کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر آاگ و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر آاگ

در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای یخچال فریزر آاگ، علت نمایش آنها و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها بپردازیم. سیستم تشخیص خودکار پیشرفته این دستگاه طراحی شده تا در مواقع بروز خرابی، علت خطای پیش آمده را تشخیص دهد و آن را با نمایش کدهای خطا روی پنل دیجیتال یخچال فریزر به اطلاع فرد برساند. لطفاً توجه داشته باشید که کلیه تعمیرات یخچال فریزر آاگ باید فقط و فقط توسط مهندسین و تعمیرکاران متخصص انجام شود؛ چرا که تعمیرات نادرست می تواند در لحظه یا به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند.

چنانچه احساس می کنید تعمیر یخچال فریزرتان به اقداماتی فراتر از بررسی چند نکته و خاموش و روشن کردن دستگاه نیاز دارد، لطفاً هرچه زودتر با نمایندگی های مجاز یا مرکز خدمات و تعمیرات محل زندگی خود تماس بگیرید. همچنین تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در مرکز داره چاره آماده خدمت رسانی به شما هستند.

ارور یخچال فریزر آاگ علت ارور
E0 خطای برد الکترونیکی
E1 خرابی سنسور اواپراتور یا دیفراست
E2 یا E4 نقص و خرابی سنسور دمای اتاقک
E5 خرابی سنسور دما
ER ایرادات سوکت های برد یخ ساز
T3 خرابی سنسور TH3
CE نیاز به تعمیر و سرویس دستگاه
SY – EF خرابی فن اواپراتور
SY – CE یا EC خطای ارتباطی برد الکترونیکی
SY – CF خرابی برد الکترونیکی
F7 مشکل منبع تغذیه
F2 خرابی ترموستات

لیست ارورهای یخچال فریزر آاگ و راه حل آن

در جدول بالا به طور گذری با ارورهای یخچال فریزر آاگ و دلایلی که منجر به نمایش این ارورها می شود، آشنا شدیم. اما برای برطرف کردن این ارورها باید چه اقداماتی انجام داد؟ در ادامه این بخش به توضیح ارورهای یخچال فریزر AEG پرداختیم و راهکارهای موثری برای برطرف کردن آنها معرفی کردیم.

در صورت مواجهه با هرکدام از این ارورها، سعی کنید قبل از تماس با مراکز خدمات و تعمیرات، با این دستورالعمل ها مشکل را در خانه رفع و رجوع کنید. شاید دیگر نیازی به تماس با متخصص تعمیر یخچال فریزر نباشد.

1- ارور E0 یخچال فریزر آاگ

علت: علت نمایش ارور E0 یخچال فریزر آاگ می شود، به خطای برد الکترونیکی دستگاه مربوط می شود. در چنین شرایطی به علت خرابی یا اتصالی قطعات، برد اصلی دستگاه قفل می شود.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E0 یخچال فریزر AEG را در خانه حل کنید، دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. پس از 10 دقیقه مجدداً برق یخچال را وصل کنید. اگر همچنان ارور را روی پنل دیجیتال می بینید و برطرف نشده است، با یک مرکز مجاز تعمیرات یخچال فریزر آاگ مثل داره چاره تماس گرفته و از متخصصین مجرب کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور E0 را نمایش می دهد

نمایش ارور E0 در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل خطای برد الکترونیکی دستگاه

2- ارور E1 یخچال فریزر آاگ

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E1 یخچال فریزر AEG می شود، خرابی سنسور اواپراتور یا دیفراست دستگاه است. با خراب شدن این سنسور، روی سطوح داخلی دستگاه یک لایه یخ بسته می شود یا یخچال فریزر اصلاً سرمادهی ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن ارور E1 یخچال فریزر آاگ هستید، در قدم اول باید به سراغ سنسور دیفراست دستگاه بروید و بررسی کنید که اتصالات و سیم کشی های آن کاملاً سالم باشند، سیم ها محکم باشند و زدگی نداشته باشند. چنانچه می بینید حتی پس از تعمیر و تعویض سیم های خراب، باز هم مشکل برطرف نشده، احتمالاً خود سنسور باید تعویض شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل خرابی سنسور اواپراتور یا دیفراست دستگاه

3- ارور E2 یا E4 یخچال فریزر آاگ

علت: علت اینکه با ارورهای E2 یا E4 یخچال فریزر آاگ مواجه شده ایم، تشخیص نقص و خرابی سنسور دمای کابین دستگاه است. هرگاه این سنسور که دمای اتاقک یخچال را اندازه می گیرد، با نقصی مواجه شود و نتواند دما را درست اندازه بگیرد، دستگاه این مسئله را با این ارورهای یخچال فریزر آاگ هشدار می دهد.

راه حل: جهت برطرف گردم کد خطای E2 یا E4 در یخچال فریزر آاگ، اولین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و قطع برق آن است. در مرحله بعد باید به سراغ سنسور دمای اتاقک و اتصالات آن بروید و سیم کشی آن را خوب بررسی کنید که دچار اتصال کوتاه یا مدار باز نشده باشند. اگر احساس می کنید خرابی از خود سنسور است، به فکر تعویض آن باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل تشخیص نقص و خرابی سنسور دمای کابین دستگاه

4- ارور E5 یخچال فریزر AEG

علت: خطایی که منجر به مواجه شدن با کد خطای E5 یخچال فریزر آاگ می شود، نقص و ایراد سنسور دمای یخچال است. در این شرایط دستگاه نمی تواند دما را درست تشخیص دهد و به موتور یا کمپرسور دستور خاموش شدن دهد و کار کردن یکسره یخچال را به دنبال خواهد داشت.

راه حل: اولین کاری که باید برای رفع ارور E5 یخچال فریزر آاگ انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و قطع برق آن است. به سراغ سنسور دمای بروید و اتصالات مهار سیم روی سنسور را جزء به جزء مورد بررسی قرار دهید و ببینید که سیم ها اتصال کوتاه نشده باشند. در نهایت اگر ارور برطرف نشد، به فکر تعویض سنسور باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور E5 را نمایش می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل نقص و ایراد سنسور دمای یخچال

5- ارور ER یخچال فریزر آاگ

علت: زمانی با ارور ER یخچال فریزر آاگ مواجه می شویم که سیستم تشخیص خودکار دستگاه، متوجه نقصی در سوکت ها و کانکتورهای برد یخ ساز شود و آن را با یکی از ارورهای یخچال فریزر آاگ به اطلاع ما برساند.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای ER یخچال فریزر آاگ را در خانه برطرف کنید، باید همه اتصالات برد یخ ساز را خوب بررسی کنید و اگر سیمی شل شده یا اتصالی قطع شده، آن را تعمیر کنید. در صورت داشتن دانش کافی، کانکتورهای J4-4 و J4-5 و J4-6 روی برد یخ ساز و کانکتور J4 روی برد اصلی را حتماً بررسی کرده و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. همینطور ردیف 15 سوکت کانکتور روی برد کنترلی را بررسی کنید.

اگر اتصالات مشکلی ندارند یا حتی پس از تعمیر خرابی ها باز هم با این ارور مواجه شده اید، احتمالاً مشکل از برد کنترلی است و باید بررسی شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور ER را نمایش می دهد

نمایش ارور ER در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل نقص در سوکت ها و کانکتورهای برد یخ ساز

6- ارور T3 یخچال فریزر آاگ

علت: دلیل رو به رو شدن با کد خطای T3 یخچال فریزر AEG، خرابی و نقص سنسور TH3 دستگاه است. این سنسور دما و رطوبت یخچال فریزر را اندازه گیری می کند.

راه حل: برای حل این مشکل و رفع ارور T3 یخچال فریزر آاگ، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی اتصالات و سیم کشی های سنسور TH3 است. به دنبال سیم های مدار باز یا اتصال کوتاه روی این سنسور باشید. چنانچه همه سیم کشی ها سالم به نظر می رسند و خود سنسور از کار افتاده است، آن را جایگزین کرده و یک بار دیگر عملکرد یخچال را چک کنید.

نمایش ارور T3 در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ

نمایش ارور T3 در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل خرابی و نقص سنسور TH3 دستگاه

7- ارور CE یخچال فریزر AEG

علت: علت نمایش ارور CE یخچال فریزر آاگ، این است که این دستگاه همانند تمام لوازم برقی دیگر به صورت دوره ای به تعمیر و سرویس نیاز دارد و سیستم تشخیص خودکار این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر آاگ به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای آنکه دیگر با کد خطای CE یخچال فریزر آاگ مواجه نشوید، هر از چند گاهی کلیه اجزای داخلی دستگاه از جمله کویل‌ها، فیلتر‌ها، سیستم دیفراست، یخ ساز، آب سرد‌ کن و دیگر بخش‌های دستگاه را باز کرده و سرویس کنید. هرچند با کمی دانش فنی خودتان هم می توانید دستگاه را سرویس کنید، اما پیشنهاد می کنیم برای این کار از مرکز خدمات داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور CE را نمایش می دهد

نمایش ارور CE در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل

8- ارور SY – EF یخچال فریزر آاگ

علت: زمانی که با کد خطای SY – EF یخچال فریزر آاگ رو به رو می شوید، بدانید که فن اواپراتور دستگاه خراب شده یا اختلالی در کار آن به وجود آمده است.

راه حل: جهت رفع ارور SY – EF یخچال فریزر آاگ، فن اواپراتور دستگاه را باز کرده و آن را بررسی کنید. چنانچه سیم های فن اتصالی کرده باشند، مشکل پیش آمده با تعمیر یا تعویض سیم ها برطرف می شود؛ اما در صورت خرابی کامل این قطعه، باید آن را با یک قطعه سالم جایگزین کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور CE را نمایش می دهد

نمایش ارور SY در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل خرلبی فن اواپراتور دستگاه

9- ارور SY – CE یا EC یخچال فریزر آاگ

علت: دلیلی که منجر به نماش ارور SY – CE یخچال فریزر آاگ می شود، این است که برد الکترونیکی دستگاه دچار خطای ارتباطی شده و قادر نیست اطلاعات درست را روی پنل نمایشگر نشان دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع و رجوع کد خطای SY – CE یخچال فریزر آاگ هستید، پیشنهاد می کنیم برای عیب یابی این ارور حتماً با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید. زیرا همانطور که می بینید پای برد الکترونیکی دستگاه در میان است و بررسی آن مهارت و تجربه تکنسین های حرفه ای را می طلبد.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور EC را نمایش می دهد

نمایش ارور EC در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل خرابی در برد الکترونیکی یا اتصالات آن

10- ارور SY – CF یخچال فریزر آاگ

علت: زمانی با کد خطای SY – CF یخچال فریزر آاگ رو به رو می شویم که خرابی در برد الکترونیکی یا اتصالات آن رخ داده باشد. کوچکترین اتصالی ها یا خرابی قطعات جزئی روی برد می تواند منجر به نمایش یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر آاگ شود.

راه حل: تنها روش موجود برای رفع ارور SY – CF یخچال فریزر آاگ، بررسی و تعمیر برد الکترونیکی و اتصالات آن است. اگر قادر به عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی در خانه خود نیستید، متخصصین ما در مرکز تعمیرات لوازم خانگی داره چاره آماده اند تا برای حل این مشکل به شما کمک کنند.

صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ که ارور CF را نمایش می دهد

نمایش ارور CF در صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ به دلیل خرابی در برد الکترونیکی یا اتصالات آن

11- ارور F7 یخچال فریزر AEG

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور F7 یخچال فریزر آاگ می شود،

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F7 یخچال فریزر آاگ در مرحله اول یخچال را از برق بکشید و اتصالات سیم روی همه سنسورهای فریزر را بررسی کنید. اگر احساس می کنید همه چیز طبیعی به نظر می رسد، با مراکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید و تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

12- ارور F2 یخچال فریزر آاگ

علت: علت مشاهده کد خطای F2 یخچال فریزر آاگ این است که دستگاه تشخیص داده سنسور ترموستات دستگاه خوب کار نمی کند و دچار خرابی شده است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F2 یخچال فریزر آاگ، ابتدا دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس به سراغ ترموستات و اتصالات و سیم کشی های آن بروید و با دقت آنها را بررسی کنید. هرگونه اتصال کوتاه یا مدار باز بودن سیم کشی ها، یا حتی خرابی خود سنسور می تواند علت مشکل پیش آمده باشند. سیم های خراب را تعمیر و ترموستات از کار افتاده را جایگزین کنید.

عیب یابی یخچال فریزر آاگ

علاوه بر ارورهای یخچال فریزر آاگ که در بخش ابتدایی مقاله به بررسی آنها پرداختیم، به احتمال فراوان در طول عمر دستگاه با نقص های دیگری هم مواجه خواهید شد. مشکلاتی که در آنها خبری از ارور و کد خطا نیست، اما دستگاه به وضوح دچار خرابی شده که ریشه آن صرفاً یک خطای جزئی است و به راحتی با عمل کردن به دستورالعمل های زیر قابل حل است.

اگر نتوانستید با عمل به راهکارهای ذکر شده، مشکل را با موفقیت برطرف کنید، پیشنهاد می کنیم با مراکز خدمات و تعمیرات تخصصی یخچال فریزر آاگ تماس بگیرید و از تجربه آنها استفاده کنید.

یخچال فریزر آاگ به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی یخچال فریزر آاگ برای کارکرد درست دستگاه

1- یخچال فریزر آاگ کار نمی کند

علت: زمانی که با مشکل عدم راه اندازی دستگاه در یخچال فریزر آاگ مواجه می شویم، علت می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • دستگاه روشن نباشد و اشتباهاً آن را خاموش کرده باشید.
  • دوشاخه به پریز برق متصل نباشد یا خوب جا نخورده باشد.
  • فیوز برق سوخته یا از کار افتاده باشد.
  • سوکت های روی برد اصلی دستگاه خراب شده باشند.

راه حل: برای حل مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر آاگ، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بررسی کنید که دستگاه خاموش نباشد، اگر چنین است آن را روشن کنید.
  • دوشاخه برق را خوب جا بزنید.
  • فیوز را بررسی کرده و در صورت لزوم آن تعویض کنید.
  • خرابی های شبکه باید توسط یک متخصص برق مجرب تعمیر شود.

2- کمپرسور یخچال فریزر آاگ یکسره کار می کند

علت: دلیل کار کردن بی وقفه و یکسره کمپرسور یخچال فریزر آاگ، مربوط به تنظیمات درجه حرارت دستگاه است. هرگاه دمای دستگاه روی یک عدد بسیار پایین تنظیم شود، کمپرسور بی وقفه کار می کند تا دمای اتاقک پایین نیاید. این مسئله ربطی به ارورهای یخچال فریزر آاگ ندارد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل کار کردن بی وقفه و یکسره کمپرسور یخچال فریزر آاگ، تنظیمات کنترل الکترونیکی را موقتاً تغییر دهید و روی دمای بالاتری بگذارید.

3- مواد غذایی درون یخچال فریزر آاگ بیش از حد گرم است

علت: چند علت عمده می توانند منجر به مشکل گرم ماندن غذا در یخچال فریزر آاگ شوند. این دلایل عبارت اند از:

  • دمای یخچال فریزر را به درستی تنظیم نکرده اید.
  • درب دستگاه برای مدت طولانی باز مانده بود.
  • طی 24 ساعت گذشته مقدار زیادی غذای گرم درون دستگاه قرار داده اید.
  • یخچال فریزر در نزدیکی یک منبع گرما مثل بخاری یا اجاق گاز قرار داده شده است.

راه حل: چندین راهکار اساسی برای برطرف کردن مشکل گرم ماندن غذا در یخچال فریزر آاگ وجود دارند، از جمله:

  • نگاهی به بخش «Starting Up and Temperature Regulation» در دفترچه راهنما بیندازید و دمای دستگاه را با توجه به نکات این بخش تنظیم کنید.
  • درب دستگاه را بی جهت باز و بسته نکنید و آن را برای مدت طولانی باز نگذارید.
  • تنظیمات کنترل الکترونیکی را موقتاً روی دمای بالاتری بگذاریدپ.
  • با مطالعه بخش «Installation location» یخچال فریزر آاگ را در محلی به دور از هرگونه منبع گرما قرار دهید.

4- لامپ داخلی یخچال فریزر AEG روشن نمی شود

علت: دلیل اصلی روشن نشدن لامپ داخلی یخچال فریزر آاگ، سوختن لامپ داخل یا قطع و اتصالی سیم کشی های آن است. این مشکل ربطی به ارورهای یخچال فریزر آاگ ندارد و با کدهای خطا هشدار داده نمی شود.

راه حل: اگر می خواهید مشکل روشن نشدن لامپ داخلی یخچال فریزر آاگ را برطرف کنید، از آنجا که تعویض لامپ اتاقک نیازمند دانش فنی و الکترونیکی است، بهتر است از یک تکنسین فنی و متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک بخواهید.

یک نفر در حال تعویض لامپ معیوب یخچال فریزر

روشن نشدن لامپ یخچال فریزر به دلیل سوختن آن

5- روی نوار دور درب یخچال فریزر آاگ لایه یخ تشکیل شده است

علت: مهمترین دلیلی که منجر به مواجه شدن با لایه یخ روی نوار دور درب یخچال فریزر آاگ می شود، محکم نبودن نوار دور درب است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل یخ زدگی روی نوار درب یخچال فریزر آاگ، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • قسمت های نشتی نوار دور درب را با سشوار (با باد خنک) گرم کنید.
  • هم زمان این بخش ها را با دست فشار دهید تا شکل نوار عوض شود و سر جای خود درست بنشیند.

6- از یخچال فریزر آاگ سر و صداهای غیر طبیعی به گوش می رسد

علت: یکی از علت های سر و صدای غیر طبیعی یخچال فریزر آاگ، تراز نبودن پایه سطح زیر دستگاه و دلیل دیگر برخورد دیواره های یخچال فریزر به لوازم، کابینت ها یا دیوارهای اطراف آن است. توجه کنید که سیستم تشخیص خودکار، علت دقیق این صداها را با ارورهای یخچال فریزر آاگ به ما هشدار نمی دهد.

راه حل: جهت رفع مشکل سر و صدای غیر طبیعی یخچال فریزر آاگ، مطمئن شوید که دستگاه بر روی سطحی صاف قرار گرفته و کاملاً تراز است. همچنین موقعیت دستگاه را طوری تنظیم کنید که از اطراف فاصله کافی داشته باشد.

یک آقا که درب یخچال را باز کرده و از صداهای عجیب آن تعجب کرده است

صداهای عجیب یخچال فریزر آاگ به دلیل تراز نبودن سطح زیر دستگاه

7- کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر آاگ بلافاصله پس از تغییر تنظیمات دما

علت: کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر آاگ بلافاصله پس از تغییر تنظیمات دما کاملاً طبیعی است و از خرابی یا نقص کمپرسور خبر نمی دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر آاگ بلافاصله پس از تغییر تنظیمات دما هستید، باید بدانید که این وقفه مربوط به وقوع نقص یا مشکلی در یخچال فریزر نیست و پس از چند دقیقه کمپرسور راه اندازی می شود.

8- کف یخچال فریزر AEG آب مشاهده می شود

علت: تنها دلیلی که می تواند منجر به تجمع آب زیر یخچال فریزر آاگ شود، مسدود شدن حفره تخلیه آب است.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر آاگ، بر اساس دستورالعمل های بخش بعدی، فضای داخلی دستگاه و لوازم جانبی داخلی آن را کاملاً تمیز کنید. در نهایت اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر آاگ

پس از بررسی ارورهای یخچال فریزر آاگ، در این بخش نکات مربوط به مراقبت و نگهداری از این دستگاه را با هم مرور می کنیم. به دلایل مسائل بهداشتی، فضای داخلی دستگاه و لوازم جانبی داخلی آن باید به طور مرتب تمیز شوند. قبل از شروع عملیات نظافت، دستگاه را از برق بکشید تا دچار برق گرفتگی نشوید.

هرگز یخچال فریزر آاگ را با بخارشوی تمیز نکنید. تمیز کردن با بخارشوی باعث می شود رطوبت در اجزای الکتریکی دستگاه جمع شود و برق گرفتگی اتفاق بیفتد. البته بخار داغ به قطعات پلاستیکی دستگاه نیز آسیب می زند.در نهایت پس از روشن کردن مجدد یخچال فریزر، ابتدا آن را خوب خشک کنید و سپس برق آن را وصل کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ارورهای یخچال فریزر آاگ پرداختیم و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها را با هم مرور کردیم. اگرچه سعی کردیم نکات و راهنمایی های ذکر شده در این مقاله کامل و جامع باشند.

اگر احساس کردید توانایی حل مشکل پیش آمده را در خانه ندارید، تیم متخصص و مجرب ما در داره چاره همواره آماده اند تا با یک تماس مشاوره های لازم را به شما ارائه داده و در صورت نیاز جهت تعمیر دستگاه با حضور در محل به شما عزیزان کمک کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع ایرادات یخچال فریزر آاگ

زمانی که یخچال فریزر آاگ با مشکل مواجه می شود عملکرد درستی نخواهد داشت. در چنین شرایطی آشنایی با سوالات کاربران در رابطه با عیب یابی یخچال فریزر آاگ می تواند تا حد زیادی به رفع ایراد دستگاه کمک کند.

1- چرا مواد غذایی درون یخچال فریزر آاگ بیش از حد گرم است؟
تنظیمات نادرست دمای یخچال فریزر، باز ماندن درب دستگاه به مدت طولانی، قرار دادن مقدار زیادی غذای گرم درون یخچال و قرار داشتن دستگاه در نزدیک منبع گرما باعث می شوند که مواد غذایی درون یخچال فریزر آاگ گرم باشند.
2- علت روشن نشدن لامپ داخلی یخچال فریزر آاگ چیست؟
سوختن لامپ داخل یا قطع و اتصالی سیم کشی های آن مانع از روشن شدن لامپ داخلی یخچال فریزر آاگ می شود.
3- دلیل تشکیل لایه یخ روی نوار دور درب یخچال فریزر آاگ چیست؟
محکم نبودن نوار دور درب مهم ترین دلیلی است که باعث می شود روی نوار دور درب یخچال فریزر آاگ لایه هایی از یخ تشکیل شود.
4- چگونه می توان مشکل کار کردن مداوم کمپرسور یخچال فریزر آاگ را برطرف کرد؟
برای جلوگیری از کار کردن بی وقفه و یکسره کمپرسور یخچال فریزر آاگ، تنظیمات کنترل الکترونیکی را به صورت موقت تغییر داده و روی دمای بالاتری تنظیم کنید.
5- صداهای غیر طبیعی یخچال فریزر آاگ چه علتی دارد؟
تراز نبودن پایه سطح زیر دستگاه و برخورد دیواره های یخچال فریزر به لوازم، کابینت ها یا دیوارهای اطراف آن باعث شنیده شدن صداهای غیر طبیعی از یخچال فریزر آاگ می شود.
6- تجمع آب در کف یخچال فریزر آاگ چه دلیلی دارد؟
مسدود شدن حفره تخلیه ی آب مهم ترین علتی است که باعث می شود در کف یخچال فریزر آاگ آب جمع شود. برای رفع این مشکل فضای داخلی دستگاه و لوازم جانبی داخلی آن را تمیز کنید.
7- آیا کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر آاگ بلافاصله پس از تغییر تنظیمات دما طبیعی است؟
بعد از تغییر تنظیمات دما بلافاصله کمپرسور یخچال فریزر کار نمی کند و این مورد طبیعی است و نشان دهنده نقص یا خرابی نیست.

1 نظر برای: ارورهای یخچال فریزر آاگ و نحوه برطرف کردن آنها

  1. ارش گفت:

    عالی ممنون بابت اطلاعات مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *