشوی عادی راه اندازی کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دار بود، با یک مرکز تعمیرات معتبر تماس گرفته و از متخصصین مجرب آنها کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور E02 را نشان می دهد

نمایش ارور E02 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل خطای سیستم تخلیه آب

9- ارور E03 ماشین ظرفشویی بکو

علت: علت نمایش ارور E03 در ماشین ظرفشویی بکو بروز خطای مربوط به ریست شدن بویلر دستگاه است. چنانچه در طول چرخه شستشو ریست شدن دمای بویلر در محدوده زمانی تعیین شده رخ ندهد، این ارور نمایش داده خواهد شد.

راه حل: برای رفع کد خطای E03 در ماشین ظرفشویی بکو، دستگاه را خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید. یک چرخه شستشو اجرا کنید و ببینید که آیا ارور برطرف شده یا نه. اگر همچنان پابرجا بود، با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور E03 را نشان می دهد

نمایش ارور E03 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل خطای مربوط به ریست شدن بویلر دستگاه

10- ارور E04 ماشین ظرفشویی بکو

علت: علت آن که با ارور E04 ماشین ظرفشویی بکو مواجه شده ایم، بروز خطای مربوط به پر شدن آب در دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای E04 ماشین ظرفشویی بکو اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی باز یا بسته بودن شیر آب منبع است. در مرحله بعد همه اتصالات و لوله کشی های دستگاه سالم را چک کنید و ببینید که سالم باشند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور E04 را نشان می دهد

نمایش ارور E04 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل خطای مربوط به پر شدن آب در دستگاه

11- ارور E05 و E06 ماشین ظرفشویی بکو

علت: دلیل اینکه با این ارورهای E05 و E06 ماشین ظرفشویی بکو مواجه شده اید، این است که دماسنج با مشکل مواجه شده و نمی تواند دمای درون مخزن را تشخیص دهد.

راه حل: یکی از راه های برطرف کردن کدهای خطای E05 و E06 ماشین ظرفشویی بکو، خاموش و روشن کردن دستگاه است. برنامه شستشو را در حال اجرا قطع کرده و ماشین ظرفشویی را خاموش کنید. بعد از چند دقیقه دوباره آن را روشن کنید و اجازه دهید دستگاه یک چرخه شستشوی عادی داشته باشد.

12- ارور E07 و E08 ماشین ظرفشویی بکو

علت: نمایش ارور E07 و E08 در ماشین ظرفشویی بکو به معنی عدم توانایی دستگاه در تشخیص دمای بویلر است.

راه حل: برای رفع این کد خطا، تنها کاری که از دست شما بر می آید خاموش و روشن کردن دستگاه است. چرخه شستشو را در حین اجرا قطع کنید و پس از چند دقیقه یک چرخه جدید اجرا کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دار بوده و ارورها روی صفحه دیجیتال نمایش داده می شوند، با یک مرکز خدمات و تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

13- ارور E09 ماشین ظرفشویی بکو

علت: کد خطای E09 ماشین ظرفشویی بکو به این معنی است که بویلر دستگاه از آب پر نشده و نمی تواند چرخه را راه اندازی کند.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E09 ماشین ظرفشویی بکو را خودتان رفع و رجوع کنید، باز بودن شیر آب ورودی را بررسی کنید. اگر شیر آب کاملاً باز است، یک چرخه شستشوی جدید راه اندازی کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو که ارور E09 را نشان می دهد

نمایش ارور E09 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بکو به دلیل پر نشدن آب در بویلر دستگاه

14- ارور ESF ماشین ظرفشویی بکو

علت: نمایش کد خطای ESF در ماشین ظرفشویی بکو به معنای نقصی در دستگاه ایمنی الکترومکانیکی است. در این شرایط یا ترموستات های ایمنی بویلر و مخزن خراب شده اند، یا سوئیچ فشار ایمنی وان فعال شده و دستگاه این مسئله را با یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو هشدار می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور ESF ماشین ظرفشویی بکو تنها کاری که می توانید انجام دهید تماس با مراکز مجاز تعمیر ماشین ظرفشویی بکو است.

15- ارور ESL ماشین ظرفشویی بکو

علت: علت نمایش ارور ESL در ماشین ظرفشویی بکو تشخیص نامناسب بودن سطح آب است. سوئیچ فشار تشخیص داده که آب موجود در وان بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد است.

راه حل: برای رفع کد خطای ESL در ماشین ظرفشویی بکو، هرچه سریع تر با مرکز خدمات مشتریان ماشین ظرفشویی بکو تماس بگیرید.

16- ارور E22 ماشین ظرفشویی بکو

علت: علت آن که با ارور E22 ماشین ظرفشویی بکو مواجه شده ایم، تشخیص خطای مربوط به مدت زمان گرم شدن آب است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستید، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ماشین ظرفشویی را خاموش کره و سپس دوباره روشن کنید.

عیب‌یابی ماشین ظرفشویی بکو

حال که با ارورهای ماشین ظرفشویی بکو آشنا شدیم، می دانیم هرکدام از کدهایی که روی صفحه دیجیتال نمایش داده می شوند به چه معنا هستند و چطور باید آنها را برطرف کرد. پیشنهاد می کنیم در صورت مواجهه با مشکلاتی که با کدهای خطا هشدار داده نمی شوند، قبل از تماس با مرکز تعمیرات مجاز، راهنمای عیب یابی زیر را مطالعه کرده و سعی کنید مشکل را با بررسی های جزئی برطرف کنید.

ماشین ظرفشویی بکو به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی ماشین ظرفشویی بکو برای کارکرد درست آن ضروری است

1- وجود لکه، غشا یا کثیفی بر روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی بکو

علت: این مسئله دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • مقدار شوینده کافی نباشد.
  • آب مورد استفاده برای شستشو سخت باشد.
  • بازوهای اسپری تمیز نباشند.
  • چینش ظروف درون محفظه درست نباشد.
  • آب کافی وارد دستگاه نشده باشد.
  • فیلترهای ماشین ظرفشویی گرفته و مسدود باشند.
  • کف بیش از حد تولید شده باشد.

راه حل: برای حل این مشکل راه حل های زیر را می توان به کار برد.

  •  مقدار مواد شوینده را بیشتر کنید. خصوصاً زمانی که ظرف ها زیاد هستند یا سختی آب مورد استفاده زیاد است.
  • دوز نرم کننده آب را افزایش دهید. از شوینده بیشتری استفاده کنید و دوز پخش مواد شوینده را در تنظیمات دستگاه بیشتر کنید.
  • سوراخ های نازل بازوهای اسپری را بررسی نمایید و اگر نیاز به نظافت دارند، آنها را تمیز کنید.
  • ظروف را طوری قرار بچینید که آب روی سطح تمامی آنها اسپری شود. سبدها را بیش از حد شلوغ نکنید تا مجرای اسپری آب مسدود نشود.
  • فشار آب شبکه را بررسی کنید.
  • هر قسمتی از ماشین ظرفشویی که بقایای غذا رسوب کرده و خشک شده را کاملاً تمیز کنید.
  • قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، آن ها را خوب آبکشی کنید تا مواد شوینده اضافه به همراه آنها وارد ماشین نشود.

2- باقی ماندن ذرات ریز غذا یا مواد شوینده روی ظروف در ماشین ظرفشویی بکو

علت: علت اینکه با این مشکل مواجه شده اید، پر بودن بیش از حد ماشین و نرسیدن آب به سطح ظروف است. یا اینکه آب کافی وارد دستگاه نشده تا دستگاه بتواند ظروف را بشوید. نهایتاً بی کیفیت بودن مواد شوینده پودری یا نبود مایع کمک آبکشی از دیگر دلایل احتمالی این اتفاق است. دقت کنید که این مسئله با ارورهای ماشین ظرفشویی بکو هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای حل این مشکل همیشه خاطرتان باشد که بهترین زمان استفاده از مواد شوینده پودری، ظرف یک الی دو ماه پس از خرید آنهاست. آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و پس از هر بار استفاده، درب محصولات را خوب ببندید. همچنین فراموش نکنید که مایع کمک آبکشی را به محفظه مخصوص اضافه کنید.

3- سوراخ شدن ظروف استیل ضد زنگ با ماشین ظرفشویی بکو

علت: دلیل مواجه شدن با این مشکل در ماشین ظرفشویی بکو، تماس طولانی مدت ظروف با غذاهای شور یا با شوینده های اسیدی غیر محلول یا غلیظ است و ربطی به خود دستگاه ندارد.

راه حل: اگر می خواهید این مشکل را با دستان خود برطرف کنید، پیشنهاد میکنیم لکه های ایجاد شده را با لاک نقره ای بپوشانید و ظروف را دوباره بشویید. همچنین در مورد ظروف استیل توصیه می شود به محض استفاده بلافاصله آنها را بشویید و خوب خشک کنید. خاطرتان باشد هرگز محفظه مخصوص قاشق و چنگال را بیش از حد پر نکنید و از ریختن مواد شوینده مستقیماً روی ظروف خودداری کنید.

4- ظروف پس از پایان چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی بکو خشک نشده اند

علت احتمالی: مهم ترین دلیل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی بکو چینش نادرست ظروف در قفسه ها و جمع شدن آب در ظروف تو خالی است. همچنین ممکن است مایع کمک آبکشی تمام شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم ظروف را طوری بچینید که آب در آنها گیر نکند و همیشه قبل از آغاز شستشو مخزن مایع کمک آبکشی را پر کنید.

5- خط و خش افتادن روی ظروف شیشه ای پس از شستشو در ماشین ظرفشویی بکو

علت: این اتفاق زمانی در ماشین ظرفشویی بکو رخ می دهد که آب (معمولاً آب نرم) یا مواد شیمیایی (معمولاً محلول های قلیایی) با ظروف شیشه ای واکنش نشان دهد. آبکشی ضعیف، پر کردن بیش از حد مخزن و دمای بسیار بالا این خطوط را تشدید می کنند و دستگاه این مشکلات را با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو اطلاع نخواهد داد.

راه حل: برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید، اول از همه باید در نظر داشته باشید که ممکن است این اتفاق به طور صد در صد قبل پیشگیری نباشد. اما برای به حداقل رساندن این خطوط، از حداقل مقدار مواد شوینده استفاده کنید. با توجه به شدت کثیفی ظروف یک برنامه شستشوی مناسب انتخاب کنید و مواد کمک آبکشی اضافه کنید.

یک خانم که از خط و خش افتادن روی ظروف شیشه ای شسته شده در ماشین ظرفشویی ناراحت است

خط و خش افتادن روی ظروف شیشه ای شسته شده در ماشین ظرفشویی بکو به دلیل استفاده ی زیاد از ماده ی شوینده

6- مواد شوینده در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی بکو جمع شده است

علت: یکی از دلایلی که منجر به تجمع مواد شوینده می شود، ریختن پودر شوینده در مخزن خیس است. اما اگر از مایع شوینده استفاده می کنید، عادت کنید همیشه دقیقاً قبل از روشن کردن دستگاه شوینده را اضافه کنید و نگذارید شوینده چندین روز در مخزن بماند. خرابی درپوش مخزن شوینده، چینش نادرست ظروف و کهنه بودن مواد شوینده از دیگر دلایل احتمالی است.

راه حل: اگر می خواهید دیگر با این مشکل مواجه نشوید، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • قبل از افزودن پودر شوینده از خشک بودن محفظه اطمینان حاصل کنید و بلافاصله پس از افزودن شوینده، ماشین را راه اندازی کنید.پ
  • مخزن مواد شوینده را بیش از اندازه پر نکنید تا درب آن به خوبی بسته شود.
  • ظروف بزرگ در قسمت جلویی دستگاه قرار ندهید.
  • سعی کنید محصولات شوینده را ظرف یک الی دو ماه پس از خرید مصرف کنید و هر بار بیش از یک یا دو محصول نخرید که تازه بمانند. محل نگهداری مواد شوینده باید خشک و خنک باشد.

7- ظروف و لیوان ها در طول شستشو با ماشین ظرفشویی بکو می شکنند

علت احتمالی: دلیل مواجه شدن با این مشکل در ماشین ظرفشویی بکو، چینش نادرست ظروف و پر کردن بیش از حد ماشین است که بازهم با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو هشدار داده نمی شود.

راه حل: برای جلوگیری از شکستن ظروف در طول شستشو، ظرف ها را درست در قفسه های ماشین بچینید، به گونه ای که با یکدیگر برخورد نکنند. همچنین پس از شستشو به هنگام خارج کردن ظروف دقت کنید ضربه ای وارد نشود.

8- داخل ماشین ظرفشویی بکو بوی نامطبوعی می دهد

علت احتمالی: یکی از دلایل بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی بکو، فیلترهای کثیف و گرفته است. بقایای غذا در فیلتر تخلیه گیر کرده و پس از مدتی بوی ناخوشایندی تولید خواهند کرد. همچنین اگر دو الی سه روز یکبار ماشین را روشن کنید، پس از مدتی داخل دستگاه بوی بدی می گیرد. این یکی از متداول ترین مشکلات استفاده از ماشین ظرفشویی است.

