آموزش و نگهداری

دلیل بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی و چگونگی رفع آن

خانمی که به دلیل بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی بینی خود را گرفته است

هنگامی که آشپزخانه شما بوی بدی می گیرد و متوجه می شوید که منبع این بو از ماشین ظرفشویی ال جی شما است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ ما در این مقاله نحوه تمیز کردن فیلتر، وان و بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی را برای از بین بردن بو و همچنین جلوگیری از برگشت آن توضیح خواهیم داد.

دانستن نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی ال جی شامل هدف قرار دادن منبع بو در آن، برای شستشو است. روش های ما برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، منبع بوی نامطبوع را به وسیله ابزارهای مناسب، برطرف می کند. اما آیا برایتان سوال پیش آمده که دلیل بو گرفتن ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟ ما قصد داریم قبل از این که در مورد نحوه از بین بردن بوی زننده ماشین ظرفشویی ال جی صحبت کنیم، به توضیح علت وقوع این مشکل بپردازیم.

دلیل بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی

در حالی که در یک چرخه شستشوی ساده، اکثر ذرات غذا و کثیفی های ظروف در هنگام تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی از دستگاه خارج می شوند، اما ممکن است برخی از آن ها همچنان باقی بمانند. اغلب، این ذرات و کثیفی ها در فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی یا روی دیواره های وان یا بازوهای آبپاش جمع می شوند که به سرعت، باکتری های بد بویی تولید می کنند. زیرا رشد باکتری می تواند در محیط گرم و مرطوب ماشین ظرفشویی به راحتی صورت بپذیرد.

در فیلتر کثیف ماشین ظرفشویی ال جی تکه های غذا جمع شده

کثیفی و تکه های مواد غذایی معمولا در فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی جمع می شود.

چگونگی تمیز کردن و از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی LG

بدون تمیز کردن ماشین ظرفشویی ال جی بصورت منظم، باکتری های درون دستگاه می توانند به سرعت رشد کنند و از کنترل خارج شوند. در ادامه به چگونگی مراحل تمیز کردن فیلتر، وان و بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی می پردازیم که می تواند به طور موثر باکتری ها و بوی نامطبوع را که در هر نقطه ای از دستگاه وجود دارند، از بین ببرد.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی

در حالی که برخی از مدل های ماشین ظرفشویی ال جی دارای سیستم خود تمیز کنندگی هستند، اما اکثر آن ها بر اساس تعداد دفعات شستشوی ظروفی که در هفته انجام می دهید، نیاز به تمیز کردن منظم دارند. توجه داشته باشید که پاک کردن و یا خراش دادن تکه های غذا از ظروف قبل از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی، می تواند بر تعداد دفعات نیاز به تمیز کردن فیلتر تاثیر بسزایی بگذارد. برای اطلاع دقیق تر از توصیه ها و روش های شستشو در مورد ماشین ظرفشویی ال جی مدل خود، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی جهت رفع بوی بد، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. قفسه پایینی ماشین ظرفشویی ال جی را بردارید.
  2. فیلتر استوانه ای را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  3. فیلتر را با کشیدن به سمت بالا خارج کنید و فیلتر توری فولادی ضد زنگ ماشین ظرفشویی ال جی را نیز بردارید.
  4. فیلترها را زیر شیر آب گرم بشویید و در صورت نیاز برای تمیز کردن بهتر آن ها، از یک پارچه یا برس خیلی نرم کمک بگیرید.
  5. سپس فیلتر توری فولاد ضد زنگ و به دنبال آن فیلتر استوانه ای را در سر جای خود جاگذاری کنید. فیلتر استوانه ای را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود.
شخصی در حال جدا کردن فیلتر استوانه ای ماشین ظرفشویی ال جی

فیلتر استوانه ای ماشین ظرفشویی ال جی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جدا شود.

تمیز کردن وان ماشین ظرفشویی ال جی

ذرات غذایی که به دیواره ها و شکاف های وان ماشین ظرفشویی LG می چسبند، می توانند باعث ایجاد بوی بد در دستگاه شوند. بنابراین مراحل زیر را برای تمیز کردن وان ماشین ظرفشویی ال جی با استفاده از سرکه سفید انجام دهید:

  1. یک فنجان سرکه سفید را در یک کاسه قابل شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی بریزید.
  2. کاسه را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی ال جی که خالی از ظروف است، قرار دهید.
  3. چرخه Machine Clean را اجرا کنید. اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما این چرخه را ندارد، یک چرخه شستشوی معمولی اجرا کنید.

پاک کننده های تجاری مناسب ماشین ظرفشویی ال جی نیز در از بین بردن بوی وان دستگاه موثر هستند. برای استفاده از این پاک کننده ها، دستور العمل های شرکت سازنده را دنبال کنید و چرخه Machine Clean یا یک چرخه شستشوی عادی را اجرا کنید.

شخصی در حال ریختن سرکه سفید در کاسه در ماشین ظرفشویی ال جی

برای شستشوی وان ماشین ظرفشویی ال جی یک کاسه حاوی مقداری سرکه سفید در دستگاه قرار دهید.

تمیز کردن بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی

هر چند وقت یکبار بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی را جهت پیشگیری از ایجاد بوی نامطبوع، تمیز کنید. زمان تمیز کردن بازوهای آبپاش به میزان کثیفی ظروف هنگام قرار دادن در دستگاه، بستگی دارد. پاک کردن و خراش دادن تکه های غذا از روی ظروف قبل از شستشو با ماشین ظرفشویی ال جی، به این معنی است که بازوهای آبپاش فقط هر شش ماه یکبار نیاز به تمیز کردن خواهند داشت. در غیر این صورت ممکن است نیاز به تمیز کردن دو ماه یکبار بازوهای آبپاش داشته باشید. در هر صورت بهتر است قبل از قرار دادن ظروف در دستگاه، تکه های غذا را از ظروف جدا کنید، زیرا در این حالت احتمال نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کم تر خواهد شد.

ظروف خیلی کثیف با تکه های غذایی که به آن ها چسبیده در ماشین ظرفشویی چیده شده اند

زمان تمیز کردن بازوهای آبپاش به میزان کثیفی ظروف هنگام قرار دادن در ماشین ظرفشویی LG، بستگی دارد.

تمیز کردن منظم بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی با روش های زیر می تواند به جلوگیری از بوی بد دستگاه کمک کند. برای اطلاع از نحوه تمیز کردن سریع و موثر بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی ال جی را با کشیدن به سمت بالا بردارید. با چرخاندن مهره در خلاف جهت عقربه های ساعت و پایین کشیدن آن، بازوی آبپاش بالایی را باز کنید.
  2. از یک سنجاق و یا یک ابزار فلزی تیز برای جدا کردن ذرات قابل مشاهده که در بین سوراخ های آبپاش گیر افتاده اند، استفاده کنید.
  3. بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی LG را زیر شیر آب بگیرید تا مطمئن شوید که آب آزادانه در سوراخ های آن جریان پیدا می کند.
  4. سپس بازوی آبپاش پایینی را با فشار دادن به پایین در سر جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که در جای خود قفل شده باشد. همچنین مهره بازوی آبپاش بالایی را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود محکم شود.

اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما دارای بازوی آبپاش بالایی وان است، می توان آن را با برداشتن قلاب از براکت جدا کرد. سپس بعد از شستشوی آن، مطمئن شوید که گیره نگهدارنده، هنگام جاگذاری آبپاش درگیر شده باشد.

شخصی در حال جدا کردن بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی ال جی

بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی ال جی را با کشیدن به سمت بالا جدا کنید.

نکاتی برای پیشگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی

با رعایت کردن این نکات اضافی که در زیر ارائه شده است، می توانید به پیشگیری از ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی ال جی کمک کنید:

  • وان ماشین ظرفشویی ال جی را به صورت ماهانه تمیز کنید.
  • فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی ال جی در محفظه شوینده دستگاه استفاده کنید و همچنین مقدار استفاده از شوینده که توسط سازنده توصیه شده است را رعایت کنید.
  • اگر از ماشین ظرفشویی ال جی خود به صورت روزانه استفاده نمی کنید، هر چند وقت یکبار یک چرخه شستشو را در آن اجرا کنید تا ذرات باقیمانده غذا از دستگاه خارج شود.

سخن پایانی

در حالی که دانستن نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی ال جی می تواند به جلوگیری از ایجاد بو کمک کند، گاهی اوقات نیاز به تعمیرات اجتناب ناپذیر خواهد بود. در صورتی که به خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی نیاز دارید، می توانید با ما جهت مشاوره تماس بگیرید تا در اسرع وقت به مشکل دستگاه شما رسیدگی شود. همچنین اگر کد خطا در نمایشگر ماشین ظرفشویی شما نمایان شده است، با مطالعه جدول ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی، می توانید آن را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *