کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

لوازم برقی حتی اگر از بهترین برندهای بازار هم تهیه شده باشند، باز هم گهگداری با مشکل مواجه می شوند یا کلا از کار می افتند و به تعمیر اساسی نیاز دارند. ما در ادامه این مطلب فهرستی از انواع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه برطرف کردن آنها را برای شما تهیه کرده ایم تا بتوانید قبل از تماس با مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی، تلاش کنید با دستان خودتان مشکل را حل و فصل کنید. اما اگر احساس کردید با مشکل پیچیده تری مواجه هستید، می توانید در وبسایت داره چاره فرم درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی خود را ثبت کنید و سلامت دوباره دستگاه خود را از متخصصین ما بخواهید. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی علت ارور
2H این کد خطا نیست، مدت زمان باقی مانده تا انتهای چرخه را نشان می دهد.
AE تشخیص نشتی آب توسط سنسور نشتی کف
CE ایرادات مربوط به موتور دستگاه
CR فعال شدن حالت تست (TEST MODE)
BE تراز نبودن سطح زیر ماشین ظرفشویی، تشکیل کف بیش از حد (استفاده از شوینده نامناسب)
NE نقص یا خرابی موتور مقسم آب
PF مشکلات برقی دستگاه
CL فعال بودن قفل کودک دستگاه
F انتخاب برنامه شستشوی خودکار
CD خنک سازی بعد از خشک کن (Cool dry)
TE ایرادات مربوط به ترمیستور دستگاه
IE کافی نبودن سطح آب دستگاه
OE مشکل در تخلیه آب دستگاه
FE تامین آب بیش از حد
HE ایرادات مربوط به مدار گرمایشی دستگاه
LE ایرادات مربوط به موتور دستگاه
I24,H01,H02 فعال بودن حالت شستشوی با تاخیر
01,02,03, UP to 24 فعال شدن حالت DELAY START (تاخیر در چرخه)
P1,P2,P3,P4 چرخه بارگیری
N:xx, U:xxx, D:xx این کد خطا نیست،
صدای زنگ هشدار هشدار دمای بالا

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی و راه حل آن

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود ماشین ظرفشویی ال جی کارکرد درستی نداشته باشد. در چنین شرایطی یکسری کدهایی در صفحه نمایش ماشین لباسشویی نمایش داده می شود. با آشنایی با این کدها می توان مشکلات را برطرف کرد.

1- ارور 2H ماشین ظرفشویی ال جی

علت: این ارور ماشین ظرفشویی ال جی به معنی مدت زمان تخمینی تا پایان چرخه شستشو است. 2H (2 hours) به این معنی است که کمتر از 2 ساعت به پایان چرخه شستشو زمان باقی است. وقتی این مدت به کمتر از 99 دقیقه برسد، شمارش معکوس پایان چرخه آغاز می شود.

راه حل: اگر می خواهید ارور 2H را در خانه حل کنید، باید بدانید که این یک کد خطا نیست و نیازی به خدمات تعمیر ندارد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور 2H را نشان می دهد

نمایش ارور 2H در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل نشان دادن مدت زمان تخمینی تا پایان چرخه شستشو

2- ارور AE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: دلیل نمایش کد خطای AE ماشین ظرفشویی ال جی این است که سنسور کف دستگاه نشتی آب را تشخیص داده است. این نشتی می تواند ناشی از نصب نادرست دستگاه، پرکردن بیش از حد آن یا ایرادی در شلنگ تخلیه باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور AE بررسی کنید که کف مواد شوینده به کف ماشین ظرفشویی سرریز نکرده باشد، اگر این اتفاق افتاده، شوینده خود را عوض کنید و از یک ماده شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. همچنین بد نیست شلنگ تخلیه را بررسی کنید که پیچ خوردگی یا گرفتگی نداشته باشد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور AE را نشان می دهد

نمایش ارور AE در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل تشخیص نشتی آب در کف دستگاه

3- ارور CE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: علت ارور ماشین ظرفشویی ال جی CE ناشی از نوعی خطای موتور است و می تواند نشانگر نقصی در بخش موتور یا مهار سیم کشی بین موتور و برد کنترل باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای CE در ماشین ظرفشویی ال جی، ابتدا دکمه پاور را بزنید و ماشین را خاموش کنید. سپس قطع کننده مدار را روی حالت «OFF» بگذارید و 10 ثانیه صبر کنید، مجدداً قطع کننده مدار را به حالت «ON» برگردانید. در آخر دکمه POWER را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود و یک چرخه شستشوی جدید را شروع کند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور CE را نشان می دهد

نمایش ارور CE در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل مشکل در موتور ماشین ظرفشویی

4- ارور CR ماشین ظرفشویی ال جی

علت: کد خطای CR در ماشین ظرفشویی ال جی نشان می دهد که دستگاه در حالت تست (TEST MODE) است. این یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی است که توسط نصاب ها، سرویس کارها و تکنسین ها برای بررسی عملکرد دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد و با فشردن همزمان 3 دکمه فعال می شود.

راه حل: کاری که می توانید برای رفع ارور CR در ماشین ظرفشویی ال جی انجام دهید، این است که اول دکمه POWER را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود و بعد از 1 الی 2 دقیقه، دستگاه را دوباره روشن کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور CR را نشان می دهد

نمایش ارور CR در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل آن است که دستگاه در حالت TEST MODE می باشد

5- ارور BE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: علت آن که با ارور BE ماشین ظرفشویی ال جی مواجه شده ایم، استفاده از شوینده نامناسب یا تراز نبودن سطح زیر دستگاه است.

راه حل: برای رفع این مشکل، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی مواد شوینده مورد استفاده است. سعی کنید از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در مرحله بعد برای اطمینان از تخلیه مناسب آب و پیشگیری از نقص و خرابی دستگاه، سطح زیر ماشین ظرفشویی را کاملا تراز کنید. در آخر برای از بین بردن کف های زیر دستگاه، مقداری شیر در یک کاسه کم عمق بریزید و آن را در قفسه بالایی قرار دهید، سپس دستگاه را روی حالت AUTO روشن کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور BE را نشان می دهد

نمایش ارور BE در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل استفاده از شوینده نامناسب یا تراز نبودن سطح زیر دستگاه

6- ارور NE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: علت اینکه با ارور NE ماشین ظرفشویی ال جی مواجه شده اید، نقص یا خرابی در موتور مقسم آب یا به عبارت دیگر خرابی میکروسوئیچ دستگاه است. هر زمان که دستگاه نقصی در موتور واریو شناسایی کند (جایی که بازوهای اسپری را کنترل می کند)، NE که یکی از مهم ترین ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی است را نشان می دهد.

راه حل: برای رفع کد خطای NE در ماشین ظرفشویی ال جی احتمالاً باید میکروسوئیچ دستگاه را تعویض کنید. برای این کار بهتر است با یک مرکز خدمات مشتریان داره چاره معتبر تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور NE را نشان می دهد

نمایش ارور NE در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل خرابی میکروسوئیچ دستگاه

7- ارور PF ماشین ظرفشویی ال جی

علت: ارور PF در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به مشکلات و ایرادات برقی دستگاه است. هر گونه قطع و وصل شدن جریان برق ورودی، خرابی محافظ برق ماشین یا ایرادات برقی دستگاه منجر به نمایش ارور PF در پنل دیجیتال می شوند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور PF در خانه یک پریز برق دیگر را امتحان کنید، شاید برق رسانی آن پریز در منزل با مشکل مواجه شده باشد. در مرحله بعد سه راهی یا محافظ برقی که ماشین به آن متصل است را عوض کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، با مرکز خدمات مشتریان تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور PF را نشان می دهد

نمایش ارور PF در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل مشکلات و ایرادات برقی دستگاه

8- ارور CL ماشین ظرفشویی ال جی

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای CL ماشین ظرفشویی ال جی فعال بودن قفل کودک دستگاه است. خیالتان راحت باشد، این ارور به معنی ایراد یا خرابی ماشین ظرفشویی شما نیست، فقط هشدار می دهد که تا وقتی قفل کودک فعال است، هیچ کدام از بخش های دستگاه به غیر از دکمه POWER و درب ماشین کار نمی کنند.

راه حل: برای حل این مسئله و رفع ارور CL فقط کافی است کلی قفل کودک دستگاه (Child Lock) را به مدت 3 الی 5 ثانیه نگه دارید تا این قابلیت خاموش شود و باقی کلیدها فعال شوند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور CL را نشان می دهد

نمایش ارور CL در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل فعال بودن قفل کودک دستگاه

9- ارور F ماشین ظرفشویی ال جی

علت: کد خطای F ماشین ظرفشویی ال جی پس از انتخاب برنامه شستشوی Auto نمایش داده می شود. زمانی که سنسور تمیزی در حال اندازه گیری میزان چرب بودن ظروف و تنظیم زمان و دمای شستشو متناسب با آن است. پس از 5 دقیقه سنجش (صرف نظر از زمان آبگیری و تخلیه)، صفحه نمایش مدت زمان پردازش را نشان خواهد داد.

راه حل: اگر به دنبال برطرف کردن این ارور هستید، بدانید که این پیغام کاملاً طبیعی است و پس از چند دقیقه خود به خود برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور F را نشان می دهد

نمایش ارور F در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی بعد از انتخاب برنامه شستشوی Auto

10- ارور CD ماشین ظرفشویی ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با CD، یکی دیگر از خطاهای ماشین ظرفشویی ال جی می شود، خنک سازی دستگاه بعد از عملیات خشک کردن (Cool dry) است. این پیغام خطا نیست و صرفاً جهت اطلاع دادن به شماست.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای CD ماشین ظرفشویی ال جی کاری از دست شما برنمی آید. فقط باید پس از اتمام کار ماشین 4 ساعت صبر کنید تا دستگاه خود را خنک کند. بعد از این مدت پیغام Cd برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی که ارور CD را نشان می دهد

نمایش پیغام CD در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ال جی نشان دهنده ی خنک سازی دستگاه بعد از عملیات خشک کردن

11- ارور TE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: دلیل ارور TE ماشین ظرفشویی ال جی خرابی ترمیستور یا تشخیص دمای بسیار بالای آب ورودی (بیش از 194 فارنهایت) است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور TE را در ماشین ظرفشویی ال جی حل کنید، شیر آب ورودی را بسته و دستگاه را از برق بکشید، سپس با یک مرکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا برای عیب یابی و تعمیر ظرفشویی در محل حضور یابند.

12- ارور IE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: علت کد خطای IE ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به ایرادی در آب ورودی به دستگاه، شلنگ ورودی آب، شیربرقی یا نشتی میکروسوئیچ دستگاه است.

راه حل: برای رفع این ارور در ماشین ظرفشویی ال جی در اولین قدم شیر آب ورودی را کاملاً باز کنید و ببینید که فشار آب مناسب باشد. هرگونه تاخوردگی یا انسداد در مسیر شلنگ ورودی آب را برطروف کنید و اگر مشکل ادامه دار شد، با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

13- ارور OE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این ارور ماشین ظرفشویی ال جی می شود، نقصی در سیستم تخلیه آب دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای OE ماشین ظرفشویی LG هرگونه گرفتگی، پیچ خوردگی یا یخ زدگی شلنگ تخلیه آب را بررسی کنید. فیلترهای ماشین ظرفشویی را درآورید و پس از تمیزکردن دوباره جاسازی کنید. اگر احساس می کنید مشکل از پمپ تخلیه است، در اسرع وقت با مرکز خدمات برای تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

14- ارور FE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: دلیل ارور FE ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به تامین بیش از حد آب است. در این شرایط سنسور دستگاه تشخیص داده که آبی که وارد ماشین ظرفشویی شده، بیش از حد مجاز است و این مسئله را با FE، یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی نشان می دهد.

راه حل: برای رفع ارور FE ماشین ظرفشویی ال جی، شیر آب را ببندید و دستگاه را از برق بکشید. هیدروستات دستگاه را بررسی کنید که سالم باشد. اگر مشکل ادامه دار شد، ممکن است مشکل مربوط به برد الکترونیکی دستگاه باشد. با مرکز خدمات و تعمیرات تماس بگیرید.

15- ارور HE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: علت نمایش ارور HE در ماشین ظرفشویی ال جی، خرابی یا ایرادات هیتر و سیم کشی آن یا نقص ترمیستور دستگاه است.

راه حل: برای حل کد خطای HE ماشین ظرفشویی ال جی، در قدم اول شیر ورودی آب را ببندید و دستگاه را از برق بکشید. این مشکل بسیار جدی است و می تواند مربوط به برد الکترونیکی دستگاه باشد. سریعاً با مرکز خدمات و تعمیرات تماس بگیرید.

16- ارور LE ماشین ظرفشویی ال جی

علت: دلیل نمایش کد خطای LE در ماشین ظرفشویی ال جی مشکل موتور دستگاه است. ممکن است سیم کشی ها آسیب دیده باشند، پروانه دستگاه قفل شده باشد، روتر موتور قفل شده باشد، تیغه یا بلید (blade) قفل شده باشد یا برد اصلی ماشین خراب شده باشد.

راه حل: کاری که برای رفع ارور LE از دست شما بر می آید، این است که دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید. پس از 10 ثانیه برق دستگاه را وصل کرده و آن را روشن کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید تا قطعه معیوب را بیابند و آن را تعمیر یا تعویض کنند.

17- ارور I24,H01,H02 ماشین ظرفشویی ال جی

علت: معنی کدهای خطا I24,H01,H02 ماشین ظرفشویی ال جی، تنظیم تایمی برای شستشوی با تاخیر است. این کد خطا نیست و صرفاً پیغامی برای مطلع کردن شماست.

راه حل: برای رفع ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی I24,H01,H02 و لغو تنظیم شستشوی با تاخیر، درب ماشین ظرفشویی را باز کرده و بطور همزمان به مدت 3 ثانیه (بسته به مدل ماشین ظرفشویی) کلیدهای زیر را فشار دهید: NORMAL و DELICATE، DUAL CONTROL و DELICATE یا SPAY و HALF LOAD.

18- ارور 01,02,03 تا 024 ماشین ظرفشویی ال جی

علت: علت اینکه با این ارورها مواجه شده اید، فعال شدن حالتDELAY START است. این ارورها کد خطا نیستند و عددی که مشاهده می شود، نشان دهنده ساعات تاخیر در شروع چرخه است.

راه حل: برای غیر فعال کردن شستشوی با تاخیر و شروع بلافاصله چرخه شستشو، از عملیات CANCEL استفاده کنید.

19- ارور P1,P2,P3,P4 ماشین ظرفشویی ال جی

علت: یکی دیگر از کدهای ماشین ظرفشویی ال جی، ارورهای مربوط به چرخه بارگیری است. این پیغام ها کد خطا نیستند، بلکه به معنی:

  • P1 حالتی برای شستشوی ظروف آشپزخانه مانند قابلمه و تابه است.
    این برنامه طروف چرب و کثیفی های سخت را به خوبی تمیز می کند و می توان گفت موثرترین حالت شستشو است.
  • P2 نسبت به P1 کمی ملایم تر است.
    در این حالت می توانید ماهی تابه ها و سایر ظروفی که چندان چرب و کثیف نیستند را بشویید.
  • P3 برنامه مناسبی برای شستشوی لیوان ها و سایر ظروف شیشه ای و بلوری است که باید خوب تمیز و براق شوند.
    این حالت ملایم ترین چرخه شستشو است.
  • P4 حالتی برای شستشوی شب است.
    بی صدا ترین برنامه شستشو که اندکی بیشتر از سایر برنامه ها زمان می برد، اما صبح روز بعد ظروفی کاملاً تمیز و خشک در اختیارتان می گذارد.

راه حل: از آنجا که این ارورها کد خطا نیستند و صرفاً پیغام اطلاع رسانی هستند، نیازی به برطرف کردن آن ها نیست و فقط باید اجازه دهید کار دستگاه به پایان برسد تا دیگر نمایش داده نشوند.

20- ارور N:xx, U:xxx, D:xx ماشین ظرفشویی ال جی

علت: مواجه شدن با این ارورها در ماشین ظرفشویی ال جی به معنی نقص یا خرابی دستگاه نیست. این پیغام ها مربوط به اطلاعات نسخه کنترلر دستگاه هستند.

راه حل: برای حل این مسئله کافی است دستگاه را خاموش کرده و آن را دوباره روشن کنید.

21- ارور صدای زنگ هشدار (هشدار دمای بالا) ماشین ظرفشویی LG

علت: دلیلی که منجر به پخش زنگ هشدار در ماشین ظرفشویی ال جی می شود، اعلام خطر دمای بالا است. وقتی بلافاصله پس از شستشو با آب داغ، آبکشی یا خشک کردن، درب محفظه را باز می کنید، صدای زنگ هشدار برای ایمنی شما به صدا در می آید.

راه حل: برای اینکه با این مسئله مواجه نشوید، سعی کنید پس از اتمام کامل کار ماشین ظرفشویی مدتی صبر کنید و بعد برای خارج کردن ظروف درب محفظه را باز کنید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی LG

تا به اینجا ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی را بررسی کردیم، حال نوبت آن است که به عیب یابی دستگاه در مواقعی بپردازیم که خبری از ارور نیست، اما عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شده است. ماشین ظرفشویی ال جی مجهز به سیستم خودکار کنترل خطا برای عیب یابی و تشخیص مشکلات در مراحل اولیه است، اما اگر این سیستم به هر دلیلی درست کار نکرد یا اصلاً کار نکرد، قبل از تماس با مرکز خدمات مشتریان تعمیر ماشین ظرفشویی موارد زیر را بررسی کنید.

ماشین ظرفشویی ال جی به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

با عیب یابی به موقع ماشین ظرفشویی ال جی می توان از کارکرد آن اطمینان حاصل کرد

1- آب پس از اتمام چرخه شستشو در مخزن ماشین ظرفشویی ال جی باقی می ماند

علت احتمالی: این مشکل زمانی در ماشین ظرفشویی ال جی رخ می دهد که شلنگ تخلیه پیچ خورده یا مسدود شده باشد.

راه حل: برای حل این مسئله باید شلنگ های تخلیه آب را بررسی کنید و هرگونه تاخوردگی را باز و انسداد را تمیز کنید.

2- مدت زمان شستشو ماشین ظرفشویی LG بیش از حد طولانی شده است

علت احتمالی: علت آنکه با این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی مواجه می شویم، سرد بودن آب ورودی به ماشین ظرفشویی است. می دانیم که گرم کردن آب سرد مدت زمان بیشتری طول می کشد و این مشکل با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی، اتصالات منبع آب یا تنظیمات آبگرمکن را بررسی کرده و از گرم بودن آب ورودی به ماشین اطمینان حاصل کنید.

3- ماشین ظرفشویی ال جی کار نمی کند

علت احتمالی: یکی از دلایلی که ماشین ظرفشویی راه اندازی نمی شود و کار نمی کند، این است که دکمه Start ماشین را خوب فشار نداده اید. همچنین ممکن است ظاهرا درب را بسته باشید، اما خوب فشار نداده باشید تا کاملا قفل شود. در این صورت تا زمانی که درب بسته نشود، چرخه شستشو آغاز نمی شود. یک احتمال دیگر وصل نبودن منبع تغذیه یا قطع بودن سیم برق دستگاه است. در آخر این مسئله می تواند ناشی از سوختگی فیوز یا خراب بودن مدار قطع کننده باشد.

راه حل: پیشنهاد می شود برای حل این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی، به هنگام بستن درب محفظه شستشو با دقت گوش دهید تا صدای چفت شدن درب را بشنوید و یک بار دیگر دکمه Start را خوب فشار دهید. اگر مشکل برطرف نشد، منبع تغذیه و سیم آن را به درستی وصل کنید، فیوز را تعویض کرده یا قطع کننده مدار را مجددا تنظیم کنید.

4- ماشین ظرفشویی ال جی بوی بد می دهد

علت احتمالی: زمانی که با این مسئله در ماشین ظرفشویی ال جی مواجه می شویم، می تواند چند علت داشته باشد. باقی ماندن آب در محفظه از چرخه شستشوی قبلی، گیر کردن بقایای مواد غذایی در کف دستگاه یا در فیلتر ماشین و خارج نکردن ظروف پس از اتمام چرخه شستشو از دلایل این مشکل رایج است. باید بدانید که هیچ کدام از این شرایط با ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی هشدار داده نمی شوند.

راه حل: برای برطرف کردن بوی بد ماشین ظرفشویی دستگاه را به برق وصل کنید و گزینه Cancel cycle را انتخاب کنید تا آب باقی مانده تخلیه شود. سپس مواد شوینده اضافه کنید و دستگاه را بدون ظرف در حالت Turbo cycle راه اندازی کنید. در مرحله بعد باید فیلترها و فضای داخلی دستگاه را به خوبی تمیز کنید. اگر بوی بد دستگاه همچنان ماندگار بود، یک فنجان بردارید و درون آن مقداری سرکه سفید بریزید، فنجان را در قفسه بالایی محفظه شستشو بگذارید و ماشین را روشن کنید تا یک چرخه شستشوی عادی اجرا کند.

یک خانم که به خاطر بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی دماغ خود را گرفته است

بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل باقی ماندن آب در محفظه از چرخه شستشوی قبلی

5- لکه ها و آثار غذا روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی LG قابل مشاهده است

علت احتمالی: این مسئله زمانی در ماشین ظرفشویی ال جی رخ می دهد که حالت مناسبی برای چرخه شستشو انتخاب نکرده باشید. پایین بودن دمای آب، استفاده از مواد شوینده نامناسب، پایین بودن فشار آب ورودی، چینش نامناسب ظروف و قفل شدن بازوهای جت اسپری درون محفظه و در آخر کثیف بودن فیلترها از دیگر دلایل بروز این مشکل است.

راه حل: چند کار وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید. ابتدا اتصالات منبع آب یا تنظیمات آبگرمکن را بررسی کنید که دمای آب ورودی پایین نباشد. در مرحله بعد از مواد شوینده توصیه شده استفاده کنید و بررسی کنید که فشار آب بین 20 psi تا 80 psi باشد. در آخر ضمن پاکسازی فیلترها، بازوهای اسپری را تمیز کرده و از آزاد بودن آنها درون محفظه اطمینان حاصل کنید.

6- ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی ال جی مات شده اند

علت احتمالی: علت اینکه با این مشکل مواجه شده اید، احتمالاً ناشی از مصرف زیاد مواد شوینده و سختی آب ورودی است. اگر ظروف شیشه ای که استفاده می کنید، ظروف مقاوم در برابر شستشو با ماشین نباشند، پس از مدتی مات و کدر می شوند و نمی توانید جلوی این اتفاق را بگیرید. دستگاه هم این خطر را با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی به شما اطلاع نمی دهد.

راه حل: برای حل این مشکل اولا سعی کنید از لیوان ها یا طروف شیشه ای مقاوم در برابر شستشو با ماشین استفاده کنید و مواد شوینده کمتری در مخزن بریزید. همچنین می توانید یک ماده کمک آبکشی (جلا دهنده) اضافه کنید تا شدت این مات شدن به حداقل برسد.

7- مشاهده لکه سیاه یا خاکستری روی ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی

علت احتمالی: دلیل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی برخورد و سایش ظروف به قطعات آلومینیومی درون محفظه در طول چرخه شستشو است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی، ظروف را شکل دیگری بچینید.

یک نفر در حال خارج کردن ظرف با لکه ی سیاه از ماشین ظرفشویی

پیدایش لکه های سیاه یا خاکستری روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی به دلیل برخورد به قطعات آلومینیومی

8- ظهور لکه زرد یا قهوه ای رنگ بر روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی LG

علت: این مسئله زمانی در ماشین ظرفشویی ال جی رخ می دهد که تفاله چای یا قهوه به همراه ظروف وارد ماشین شده باشد.

راه حل: یکی از کارهایی که میتوانید برای حل این مشکل انجام دهید، بالا بردن دمای آب برنامه شستشو و استفاده از مواد لکه بر است. سعی کنید ظروف چای یا قهوه را خودتان بشویید.

9- سر و صدای ماشین ظرفشویی ال جی زیاد است

علت احتمالی: سر و صدای ظرفشویی ال جی تا حدی طبیعی است و می تواند مربوط به باز شدن درب مخزن مواد شوینده یا راه اندازی پمپ تخلیه در ابتدای چرخه تخلیه باشد. دو احتمال شایع دیگر تراز نبودن سطح زیر دستگاه و برخورد بازوها به ظروف است.

راه حل: برای حل این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی، ابتدا سطح زیر دستگاه را تراز کنید تا کاملاً مسطح باشد. سپس چینش ظروف را تغییر دهید تا به بازوهای درون محفظه برخورد نکنند.

10- ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی خشک نمی شوند

علت احتمالی: این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی به خالی بودن مخزن مایع کمک آبکشی مربوط است و با ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی اطلاع داده نمی شود.

راه حل: برای حل این مسئله در ماشین ظرفشویی ال جی کافی است در مخزن مخصوص مایع کمک آبکشی، مقداری مایع جلادهنده بریزید.

ظروف خیس در ماشین ظرفشویی ال چی

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل کمبود مایع کمک آبکشی

11- لامپ ها در ماشین ظرفشویی LG روشن نمی شوند

علت احتمالی: یکی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی قطع بودن برق دستگاه است.

راه حل: برای حل این مشکل در این نوع ماشین ظرفشویی، باید به سراغ منبع تغذیه بروید و از وصل بودن آن به دستگاه اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد اتصالات

دوشاخه و سیم برق را بررسی کنید تا همگی سالم باشند.

12- بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی ال جی راحت و روان نمی چرخند

علت احتمالی: دلیل اینکه با این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی مواجه شده اید، احتمالاً مسدود شدن حفر های بازوهای اسپری توسط ذرات غذا است.

راه حل: برای حل این مشکل، کافی است حفره های بازوهای اسپری را تمیز و کاملا باز کنید.

13- بوق ماشین ظرفشویی LG حین شستشو یا بلافاصله بعد از اتمام چرخه

علت احتمالی: این مسئله در ماشین ظرفشویی ال جی یک اقدام ایمنی است. خیالتان راحت باشد، دستگاه معیوب نیست و این بوق هیچ تاثیری بر عملکرد دستگاه ندارد. فقط اطلاع می دهد که تماس با بخار خروجی یا محتویات داغ ماشین ظرفشویی می تواند به شما آسیب بزند.

راه حل: بهتر است برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی، درب محفظه را ببندید تا هم دستگاه و هم ظروف درون آن خنک شوند. اگر درب بسته باشد، پس از خنک شدن دمای درون محفظه، صدای بوق ممتد متوقف می شود.

14- بوق زدن ماشین ظرفشویی ال جی در صورت لمس پنل دیجیتال در حین کار

علت احتمالی: این مدل بوق دستگاه دلایل متعددی دارد که هیچ کدام ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی ندارند. اولاً اینکه اگر زمانی که دستگاه در حال شستشو است، با پنل دیجیتال برخورد کنید یا آن را لمس کنید، احتمالاً صدای بوق دستگاه را خواهید شنید. حین چرخه شستشو فقط دکمه هایPower، Start و Control Lock فعال هستند تا از هرگونه تغییر ناخواسته تنظیمات چرخه جلوگیری شود.

راه حل: پیشنهاد می شود برای حل این مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی، کلید Half Load را به مدت سه ثانیه نگه دارید. البته بوق های هشدار پایان چرخه و زنگ ایمنی همچنان فعال خواهند بود و در مواقع لازم به صدا در می آیند.

15- چرخه شستشو ماشین ظرفشویی ال جی تا آخر اجرا نشد

علت: علتی که با این مشکل در ماشین طرفشویی ال جی مواجه می شوید آن است که در طول چرخه درب محفظه را باز کرده اید.

راه حل: اگر درب محفظه دستگاه طی چرخه شستشو باز شود، باید کلید Start را ظرف 4 دقیقه فشار دهید. در غیر این صورت دستگاه خاموش شده و کلیه تنظیمات از بین خواهد رفت.

16- جلوی ماشین ظرفشویی LG نشتی دارد

علت: دلیل نشتی قسمت جلویی ماشین ظرفشویی ال جی تراز نبودن دستگاه است.

راه حل: مطمئن شوید که هر دو سمت واحد (چپ و راست) و جلو و عقب آن هم سطح هستند. برای مشاهده دستورالعمل های مربوط به تراز کردن دستگاه، به بخش نصب دفترچه راهنما مراجعه کنید.

نشتی آب ماشین ظرفشویی ال جی

نشتی آب ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل تراز نبودن سطح زیر دستگاه

کلام آخر

در این مطلب ضمن معرفی ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی، نگاهی اجمالی به عیب یابی این ماشین ظرفشویی و نحوه برطرف کردن مشکلات و ایرادات مختلف آن داشتیم. دقت کنید که در هر کدام از این موقعیت ها اگر راه حل ذکر شده نتیجه ای نداشت، بهتر است جلوتر نروید و ادامه کار را به دستان ماهر متخصصین فنی کار داره چاره بسپارید. این مقاله صرفاً جهت آشنایی شما با معنای ارورهای این ماشین ظرفشویی تهیه شده است. امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد است که برای شستشوی ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفشویی ال جی مانند تمامی لوازم خانگی دیگر ممکن است در طول عمر خود با یکسری مشکلاتی روبه رو شود و عملکرد درستی نداشته باشد.

هرگونه تشخیص نادرست و عیب یابی اشتباه می تواند مشکلات دستگاه را افزایش داده و خسارت های مالی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. از این رو توصیه ی ما به شما این است که با برخی از روش های عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شوید تا در چنین شرایطی بتوانید به درستی عمل کنید.

در این بخش از مقاله به برخی از سوالات کاربران در مورد روش های رفع ایرادات ظرفشویی ال جی پاسخ می دهیم.

1- طولانی شدن زمان شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی چه علتی دارد؟
زمانی که آب ورودی به دستگاه سرد است، گرم کردن آب توسط دستگاه زمانبر می شود و همین مورد باعث می شود که مدت زمان شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی افزایش یابد.
2- چرا ماشین ظرفشویی ال جی بوی بدی می دهد؟
بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل باقی ماندن مواد غذایی در کف دستگاه، تمیز نبودن فیلتر دستگاه، باقی ماندن آب از چرخه ی قبلی در محفظه ی شستشو یا خارج نکردن ظروف از دستگاه بعد از اتمام چرخه شستشو است.
3- علت مات و کدر شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟
سختی آب ورودی و استفاده ی زیاد از مواد شوینده از مهم ترین علت هایی است که باعث می شود ظروف شیشه ای شسته شده در ماشین ظرفشویی ال جی مات و کدر شوند.
4- دلیل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟
ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل کم بودن یا نبودن مایع کمک آبکشی و چیدمان نادرست ظروف در سبد شستشو خیس می مانند.
5- چگونه می توان مشکل نشتی آب از ماشین ظرفشویی ال جی را برطرف کرد؟
برای برطرف کردن مشکل نشتی آب از ماشین ظرفشویی ال جی باید سطح زیر دستگاه را تراز کنید، برای اینکار باید از هم سطح بودن سمت چپ، راست، جلو و پشت دستگاه مطمئن شوید. برای تراز کردن ظرفشویی ال جی می توانید از دستورالعمل های دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.
6- برای رفع مشکل عدم تخلیه ی آب از ماشین ظرفشویی ال جی چه باید کرد؟
برای تخلیه ی کامل آب از ماشین ظرفشویی ال جی باید شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا از عدم انسداد و صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین باید منتظر بمانید تا چرخه ی شستشو به طور کامل به اتمام برسد.
7- باقی ماندن مواد غذایی روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی ال جی چه دلیلی دارد؟
انتخاب چرخه ی شستشوی نامناسب، استفاده از ماده ی شوینده ی نامناسب، کم بودن فشار آب ورودی، چیدمان نادرست ظروف در سبد شستشو، انسداد بازوهای اسپری و کثیفی فیلترهای دستگاه از مهم ترین دلایل مشاهده شدن لکه ها و آثار مواد غذایی روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی ال جی است.
8- برای از بین بردن مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی ال جی چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای رفع مشکل صدای زیاد ظرفشویی ال جی سطح زیر دستگاه را تراز کنید و چیدمان ظروف در سبد شستشو را تغییر دهید تا ظروف با یکدیگر و بازوهای اسپری برخورد نکنند.
9- برای حل مشکل کار نکردن ماشین ظرفشویی ال جی چه باید کرد؟
برای راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی از بسته بودن درب دستگاه، سالم بودن سیستم تامین برق و آب دستگاه اطمینان حاصل کنید. در صورت سوختن فیوز برق باید آن را تعویض کنید.
10- برای تمیز کردن لکه های زرد و قهوه ای از روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی چه باید کرد؟
برای از بین بردن لکه های زرد و قهوه ای از روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی از برنامه ی شستشو با دمای بالا استفاده کنید و از مواد شوینده با خاصیت سفید کنندگی استفاده کنید.
11- عدم چرخش بازوهای اسپری در ماشین ظرفشویی ال جی برای چیست؟
مسدود شدن حفره های بازوهای اسپری با ذرات غذا مانع از چرخش بازوهای اسپری در ماشین ظرفشویی ال جی می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید بازوهای اسپری را به صورت مرتب تمیز کنید.