راه حل: برای یافتن منشاء بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی بکو، بررسی کنید که بقایای مواد غذایی در کف دستگاه یا در فیلتر ماشین گیر نکرده باشد. فیلترها و فضای داخلی دستگاه را تمیز کنید و روزی یک مرتبه ماشین را روشن کنید و یک چرخه پیش شستشو (pre-wash) راه اندازی کنید.

کلام آخر

امیدواریم با دانستن معانی این کدهای خطا، درک بهتری از مشکلات ماشین ظرفشویی خود به دست آورید و در مواقع بروز مشکلات، بتوانید شرایط را مدیریت کنید. اگر خودتان اقدام به تعمیر دستگاه می کنید، لطفاً مراقب باشید و فقط در صورت برخوردار بودن از صلاحیت کافی و داشتن دانش فنی و ابزار آلات مورد نیاز، دست به آچار شوید. در غیر این صورت ممکن است هم به خودتان و هم به دستگاه آسیب های غیرقابل جبران وارد شود.

متخصصین فنی ما در داره چاره هر ساعت از شبانه روز آماده اند تا با ارائه راهنمایی های لازم به شما در حل مشکلاتتان کمک کنند و در صورت نیاز دستگاه خراب شما را با ضمانت تمامی قطعات و لوازم جانبی سرویس کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی بکو

هرگونه ایراد و مشکل در ماشین ظرفشویی بکو می تواند مانع از عملکرد درست دستگاه شود. در چنین شرایطی آشنایی با برخی از سوالات رایج کاربران در مورد روش های برطرف کردن ایرادات ماشین ظرفشویی بکو به شما کمک می کند تا اقدامات اولیه ی مورد نیاز را انجام دهید و در بسیاری از موارد ایراد دستگاه را بدون نیاز به تعمیرکار رفع کنید. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا به یکسری از این سوالات پاسخ دهیم.

1- علت خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی بکو چیست؟
ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی بکو به علت چیدمان نادرست ظروف در سبد شستشو و جمع شدن آب در داخل ظروف و همچنین تمام شدن مایع کمک آبکشی خشک نمی شوند.
2- چرا ظروف در ماشین ظرفشویی بکو می شکنند؟
اگر ماشین ظرفشویی بکو بیش از حد بارگیری شود و ظروف در نزدیک یکدیگر چیده شوند، برخورد ظروف به یکدیگر در طی چرخه ی شستشو باعث شکسته شدن ظروف می شود.
3- چگونه می توان مشکل بوی بد ماشین ظرفشویی بکو را از بین برد؟
برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی بکو بقایای مواد غذایی را از کف دستگاه و فیلتر تمیز کنید، دستگاه را راه اندازی کرده و چرخه پیش شستشو (pre-wash) را اجرا کنید.
4- دلیل جمع شدن مواد شوینده در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی بکو چیست؟
خیس بودن مخزن مواد شوینده، خرابی درپوش مخزن شوینده، چیدمان نادرست ظروف در سبد شستشو، باقی ماندن مواد شوینده به مدت چند روز در مخزن مخصوص و استفاده از مواد شوینده ی بی کیفیت از مهم ترین دلایل باقی ماندن مواد شوینده در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی بکو است.
5- لکه دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بکو چه دلایلی دارد؟
دلایلی مانند کم بودن مواد شوینده، سختی آب، کثیفی بازوهای اسپری، چیدمان نادرست ظروف در سبد شستشو، مسدود بودن فیلترهای دستگاه، کم بودن آب ورودی به دستگاه و تولید کف بیش از حد باعث تشکیل لکه هایی روی ظروف در ماشین ظرفشویی بکو می شود.
6- باقی ماندن ذرات ریز غذا یا مواد شوینده روی ظروف در ماشین ظرفشویی بکو چه علتی دارد؟
بارگیری بیش از حد دستگاه و نرسیدن آب به سطح تمامی ظروف، بی کیفیت بودن مواد شوینده و نبود مایع کمک آبکشی از مهم ترین علت هایی هستند که باعث می شوند ذرات ریز غذا یا مواد شوینده روی ظروف در ماشین ظرفشویی بکو باقی بمانند.
7- برای جلوگیری از تشکیل لکه های خش دار روی ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی بکو چه باید کرد؟
در ابتدا باید بگوییم که به طور صد در صد نمی توان از تشکیل لکه های خش دار روی ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی بکو جلوگیری کرد، اما با استفاده ی حداقلی از مواد شوینده، استفاده از مایع کمک آبکشی و انتخاب برنامه ی شستشوی متناسب با کثیفی ظروف می توان این مشکل را به حداقل رساند.