آموزش و نگهداری

4 علت خوب شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی کثیف مانده اند

اجازه ندهید که عدم شستشوی خوب ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی و ضعیف شدن عملکرد دستگاه، شما را وادار به شستن همه ظروف در سینک به وسیله دست کند. اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما ظروف را خوب تمیز نمی کند، علت می تواند کثیفی قسمت داخلی یعنی وان دستگاه، بازوهای اسپری و فیلتر باشد. شما می توانید با مطالعه این مقاله، نکات عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی را جهت مشخص کردن راه حل مناسب، برای داشتن ظروف تمیزتر فرا بگیرید.

در حالی که ممکن است خرابی قطعات ماشین ظرفشویی ال جی علت تمیز نشستن ظروف درون دستگاه باشد، اما ممکن است یک تغییر ساده در استفاده و نگهداری ماشین ظرفشویی ال جی، مشکل را حل کند. کارهایی که می توانید از قرار گیری درست ظروف تا استفاده از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی LG خود، برای رفع مشکل تمیز نشستن ظروف انجام دهید، در این مقاله آورده شده است. بنابراین در این حالت این 4 علت رایج را که در ادامه به آن ها می پردازیم، بررسی کنید.

1. عدم قرار گیری صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

قرارگیری نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی یکی از شایع ترین دلایلی است که دستگاه به اندازه کافی ظروف را تمیز نمی کند. شلوغی بیش از حد یا استفاده نادرست از قفسه ها از رسیدن آب و مواد شوینده به همه ظروف جلوگیری می کند. مثلا اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما اقلام قفسه بالایی را به اندازه کافی خوب تمیز نمی کند، ممکن است یک وسیله باعث انسداد مسیر بازوی آبپاش شده باشد و در نتیجه کاسه ها و ظروف کثیف باقی بماند.

ظروف بصورت نادرست در ماشین ظرفشویی ال جی چیده شده اند.

رایج ترین دلیل شستشوی نامناسب توسط ماشین ظرفشویی ال جی، قرار دادن نادرست ظروف در آن است.

برای بهبود عملکرد شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی LG، نکات زیر را جهت قرارگیری بهتر ظروف در نظر بگیرید:

  • عدم قرار دادن ظروف بیش از حد: اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین همه ظروف وجود داشته باشد تا هوا، آب و مواد شوینده بتواند به خوبی در ماشین ظرفشویی ال جی گردش کند.
  • قرار دادن صحیح اقلام بزرگ در قفسه پایینی: برای جلوگیری از مسدود شدن مسیر بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی، اقلام بلند مانند دیس ها و سینی ها را در اطراف دستگاه قرار دهید.
  • قرار دادن صحیح ظروف شیشه ای در قفسه بالایی: ظروف شیشه ای را بین دندانه های قفسه بالایی ماشین ظرفشویی ال جی، محکم کنید تا وسایل در حین شستشو حرکت نکنند و یا از زیر قفسه آویزان نشوند.
  • بررسی کارکرد درست بازوهای آبپاش: قبل از شروع چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی LG، بازوهای آبپاش را با دست بچرخانید تا مطمئن شوید که می توانند آزادانه و بدون هیچ مانعی حرکت کنند.
قفسه پایینی ماشین ظرفشویی با تعداد زیادی از ظروف پر شده است

برای تمیز شسته شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی، از قرار دادن ظروف بیش از اندازه خودداری کنید.

2. ماشین ظرفشویی ال جی نیاز به تمیز کردن دارد

بدون تمیز کردن منظم ذرات باقی مانده غذا در ماشین ظرفشویی ال جی، کپک و قارچ می تواند به سرعت در محیط گرم و مرطوب دستگاه رشد کند. همچنین باقی مانده غذا می تواند باعث ایجاد انسداد سوراخ های بازوی آبپاش و یا فیلتر شود که این اتفاق باعث خوب شسته نشدن ظروف و کثیف ماندن آن ها می شود. به همین دلیل تمیز کردن ماشین ظرفشویی ال جی بصورت ماهیانه برای حذف ذرات باقی مانده غذا و جلوگیری از رشد قارچ و کپک توصیه می شود. در ادامه به توضیح نحوه تمیز کردن فیلتر، بازوهای آبپاش و وان ماشین ظرفشویی ال جی می پردازیم.

برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. فیلتر ماشین ظرفشویی LG را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت بردارید.
  2. هر دو فیلتر استوانه ای و توری را به طور جداگانه زیر شیر آب بشویید و روی آن ها را به آرامی با یک ابر نرم بکشید.
  3. سپس فیلتر توری را سر جای خود قرار دهید و فیلتر استوانه ای را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای قبلی خود محکم شود.
شخصی در حال برداشتن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی

فیلتر استوانه ای ماشین ظرفشویی LG را با چرخاندن در خلاف جهت عقربه های ساعت جدا کنید.

برای تمیز کردن بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. بازوهای آبپاش بالایی و پایینی ماشین ظرفشویی ال جی را بردارید.
  2. هر دو بازوی آبپاش را زیر شیر آب بگیرید و از یک ابر نرم برای پاک کردن کپک یا قارچ های روی آن ها استفاده کنید.
  3. از یک خلال دندان یا گیره کاغذ، برای باز کردن سوراخ های آبپاش ها کمک بگیرید.
  4. هر دو بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی LG را سر جای خود قرار دهید.
شخصی در حال درآوردن بازوی آبپاش بالایی ماشین ظرفشویی ال جی

بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی را برای شستشو از دستگاه جدا کنید.

برای تمیز کردن وان ماشین ظرفشویی ال جی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. 200 تا 300 میلی لیتر سرکه سفید را در یک کاسه بریزید و آن را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی ال جی که خالی است، قرار دهید.
  2.  دو بار پشت سر هم چرخه “Auto” را با آب گرم و بدون مواد شوینده اجرا کنید.
شخصی در حال ریختن سرکه سفید در یک لیوان در ماشین ظرفشویی ال جی

برای شستشوی وان ماشین ظرفشویی ال جی از یک لیوان سرکه سفید استفاده کنید.

3. مشکل شوینده ماشین ظرفشویی LG

در حالی که مواد شوینده مورد استفاده در ماشین ظرفشویی ال جی برای تمیز کردن ظروف موردی کلیدی و اساسی است، استفاده نادرست از آن و یا عملکرد نادرست محفظه شستشو می تواند ظروف را در انتهای شستشو کثیف باقی بگذارد. بنابراین نکات گفته شده در زیر را برای استفاده از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی خود در نظر بگیرید:

  • استفاده از مقدار مناسب ماده شوینده: استفاده از مقدار خیلی کم از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی، باعث کثیف ماندن ظروف و استفاده خیلی زیاد از مواد شوینده نیز باعث باقی ماندن تکه های مواد شوینده روی ظروف می شود. در نتیجه برای تعیین مقدار مناسب برای شستشوی ظروف به دستور العمل نوشته شده روی بسته بندی مواد شوینده مراجعه کنید.
  • استفاده از مواد شوینده با کیفیت: سعی کنید از شوینده ای در ماشین ظرفشویی ال جی استفاده کنید که حاوی مواد چربی زدا و پیش آبکشی باشد تا ظروف تمیزتری داشته باشید. همیشه مواد شوینده را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و برای گرفتن بهترین نتیجه، ظرف سه ماه پس از خرید، آن ها را استفاده کنید.
  • بررسی عملکرد درست محفظه مواد شوینده: از باز شدن صحیح درب محفظه مواد شوینده اطمینان حاصل کنید تا ماشین ظرفشویی ال جی بتواند در زمان مناسب، اندازه کافی از مواد شوینده را حین شستشو آزاد کند. اگر دیسپنسر مواد شوینده خراب است، باید آن را تعویض کنید.
شخصی در حال ریختن ماده شوینده در محفظه شوینده ماشین ظرفشویی ال جی

از مقدار مناسبی از ماده شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی استفاده کنید.

4. مشکل تامین آب در ماشین ظرفشویی ال جی

اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما باز هم ظروف را به خوبی تمیز نمی کند، احتمالا سیستم تامین آب، مقصر اصلی باشد. بدون دسترسی کافی و مداوم به آب گرم، ماشین ظرفشویی نمی تواند ظروف را به خوبی شستشو دهد. در ادامه نحوه بررسی منبع آب ماشین ظرفشویی ال جی را توضیح خواهیم داد:

  • فشار آب را بررسی کنید: دریچه ورودی آب ماشین ظرفشویی ال جی برای باز و بسته شدن به فشار آب 20-120 PSI نیاز دارد تا آب مورد نیاز دستگاه را تامین کند. بدون فشار کافی آب، شیر ممکن است به اندازه کافی باز نشود و در نتیجه آب کافی به ماشین ظرفشویی ال جی نرسد. اگر فشار آب در شیر روی سینک آشپزخانه شما نیز کم است، ممکن است لازم باشد برای افزایش فشار آب خانه خود به طور تخصصی اقدام نمایید.
  • شیر ورودی آب را چک کنید: اگر فشار آب کافی باشد اما شیر ورودی باز نشود، ماشین ظرفشویی ال جی نمی تواند به آب کافی دسترسی داشته باشد. در نتیجه شیر ورودی آب معیوب باید توسط تعمیرکار حرفه ای ماشین ظرفشویی تعویض شود.
  • بازو های آبپاش را بررسی کنید: اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما آب نمی پاشد ممکن است به دلیل بازوی آبپاشی باشد که شکسته و یا گرفتگی پیدا کرده است. اگر بازوی آبپاش آسیب ببیند و یا دارای انسدادی باشد که قابل رفع نباشد، باید تعویض شود. شما می توانید برای تعویض بازوی آبپاش و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود با ما تماس بگیرید.
  • دمای آب را چک کنید: برای بهترین نتیجه شستشو، دمای آب ماشین ظرفشویی ال جی باید در حدود 48 درجه سانتی گراد باشد. سعی کنید قبل از شروع چرخه شستشو، شیر آب گرم را در سینک آشپزخانه باز کنید تا دمای آب را اندازه بگیرید. اگر دمای آب خیلی پایین باشد، ممکن است نیاز به تنظیم دمای آب از طریق آبگرمکن و یا پکیج خانه را داشته باشید.
بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آسیب دیده است.

نپاشیدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی ممکن است به دلیل آسیب دیدگی بازوهای آبپاش باشد.

سخن پایانی

اگر نکات گفته شده در این مقاله را انجام دادید ولی باز هم ماشین ظرفشویی ال جی شما ظروف را به درستی تمیز نمی کند، می توانید از تیم داره چاره کمک بگیرید تا بطور تخصصی مشکل دستگاه شما را بررسی و رفع نمایند. همچنین در صورتی که کد خطا در ماشین ظرفشویی LG شما نمایان شده است، می توانید با مطالعه جدول ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه برطرف کردن آن ها، مشکل دستگاه را رفع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *