تعمیرات

دلیل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ و راه حل آن

شخصی در حال باز کردن درب یخچال فریزر آاگ

گاهی اوقات ممکن است شما با مشکل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ مواجه شوید. در این مقاله ما سعی کردیم دلایل و همچنین راه حل هایی برای رفع این مشکل ارائه دهیم تا شما بتوانید بدون نیاز به صرف هزینه برای تعمیرات، خودتان مشکل یخچال فریزر را برطرف کنید. در ادامه می توانید ابتدا دلایل و سپس راه حل های پیشنهادی ما را برای رفع مشکل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ مطالعه نمایید.

دلایل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ

اگر درب یخچال فریزر آاگ به سرعت و یا با ضربه محکمی بسته شود، هوا با فشار زیاد از آن خارج می شود و ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا خلاء ایجاد شده در آن آزاد شود و بتوان پس از آن درب را به طور معمول باز کرد. به همین ترتیب، اگر سعی کنید بلافاصله پس از بستن درب یخچال فریزر آاگ آن را دوباره باز کنید، خلاء ایجاد شده در دستگاه کار را دشوار می کند. ولی هنگامی که فشار درون و بیرون یخچال فریزر یکسان شود، درب را راحت تر باز خواهید کرد. در نظر داشته باشید که مکش هوا داخل یخچال فریزر آاگ پس از بستن درب، طبیعی است و ایراد دستگاه به حساب نمی آید.

مکش هوا در یخچال فریزر به وسیله فلش های آبی رنگ نشان داده شده

از دلایل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ مکش هوا در داخل دستگاه به خاطر محکم بسته شدن درب است.

از دلایل دیگر سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ این است که حجم هوای داخل دستگاه با سردتر شدن کم می شود که این اتفاق، گاهی اوقات می تواند مکش هوا ایجاد کند و باز کردن درب یخچال فریزر را با مشکل مواجه کند.

دلیل بعدی سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ می تواند کثیفی نوار درزگیر دور درب و یا وجود ماده ای چسبنده در اطراف آن باشد. همچنین ایراد می تواند از خرابی لولاهای درب و تراز نبودن یخچال فریزر آاگ نیز باشد.

شخصی نوار دور درب یخچال فریزر را که کثیف است را با دست گرفته

یکی از دلایل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ می تواند وجود چسبندگی و کثیفی در نوار درب دستگاه باشد.

راه حل های رفع مشکل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ

برای جلوگیری از بروز مشکل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ ابتدا باید سعی کنید که درب دستگاه را محکم نبندید. اما اگر به هر دلیلی درب محکم بسته شد، برای رفع مشکل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ موارد زیر را امتحان کنید:

  1. حدود یک دقیقه بعد از بسته شدن درب یخچال فریزر آاگ صبر کنید تا خلاء هوا از بین برود.
  2. از تمیز بودن نوار درزگیر دور درب یخچال فریزر آاگ اطمینان حاصل کنید.
  3. انگشت خود را به داخل گوشه ای از نوار درزگیر درب یخچال فریزر آاگ فشار دهید تا مقداری از مکش هوا آزاد شود. در نتیجه احتمالا باز کردن درب بلافاصله پس از بستن آن آسان تر خواهد شد.
  4. سوراخ تخلیه در کف یخچال فریزر آاگ را بررسی کرده و آن را تمیز کنید. سپس برای مطمئن شدن از تمیزی آن، سینی کمپرسور را خالی کنید و مجددا سر جای خود قرار دهید. سپس مقدار کمی آب در سوراخ تخلیه بریزید و سینی کمپرسور را دوباره چک کنید. در صورتی که سوراخ تخلیه تمیز باشد و گرفتگی نداشته باشد، آب باید به درون سینی کمپرسور جریان پیدا کند.
  5. سینی کمپرسور یخچال فریزر آاگ را چک کنید. در صورت داشتن آب و قرار داشتن انتهای لوله تخلیه زیر آب، سینی را خالی کنید. زیرا انتهای لوله تخلیه باید باز و همچنین بالاتر از سطح آب قرار داشته باشد.
  6. از تراز بودن یخچال فریزر آاگ مطمئن شوید. پایه های جلویی را طوری تنظیم کنید که سطح آن کمی بالاتر از پایه های عقبی باشد.
  7. سالم بودن لولاهای درب یخچال فریزر آاگ را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی قطعه معیوب را تعویض کنید. همچنین شما می توانید برای تعمیر یخچال فریزر آاگ خود با ما تماس بگیرید.
  8. مطمئن شوید که اطراف درب یخچال فریزر آاگ چیز چسبناکی وجود نداشته باشد و در صورت وجود چسبندگی آن را رفع کنید.
سوراخ تخلیه در یخچال فریزر با فلش قرمز نشان داده شده

برای رفع مشکل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ از عدم گرفتگی سوراخ تخلیه اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

اگر پیشنهادات مطرح شده در این مقاله برای رفع مشکل سخت باز شدن درب یخچال فریزر آاگ کمکی به شما نکرد، توصیه می کنیم از یک کارشناس تعمیرات یخچال فریزر بخواهید تا دستگاه شما را بازدید و مشکل را برطرف کند. همچنین در صورتی که در نمایشگر یخچال فریزر آاگ شما کد خطایی نمایان شده است می توانید برای رفع آن جدول علل ارورهای یخچال فریزر آاگ را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *