آموزش و نگهداری

ظروف غیر قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بکو

اقلامی که غیر قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بکو هستند ضربدر قرمز خورده اند

در حالی که ماشین ظرفشویی بکو مطمئنا کمک بزرگی در تمیزی ظروف آشپزخانه می کند، اما نمی تواند هر ظرف و وسیله ای را شستشو دهد. بنابراین قرار گرفتن برخی ظروف در ماشین ظرفشویی به دلیل حفظ سلامت خود وسیله و همچنین دستگاه مجاز نیست. زیرا این وسایل ممکن است در طول چرخه شستشو آسیب ببینند و یا حتی به خود ماشین ظرفشویی بکو آسیب برسانند. به اقلامی که در این مقاله به آن ها اشاره می شود توجه کنید و به خاطر داشته باشید که این موارد را برای شستشو در ماشین ظرفشویی خود قرار ندهید.

1. شستشو ظروف چوبی در ماشین ظرفشویی بکو

مواد شوینده در ماشین ظرفشویی بکو می تواند روغن های طبیعی چوب را که از خشک شدن چوب جلوگیری می کند، از بین ببرد. اگر این اتفاق بیفتد، ظروف و کاسه های چوبی در معرض ترک خوردن و تاب خوردگی قرار می گیرند. در نتیجه بهتر است این اقلام را بصورت دستی با مواد شوینده ملایم و آب گرم بشویید و همچنین اجازه ندهید که مدت طولانی در تماس با آب باشند.

روی شخصی که در حال گذاشتن ظروف چوبی در ماشین ظرفشویی است ضربدر کشیده شده

از قرار دادن ظروف چوبی در ماشین ظرفشویی بکو خودداری کنید.

2. قابلمه و تابه های چدنی و نچسب

قابلمه ها و ماهیتابه های چدنی به دلیل دارا بودن سطح روغنی مانند خود از بهترین ظروف موجود برای آشپزی به حساب می آیند. گرما و مواد شوینده موجود در ماشین ظرفشویی بکو، لایه روغنی سطح این ظروف چدنی را از بین می برد و عملا باعث غیر قابل استفاده شدن آن ها می شود. شستشو با دست برای تمیز کردن این موارد بهترین کار است، فقط از خشک شدن کامل آن ها مطمئن شوید تا زنگ نزنند.

علی رغم دارا بودن برچسب قابل شستشو در ماشین ظرفشویی روی تابه های نچسب، گرما و مواد شوینده ماشین ظرفشویی بکو می تواند پوشش نچسب آن ها را به مرور زمان از بین ببرد. اما اگر لازم است که این تابه ها را در ماشین ظرفشویی شستشو دهید، از عمل خشک کردن آن ها در دستگاه استفاده نکنید. زیرا بیشترین آسیب در این فرآیند به آن ها وارد می شود. همچنین به یاد داشته باشید که اگر روی سطح تابه نچسب، خراش یا پوسته پوسته ایجاد شده است، آن را دور بیندازید، زیرا مواد سمی می تواند از زیر سطح نچسب آن ها، خارج شود.

روی شخصی که در حال گذاشتن قابلمه نچسب در ماشین ظرفشویی است ضربدر کشیده شده

از شستشوی قابلمه های نچسب در ماشین ظرفشویی بکو خودداری کنید.

3. شستشو ظروف مسی و آلومینیومی در ماشین ظرفشویی بکو

ظروف مسی دارای درخشش خیره کننده ای هستند که باعث زیبا به نظر رسیدن این ظروف می شود. مواد شیمیایی موجود در ماده شوینده ماشین ظرفشویی بکو می تواند این درخشندگی را به سرعت از بین ببرد و حتی بدتر از این اتفاق، ممکن است باعث ایجاد سوراخ در آن ها شود. بطوریکه هیچ مقدار پولیش مسی آن را برطرف نکند.

ظروف آلومینیومی به دلیل سطوح درخشان و براقی که دارند، زیبا به نظر می رسند. اما مواد شوینده ماشین ظرفشویی بکو باعث از بین رفتن درخشش آن ها می شود و همچنین واکنش شیمیایی که رخ می دهد، ممکن است باعث ایجاد لکه هایی روی سطوح آن نیز بشود. بنابراین بهتر است این اقلام را حتی اگر لیبل قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی دارند، با دست بشویید تا به بهترین شکل خود باقی بمانند.

روی شخصی که در حال گذاشتن ظرف مسی در ماشین ظرفشویی است ضربدر کشیده شده

از قرار دادن ظروف مسی در ماشین ظرفشویی بکو خودداری کنید.

4. شستشو ظروف دارای عایق در ماشین ظرفشویی بکو

فلاسک و قمقمه های عایق بندی شده برای سرد یا گرم نگه داشتن مایع جات بسیار عالی هستند. اما اگر حتی برچسب قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند، نباید آن ها را در ماشین ظرفشویی بکو قرار داد. زیرا گرمای دستگاه می تواند خاصیت عایق بودن آن ها را از بین ببرد.

روی فلاسکی که درون ماشین ظرفشویی قرار گرفته ضربدر کشیده شده

از شستشوی ظروف دارای عایق مانند فلاسک در ماشین ظرفشویی بکو خودداری کنید.

5. ظروف شیشه ای چاپ شده یا رنگ شده، چینی، کریستال و اقلام ظریف

چه یک پیمانه شیشه ای اندازه گیری باشد و چه یک لیوانی که با چاپ تزئین شده است، چرخه های شستشو در ماشین ظرفشویی بکو هر چیزی را که روی ظروف شیشه ای چاپ یا نقاشی شده است، به مرور زمان از بین می برد.

همچنین ظروف چینی، کریستال و سایر اقلام ظریف را نباید در ماشین ظرفشویی بکو شستشو داد. بهتر است اقلام گران قیمت و یا ظریف را درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید. زیرا مواد شوینده و گرمای ماشین ظرفشویی بکو می تواند به آن ها آسیب وارد کند و حتی ممکن است این ظروف ظریف در طول چرخه شستشو با هم برخورد کنند و در معرض خرد شدن و شکستن قرار بگیرند.

روی شخصی که در حال گذاشتن لوان شیشه ای چاپ شده در ماشین ظرفشویی است ضربدر کشیده شده

از شستشوی لیوان های چاپ شده در ماشین ظرفشویی بکو خودداری کنید.

6. شستشو چاقو های تیز در ماشین ظرفشویی بکو

نه تنها فرآیند شستشوی ماشین ظرفشویی بکو باعث آسیب به تیغه های تیز و دسته های چاقو ها می شود، بلکه این چاقو های تیز می توانند پوشش پلاستیکی قفسه‌ ها را سوراخ کنند که این اتفاق به نوبه خود می تواند منجر به ایجاد زنگ زدگی شود. قطعا بهتر است چاقو ها را با دست بشویید تا تیغه های آن ها تیز بمانند و به ماشین ظرفشویی بکو نیز آسیبی وارد نشود. در صورتی که آسیبی به دستگاه شما وارد شده است، برای بررسی مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی بکو خود با ما تماس بگیرید.

روی چاقویی که درون ماشین ظرفشویی قرار گرفته ضربدر کشیده شده

از قرار دادن چاقوهای تیز در ماشین ظرفشویی بکو خودداری کنید.

7. شستشو ظروف پلاستیکی نازک در ماشین ظرفشویی بکو

در حالی که بسیاری از ظروف نگهداری مواد غذایی پلاستیکی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بکو هستند، اما اقلامی مانند ظرف غذای بیرون بر، ظرف پلاستیکی پنیر و ظروف نگهداری غذایی که پلاستیک نازکی دارند، نمی توانند در برابر حرارت ماشین ظرفشویی مقاومت کنند و تغییر حالت پیدا می کنند.

روی ظروف پلاستیکی که درون ماشین ظرفشویی قرار گرفته ضربدر کشیده شده

از قرار دادن ظروف پلاستیکی نازک در ماشین ظرفشویی بکو خودداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله اقلام و ظروفی که شستن آن ها در ماشین ظرفشویی بکو باعث آسیب به خود ظرف و یا حتی آسیب به ماشین ظرفشویی می شود را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید برای استفاده از ماشین ظرفشویی خود بهترین نوع ظروفی را انتخاب کنید که به دستگاه شما آسیبی نرسد. در صورتی که در ماشین ظرفشویی بکو شما ایرادی به وجود آمده و در نمایشگر آن کد خطایی ظاهر شده است، می توانید با مطالعه ارورهای ماشین ظرفشویی بکو و نحوه برطرف کردن آن ها، به راحتی مشکل به وجود آمده را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *