آموزش و نگهداری

بایدها و نبایدهای فضاسازی اطراف یونیت خارجی کولر گازی

اطراف یونیت بیرونی کولر گازی با رشد گیاهان فضاسازی شده است

همه ما به داشتن یک دستگاه تهویه مطبوع برای گذراندن روز های گرم تابستان نیاز داریم، اما قبول داریم که واحد بیرونی کولر گازی از نظر ظاهری جذابیت زیادی ندارد. کولر گازی های امروزی ممکن است کارآمدتر از همیشه باشند، اما همه می خواهند آن ها را تا حد امکان از دیده پنهان کنند. به خصوص در ماه های تابستان که افراد ممکن است در حیاط خانه خود با خانواده و دوستان وقت بگذرانند. به همین دلیل، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که یونیت خارجی کولر گازی خود را پشت نرده ها پنهان کنند و یا در تلاش هستند که با فضا سازی اطراف آن، از ظاهر بد آن بکاهند.

4 نکته مهم در محوطه سازی اطراف یونیت بیرونی کولر گازی

محوطه سازی اطراف واحد بیرونی کولر گازی بهترین راه برای پنهان کردن آن از دید عموم است. اما در حالی که راه های زیادی برای این کار وجود دارد، باید توجه داشته باشید که اطراف دستگاه را زیاد شلوغ نکنید. زیرا این کار باعث گرم شدن بیش از حد و کاهش کارایی کولر گازی می شود. در نتیجه اگر قصد دارید اطراف واحد بیرونی کولر گازی خود را محوطه سازی یا فضا سازی نمایید، به نکاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد توجه داشته باشید.

روی زمین اطراف یونیت بیرونی کولر گازی چمن کاشته شده است

در هنگام فضا سازی برای یونیت خارجی کولر گازی، اطراف آن را خیلی شلوغ نکنید.

1. در نظر گرفتن فضای خالی کافی در طرفین یونیت بیرونی کولر گازی

چند دلیل مهم برای در نظر گرفتن فضای خالی کافی در اطراف واحد خارجی کولر گازی وجود دارد. ساخت یک دیوار که خیلی نزدیک به واحد خارجی کولر گازی است، جریان هوای آن را محدود می کند و در نتیجه از توانایی دستگاه در انتشار گرما جلوگیری می شود. اگر کندانسور کولر گازی که در یونیت بیرونی وجود دارد نتواند به درستی تهویه داشته باشد، کارایی سیستم کاهش و کندانسور آن به احتمال زیاد نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد و همچنین سریع تر فرسوده خواهد شد. این اتفاق برای شما چیزی جز صرف هزینه اضافی نخواهد داشت، در حالی که می توانید این هزینه اضافی برای تعمیر کولر گازی را برای فعالیت های سرگرم کننده تابستانی و همچنین باغبانی خرج کنید.

سیستم تهویه مطبوع نه تنها باید فضای کافی در طرفین داشته باشد، بلکه باید روی یک پایه نگهدارنده تراز شده نصب شود. زیرا اشتباهات در نصب پایه نگهدارنده کولر گازی نیز باعث کاهش بهره وری آن می شود. به این نیز نکته نیز توجه داشته باشید که هنگامی که یک تکنسین برای تعمیر یا سرویس کولر گازی، به شما مراجعه می کند، برای انجام کار به فضای خالی در طرفین کولر گازی جهت دسترسی به دستگاه نیاز دارد.

اطراف یونیت بیرونی کولر گازی فنس کشیده شده است

می توانید با رعایت فواصل مناسب در اطراف یونیت بیرونی کولر گازی فنس بکشید.

دیوار، درختچه و بوته های ضخیم و انبوه را حداقل 60 سانتی متر از کناره های یونیت بیرونی کولر گازی دور نگه دارید تا دستگاه فضای مناسبی جهت تهویه هوا داشته باشد. برای گیاهان غیر انبوه، داربست یا درختچه هایی با برگ های پراکنده، 45 سانتی متر فاصله نیز قابل قبول است. فقط مطمئن شوید که یک راه آسان برای دسترسی به واحد وجود داشته باشد.

2. در نظر گرفتن فضای خالی کافی در بالا و پایین یونیت بیرونی کولر گازی

یونیت بیرونی کولر گازی به فضای بالا و پایین بیشتری نسبت به طرفین، برای تهویه نیاز دارد. به همین دلیل، هرگز واحد بیرونی کولر گازی خود را نزدیک به سقف نصب نکنید و از رشد گیاهان رونده روی آن نیز جلوگیری نمایید. در غیر این صورت، دستگاه در معرض خطر شدید گرم شدن بیش از حد قرار خواهد گرفت. در نتیجه یونیت بیرونی کولر گازی باید حداقل یک و نیم متر فضای خالی، در بالای سر خود داشته باشد.

گیاهان رونده در اطراف یونیت بیرونی کولر گازی رشد کرده اند.

از رویش گیاهان رونده در اطراف یونیت بیرونی کولر گازی جلوگیری نمایید.

3. داشتن زهکشی کافی در واحد خارجی کولر گازی

واحد خارجی کولر گازی هرگز نباید درون آب قرار بگیرد. زیرا اگر کویل های کندانسور کولر گازی شروع به زنگ زدن کنند، قطعات دستگاه کم کم کارایی خود را از دست می دهند. بنابراین زمانی که گیاهان اطراف یونیت بیرونی کولر گازی خود را آبیاری می کنید، مطمئن شوید که مشکلی در زهکشی آن وجود نداشته باشد و در اطراف و زیر دستگاه آب تجمع پیدا نکند.

3 یونیت بیرونی کولر گازی که زیر آن ها با فاصله از زمین قرار گرفته است.

از داشتن فاصله خالی زیر یونیت بیرونی کولر گازی و جمع نشدن آب زیر آن اطمینان حاصل کنید.

4. خودداری از پاشیدن آب به یونیت بیرونی کولر گازی هنگام آبیاری گیاهان

از پاشیدن آب به کولر گازی در هنگام آبیاری گیاهان اطراف یونیت خارجی دستگاه خودداری کنید. زیرا در حالی که ممکن است به نظر برسد که پاشیدن آب روی یونیت بیرونی تهویه مطبوع می تواند به تمیز نگه داشتن آن کمک کند، اما این کار باعث می شود که آب روی کویل های کندانسور تجمع پیدا کند. تماس محتوای معدنی آب با کویل های کندانسور به مرور زمان باعث می شود که این قطعه کم کم کارایی خود را از دست بدهد و در خارج کردن گرما از دستگاه ناتوان بماند.

دختری در حال آب دادن گیاهان اطراف یونیت بیرونی کولر گازی

در هنگام آبیاری گیاهان اطراف یونیت بیرونی کولر گازی مراقب باشید آب به درون دستگاه نپاشد.

2 راه کار برای بهترین استفاده از گیاهان در اطراف یونیت خارجی کولر گازی

از گیاهان به عنوان سایه بان یونیت بیرونی کولر گازی استفاده کنید: وقتی زیر درخت یا گیاهان بلندی قرار بگیرید که شما را از آفتاب حفظ کند، همیشه احساس خنکی خواهید کرد، دستگاه کولر گازی هم همینطور است. اگر سایه بانی وجود داشته باشد که روی دستگاه سایه بیاندازد و آن را از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه دارد، باعث افزایش راندمان کولر گازی نیز خواهد شد. اما دقت داشته باشید که همانطور که گفته شد فاصله گیاهان از اطراف کولر گازی را حفظ کنید. توصیه می کنیم برای ایجاد سایه روی یونیت بیرونی کولر گازی، از گیاهانی مانند درختان بلند، درختچه ها و یا حتی پرچین ها استفاده کنید. ولی از آنجایی که برگ ها و شاخه ها می توانند کندانسور دستگاه را مسدود کنند، شما باید مراقب آن ها باشید.

از گیاهان به عنوان بادگیر یونیت بیرونی کولر گازی استفاده کنید: استفاده از گیاهان به عنوان بادگیر برای یونیت بیرونی کولر گازی، یک راه عالی برای محافظت از دستگاه در برابر شرایط آب و هوایی نیز می باشد. اما می بایست آن ها را بطور محکم سر جای خودشان فیکس کنید تا تکان نخورند. هنگام محوطه سازی اطراف کولر گازی خود، توصیه می کنیم از گیاهان همیشه سبز مانند شمشاد، سرو، سدر و یا صنوبر به عنوان بادگیر استفاده نمایید. زیرا این نوع گیاهان هرگز برگ های خود را از دست نمی دهند و در صورت اصلاح مناسب، بادگیر بسیار خوبی برای کولر گازی شما نیز خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *