کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک و نحوه برطرف کردن آنها

در این مقاله یک راهنمای کامل و جامع از تمام ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در مدل های مختلف، علت مواجه شدن با هر یک از این ارورها و نحوه برطرف کردن آن ها را ارائه داده ایم. در صورت آشنایی با معانی کدهای خطای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می توانید محل خرابی دستگاه را پیدا کرده و آن را تعمیر کنید. برای آشنایی بیشتر با این ارورها تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

لیست ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک و راه حل آن

در این بخش از مقاله به معرفی کامل ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک و علت نمایش آنها روی صفحه نمایش دیجیتال دستگاه می پردازیم و توضیح می دهیم هر یک از این ارورها را چطور باید برطرف کنیم و در چه مواقعی لازم است با تکنسین های تعمیرکار تماس بگیریم.

الف- ماشین لباسشویی جنرال الکتریک Front Load

در ابتدا به معرفی ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در حالت Front Load می پردازیم.

ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک Front Load علت ارور
E22  خطای آبگیری – آب وارد دستگاه نمی شود یا سرعت آبگیری خیلی کم است
E23 تخلیه آب به علت تشخیص سرریز آب
E31  خطای تخلیه – آب از دستگاه خارج نمی شود یا سرعت تخلیه خیلی کم است
E38 خطای دیسپنسر
E39 تایم اوت دیسپنسر
E42 خطای جریان زیاد در موتور دستگاه
E45 عدم دریافت فیدبک سرعت از موتور
E46 داغ شدن موتور
E47 داغ شدن برد کنترل اینورتر
E48 خطای سیم پیچی موتور دستگاه
E4A خطای ولتاژ پایین دستگاه
E4B خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری
E4C خطای ولتاژ بالای دستگاه
E50 خطای غیر منتظره موتور دستگاه
E52 خطای ارتباطی بین برد کنترلی و موتور / خطای بیدار باش موتور اصلی
E54 خطای ارتباطی بین برد کنترلی و موتور / پاسخی از موتور دریافت نشد
E56 خطای الکترونیکی دستگاه
E57 خطای برد کنترلی اصلی و چکسام
E58 خطای برد کنترلی اصلی
E60 خرابی و ایرادات سوئیچ قفل درب دستگاه
E61 مشکلات باز کردن قفل درب و خرابی کلید کنترل اصلی
E62 خطای اتصالات سیستم
E63 باز شدن ناگهانی درب دستگاه
E64 باز شدن ناگهانی درب دستگاه در طول شستشو
E65 خرابی و ایراد سنسور تشخیص سطح آب
E66 مدار باز سنسور تشخیص دمای آب
E67 اتصال کوتاه سنسور تشخیص دمای آب

1- ارور E22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور E22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، خطای مربوط به تامین آب است که به ما می گوید آبی وارد دستگاه نمی شود یا سرعت آبگیری خیلی کم است. هرگاه مدت زمان آبگیری بیش از 8 دقیقه شود،‌ دستگاه با نمایش ارور E22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع ارور E22 ماشین لباسشویی GE، در مرحله اول باید به سراغ مجموعه آبگیری دستگاه بروید و کلیه قطعات درگیر این مجموعه نظیر شیر برقی ورود آب،‌ شلنگ و فیلتر ورودی را بررسی کنید که گرفتگی در مسیر هیچ یک از آن ها مانع جریان آب نشده باشد. فیلتر را تخلیه کنید و بار دیگر در موقعیت خود قرار دهید. تاشدگی ها و پیچ خوردگی های مسیر شلنگ را باز کنید و ببینید که آب منزل وصل باشد. اگر کد خطای E22 با هیچ یک از این اقدامات برطرف نشد از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E22 را نمایش می دهد

نمایش ارور E22 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای تامین آب

2- ارور E23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل اصلی نمایش ارور E23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مربوط به تشخیص سر ریز آب دستگاه است. هرگاه دستگاه تشخیص دهد سرریز اتفاق افتاده، به صورت کاملا خودکار عملیات تخلیه را فعال می کند تا از ادامه سرریز جلوگیری شود.

راه حل: برای رفع ارور E23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، اول باید بررسی کنید که شیر برقی در اثر خرابی قطع کن، یکسره نشده باشد، در این صورت باید شیر برقی را تعویض کنید. سپس نگاهی به سنسور تشخیص سطح آب بیندازید و ببینید که سالم باشد و سطح آب را اشتباه تشخیص نداده باشد. اگر این سنسور اشتباها سطح آب را پایین تشخیص دهد، فرایند آبگیری را آغاز می کند که در این صورت طبیعتا شاهد سرریز خواهیم بود. برای رفع ارور E23 در صورت نیاز باید سنسور تشخیص سطح آب را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E23 را نمایش می دهد

نمایش ارور E23 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل سر ریز آب دستگاه

3- ارور E31 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل آنکه با ارور E31 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شویم، نقص در آبگیری دستگاه است که باعث شده مدت زمان آبگیری طولانی شود یا آبی از محفظه ی شستشو خارج نشود.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور E31 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید بررسی کنید که فیلتر تخلیه و پمپ تخلیه هر دو کاملا باز باشند و ضایعات خارجی که در این بخش ها انباشته شده، مسیر خروج آب را مسدود نکرده باشد. پیشنهاد می کنیم فیلتر تخلیه و پمپ تخلیه را باز کنید و پس از یک مرحله نظافت کلی، آنها را مجددا سر جای خود نصب کنید. ارتفاع شلنگ تخلیه را کمی پایین تر بیاورید و پیچ خوردگی های مسیر آن را باز کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E31 را نمایش می دهد

نمایش ارور E31 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل نقص در آبگیری دستگاه

4- ارور E38 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور E38 ماشین لباسشویی GEمی شود، مربوط به خطای دیسپنسر دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E38 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را در خانه برطرف کنید، باید به سراغ اجزای دیسپنسر بروید و آنها را بررسی کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E38 را نمایش می دهد

نمایش ارور E38 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای دیسپنسر دستگاه

5- ارور E39 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت روبرو شدن با ارور E39 ماشین لباسشویی GE، تایم اوت دیسپنر دستگاه است که باعث شده ظرف 45 ثانیه، هیچ پاسخی از سوئیچ دیسپنسر دریافت نشود.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور E39 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک باید به سراغ اجزای دیسپنسر بروید و آنها را بررسی کنید. در صورت مشاهده خرابی، دیسپنسر را جایگزین کنید. ممکن است خطای E39 ناشی از خرابی برد کنترلی دستگاه باشد و نیاز باشد آن را تعمیر یا تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E39 را نمایش می دهد

نمایش ارور E39 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تایم اوت دیسپنسر دستگاه

6- ارور E42 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت رو به رو شدن با ارور E42 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک،‌ روبرو شدن با جریان زیاد در محل موتور دستگاه است. در این شرایط اینورتر یا موتور دستگاه با مشکل مواجه شده است.

راه حل: به منظور رفع ارور E42 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در خانه باید موتور ماشین لباسشویی و برد کنترل اینورتر را مورد بررسی قرار دهید. از آنجا که این دو از اساسی ترین بخش های لباسشویی هستند، پیشنهاد می کنیم برای بررسی تخصصی آنها از تکنسین های داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E42 را نمایش می دهد

نمایش ارور E42 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل روبرو شدن با جریان زیاد در محل موتور دستگاه

7- ارور E45 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت رو به رو شدن با ارور E45 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که هیچ فیدبک سرعتی از موتور دریافت نمی شود و موتور سرعت ندارد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E45 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید موتور دستگاه مورد بررسی قرار گیرد و ایرادات آن برطرف شود. به دلیل تخصصی بودن این کار توصیه می کنیم از واحد خدمات و تعمیرات داره چاره کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E45 را نمایش می دهد

نمایش ارور E45 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل عدم دریافت فیدبک سرعت از موتور

8- ارور E46 ماشین لباسشویی GE

علت: دلیلی که باعث نمایش ارور E46 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، نقصی در موتور دستگاه است که باعث داغ شدن آن می شود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای E46 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید به موتور دستگاه دسترسی پیدا کنید و تمام اجزای درون آن را بررسی کنید. از آنجا که موتور یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش های این دستگاه است، پیشنهاد می کنیم برای این کار حتما از متخصصین مجرب داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E46 را نمایش می دهد

نمایش ارور E46 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل نقص در موتور دستگاه

9- ارور E47 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت رو به رو شدن با ارور E47 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، داغ شدن برد کنترل اینورتر دستگاه است که با نمایش ارور E47 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

راه حل: به منظور رفع ارور E47 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید بتوانید اجزای موتور و برد کنترل اینورتر را به همراه سیم های متصل به آنها با دقت بررسی کنید. از کنار جزئی ترین خطاها در محل موتور ساده عبور نکنید و حتما تک تک خرابی ها را تعمیر کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E47 را نمایش می دهد

نمایش ارور E47 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل داغ شدن برد کنترل اینورتر دستگاه

10- ارور E48 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E48 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، تشخیص خطای سیم پیچی موتور دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید ارور E48 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید با مهارت کافی به سراغ موتور دستگاه بروید، آن را با احتیاط باز کنید و خرابی های این محل را برطرف کنید تا موتور عملکرد درستی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم برای برطرف کردن کد خطای E48 با مراکز تعمیرات معتبر تماس بگیرید و از متخصصین حرفه ای این حوزه کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E48 را نمایش می دهد

نمایش ارور E48 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تشخیص خطای سیم پیچی موتور دستگاه

11- ارور E4A ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور E4A ماشین لباسشویی GE می شود، مربوط به خطای ولتاژ پایین دستگاه است که با نمایش ارور E4A در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: اگر می خواهید ارور E4A ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، در این شرایط باید بتوانید موتور دستگاه را بررسی کنید و از سلامت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. اگر بررسی موتور برای شما سخت و تخصصی به نظر می رسد، حتما برای این کار با مراکز خدمات مشتریان تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E4A را نمایش می دهد

نمایش ارور E4A در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای ولتاژ پایین دستگاه

12- ارور E4B ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور E4B ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ناشی از بار زیاد موتور ماشین است که با نمایش ارور E4B در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: برای رفع ارور E4B ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تنها کاری که باید انجام دهید این است که موتور دستگاه و برد کنترل اینورتر را به دقت مورد بررسی قرار دهید و خطاهای این دو بخش را برطرف کنید. همچنین می توانید با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E4B را نمایش می دهد

نمایش ارور E4B در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل بار زیاد موتور ماشین

13- ارور E4C ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مهم ترین دلیلی که با ارور E4C ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده ایم، این است که خطای ولتاژ بالای دستگاه اتفاق افتاده و ماشین سعی دارد این مسئله را با نمایش ارور E4C ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار دهد.

راه حل: تنها راهکار برطرف کردن ارور E4C ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که موتور دستگاه را ارزیابی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که احساس می کنید موتور دستگاه با مشکل مواجه شده و باید تعویض شود، با مرکز خدمات داره چاره تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E4C را نمایش می دهد

نمایش ارور E4C در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای ولتاژ بالای دستگاه

14- ارور E50 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور E50 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مربوط به خطای غیر منتظره موتور دستگاه است که با نمایش ارور E50 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E50 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، باید دانش لازم برای بررسی اجزای داخلی موتور را داشته باشید. موتور را بررسی کنید و مطمئن شوید که اختلالی در عملکرد آن اتفاق نیفتاده باشد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E50 را نمایش می دهد

نمایش ارور E50 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای غیر منتظره موتور دستگاه

15- ارور E52 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای E52 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، ناشی از وقوع خطای ارتباطی بین برد کنترلی و موتور دستگاه است. در این شرایط خطای بیدار باش کنترلر اصلی تشخیص داده شده است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E52 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، به سراغ اتصالات و سیم کشی های بین کنترلر اصلی و اینورتر دستگاه بروید و بررسی کنید که تک تک اتصالات سالم باشند. در صورت مشاهده خراب شدن یا شل و پاره شدن سیم ها از یک مرکز مجاز و معتبر خدمات مشتریان کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E52 را نمایش می دهد

نمایش ارور E52 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل وقوع خطای ارتباطی بین برد کنترلی و موتور دستگاه

16- ارور E54 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل روبرو شدن با ارور E54 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بروز خطای ارتباطی بین برد کنترلی و موتور دستگاه و عدم پاسخ دهی از سمت موتور است.

راه حل: اگر می خواهید ارور E54 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، اتصالات و سیم کشی های بین کنترلر اصلی و اینورتر دستگاه را بررسی کنید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. سیم های خراب و از بین رفته باید تعمیر و تعویض شوند.

17- ارور E56 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به روبرو شدن با ارور E56 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، بروز خطای الکترونیکی همراه با ریست ناگهانی دستگاه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E56 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید باید برد کنترلی اصلی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. با توجه به تخصصی بودن مشکل و پیچیده بودن فرایند عیب یابی توصیه می کنیم قبل از انجام این کار با تکنسین های مجرب ما در واحد خدمات و تعمیرات لوازم خانگی داره چاره مشورت کنید.

18- ارور E57 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت آنکه با ارور E57 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده ایم، تشخیص خطای چکسام و مشکلات نرم افزاری دستگاه است.

راه حل: تنها روش برطرف کردن ارور E57 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که برد کنترل اصلی دستگاه را به همراه کلیه قطعات و اتصالات مربوط به آن بررسی کنید. اگر موفق نشدید مشکل را برطرف کنید از متخصصین داره چاره بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

19- ارور E58 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت آنکه با ارور E58 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده ایم، تشخیص مشکلات و خطاهای برقراری ارتباط است.

راه حل: برای رفع ارور E58 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، به سراغ برد کنترلی دستگاه بروید و آن را به همراه تمام قطعات و اتصالات مربوط به آن بررسی کنید. همه ی اتصالات خراب و سیم های از بین رفته باید جایگزین شوند.

20- ارور E60 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E60 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، خرابی و ایرادات قفل درب دستگاه است. نمایش کد خطای E60 احتمالا با باز شدن غیرمنتظره درب حین شستشو یا بسته نشدن آن همراه باشد در واقع خرابی سوئیچ حین عملیات قفل کردن درب رخ می دهد.

راه حل: روش مناسب برای رفع ارور E60 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بررسی وضعیت مجموعه قفل درب دستگاه است. دستگاه را خاموش کنید(از برق بکشید)، 30 ثانیه صبر کنید و دوباره امتحان کنید؛ اگر احساس می کنید گیره در خراب شده یا میکروسوئیچ درب از کار افتاده، اقدام به تعویض آنها کنید.

21- ارور E61 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E61 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، خطای باز شدن قفل درب و سوئیچ کنترلی اصلی دستگاه است. در این شرایط خرابی سوئیچ حین عملیات قفل کردن درب رخ می دهد.

راه حل: به منظور رفع ارور E61 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، دستگاه را خاموش کنید (از برق بکشید)، 30 ثانیه صبر کنید و دوباره امتحان کنید؛ اگر مشکل پیش آمده برطرف نشد، با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

22- ارور E62 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل مواجهه با ارور E62 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، خرابی اتصالات در سیستم است. این خرابی می تواند مربوط به بخش های مختلف دستگاه از جمله هیتر، پمپ، سوئیچ فشار، قفل درب، دریچه آب، موتور دیسپنسر و غیره باشد.

راه حل: راهکار مناسب برال رفع ارور E62 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، این است که تمام بخش های ذکر شده اعم از هیتر، پمپ، سوئیچ فشار، قفل درب، دریچه آب، موتور دیسپنسر و غیره را به همراه اتصالات آنها مورد بررسی قرار دهید و ایرادات آنها را تمام و کمال برطرف کنید.

23- ارورE63 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور E63 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تشخیص خرابی قفل درب دستگاه است که باعث شده قفل درب دستگاه در طول عملیات بیدار باش به طور خودکار باز شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E63 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، میکروسوئیچ درب دستگاه و اتصالات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده خرابی در این بخش یا قطعی اتصالات، اقدام به تعمیر ایرادات و تعویض قطعات خراب کنید.

24- ارور E64 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت روبرو شدن با ارور E64 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک باز شدن غیرمنتظره درب حین شستشو است. در این شرایط حین عملیات شستشو خرابی سوئیچ اتفاق می‌ افتد.

راه حل: برای رفع ارور E64 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه قفل درب دستگاه را بررسی کرده و ایرادات بخش های مختلف آن را برطرف کنید. اتصالات و سوئیچ قفل درب را بررسی کنید و اگر می بینید گیره در خراب شده یا میکروسوئیچ در از کار افتاده، اقدام به تعویض آنها کنید.

25- ارور E65 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل اصلی اینکه با ارور E65 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شویم، خرابی و ایراد سنسور تشخیص سطح آب است که با ارور E65 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E65 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، سنسور سطح آب دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات آن سالم باشد. کابل های ماشین لباسشویی را با دقت بررسی کنید چنانچه به تنهایی قادر به عیب یابی کد خطای E65 نیستید، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

26- ارور E66 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E66 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مدار باز شدن اتصالات سنسور تشخیص دمای آب است.

راه حل: برای رفع مشکل مربوط به ارور E66 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مستقیما به سراغ سنسور تشخیص دمای آب بروید و عملکرد آن را بررسی کنید. سیم هایی که به این سنسور وصل می شوند را بررسی کنید و ببینید که کدام بخش دچار مدار باز شده، آن بخش را تعویض کنید. هرگونه پارگی، شل شدگی و سوختگی سیم های متصل به سنسور، می تواند محل مدار باز باشد.

27- ارور E67 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: زمانی با ارور E67 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک روبرو می شویم که سنسور تشخیص دمای آب دستگاه اتصال کوتاه شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E67 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، عملکرد سنسور تشخیص دمای آب را بررسی کنید. سیم های متصل به سنسور را خوب بررسی کنید و در دسته سیم ها محل اتصال کوتاه را بیابید. اگر احساس می کنید سنسور دچار مشکل شده و باید عوض شود، اقدام به جایگزین کردن آن کنید.

ب- ماشین لباسشویی جنرال الکتریک Front Load 24 اینچ

در ابتدا به معرفی ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در حالت 24 Front Load می پردازیم.

ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک 24 Front Load علت ارور
4E خرابی شیر برقی
5E خطای پمپ تخلیه دستگاه
OE رسیدن به سطح سرریز آب
HE خطای رله هیتر موتور
HE1 خرابی هیتر دستگاه
1E خرابی سنسور فشار دستگاه
LE نشتی آب
9E1 ولتاژ کمتر از حد مجاز
9E2 ولتاژ بالاتر از حد مجاز
3E1 خطای راه اندازی موتور
3E2 خطای جریان بیش از حد زیاد
3E3 خطای سنسور هال
3E4 تشخیص گرمای بیش از حد IPM
TE خطای ترمیستور آب دستگاه
DE هشدار باز بودن درب دستگاه
DE1 خطای قفل شدن درب لباسشویی
DE2 درب ماشین لباسشویی بسته است، اما قفل نیست
DE3 خطای باز شدن قفل درب لباسشویی
BE2 مشکلات صفحه کلید
AE وقوع خطای ارتباطی
SF وقوع خطای سیستمی
UE عدم تعادل و توازن

1- ارور 4E ماشین لباس شویی جنرال الکتریک

علت: علت مواجه شدن با ارور 4E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که شیر برقی که شیلنگ آبگیری به آن متصل شده، خراب شده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور 4E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، پیشنهاد می کنیم شیر برقی را بررسی کنید تا چیزی در آن گیر نکرده باشد و در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید. در صورتی که کدخطای 4E برطرف نشد، از متخصصین و سرویس کاران مجرب بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 4E را نمایش می دهد

نمایش ارور 4E در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خرابی شیر برقی

2- ارور 5E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل آنکه با ارور 5E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شویم، تشخیص خرابی پمپ تخلیه دستگاه است.

راه حل: تنها کاری که باید برای رفع ارور 5E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک انجام دهید، این است که پمپ تخلیه را باز کنید و ضایعات درون آن را خالی کنید. مجددا پمپ را سر جای خود وصل کرده و مطمئن شوید اتصالات نشتی ندارند. در صورت نیاز به فکر تعویض پمپ تخلیه دستگاه باشید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 5E را نمایش می دهد

نمایش ارور 5E در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خرابی پمپ تخلیه دستگاه

3- ارور OE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: زمانی با ارور OE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک روبرو می شویم که دستگاه سطح سرریز آب را تشخیص دهد.

راه حل: به منظور رفع ارور OE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، ابتدا به سراغ شیر برقی آب بروید و بررسی کنید که بروز خطایی منجر به یکسره باز بودن آن نشده باشد. سپس سنسور تشخیص سطح آب را چک کنید و مطمئن شوید که سنسور سطح آب درون محفظه را اشتباه تشخیص نداده باشد. اگر موفق نشدید محل خرابی و علتی که منجر به نمایش کد خطای OE شده را بیابید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور OE را نمایش می دهد

نمایش ارور OE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل رسیدن به سطح سرریز آب

4- ارور HE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور HE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به خرابی رله هیتر مربوط می شود که با نمایش ارور HE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار داده می شود.

راه حل: یک راهکار خوب برای برطرف کردن ارور HE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که رله هیتر را به لحاظ هرگونه خرابی و ایرادات داخلی بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملا سالم است. اگر احساس می کنید رله خراب شده، آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور HE را نمایش می دهد

نمایش ارور HE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خرابی رله هیتر

5- ارور HE1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای HE1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، این است که هیتر دستگاه با مشکل مواجه شده و درست کار نمی کند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای HE1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید بتوانید هیتر دستگاه را چک کنید و ایرادات آن را برطرف کنید. توجه داشته باشید که این بخش در صورت خرابی کاملا باید تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور HE1 را نمایش می دهد

نمایش ارور HE1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خرابی هیتر دستگاه

6- ارور 1E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور 1E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، این است که سنسور فشار دستگاه با مشکل مواجه شده و دستگاه سعی دارد این مسئله را با نمایش ارور 1E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار دهد.

راه حل: به منظور رفع ارورهای 1E ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مستقیما به سراغ سنسور فشار بروید و آن را به همراه اتصالات و سیم کشی ها بررسی کنید. در صورت مشاهده علائم اتصال کوتاه یا مدار باز در دسته سیم های این سنسور، سیم های معیوب و سنسور خراب را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 1E را نمایش می دهد

نمایش ارور 1E در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خرابی سنسور فشار دستگاه

7- ارور LE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور LE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، تشخیص نشتی آب از دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید ارور LE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید بتوانید محل نشتی را بیابید و آن را ببندید. دور درب دستگاه و اطراف آن را خوب بررسی کنید. همچنین می توانید برای برطرف کردن ارور LE از متخصصین حرفه ای این حوزه کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور LE را نمایش می دهد

نمایش ارور LE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل شتی آب از دستگاه

8- ارور 9E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت رو به رو شدن با ارور 9E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تشخیص تغییرات ولتاژ ورودی به دستگاه است. ارور 9E1 به ما می گوید ولتاژ ورودی به دستگاه پایین تر از حد مجاز است.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور 9E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در خانه، به سراغ مجموعه برق رسانی به دستگاه بروید و علت پایین آمدن ولتاژ برق ورودی را بیابید. منبع تغذیه، فیوز برق مورد استفاده، سیم کشی برق خانه، پریز و دوشاخه برق دستگاه مواردی هستند که باید از سلامت آنها اطمینان حاصل شود. اگر نتوانستید بفهمید محل خرابی دقیقا کجاست، از مهندسین مجرب داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 9E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 9E1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تغییرات ولتاژ ورودی به دستگاه

9- ارور 9E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور 9E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تغییرات ولتاژ ورودی به دستگاه است. کد خطای 9E2 به ما می گوید ولتاژ ورودی به دستگاه بالاتر از حد مجاز است.

راه حل: برای رفع ارور 9E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه برق رسانی به دستگاه را بررسی کنید و مشکلی که منجر به بالا رفتن ولتاژ ورودی به دستگاه شده را بیابید. منبع تغذیه، فیوز برق، سیم کشی برق خانه، پریز و دوشاخه برق دستگاه را خوب بررسی کنید و مطمئن شوید که سالم هستند و درست عمل می کنند. در صورت ادامه نمایش کد خطای 9E2 با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 9E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور 9E2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تغییرات ولتاژ ورودی به دستگاه

10- ارور 3E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور 3E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در واقع خطای راه اندازی موتور دستگاه است که با نمایش ارور 3E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور 3E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید بتوانید به موتور دستگاه دسترسی یابید و با تست و آزمون، دلیل عدم راه اندازی را بیابید. توصیه می کنیم برای حل مشکلات موتوری دستگاه حتما از تکنسین های ماهر کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 3E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 3E1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای راه اندازی موتور دستگاه

11- ارور 3E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: نمایش ارور 3E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، از جریان بیش از حد در موتور خبر می دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور 3E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، باید موتور دستگاه را به همراه تمام اجزای مربوط به آن بررسی کنید و علت جریان زیاد در موتور را پیدا کنید. ممکن است نیاز باشد موتور را تعویض کنید. از آنجایی که تعویض موتور یک کار تخصصی است از متخصصین مجرب این حوزه کمک بگیرید.

12- ارور 3E3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور 3E3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، خطای سنسور هال است که سیستم تشخیص خطای خودکار دستگاه این مسئله را با نمایش ارور 3E3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار می دهد.

راه حل: اگر می خواهید ارور 3E3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را در خانه برطرف کنید، به سراغ سنسور هال بروید و مقاومت آن را اندازه گیری کنید. اگر عدد به دست آمده در محدوده مجاز نبود، باید به فکر تعویض سنسور باشید؛ اما اگر مشکل صرفا مربوط به اتصالات و سیم کشی های مربوط به این سنسور است، کافی است اتصالات شل را محکم کرده و سیم های خراب را جایگزین کنید تا مشکل برطرف شود.

13- ارور TE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور TE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، ناشی از خطای ترمیستور آب دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید ارور TE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، در اولین قدم به سراغ ترمیستور آب بروید و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. چنانچه می بینید ترمسیتور دچار مشکل شده و درست عمل نمی کند، کافی است آن را با یک ترمیستور سالم جایگزین کنید تا مشکل برطرف شود.

14- ارور DE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت مشاهده ارور DE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، هشداری است که می گوید درب دستگاه باز است.

راه حل: جهت رفع ارور DE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، به سراغ درب دستگاه بروید و یک مرتبه آن را باز و بسته کنید. درب را محکم فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. مطمئن شوید که چیزی لای درب دستگاه گیر نکرده که مانع بستن آن شود. اگر در بخش درب هیچ مشکلی وجود ندارد، قفل درب را بررسی کنید و در صورت مشاهده خرابی آن را جایگزین کنید.

15- ارور DE1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مهم ترین علت روبرو شدن با ارور DE1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک بروز نقص در مجموعه قفل درب است که باعث شده درب دستگاه قفل نشود.

راه حل: راهکار برطرف کردن ارور DE1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که مجموعه قفل درب را بررسی کنید، در صورت مشاهده هرگونه خرابی در محل اتصالات یا میکروسوئیچ اقدام به تعویض آن کنید. اگر کد خطای DE1 همچنان ادامه دار است، ارزیابی دستگاه خود را به متخصصین ما بسپارید.

16- ارور DE2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل مواجه شدن با ارور DE2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که درب ماشین بسته است، اما قفل نمی شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور DE2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، ماشین لباسشویی را به مدت 10 ثانیه از برق بکشید. لباسشویی را دوباره به برق وصل کنید و مطمئن شوید که درب کاملا بسته است؛ چرخه ی شستشو را دوباره راه اندازی کنید. اگر نمایش کد خطای DE2 ادامه داشت، شیرهای آب را ببندید ، دستگاه را از برق بکشید و با واحد تعمیرات تماس بگیرید.

17- ارور DE3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور DE3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، ایرادی در مجموعه قفل درب است که باعث شده قفل درب دستگاه باز نشود.

راه حل: برای رفع کد خطای DE3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه قفل درب را به دقت بررسی کنید و پس از بررسی میکروسوئیچ درب و مجموعه قفل درب، ایراداتی که منجر به باز نشدن قفل درب شده را برطرف کنید. ممکن است علت خطا در محل برد الکترونیکی دستگاه باشد؛ بنابراین به برد اصلی را بررسی کرده و ایرادات آن را برطرف کنید.

18- ارور BE2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: زمانی با ارور BE2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک رو به رو می شویم که مشکلات مربوط به صفحه کلید و دکمه های دستگاه اتفاق افتاده باشد. ممکن است یکی از دکمه ها گیر کرده یا اتصالات آن قطع شده باشد.

راه حل: اولین راهکار رفع ارور BE2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که دستگاه را یک مرتبه ریست کنید تا در صورت موقتی بودن ارور BE2، مشکل برطرف شود. سپس کلیه دکمه های روی صفحه کلید را یک بار فشار دهید تا اگر دکمه ای گیر کرده، باز شود.

19- ارور AE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل اصلی اینکه با ارور AE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده اید، بروز نوعی خطای ارتباطی است که دستگاه سعی دارد این مسئله را نمایش ارور AE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به شما هشدار دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور AE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، به سراغ اتصالات و سیم کشی های بین برد اصلی و پنل نمایشگر بروید و آنها را با دقت بررسی کنید. حتی یک سیم کوچک نباید قطع یا شل شده باشد. تمامی اتصالات را محکم کنید و قطعاتی که از کار افتاده اند را جایگزین کنید.

20- ارور SF ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل مواجه شدن با ارور SF ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، این است که نوعی خطای سیستمی در مادربرد یا سنسورهای دستگاه اتفاق افتاده است.

راه حل: برای رفع مشکل مربوط به کد خطای SF ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، هرچه سریع تر با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید زیرا ارور SF به نوعی به خطای سیستمی اشاره دارد و عیب یابی آن پیچیده است و باید توسط فرد متخصص انجام شود.

21- ارور UE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش کد خطای UE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک روی صفحه نمایش دیجیتال دستگاه، عدم توازن بار درون محفظه شستشو است که با ارور UE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به کاربر هشدار داده می شود.

راه حل: تنها کاری که باید برای رفع ارور UE ماشین لباسشویی جنرال الکتریک انجام دهید، این است که همیشه لباس ها را به صورت متوازن در محفظه شستشو بچینید، طوری که یک سمت محفظه جمع نشده باشند. در صورت مواجهه با کد خطای UE، لباس های درون محفظه را تخلیه کنید و یک بار دیگر با دقت بیشتری در لباسشویی بچینید.

ج- ماشین لباسشویی جنرال الکتریک Top Load – 27 اینچی

در اینجا به معرفی ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در حالت جنرال الکتریک Top Load – 27 اینچی می پردازیم.

 ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک Top Load – 27 اینچی علت ارور
1 خطای قفل درب
2 خطای بسته نشدن درب
3 خطای چرخش
4 ریست خودکار دستگاه
5 تغییر مود
6 بالا رفتن سطح فشار آب
7 هشدار سرریز آب
8 افت سنسور فشار آب
9 عدم دریافت سیگنال بسته بودن درب
10 فیدبک تغییر مود دستگاه
11 خطای نرم افزاری
12 وضعیت سرریز آب
13 قفل نبودن درب دستگاه
14 خطای قفل درب
15 خرابی سنسور دمای آب
16 تخلیه آب آهسته
17 تایم اوت خشک کن
18 شکست الگوریتم پاک کردن پمپ تخلیه
19 تایم اوت رابط کاربری
20 تشخیص سرریز بحرانی
21 تشخیص سرریز بحرانی – توقف آبگیری
22 عدم تعادل در طول مرحله خشک کن
23 خطای قفل درب
24 خطای منطقی درب
25 تشخیص کاهش فشار سنسور
26 عدم تعادل پایان چرخه

1- ارور 1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل آنکه با ارور ۱ ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شویم، خطای قفل درب دستگاه است. در این شرایط درب دستگاه قفل نشده یا به دلیل اتصال، سیگنال قفل شدن درب دریافت نشده است.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای ۱ ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را رفع کنید، بررسی کنید که اتصالات این بخش با مشکل مواجه نشده باشند، گیره قفل درب سالم باشد و مشکلی برای میکروسوئیچ پیش نیامده باشد. در صورت مواجهه با قطعات خراب اقدام به تعویض آنها کنید. برای تعویض اتصالات می توانید از مراکز خدمات مشتریان مانند مرکز داره چاره کمک بخواهید و این کار را به عهده متخصصین این حوزه بگذارید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای قفل درب دستگاه

2- ارور 2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل اصلی نمایش ارور ۲ ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، این است که سیگنال بسته شدن درب از سوئیچ به کنترلر نرسیده و علت آن مشکلات ارتباطی است.

راه حل: برای رفع ارور 2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، دستگاه را یک مرتبه خاموش و روشن کنید و اگر می بینید کد خطای 2 مجددا روی صفحه نمایش نشان داده می شود، کنترلر صفحه نمایش را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 2 را نمایش می دهد

نمایش ارور 2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای بسته نشدن درب

3- ارور 3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور 3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تشخیص خطای چرخش محفظه شستشو است. کنترلر دستگاه به مدت 5 ثانیه که موتور تلاش می کند محفظه را بچرخاند، تغییر سیگنال را دریافت نمی کند. ارور 3 ممکن است به این معنی باشد که موتور نمی چرخد یا سیگنال به دلیل اتصالات معیوب به کنترلر نرسیده است.

راه حل: برای رفع کد خطای 3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، اتصالات برد کنترلی اصلی را مورد بررسی قرار دهید. با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید و از او بخواهید عملکرد موتور دستگاه را چک کند. در صورت نیاز به تعمیر موتور یا برد کنترلی اصلی، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

4- ارور 4 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور 4 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، مربوط به ریست خودکار دستگاه است. کنترلر تشخیص داده مسائلی وجود دارد که با یک بار ریست برطرف می شوند و این عملیات را اجرا کرده است.

راه حل: اگر می خواهیدارور 4 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را در خانه برطرف کنید، باید بدانید که این مسئله بخشی از عملکرد طبیعی دستگاه بوده و نشانه ای از مشکل یا خرابی نیست.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 4 را نمایش می دهد

نمایش ارور 4 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل ریست خودکار دستگاه

5- ارور 5 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت رو به رو شدن با ارور 5 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تغییر مود دستگاه است. کنترلر انتقال از Agitate به Spin یا بالعکس را در مدت زمان مشخص مشاهده نکرده است. این مساله ممکن است به این معنی باشد که تغییری رخ نداده یا کنترلر به دلیل عدم برقراری ارتباط سیگنالی دریافت نکرده است. در هر صورت دستگاه این مسئله را با ارور 5 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار می دهد.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور 5 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در خانه، باید اتصالات و ارتباطات برد کنترلی را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها سالم هستند. اگر نتوانستید مطمئن شوید محل خرابی دقیقا کجاست، برای حل ارور 5 کافیست از مهندسین مجرب کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 5 را نمایش می دهد

نمایش ارور 5 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تغییر مود دستگاه

6- ارور 6 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور 6 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، بالا رفتن سطح فشار آب است. سطح فشار بیش از 17.5 اینچ، بالاتر از پورت فشار دستگاه است. ارور 6 می تواند به این معنی باشد که سطح آب به دلیل گیرکردن دریچه آب بالا رفته است و ولتاژ خروجی سنسور با توجه به سطح آب دستگاه بیش از حد بالا است.

راه حل: اگر می خواهید ارور 6 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید بتوانید سنسور فشار آب را بررسی کنید. پیشنهاد می کنیم برای برطرف کردن کد خطای 6 از متخصصین حرفه ای این حوزه کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 6 را نمایش می دهد

نمایش ارور 6 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل بالا رفتن سطح فشار آب

7- ارور 7 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که باعث نمایش ارور 7 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، هشدار سرریز آب است که با نمایش ارور 7 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در صفحه نمایش دستگاه به ما اطلاع داده می شود. سطح فشار بیش از 16.5 اینچ، بالاتر از پورت فشار است. شاید گیرکردن دریچه آب باعث بالا رفتن سطح آب شده است و ولتاژ خروجی سنسور با توجه به سطح آب دستگاه بیش از حد بالا است.

راه حل: به منظور رفع ارور 7 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید سسنور فشار، سنسور سطح آب و میزان آب ورودی به دستگاه و عملکرد‌ آنها را بررسی کنید. پیشنهاد می کنیم برای این کار حتما از متخصصین مجرب داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 7 را نمایش می دهد

نمایش ارور 7 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل سرریز آب

8- ارور 8 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علتی که منجر به نمایش ارور 8 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، خطای سنسور فشار آب دستگاه است که تعیین می کند اختلاف قابل توجهی در عدد سنسور فشار و عدد مورد انتظار (به نسبت آبی که وارد شده) وجود دارد یا خیر.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور 8 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید باید نشتی فشار یا گرفتگی در شیلنگ و سیستم فشار یا نشت آب را بررسی کنید و اگر نتوانستید محل خرابی را بیابید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از متخصصین ما کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 8 را نمایش می دهد

نمایش ارور 8 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای سنسور فشار آب دستگاه

9- ارور 9 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور 9 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مربوط به عدم دریافت سیگنال بسته بودن درب است. علت می تواند خرابی میکروسوئیچ درب یا عدم برقراری ارتباط باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور 9 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه قفل درب را به همراه میکروسوئیچ و گیره درب بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را تعمیر کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 9 را نمایش می دهد

نمایش ارور 9 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل عدم دریافت سیگنال بسته بودن درب

10- ارور 10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور 10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، خطای فیدبک تغییر مود دستگاه است. سبد شستشو سریعتر از 3-4 دور در دقیقه می‌چرخد و سیگنال بازخورد مود Agitate بدون ولتاژ است. این مسئله با نمایش ارور 10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به کاربر اطلاع داده می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای 10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، به دلیل تخصصی بودن موضوع پیشنهاد می کنیم با یکی از مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل خود را با آنان در میان بگذارید.

11- ارور 11 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مهم ترین دلیلی که با ارور 11 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده ایم، بروز خطای نرم افزاری است که با نمایش ارور 11 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در صفحه نمایش دستگاه به ما هشدار داده می شود. فرکانس سیم برق AC معادل 60 هرتز نیست.

راه حل: تنها راهکار برطرف کردن کد خطای 11 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که به فکر تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشید. از آنجایی که تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی یک کار تخصصی است بهتر است برای اینکار از واحد تعمیرات تخصصی داره چاره کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 11 را نمایش می دهد

نمایش ارور 11 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای نرم افزاری

12- ارور 12 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور 12 ماشین لباسشویی GE می شود، وضعیت سرریز آب است. این یکی دیگر از مسائلی است که نمایش ارور 12 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در صفحه نمایش به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای 12 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، به سراغ سنسور سطح آب بروید و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. در صورت نیاز باید سنسور را تعویض کنید. اگر حتی بعد از تعویض سنسور کد خطای 12 رفع نشد از یک متخصص کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 12 را نمایش می دهد

نمایش ارور 12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل وضعیت سرریز آب

13- ارور 13 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علتی که منجر به نمایش ارور 13 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، خطای قفل نبودن درب دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 13 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه قفل درب را بررسی کنید و در صورت مشاهده خرابی این بخش اقدام به تعویض آن کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 13 را نمایش می دهد

نمایش ارور 13 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای قفل نبودن درب دستگاه

14- ارور 14 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت مشاهده کد خطای 14 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که خطای قفل درب رخ داده است. سیگنال دریافتی کنترلر نشان می دهد که قفل درب باز و بسته نمی شود یا سوئیچ درب وقتی که باید قفل شود، باز است.

راه حل: جهت حل مشکل و برطرف کردن ارور 14 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، به سراغ مجموعه قفل درب بروید و تک تک اجزای آن را به دقت بررسی کنید. تمامی قطعات خراب این مجموعه باید عوض شوند. اگر ارور 14 همچنان ادامه دار بود، برای حل مشکل با مرکز تخصصی تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور 14 را نمایش می دهد

نمایش ارور 14 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای قفل درب

15- ارور 15 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت آنکه با ارور 15 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده ایم، مربوط به خرابی سنسور دمای آب است که با نمایش ارور 15 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در صفحه نمایش به ما هشدار داده می شود.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور 15 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که سنسور دمای آب را به همراه تمام اتصالات آن مورد بررسی قرار دهید. حتی یک سیم نباید خراب شده یا سست شده باشد. محل اتصال کوتاه و یا مدار باز را بیابید و آن را برطرف کنید.

16- ارور 16 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: زمانی با کد خطای 16 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک رو به رو می شویم که تخلیه آب آهسته انجام شود.

راه حل: تنها راهکار رفع کد خطای 16 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بررسی مجموعه تخلیه آب دستگاه است. بررسی کنید که شلنگ و پمپ تخلیه باز باشند و گرفتگی در آنها منجر به تخلیه آهسته آب نشده باشد. اگر کد خطا برطرف نشد، برای عیب یابی تخصصی دستگاه با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

17- ارور 17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت ارور 17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تشخیص تایم اوت خشک کن است که با نمایش ارور 17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار داده می شود. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که سرعت ماشین لباسشویی در مدت زمان مشخص به عدد تعیین شده نرسد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور 17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، با توجه به اینکه عیب یابی موتور دستگاه فرایندی تخصصی و پیچیده است، توصیه می کنیم با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و از تکنسین های مجرب کمک بخواهید.

18- ارور 18 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور 18 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، این است که عملیات الگوریتم پاکسازی پمپ تخلیه ناموفق بود.

راه حل: روش مناسب برای رفع ارور 18 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بررسی وضعیت پمپ تخلیه دستگاه و اتصالات آن است. پمپ خراب را جایگزین کنید و بار دیگر نمایش ارور 18 را بررسی کنید.

19- ارور 19 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل اصلی اینکه با ارور 19 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده اید، به این مربوط می شود که تایم اوت رابط کاربری رخ داده است. ارور 19 نشان دهنده ی این است که ماشین لباسشویی بیش از 12 ساعت است که متوقف شده و این مسئله کاملاً عادی است.

راه حل: برطرف کردن ارور 19 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک یک کار تخصصی است، از این رو توصیه می کنیم با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا برای رفع ارور 19 به شما کمک کنیم.

20- ارور 20 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت رو به رو شدن با ارور 20 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تشخیص سرریز بحرانی است، هر زمان حجم آب درون مخزن بیشتر از 41 گالن شود، دستگاه این مساله را با نمایش ارور 20 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار داده می شود.

راه حل: به منظور رفع ارور 20 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، در مرحله اول باید مجموعه تامین آب دستگاه را بررسی کنید و علت آبگیری زیاد را بفهمید. اگر شیر برقی خراب شده و یکسره آب را به دستگاه هدایت می کند، آن را تعویض کنید. بررسی کنید که سنسور تشخیص سطح آب اشتباه عمل نکرده و سطح آب را درست تشخیص داده باشد. در غیر این صورت باید این سنسور را نیز عوض کنید.

21- ارور 21 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل مواجه شدن با ارور 21 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تشخیص سرریز بحرانی است که به دنبال آن آبگیری متوقف می شود. حجم آب داخل وان طبق محاسبه کنترلر از 36.3 گالن فراتر رفته است.

راه حل: برای رفع کد خطای 21 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، به دنبال علت زیاد شدن حجم آب ورودی به دستگاه باشید. شیر برقی را عوض کنید و عملکرد سنسور تشخیص سطح آب را بررسی کنید.

22- ارور 22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علتی که منجر به نمایش ارور 22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، تشخیص عدم تعادل در طول مرحله خشک کن دستگاه است.

راه حل: اگر در جستجوی راه حلی برای رفع کد خطای 22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، پیشنهاد می کنیم به دلیل تخصصی بودن موضوع حتما از تکنسین های حرفه ای و مجرب کمک بخواهید.

23- ارور 23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور 23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، این است که خطای قفل درب رخ داده و دستگاه این مسئله را با نمایش ارور 23 ماشین لباسشویی GE به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور 23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه قفل درب باید بررسی شده و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود. اگر قادر به تعویض قطعات خراب در مجموعه قفل درب نبودید، برای تعویض آن با مراکز تعمیرات و خدمات مجاز ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تماس بگیرید.

24- ارور 24 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور 24 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، خطای منطقی درب دستگاه است. خطای 24 در صورتی در صفحه نمایش لباسشویی GE نمایش داده می شود که سیستم برای 5 ثانیه متوالی درب را هم باز و هم بسته تشخیص دهد.

راه حل: اولین قدم برای رفع ارور 24 در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که به سراغ مجموعه قفل درب بروید و محل خرابی را در این مجموعه بیابید. اگر احساس می کنید کل این مجموعه از کار افتاده، اقدام به تعویض آن کنید.

25- ارور 25 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور 25 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بیانگر دریافت سیگنال غیرعادی از سنسور نشتی یاب کف ماشین لباسشویی است.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای 25 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید با بررسی های ابتدایی مطمئن شوید که سنسور نشتی یاب درست کار می کند. مقاومت سنسور را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که در محدوده مجاز تعیین شده است. سپس به سراغ سیم کشی های متصل به آن بروید و آنهایی که دچار مدار باز و اتصال کوتاه شده اند را تعمیر کنید. اگر می بینید ارور 25 حتی پس از تعویض سیم ها برطرف نشده، به فکر جایگزین کردن سنسور باشید.

26- ارور 26 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور 26 ماشین لباسشویی GE می شود، عدم تعادل در پایان چرخه شستشو است که با نمایش ارور 26 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به ما هشدار داده خواهد شد.

راه حل: رفع کد خطای 26 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک نیاز به تخصص دارد. از این رو توصیه می کنیم با یکی از مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین لباسشویی جنرال الکتریک از جمله داره چاره تماس بگیرید.

د- ماشین لباسشویی جنرال الکتریک Profile Front Load

در اینجا به معرفی ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در حالت جنرال الکتریک Profile Front Load می پردازیم.

ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک Profile Front Load علت ارور
E1 خطای رابط کاربری EEPROM
E2 خطای برق EEPROM
E3 خطای EEPROM اینورتر
E4 اتصال کوتاه ترمیستور
E5 مدار باز ترمیستور
E6 خرابی سنسور تشخیص سطح آب
E7 آبگیری آهسته – خطای تامین آب دستگاه
E8 تخلیه آهسته – خطای تخلیه آب دستگاه
E9 خرابی و ایرادات دیسپنسر
E10 خطای ارتباطی بین برد اصلی و اینورتر
E11 مشکلات مربوط به قفل شدن درب
E12 مشکلات مربوط به باز شدن قفل درب
E13 درب دستگاه باز است
E14 خطای سرریز آب دستگاه
E15 تشخیص خطای مدار باز در یکی از سه فاز موتور
E16 حجم عملیات اینورتر بالاتر از حد تعیین شده است
E17 مشکلات داخلی اینورتر
E18 دمای بالای هت سینک
E19 تشخیص دمای بالای موتور
E20 تشخیص جریان بیش از حد
E21 تشخیص برق بیش از حد
E22 ولتاژ بالا- مشکلات داخلی اینورتر
E23 ولتاژ پایین – خطای داخلی اینورتر
E24 ولتاژ پایین بعد از استارت – خطای داخلی اینورتر
E25 بالا رفتن توان دستگاه
E26 خطای ارتباطی بین برد اصلی و نمایشگر
E28 باز شدن غیر منتظره قفل درب دستگاه

1- ارور E1 ماشین لباس شویی جنرال الکتریک

علت: زمانی با ارور E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شویم که خطای رابط کاربری EEPROM اتفاق افتاده باشد. در این شرایط مشکلات داخلی در رابطه با برد اصلی یا رابط کاربری اتفاق افتاده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای E1 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، برد کنترلی اصلی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و ایرادات آن را برطرف کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای رابط کاربری EEPROM

2- ارور E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل آنکه با ارور E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شویم، خطای برق EEPROM است. در این شرایط نیز احتمال دارد اتفاقاتی در برد اصلی یا نمایشگر افتاده و اختلالی در عملکرد این بخش ها به وجود آمده است که دستگاه سعی دارد آن را با نمایش ارور E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هشدار دهد.

راه حل: تنها کاری که باید برای رفع ارور E2 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک انجام دهید، این است که به سراغ بردهای دستگاه بروید و مشکلات آنها را برطرف کنید. تمام قطعات معیوب را جایگزین کرده و اتصالات شل و سست را محکم کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای برق EEPROM

3- ارور E3 ماشین لباسشویی GE

علت: زمانی با ارور E3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک روبرو می شویم که دستگاه خطای EEPROM اینورتر را اطلاع دهد.

راه حل: به منظور رفع ارور E3 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید به سراغ اینورتر بروید و عملکرد آن را بررسی کنید. این مسئله به دلیل مشکلات داخلی اینورتر بوجود آمده و ایرادات این بخش باید تعمیر شود. اگر موفق نشدید محل خرابی و علتی که منجر به نمایش کدخطای E3 شده را بیابید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای EEPROM اینورتر

4- ارور E4 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور E4 ماشین لباسشویی جنرال الکتریکبه خرابی در بخش ترمیستور دستگاه مربوط می شود . ارور E4 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، در صورت اتصال کوتاه مدار ترمیستور به ما نمایش داده می شود.

راه حل: راهکار مناسب برای برطرف کردن ارور E4 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، این است که به سراغ ترمیستور دستگاه بروید و در محل سیم کشی های آن به دنبال اتصال کوتاه باشید. اگر احساس می کنید ترمیستور از کار افتاده و باید عوض شود، آن را جایگزین کنید. تمام سیم های پاره و شل شده را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل اتصال کوتاه ترمیستور

5- ارور E5 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل برخورد با ارور E5 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تشخیص خطا در محل ترمیستور دستگاه است. ارور E5 به ما هشدار می دهد که اتصالات ترمیستور مدار باز شده اند.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای E5 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، ترمیستور دستگاه را باز کنید و اتصالات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. هرگونه علائم خرابی مثل زدگی، پاره شدگی یا شل شدگی در محل اتصالات می تواند عامل مدار باز باشد. سیم های معیوب را تعمیر کنید و اگر می بینید نمایش کد خطای E5 ادامه دار شد، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E5 را نمایش می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل مدار باز ترمیستور

6- ارور E6 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور E6 ماشین لباسشویی GE می شود، خرابی سنسور تشخیص سطح آب دستگاه است که با نمایش ارور E6 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در صفحه نمایش به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E6 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، همان ابتدا به سراغ سنسور تشخیص سطح آب دستگاه بروید و آن را به همراه سیم کشی های متصل به آن بررسی کنید. این قطعه در صورت خرابی باید با یک سنسور سالم تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E6 را نمایش می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خرابی سنسور تشخیص سطح آب

7- ارور E7 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E7 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، این است که دستگاه با مشکل تامین آب مواجه شده و فرایند آبگیری به دلایل مختلف آهسته انجام می شود.

راه حل: به منظور رفع ارور E7 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه آبگیری دستگاه شامل شیلنگ تامین آب، فیلتر ورودی، شیر برقی و منبع آب را بررسی کنید و در این بخش ها به دنبال خرابی یا گرفتگی بگردید. تمام قطعاتی که در مسیر ورود آب به دستگاه قرار دارند را باز کنید و پس از پاکسازی دوباره آنها را سر جای خود نصب کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E7 را نمایش می دهد

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای تامین آب دستگاه

8- ارور E8 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور E8 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ، ایرادات سیستم تخلیه است که باعث شده فرایند تخلیه آهسته انجام شود.

راه حل: اگر می خواهید ارور E8 ماشین لباسشویی GE را برطرف کنید، به سراغ سیستم تخلیه دستگاه شامل فیلتر، شیلنگ و پمپ تخلیه بروید و آنها را باز و تمیز کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E8 را نمایش می دهد

نمایش ارور E8 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای تخلیه آب دستگاه

9- ارور E9 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت رو به رو شدن با کد خطای E9 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تشخیص خرابی و ایرادات دیسپنسر دستگاه است.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور E9 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در خانه، عملکرد دیسپنسر را بررسی کنید و ایرادات آن را بیابید. حتی می توانید در صورت نیاز این بخش را تعویض کنید تا دستگاه عملکرد طبیعی خود را ادامه دهد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E9 را نمایش می دهد

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تشخیص خرابی و ایرادات دیسپنسر دستگاه

10- ارور E10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش کد خطای E10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در واقع خطای ارتباطی بین برد اصلی و اینورتر دستگاه است که با نمایش ارور E10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به کاربر اطلاع داده می شود.

راه حل: برای رفع ارور E10 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید به سراغ برد اصلی دستگاه بروید و اتصالات آن را با دقت بررسی کنید. تمام قطعاتی که احساس می کنید با مشکل مواجه شده اند را تعویض و اتصالات خراب را تعمیر کنید. توصیه می کنیم برای حل مشکلات مربوط به برد اصلی دستگاه حتما از تکنسین های ماهر کمک بخواهید.

11- ارور E11 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل روبرو شدن با ارور E11 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مشکلات مربوط به موتاژ قفل درب دستگاه می باشد. در این شرایط درب دستگاه قفل نمی شود.

راه حل: برای رفع ارور E11 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مجموعه قفل درب را باز کنید و یک بار دیگر آن را ببندید. در صورتی که از مهارت و دانش کافی برای باز و بسته کردن مجموعه قفل درب برخوردار نیستید، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E11 را نمایش می دهد

نمایش ارور E11 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل مشکلات مربوط به قفل شدن درب

12- ارور E12 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت نمایش ارور E12 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، خطاها و ایرادات مونتاژ قفل درب دستگاه است که باعث شده قفل درب باز شود.

راه حل: برای رفع ارور E12 ماشین لباسشویی GE، بررسی کنید قطعات مربوط به مجموعه قفل درب به هنگام نصب به درستی روی هم قرار گرفته باشند. یک مرتبه مجموعه قفل درب را باز کنید و مجدداً آن را به دقت وصل کنید. در صورتی که نمایش کد خطای E12 همچنان ادامه دار بود، مشکل را به مراکز خدمات مشتریان اعلام کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E12 را نمایش می دهد

نمایش ارور E12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل مشکلات مربوط به باز شدن قفل درب

13- ارور E13 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: زمانی با ارور E13 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک روبرو می شویم که مونتاژ مجموعه قفل درب درست نباشد و درب دستگاه باز شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E13 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باید مونتاژ قفل درب را بررسی کنید و هر قطعه ای که در موقعیت خود درست قرار نگرفته را خوب جا بزنید. در صورت نیاز یک مرتبه مجموعه قفل درب را باز کرده و دوباره آن را روی هم نصب کنید. به هنگام نصب دقت کنید تمام قطعات در موقعیت خود به درستی قرار بگیرند.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E13 را نمایش می دهد

نمایش ارور E13 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل اینکه درب دستگاه باز است

14- ارور E14 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور E14 ماشین لباسشویی GE می شود، خطای سرریز آب دستگاه است که با نمایش ارور E14 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در صفحه نمایش به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای رفع ارور E14 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را در خانه، در قدم اول سنسور تشخیص سرریز آب را بررسی کنید. اگر سنسور دچار خرابی شده و سطح آب درون مخزن را اشتباه تشخیص داده، باید تعمیر و در صورت نیاز تعویض شود. اما اگر سنسور سالم است و واقعا حجم آب مخزن بیش از حد زیاد شده، باید در مجموعه تامین آب دستگاه (خصوصا شیر برقی) به دنبال علت آبگیری بیش از حد بگردید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E14 را نمایش می دهد

نمایش ارور E14 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل خطای سرریز آب دستگاه

15- ارور E15 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور E15 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، ناشی از تشخیص خطای مدار باز در یکی از سه فاز موتور است. در این شرایط هیچ اطلاعاتی در مورد سرعت موتور وجود ندارد و بریج بلافاصله خاموش می شود.

راه حل: اگر می خواهید ارور E15 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید موتور لباسشویی را باز کرده و خرابی های آن را پیدا کنید. همانطور که می دانید موتور یکی از مهم ترین قسمت های لوازم برقی است و عیب یابی آن به مهارت خاصی نیاز دارد. از این رو توصیه می کنیم برای این کار حتما مراکز خدمات مشتریان را در جریان قرار دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E15 را نمایش می دهد

نمایش ارور E15 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تشخیص خطای مدار باز در یکی از سه فاز موتور

16- ارور E16 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت مشاهده ارور E16 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، هشداری است که می گوید حجم عملیات اینورتر بالاتر از حد تعیین شده است.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور E16 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، اینورتر را بررسی کرده و ایرادات آن را برطرف کنید. به دلیل تخصصی بودن بررسی اینورتر توصیه می کنیم با یکی از مراکز خدمات و تعمیرات مجاز این دستگاه تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک که ارور E16 را نمایش می دهد

نمایش ارور E16 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل بالا بودن حجم عملیات اینورتر

17- ارور E17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مهم ترین علت روبرو شدن با ارور E17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مشکلات داخلی اینورتر دستگاه است. یکی از ارور E17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به معنی وقوع رویداد خطای ADC است.

راه حل: برطرف کردن ارور E17 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک یک کار تخصصی است، پس بهتر است با تیم خدمات داره چاره تماس بگیرید و مشکل پیش آمده یا کد خطای E17 را به تکنسین های ما اطلاع دهید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم.

18- ارور E18 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش کارور E18 ماشین لباسشویی GE، بیانگر دمای بالای هت سینک است. در این شرایط حجم عملیات اینورتر بالاتر از حد تعیین شده است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E18 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، با یکی از مراکز خدمات و تعمیرات مجاز این دستگاه تماس بگیرید و حل مشکلات اینورتر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را به متخصصین آنها بسپارید.

19- ارور E19 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E19 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، تشخیص دمای بالای موتور دستگاه به علت حجم بالای عملیات اینورتر است.

راه حل: رفع ارور E19 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک نیاز به تخصص دارد. توصیه ی ما به شما این است که از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید تا دستگاه شما را بررسی کند.

20- ارور E20 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: ارور E20 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بیانگر جریان بیش از حد به دلیل حجم بالای عملیات اینورتر است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E20 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید با یک واحد خدمات و تعمیرات مجاز تماس بگیرید و مشکل را اعلام کنید. ممکن است نیاز باشد اینورتر دستگاه تعویض شود.

21- ارور E21 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علت مشاهده کد خطای E21 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، ورود برق بیش از حد به دستگاه است. لباسشویی جنرال الکتریک این مشکل را با نمایش ارور E21 در صفحه نمایش به کاربر اطلاع می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E21 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، هرچه سریع تر با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و خطای پیش آمده را گزارش کنید. خطاهای مربوط به اینورتر باید هرچه سریع تر برطرف شوند تا دستگاه عملیات خود را از سر گیرد.

22- ارور E22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علتی که منجر به نمایش ارور E22 ماشین لباسشویی GE می شود، تغییر ولتاژ دستگاه است. اگر اندازه ولتاژ به علت مشکلات داخلی اینورتر بیش از حد زیاد باشد، با کد خطای E22 مواجه می شویم.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E22 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید به سراغ اینورتر دستگاه بروید و عملکرد آن را بررسی کنید. ایرادات اینورتر را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید؛ در صورت نیاز خود اینورتر را جایگزین کنید تا کد خطای E22 برطرف شود.

23- ارور E23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل روبرو شدن با کد خطای E23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تغییرات ولتاژ دستگاه و پایین آمدن ولتاژ از حد مجاز است. این یکی از ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک است که علت آن می تواند مربوط به مشکلات داخلی اینورتر باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای E23 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، اینورتر دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و اشکالات آن را برطرف کنید. اگر در بررسی های خود متوجه شدید که اینورتر از کار افتاده و باید جایگزین شود، برای تعویض آن با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

24- ارور E24 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: علتی که منجر به نمایش ارور E24 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، تغییر ولتاژ دستگاه است. اگر اندازه ولتاژ بعد از شروع به کار دستگاه کمتر از حد مجاز باشد، با کد خطای E24 مواجه می شویم.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع ارور E24 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بررسی اینورتر دستگاه و اتصالات آن است. ایرادات و خرابی های اینورتر را برطرف کنید و اگر می بینید این بخش به طور کامل از کار افتاده، اقدام به تعویض آن کنید.

25- ارور E25 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل نمایش ارور E25 ماشین لباسشویی GE، بالا رفتن توان دستگاه به علت مشکلات داخلی اینورتر است.

راه حل: روش مناسب برای مقابله با اررو E25 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، بررسی بخش های داخلی اینورتر و برطرف کردن هرگونه ایراد و اشکال آنها است. اگر برای بررسی این بخش به کمک احتیاج دارید، با همکاران ما در مرکز داره چاره تماس بگیرید.

26- ارور E26 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: مهم ترین دلیلی که با ارور E26 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه شده ایم، خطای ارتباطی بین برد اصلی و نمایشگر دستگاه است.

راه حل: تنها راهکار برطرف کردن ارور E26 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که به فکر تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشید.

27- ارور E28 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: دلیل روبرو شدن با ارور E28 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، باز شدن غیر منتظره قفل درب دستگاه است. ارور E28 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به علت ایرادات مونتاژ مجموعه قفل درب رخ می دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E28 ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، مجموعه قفل درب را بررسی کنید و در صورت امکان آن را یک مرتبه باز کرده و دوباره نصب کنید.

عیب یابی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

پس از آشنایی با ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی نکات مربوط به عیب یابی این دستگاه بپردازیم. مهارت عیب یابی به ما کمک می کند در مواقعی که امکان تماس با مراکز خدمات مشتریان نیست یا در بازه زمانی رسیدن تعمیرکار به محل، بهترین واکنش ممکن را در پاسخ به خرابی داشته باشیم.

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

عیب یابی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- باقی ماندن آب در دیسپنسر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در انتهای چرخه ششستشو

علت: دلیل مواجهه با مشکل باقی ماندن آب در دیسپنسر ماشین لباسشویی GE پس از چرخه شستشو مربوط به عملکرد معمولی دیسپنسر است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل باقی ماندن آب در دیسپنسر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک پس از چرخه شستشو هستید، باید بدانید که هر بار پس از پایان چرخه شستشو مقدار کمی آب در دیسپنسر باقی می ماند و این مسئله کاملاً طبیعی است.

2- اسپری کوتاه و تاخیر پس از فشار دادن دکمه Start در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت: زمانی با مشکل اسپری کوتاه و تاخیر پس از فشردن دکمه Start در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شوید که در بازه زمانی بین انتخاب چرخه و شروع چرخه شستشو، درب دستگاه باز و بسته شده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل اسپری کوتاه و تاخیر پس از فشردن دکمه Start در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، باید بدانید که در صورت باز و بسته کردن درب دستگاه در بازه زمانی بین انتخاب چرخه و شروع چرخه شستشو این مسئله کاملاً طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

3- سطح آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک پایین به نظر می رسد

علت: پایین به نظر رسیدن سطح آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک طبیعی است. ممکن است آب سطح روی لباس ها را نپوشاند و این اتفاق ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل پایین به نظر رسیدن سطح آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، باید بدانید که مواجه شدن با این مسئله در دستگاه های با راندمان بالا کاملاً طبیعی است.

4- جریان آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک کم است

علت: اصلی ترین علتی که منجر به کم بودن جریان آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، این است که فیلترهای ورودی آب لباسشویی مسدود شده و آب از آنها عبور نمی کند.

راه حل: جهت رفع مشکل کم بودن جریان آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، در مرحله اول منبع آب را ببندید و دو سر شیلنگ اتصال آب را هم از پشت دستگاه و هم از شیر آب جدا کنید. هر دو فیلتر را کاملا تمیز کرده و مجددا در موقعیت اولیه به گونه ای نصب کنید که نشتی نداشته باشد.

کم بودن جریان آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

کم بودن جریان آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل مسدود بودن فیلترهای ورودی آب ماشین لباسشویی

5- آب از ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ناخواسته تخلیه می شود

علت: زمانی با مشکل تخلیه ناخواسته آب از ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مواجه می شویم که لوله تخلیه آب در ارتفاع پایینی نصب شده باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل تخلیه آب از ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، قبل از هر کاری ارتفاع لوله تخلیه را کمی بالاتر ببرید. همچنین می توانید با استفاده از یک شیر ضد سیفون این شرایط را مدیریت کنید.

6- آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک تخلیه نمی شود

علت: علت روبرو شدن با مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک این است که شیلنگ تخلیه پیچ خورده یا به درستی وصل نشده است. همانطور که می بینید این مسئله ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ندارد.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، اولا سعی کنید شیلنگ تخلیه را صاف کنید و مطمئن شوید که زیر دستگاه نمانده و مسیر آن نگرفته باشد. ارتفاع شیلنگ را کمی پایین تر بیاورید تا آب راحت تر تخلیه شود.

عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل پیچ خوردن شیلنگ تخلیه یا نصب نادرست آن

7- چرخش دستگاه در ابتدای چرخه شستشوی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک و سپس متوقف آن

علت: دلیلی که منجر به گردش آب و سپس توقف آن در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، این است که دستگاه سعی دارد حجم بار محفظه را تشخیص دهد.

راه حل: اگر می خواهید مشکل گردش آب و سپس توقف آن در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، باید بدانید که این مسئله کاملا طبیعی بوده و بخشی از عملکرد نرمال دستگاه است.

8- باقی ماندن پودر شوینده در محفظه دیسپنسر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک یا مسدود شدن دیسپنسر

علت احتمالی: یکی از مهم ترین علت هایی که باعث گرفتگی دیسپنسر یا باقی ماندن مواد شوینده پودری در دیسپنسر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، سرد بودن آب مورد استفاده یا کم بودن فشار آب است.

راه حل: در صورتی که به دنبال راهی برای حل مشکل گرفتگی دیسپنسر یا باقی ماندن مواد شوینده پودری در دیسپنسر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، در صورت امکان دمای گرمتری برای شستشو انتخاب کنید تا شوینده پودری راحت تر حل شود یا اینکه از مواد شوینده مایع استفاده کنید. محفظه دیسپنسر را درآورید و پس از آنکه بقایای مواد شوینده را کاملاً پاک کردید، آن را مجددا سر جای خود قرار دهید.

9- ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در ابتدای چرخه شستشو می چرخد و مکث می کند

علت احتمالی: مشکل توقف چرخش محفظه شستشو در ابتدای چرخه ی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به این دلیل است که دستگاه بار موجود را بررسی می کند.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای حل مشکل توقف چرخش محفظه شستشو در ابتدای چرخه ی شستشوی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، باید بدانید که این مسئله بخشی از عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد.

10- توزیع سریع مواد افزودنی ماشین لباسشویی GE

علت احتمالی: مهم ترین دلیل برخورد با مشکل توزیع سریع مواد افزودنی در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، پر بودن محفظه دیسپنسر است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل مشکل توزیع سریع مواد افزودنی در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، سعی کنید دیسپنسر را بیش از ظرفیت آن پر نکنید و برای استفاده از نرم کننده پارچه گزینه Deep Rinse را انتخاب کنید.

11- مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در طول چرخه شستشو

علت: علت مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در طول چرخه شستشو این است که دستگاه بتواند کف مواد شوینده را به طور موثرتری تخلیه کند.

راه حل: مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در طول چرخه شستشو به عملکرد طبیعی دستگاه مربوط است و جای نگرانی ندارد.

12- تنظیمات یا ساعت ماشین لباسشویی جنرال الکتریک بی دلیل تغییر می کند

علت احتمالی: دلیل تغییر بی دلیل تنظیمات یا ساعت ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در طول چرخه شستشو، مربوط به تنظیمات خودکار دستگاه است. گاهی برخی از گزینه ها به طور خودکار تغییر می کنند تا کارایی دستگاه به بیشترین حد ممکن برسد.

راه حل: اگر به دنبال راهکاری برای حل مشکل تغییر بی دلیل تنظیمات یا ساعت ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در طول چرخه شستشو هستید، باید بدانید این مسئله مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد.

13- سبد ماشین لباسشویی جنرال الکتریک شل به نظر می رسد

علت احتمالی: علتی که منجر به شل شدن سبد ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود این است که سبد ماشین لباسشویی ترمز قدیمی ندارد. در این شرایط سبد آزادانه می چرخد و حرکت می کند. این مسئله نیز ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل شل بودن سبد ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، باید بدانید که این مورد در دستگاه هایی که ترمز آنها قدیمی نیست، طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

14- شنیده شدن صدای کلیک پس از قطع آبگیری از ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت احتمالی: دلیل شنیدن صدای کلیک پس از قطع آبگیری در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، مربوط به سوئیچ رله دستگاه است. رله توسط سطح آب فعال می شود تا آبگیری متوقف شود و فعال شدن آن با صدای کلیک همراه است.

راه حل: چنانچه در جستجوی راهکاری برای حل مشکل صدای کلیک پس از قطع آبگیری در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، باید به شما بگوییم که این صدا صرفاً مربوط به عملکرد رله بوده و خبر از خرابی دستگاه نمی دهد.

15- شنیده شدن صدای کلیک در طول آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

علت احتمالی: علتی که منجر به شنیدن صدای کلیک در طول آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، عملکرد شیر کنترل دمای اتوماتیک است. می دانیم که آب سرد و گرم از دو شیر مختلف وارد دستگاه می شوند. صدای کلیک مربوط به باز و بسته شدن این شیرها برای تنظیم دمای آب ورودی به دستگاه است.

راه حل: برای حل مشکل شنیدن صدای کلیک در طول آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، کافیست اجازه دهید دستگاه آبگیری با دمای مورد نظر را به پایان برساند. این صدا مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است و مربوط به نقص یا خطایی در لباسشویی نیست.

16- جریان آب در طول آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک متغیر است

علت: زمانی با مشکل تغییر جریان آب در طول مرحله آبگیری ماشین لباسشویی GE مواجه می شویم که دستگاه سعی داشته باشد با کم و زیاد کردن حجم آب سرد یا گرم ورودی، دمای آب را کنترل کند.

راه حل: اگر در پی رفع مشکل تغییر جریان آب در طول مرحله آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک هستید، بدانید که این مسئله نه تنها ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ندارد، بلکه مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است. سعی کنید به آن عادت کنید.

17- موتور ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در طول چرخه صدا تولید می کند

علت: علت روبرو شدن با صدای موتور در طول چرخه شستشوی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک، تلاش موتور برای تنظیم سرعت چرخش در طول چرخه است. سرعت موتور در طول چرخه به صورت تدریجی افزایش یافته و در نهایت وقتی چرخه به پایان رسید، به مرور کاهش می یابد.

راه حل: اگر می خواهید مشکل صدای موتور در طول چرخه شستشوی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را برطرف کنید، پیشنهاد می کنیم به این مسئله عادت کنید. چرا که بخشی از عملکرد طبیعی دستگاه در طول چرخه شستشو است.

یک آقا که از سر و صدای موتور لباسشویی جنرال الکتریک در چرخه شستشو کلافه شده است

سر و صدای موتور ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به دلیل تلاش موتور برای تنظیم سرعت چرخش در طول چرخه

ریست کردن ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

گاهی اوقات تنها کاری که باید برای رفع ارورهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک انجام دهیم،‌ یک مرحله ریست کردن دستگاه است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ماشین لباسشویی GE را به مدت 1 دقیقه از برق بکشید.
  2. لباسشویی جنرال الکتریک را دوباره به برق وصل کنید و در طی 12 ثانیه 6 بار درب روی آن را باز کنید و ببندید. دقت کنید که برای شروع باز و بسته کردن درب 30 ثانیه فرصت دارید. درب روی دستگاه باید حداقل 2 اینچ بلند شود تا اتصال مغناطیسی روی درب قطع شود. مطمئن شوید که هر بار درب را کاملاً می بندید.
  3. موتور ماشین لباسشویی جنرال الکتریک ریست شده و برای شروع یک چرخه شستشو کاملاً آماده است.

کلام آخر

در این راهنما تمامی ارورهای ماشین لباسشویی GE و دلیلی که منجر به نمایش هر‌ یک از این کدهای خطا روی پنل نمایشگر می شود، مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم که تک تک این تکنیک ها در مواجهه با ارورها و مشکلات دستگاه برایتان مفید عمل کند.

در صورتی که تصمیم دارید تعمیر ماشین لباسشویی خود را به دست متخصصین مجرب این حوزه بسپارید، کافیست با مشاورین ما در در تیم حرفه ای داره چاره تماس بگیرید تا در شرایط بروز خطاهای الکترونیکی و فنی دستگاه، در محل حضور یابند و مشکلات شما عزیزان را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی یکسری سوالات رایج کاربران در مورد عیب یابی مشکلات ماشین لباسشویی جنرال الکتریک بپردازیم. با کمک این سوالات می توانید بدون نیاز به تعمیرکار مشکل دستگاه را رفع کرده یا خسارت های احتمالی را به حداقل برسانید.

1- علت باقی ماندن آب در دیسپنسر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در انتهای چرخه ششستشو چیست؟
معمولا بعد از پایان چرخه ی شستشوی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مقداری آب در دیسپنسر باقی می ماند که جزو عملکرد طبیعی دیسپنسر دستگاه است و جای نگرانی وجود ندارد.
2- دلیل عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک چیست؟
پیچ خوردن شیلنگ تخلیه ی آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک یا عدم اتصال درست آن مانع از تخلیه ی آب دستگاه می شود. برای رفع این مشکل باید از صاف بودن شیلنگ تخلیه ی آب لباسشویی اطمینان حاصل کرده و ارتفاع شیلنگ تخلیه را کمی پایین تر قرار دهید تا آب به درستی تخلیه شود.
3- چگونه می توان مشکل تخلیه ی ناخواسته ی آب در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را رفع کرد؟
پایین بودن ارتفاع لوله ی تخلیه باعث تخلیه ی ناخواسته ی آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود. برای رفع مشکل تخلیه باید ارتفاع لوله را کمی بالاتر قرار دهید. استفاده از شیر ضد سیفون به مدیریت شرایط کمک خواهد کرد.
4- شنیده شدن صدای کلیک پس از قطع آبگیری از ماشین لباسشویی جنرال الکتریک چه علتی دارد؟
در صورتی زمانی که سطح آب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به یک اندازه ی مشخصی می رسد، رله ی سوئیچ به منظور توقف آبگیری فعال می شود. فعال شدن رله ی سوئیچ با شنیده شدن صدای کلیک همراه است. این صدا جزو عملکرد طبیعی رله سوئیچ می باشد و جای نگرانی وجود ندارد.
5- برای رفع مشکل شنیده شدن صدای کلیک در طول آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک چه باید کرد؟
عملکرد شیر کنترل دمای اتوماتیک باعث شنیده شدن صدای کلیک در طول آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می شود، در واقع زمانی که آب سرد و گرم وارد لباسشویی می شود، همزمان با باز و بسته شدن شیرها برای تنظیم دما صدای کلیک نیز شنیده می شود. برای رفع این مشکل نیاز به اقدام خاصی نمی باشد وباید منتظر بمانید تا دستگاه آبگیری با دمای مورد نظر را به پایان برسد.
6- مهم ترین علت اسپری کوتاه و تاخیر در شروع شستشو پس از فشار دادن دکمه Start در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک چیست؟
اگر در بازه زمانی بین انتخاب چرخه و شروع چرخه شستشو، درب دستگاه باز و بسته شود، مشکل اسپری کوتاه و تاخیر در شستشو پس از فشردن دکمه Start ماشین لباسشویی جنرال الکتریک طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی نمی باشد.
7- چطور می توان مشکل توزیع سریع مواد افزودنی در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را رفع کرد؟
در مواردی که محفظه دیسپنسر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک بیش از حد پر باشد، مواد افزودنی سریع تر توزیع می شود. برای رفع این مشکل محفظه ی دیسپنسر را به اندازه ی ظرفیت آن پر کنید و در هنگام استفاده از نرم کننده پارچه گزینه Deep Rinse را انتخاب کنید.
8- مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در طول چرخه شستشو جزو عملکردهای طبیعی دستگاه است؟
ماشین لباسشویی جنرال الکتریک برای اینکه بتواند کف مواد شوینده را به طور موثرتری تخلیه کند، در طول چرخه ی شستشو مکث خواهد کرد که این مورد جزو عملکرد طبیعی لباسشویی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *