آموزش و نگهداری

11 راهکار برای افزایش بهره وری یخچال فریزر بکو

یخچال فریزر بکو در آشپزخانه قرار دارد

یخچال فریزر بکو وسیله ای است که همیشه در حال کار کردن در خانه است. بنابراین اگر روش هایی را برای کاهش مصرف انرژی آن اتخاذ کنید، برای صرفه جویی در هزینه ها و همچنین حفظ محیط زیست مفید خواهد بود. در این مقاله به بررسی نکات هوشمندانه ای خواهیم پرداخت که باعث می شود به یخچال فریزر بکو کم ترین فشار وارد شود و در عین حال بیشترین بهره وری را داشته باشد. در این مقاله به ارائه 11 راهکار برای افزایش بهره وری یخچال فریزر بکو خواهیم پرداخت.

1. ارتقا مدل یخچال فریزر بکو

ارتقا مدل یخچال فریزر بکو ممکن است بدیهی و کلیشه ای به نظر برسد، اما باید توجه داشت که یخچال فریزر ها از نظر بهره وری انرژی، مسیر طولانی را در تکامل خود طی کرده اند. بصورتی که یک مدل بسیار کارآمد مربوط به 5 یا 10 سال پیش به راحتی می تواند دو برابر بیشتر از یک مدل جدیدتر انرژی مصرف کند. در نتیجه اگر عمر یخچال فریزر شما به پایان رسیده است، ممکن است ارزش ارتقا مدل را داشته باشد. برای خرید یک یخچال فریزر بکو جدید به ویژگی های فیزیکی و فنی آن توجه کنید. مدل های بدون برفک، درب از بالا و پایین عموما نسبت به مدل های چند درب از نظر انرژی کارآمدتر هستند.

2. ایجاد فضای خالی و خنک در اطراف یخچال فریزر بکو

موقعیت یخچال فریزر بکو می تواند بر میزان وارد آمدن فشار به آن تاثیر بگذارد. بنابراین یخچال فریزر خود را تا حد امکان از منابع گرمازا مانند اجاق گاز، رادیاتور و همچنین از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید.

حداقل 5 سانتی متر فضای خالی در اطراف، پشت و بالای یخچال فریزر بکو خود برای تهویه هوا در نظر بگیرید. زیرا بدون وجود این فضای خالی، یخچال فریزر بکو نمی تواند گرمای کمپرسور را به خوبی آزاد کند که این امر به نوبه خود باعث می شود دستگاه داغ کند و برای حفظ سلامت مواد غذایی داخل یخچال سخت تر و طولانی تر فعالیت کند.

مقدار فضای خالی بالا، راست و چپ یخچال فریزر بکو که باید در آشپزخانه رعایت شود، علامت گذاری شده است.

حداقل 5 سانتی متر فضای خالی در اطراف، پشت و بالای یخچال فریزر بکو خود برای تهویه هوا در نظر بگیرید.

3. بسته نگه داشتن درب یخچال فریزر بکو

باز گذاشتن درب یخچال فریزر بکو حتی برای چند لحظه، این اجازه را می دهد تا تمام هوای خنک درون آن خارج و هوای گرم وارد یخچال فریزر شود. بنابراین دستگاه مجبور به افزایش سرعت کار جهت خنک کردن دوباره مواد غذایی می شود. در نتیجه سعی کنید زمان باز ماندن درب یخچال فریزر بکو را به حداقل برسانید تا فشار کم تری به دستگاه وارد شود.

4. مرتب نگه داشتن اقلام درون یخچال فریزر بکو

ممکن است فکر کنید که ساماندهی اقلام درون یخچال فریزر بکو فقط نشان دهنده خانه داری خوب است. اما چیدمان درست مواد غذایی می تواند بر کارایی دستگاه تاثیر به سزایی بگذارد. به این صورت که هر چه زمان کم تری را صرف جستجوی غذا با درب باز یخچال کنید، کندانسور کم تر نیاز به فعالیت دارد تا دمای درون یخچال را به سطح تنظیم شده بازگرداند. به علاوه، ساماندهی اقلام درون یخچال فریزر بکو، باعث می شود مواد غذایی ماندگاری بیشتری داشته باشند.

خانمی که ماده غذایی مورد نظر خود را در یخچال فریزر بکو پیدا نمی کند و گیج شده است.

صرف زمان زیاد برای جستجوی مواد غذایی مورد نیاز در یخچال فریزر بکو با درب باز، کارایی دستگاه را کاهش می دهد.

5. پر نگه داشتن یخچال فریزر بکو

بهتر است یخچال فریزر بکو خود را همیشه پر نگه دارید. زیرا یک یخچال پر از مواد غذایی، هوای کم تری برای خنک نگه داشتن دارد، بنابراین لازم نیست که یخچال فریزر بکو، برای خنک نگه داشتن هوای کم داخلی، فشار زیادی به خود بیاورد.

همچنین زمانی که تعداد بیشتری از مواد غذایی در یخچال فریزر بکو قرار بگیرند، به خنک نگه داشتن یکدیگر نیز کمک می کنند. در نتیجه بهتر است همیشه حداقل دو سوم یخچال را پر نگه دارید. اما اگر یخچال شما خیلی بزرگ است، بهترین راهکار این است که ظرف هایی را پر از آب کنید و در یخچال و فریزر خود قرار دهید. البته توجه داشته باشید که آن ها را سر خالی درون فریزر قرار دهید تا از ترکیدن آن ها جلوگیری شود. همچنین فراموش نکنید که دریچه های جریان هوای درون یخچال را همیشه باز نگه دارید و مطمئن شوید که اقلام درون دستگاه، جریان هوا را مسدود نکرده باشند. زیرا این امر برای عملکرد صحیح یخچال فریزر بکو بسیار مهم است.

یخچال فریزری که پر از مواد غذایی است.

بهتر است همیشه حداقل دو سوم یخچال فریزر بکو را برای استفاده بهینه از انرژی، پر نگه دارید.

6. بسته بندی صحیح مواد غذایی در یخچال فریزر بکو

برای نگهداری تمام مواد غذایی در یخچال فریزر بکو از ظروف مخصوص استفاده کنید. ظروف شیشه ای بهتر از ظروف پلاستیکی هستند، زیرا شیشه سرما را بهتر جذب و حفظ می کند. رطوبت داخل یخچال نیز تثبیت دمای داخلی را سخت تر می کند. بنابراین برای جلوگیری از افزایش رطوبت داخلی، روی غذاها و مایعات را کاملا بپوشانید تا کمپرسور یخچال فریزر بکو مجبور به فعالیت بیش از حد نباشد.

7. عدم قرار دادن غذای داغ در یخچال فریزر بکو

قرار دادن غذای داغ در یخچال فریزر بکو دمای هوای داخل را افزایش می دهد، بنابراین به طور طبیعی دستگاه باید بیشتر کار کند تا دوباره دمای داخلی را پایین بیاورد. با این حال برخی از افراد نگران هستند که بیرون گذاشتن مواد غذایی به آن فرصت فاسد شدن می دهد، اما باید بدانید که خنک شدن باقیمانده غذا و به دمای محیط رسیدن آن بیرون از یخچال، کاملا بی خطر است.

غذای داغی که درون یخچال فریزر قرار داده شده است و در حال بخار کردن است

از قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال فریزر بکو خودداری کنید.

8. حفظ سلامت نوار دور درب یخچال فریزر بکو

نوار درزگیر اطراف درب یخچال فریزر بکو مانعی بین هوای خنک داخل و هوای گرم بیرون است و هر گونه پارگی در این نوار به معنای ورود هوای گرم به درون یخچال است. در این حالت یخچال فریزر بکو باید برای حفظ دمای تنظیم شده فشار بیشتری به کمپرسور وارد کند. در نتیجه جهت جلوگیری از این اتفاق، همیشه از سالم و تمیز بودن نوار درزگیر دور درب دستگاه اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده هر گونه ترک، شکاف و پارگی، آن را تعویض کنید. در صورت خرابی نوار دور درب برای تعمیر یخچال فریزر بکو می توانید با ما تماس بگیرید.

شخصی در حال تعویض نوار دور درب یخچال فریزر

در صورت خرابی نوار دور درب یخچال فریزر بکو آن را تعویض کنید.

9. حفظ تمیزی کویل های یخچال فریزر بکو

کویل های کندانسور در یخچال فریزر بکو برای خنک نگه داشتن دمای داخلی بسیار مهم هستند. با گذشت زمان روی این کویل ها مقدار زیادی گرد و غبار تجمع پیدا می کند که این اتفاق، فشار زیادی به کندانسور وارد می کند. بنابراین تمیز نگه داشتن کویل های یخچال فریزر بکو باعث می شود فشار زیادی به کندانسور وارد نشود و در نهایت نیز طول عمر یخچال فریزر بکو با این کار افزایش پیدا می کند. جارو برقی یا برس بهترین ابزار برای تمیز کردن کویل ها می باشند، فقط به یاد داشته باشید که بهتر است هنگام تمیز کردن کویل ها، دستگاه را از برق بکشید.

شخصی در حال تمیز کردن کویل های یخچال فریزر بخ وسیله مسواک

می توانید برای تمیز کردن کویل های یخچال فریزر بکو از یک مسواک یا فرچه نرم استفاده کنید.

10. کنترل دمای واقعی داخل یخچال فریزر بکو

دمایی که یخچال فریزر بکو خود را روی آن تنظیم می کنید، لزوما دمایی نیست که در واقع وجود دارد. یخچال شما ممکن است کمی گرم تر و یا کمی سردتر از دمای تنظیم شده روی صفحه نمایش دستگاه باشد. دمای ایده آل برای یخچال فریزر بکو بین 2.2 تا 3.3 درجه سانتی گراد است. برای تست دمای واقعی یخچال، دماسنجی درون آن قرار دهید، اگر عدد دماسنج در انتهای محدوده گفته شده قرار گرفت، می توانید دمای دستگاه خود را کمی بالاتر ببرید. این امر به معنای صرفه جویی قابل توجهی در انرژی نیز خواهد بود.

شخصی در حال اندازه گیری دمای داخلی یخچال فریزر بکو به وسیله یک دماسنج

برای اندازه گیری دمای واقعی درون یخچال فریزر بکو از یک دماسنج استفاده کنید.

11. استفاده از تنظیمات ذخیره سازی انرژی در یخچال فریزر بکو

اگر یخچال فریزر بکو شما دارای تنظیمات ذخیره سازی انرژی (Power Saving Mode یا Vacation Mode) است، می توانید برای کاهش مصرف انرژی از آن استفاده کنید. در صورتی که در یخچال فریزر مقدار زیادی مواد غذایی برای خنک نگه داشتن وجود ندارد، فعال کردن حالت ذخیره سازی انرژی، مصرف انرژی را کاهش می دهد.

کلام آخر

با پیروی از این 11 نکته ساده که در این مقاله گفته شد، نه تنها بهره وری انرژی یخچال فریزر بکو خود را بهبود می بخشید، بلکه طول عمر آن را نیز افزایش می دهید. به یاد داشته باشید که در صورتی که یخچال فریزر بکو شما دچار مشکل شده و در نمایشگر آن کد خطایی نمایان شده است، مقاله ارورهای یخچال فریزر بکو و نحوه برطرف کردن آن ها را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *