تعمیرات

دلایل نشت آب از یخچال فریزر آاگ

از یخچال فریزر آاگ آب به بیرون نشت کرده

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود آب در یخچال فریزر آاگ جمع شود و از آن نشت کند. برخی از دلایل این مشکل به راحتی قابل تعمیر هستند، اما اگر آب از یخچال فریزر شما به بیرون سرازیر شده باشد، به شما توصیه می کنیم برای هماهنگی با یک کارشناس متخصص جهت بازدید دستگاه با ما تماس بگیرید. این کار به این دلیل بهتر است که شاید نیاز به جدا کردن قسمت های خاصی از یخچال فریزر داشته باشید تا بتوانید مشکل را تشخیص دهید و آن را برطرف کنید. اگر خودتان این کار را انجام دهید ممکن است باعث آسیب رساندن به یخچال فریزر و حتی خودتان شوید. در نتیجه جهت حفظ ایمنی خود حتما با یک شرکت خدماتی مجاز تماس بگیرید.

وقتی مواد غذایی را بدون قرار دادن در ظرف در بسته درون یخچال فریزر آاگ قرار می دهید، ممکن است رطوبتی که به وسیله آن در فضای یخچال ایجاد می شود، دلیل نشت آب در زیر یا داخل کشوهای یخچال فریزر باشد. همچنین اگر مواد غذایی بصورت چسبیده به دیوار عقب یخچال فریزر آاگ قرار بگیرند، آب آن ها می تواند به زیر کشوها سرازیر و از درب خارج شود. اما به هر حال ممکن است نشتی آب از یخچال فریزر آاگ به دلایل فنی باشد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

زیر کشوی یخچال فریزر آب سرازیر شده و نشت می کند

دلیل نشت آب در زیر کشوهای یخچال فریزر آاگ، آب جمع شده حاصل از رطوبت مواد غذایی است.

1. انسداد خروجی آب در سیستم زهکشی یخچال فریزر آاگ

اگر مقدار قابل توجهی آب از یخچال فریزر آاگ بر روی زمین نشت می کند، به احتمال زیاد خروجی آب به سینی اواپراتور متصل نیست و یا تجمع یخ باعث انسداد سیستم زهکشی شده است. همچنین هنگامی که سوراخ تخلیه در یخچال فریزر آاگ مسدود می شود، ظرف آب یخ زدایی، سرریز می شود و به آب اجازه می دهد تا در زیر کشوهای دستگاه جاری شود و یا حتی از درب دستگاه به بیرون نشت کند. در این حالت اگر لوله تخلیه در یخچال فریزر آاگ شما قابل دسترسی است، سعی کنید یخ به وجود آمده را ذوب کنید و انسداد آن را از بین ببرید. اما اگر دسترسی به سیستم زهکشی یخچال فریزر خود ندارید، با یک مرکز خدمات جهت تعمیر یخچال فریزر آاگ خود تماس بگیرید.

تجمع یخ که باعث انسداد سیستم زهکشی یخچال فریزر شده با فلش قرمز نشان داده شده

تجمع یخ باعث انسداد سیستم زهکشی یخچال فریزر آاگ و در نتیجه نشت آب از دستگاه می شود.

2. گرفتگی کانال تخلیه V شکل یخچال فریزر آاگ

اگر آب از یخچال فریزر آاگ نشت می کند، ممکن است کانال تخلیه V شکل دستگاه که در دیواره پشتی یخچال فریزر قرار دارد، مسدود شده باشد. بنابراین مطمئن شوید که کانال تخلیه V شکل تمیز و بدون هیچ گونه گرفتگی باشد.

مسیر جمع کننده آب V شکل در یخچال فریزر آاگ

مسیر V شکل دیواره پشت یخچال فریزر آاگ باید عاری از هر گونه گرفتگی باشد.

3. قرار گرفتن مواد غذایی روی مسیر لوله جمع کننده آب در یخچال فریزر آاگ

در صورتی که آب از یخچال فریزر آاگ نشت می کند، ممکن است مواد غذایی در محلی خیلی نزدیک به لوله جمع کننده آب قرار گرفته باشند که باعث انسداد این لوله شده باشد. بنابراین مطمئن شوید که همه مواد غذایی طوری درون دستگاه قرار بگیرند که هیچ روزنه ای را در یخچال فریزر مسدود نکنند. در نتیجه از قرار دادن مواد غذایی در یخچال فریزر آاگ بطوریکه باعث بسته شدن احتمالی روزنه های درون دستگاه شود، بپرهیزید.

یخچال پر از مواد غذایی است

از پر کردن یخچال فریزر آاگ که باعث بسته شدن احتمالی روزنه های درون دستگاه می شود بپرهیزید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، اگر به نظر می رسد مشکل عمده ای در نشت آب زیاد از درب یخچال فریزر آاگ وجود دارد، پیشنهاد می کنیم با یک مرکز تعمیرات مجاز یخچال فریزر تماس بگیرید تا دستگاه را بررسی و بصورت ایمن آن را رفع کنند. همچنین در صورتی که در نمایشگر دستگاه کد خطایی ظاهر شده است، برای رفع آن به مقاله ارورهای یخچال فریزر آاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *