آموزش و نگهداری

چگونه کمک فنرهای وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را تعویض کنیم؟

کمک فنر تعلیق وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

13

1 ساعت و 30 دقیقه

همه ماشین های لباسشویی های درب از جلو جنرال الکتریک دارای چهار کمک فنر تعلیق هستند که وظیفه آن ها کاهش لرزش و حرکت وان دستگاه در چرخه های شستشو و خشک کن است. اگر این کمک فنرهای تعلیق لرزه گیر آسیب ببینند یا بشکنند، ماشین لباسشویی جنرال الکتریک لرزش زیادی خواهد داشت که در این حالت باید با برداشتن پانل جلویی و عقبی ماشین لباسشویی کمک فنرها را که به کف دستگاه و وان بیرونی وصل شده اند تعویض کرد. در این مقاله ما بصورت قدم به قدم به شما توضیح خواهیم داد که چگونه هر چهار کمک فنر تعلیق لرزش گیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را تعویض کنید.

جنس (متریال)

  • چهار کمک فنر لرزه گیر وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

ابزارها

  • پیچ گوشتی چهار سو یا آچار بکس 7 میلی متری
  • چکش دارای سر نرم
  • انبردست
  • آچار فرانسه قابل تنظیم
  • 2 تخته چوب کوچک
  • پیچ گوشتی دو سو بزرگ

مرحله 1: قرار دادن تخته چوب زیر پایه های جلویی

دو تخته چوب زیر پایه های جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک قرار گرفته

قرار دادن تخته چوب زیر پایه های جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

در مرحله اول جلوی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را کمی بلند کنید و دو تخته چوب را زیر پایه های جلویی آن قرار دهید تا دسترسی به پیچ های پانل جلویی آسان تر شود.
نکته:
قبل از شروع کار، ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را از برق بکشید.

مرحله 2: درآوردن پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

یک نفر در حال باز کردن پیچ های پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

درآوردن پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

تمام پیچ های پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را به وسیله پیچ گوشتی چهار سو یا آچار بکس 7 میلی متری باز کنید و پانل جلویی را بردارید.

مرحله 3: برداشتن پین پایینی کمک فنر جلویی

پین در کمک فنر لرزش گیر وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک قرار گرفته

نحوه قرارگیری پین در کمک فنر لرزش گیر وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

با جدا شدن پانل جلویی ماشین لباسشویی General Electric دو کمک فنر تعلیق لرزه گیر جلویی قابل مشاهده خواهند بود که در قسمت پایینی به وسیله یک پین پلاستیکی بزرگ محکم شده اند. برداشتن این پین می تواند به وسیله انبر دست و پیچ گوشتی دو سو بزرگ انجام شود. به این صورت که باید زبانه های دو طرف پین پلاستیکی را فشار دهید و پین را به وسیله انبر دست از سمت سر آن بیرون بکشید. سپس قسمت پایینی کمک فنر لرزش گیر وان را از جا در بیاورید.
نکته:
برای تعویض هر یک از کمک فنرهای تعلیق ماشین لباسشویی جنرال الکتریک باید ابتدا یک کمک فنر را کامل جدا کرد و کمک فنر جدید را به جای آن نصب کرد، سپس به سراغ تعویض کمک فنر بعدی رفت.
نکته:
در هنگام برداشتن پین پایینی کمک فنر تعلیق جلویی درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواظب باشید که به برد کنترل که در نزدیکی کمک فنر است آسیبی نرسانید.

مرحله 4: جدا کردن قسمت بالایی کمک فنر جلویی

یک نفر در حال جدا کردن قسمت بالایی کمک فنر لرزه گیر درام ماشین لباسشویی General Electric

جدا کردن قسمت بالایی کمک فنر لرزه گیر درام ماشین لباسشویی General Electric

به وسیله آچار فرانسه قابل تنظیم قسمت بالایی کمک فنر لرزش گیر جلویی درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را 90 درجه به سمت راست یا در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از جا دربیاید.

مرحله 5: نصب قسمت بالایی کمک فنر جلویی

شخصی در حال نصب قسمت بالایی کمک فنر درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

نصب قسمت بالایی کمک فنر درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

قسمت بالایی کمک فنر تعلیق جدید جلویی لگن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را در جای خود جاگذاری نمایید و به وسیله آچار فرانسه آن را 90 درجه در جهت خلاف عقربه های ساعت یا به سمت چپ بچرخانید تا در جای خود نصب شود.
نکته:
در هنگام نصب قسمت بالایی کمک فنر جلویی لگن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به یاد داشته باشید که آچار فرانسه را روی قسمت نازک تر سر کمک فنر (همانطور که در تصویر مشخص شده) بگذارید تا کمک فنر آسیب نبیند.

مرحله 6: نصب پین پایینی کمک فنر جلویی لباسشویی General Electric

یک نفر در حال نصب پین پایینی کمک فنر لگن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

نصب پین پایینی کمک فنر لگن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

قسمت پایینی کمک فنر تعلیق جلویی درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را در جای خود قرار دهید و پین پلاستیکی جدید را از سوراخ پین و محل قرارگیری آن عبور دهید و آن را فشار دهید تا زبانه های اطراف پین کاملا از سوراخ عبور کرده و روی سوراخ چفت شود. در انتها با زدن چند ضربه به وسیله یک چکش با سر نرم روی سر پین، از فرو رفتن کامل پین مطمئن شوید.
نکته:
هر دو کمک فنر جلویی لگن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را بر اساس همین مراحلی که گفته شد تعویض کنید.

مرحله 7: نصب پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

شخصی در حال نصب پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

نصب پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

بعد از تعویض هر دو کمک فنر لرزش گیر جلویی لگن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک پانل جلویی دستگاه را با بستن پیچ های آن به وسیله پیچ گوشتی چهار سو یا آچار بکس 7 میلی متری نصب کنید و سپس تخته های چوبی زیر ماشین لباسشویی را بردارید تا به سراغ تعویض کمک فنرهای تعلیق عقبی درام برویم.
نکته:
در هنگام نصب پانل جلویی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، توصیه می شود که برای راحتی کار ابتدا پیچ وسطی و سپس پیچ های کناری را ببندید.

مرحله 8: جدا کردن پانل پشتی ماشین لباسشویی

یک نفر در حال جدا کردن پانل پشتی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

جدا کردن پانل پشتی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

به وسیله پیچ گوشتی چهار سو یا آچار بکس 7 میلی متری پیچ های پانل پشتی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را باز کنید و با کشیدن قسمت بالایی پانل به سمت بیرون، پنل را از گیره های نگهدارنده آن جدا کنید. سپس پانل پشتی را کنار بگذارید.

مرحله 9: برداشتن پین پایینی کمک فنر پشتی

انتهای پین پایینی کمک فنر پشتی وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

انتهای پین پایینی کمک فنر پشتی وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

بعد از برداشتن پانل عقبی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک دو کمک فنر لرزشگیر پشتی قابل مشاهده خواهند بود که مانند کمک فنرهای جلویی در قسمت پایینی به وسیله یک پین پلاستیکی بزرگ نصب شده اند. مانند مراحل قبل زبانه های دو طرف پین کمک فنر جلویی را فشار داده و به وسیله انبر دست و پیچ گوشتی دو سو بزرگ پین را از سمت سر آن بیرون بکشید. سپس قسمت پایینی کمک فنر عقبی وان را با دست از جا در بیاورید.

مرحله 10: جدا کردن قسمت بالایی کمک فنر عقبی

قسمت بالایی کمک فنر عقبی وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

قسمت بالایی کمک فنر عقبی وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

مانند مراحل قبل با استفاده از آچار فرانسه قابل تنظیم قسمت بالایی کمک فنر لرزه گیر پشتی وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را 90 درجه به سمت راست یا در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کمک فنر از جا دربیاید.

مرحله 11: نصب قسمت بالایی کمک فنر عقبی

نحوه چرخش قسمت بالایی کمک فنر وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک جهت نصب نشان داده شده

نحوه چرخاندن قسمت بالایی کمک فنر وان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک جهت نصب

قسمت بالایی کمک فنر لرزه گیر جدید عقبی درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را در جای خود قرار دهید و با استفاده از آچار فرانسه آن را 90 درجه در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا قسمت بالایی کمک فنر به درستی نصب شود.
نکته:
هنگام نصب قسمت بالایی کمک فنر تعلیق پشتی درام ماشین لباسشویی General Electric فراموش نکنید که جهت جلوگیری از آسیب کمک فنر، آچار فرانسه را روی قسمت نازک تر سر کمک فنر قرار دهید.

مرحله 12: نصب پین پایینی کمک فنر عقبی لباسشویی جنرال الکتریک

پین پایینی کمک فنر عقبی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در جای خود قرار دارد

پین پایینی کمک فنر عقبی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

قسمت پایینی کمک فنر لرزه گیر لگن پشتی درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را بین سوراخ پایه آن قرار دهید و پین پلاستیکی جدید را از سوراخ کمک فنر و پایه آن عبور دهید و آنقدر پین را به داخل فشار دهید که زبانه های اطراف آن بطور کامل از سوراخ عبور کرده و بیرون از سوراخ چفت شوند. سپس به وسیله یک چکش با سر نرم چند ضربه روی سر پین بزنید تا از فرو رفتن کامل آن مطمئن شوید.
نکته:
هر دو کمک فنر تعلیق عقبی لگن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را بر اساس همین مراحلی که شرح داده شد تعویض کنید.

مرحله 13: نصب پانل عقبی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

شخصی در حال نصب پانل عقبی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

نصب پانل عقبی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

بعد از تعویض هر دو کمک فنر تعلیق لرزش گیر پشتی درام ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، به ترتیب زبانه های پایینی و بالایی پانل عقبی دستگاه را جاگذاری کنید و سپس با بستن پیچ های آن با استفاده از پیچ گوشتی چهار سو یا آچار بکس 7 میلی متری پنل را نصب کنید. در انتهای این مرحله کار تعویض هر چهار کمک فنر لگن و تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به پایان خواهد رسید.
در صورتی که کد خطایی در نمایشگر ماشین لباسشویی شما نمایان شده است، برای اطلاع از نحوه رفع مشکل آن مقاله کدهای ارور ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *