آموزش و نگهداری

نحوه تمیز کردن و رسوب زدایی ماشین ظرفشویی بوش

شخصی در حال تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش برای این که کارآمدی و راندمان کاری خود را حفظ کند نیاز به تمیز کردن بصورت دوره ای دارد. قطعات مختلف دستگاه باید هر چند ماه یکبار تمیز شوند تا ظروف به بهترین نحو شستشو داده شود. در این مقاله به توضیح نحوه شستشوی قسمت های خارجی و داخلی ماشین ظرفشویی بوش خواهیم پرداخت. همچنین مراحل رسوب زدایی برای از بین بردن رسوب آهک آب را در دستگاه بررسی خواهیم کرد.

تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی بوش

نوار دور درب ماشین ظرفشویی بوش را به وسیله یک پارچه مرطوب و نرم پاک کنید. برای تمیز کردن استیل ضد زنگ بیرونی ماشین ظرفشویی بوش، یک پارچه نرم را آغشته به آب گرم و صابون کنید، سپس استیل را تمیز نمایید. توجه داشته باشید که دستمال را در جهت خط های استیل بکشید و از اسفنج ها و مواد شوینده خورنده و حاوی کلر استفاده نکنید. همچنین شما می توانید به وسیله اسپری ضد زنگ بوش، استیل دستگاه را براق و تمیز کنید. اما به یاد داشته باشید که این اسپری را روی آرم‌، کلیدها، استیل با رنگ سیاه، سطوح غیر استیل، پوشش های ضد اثر انگشت و فضای داخلی دستگاه اسپری نکنید.

شخصی در حال تمیز کردن نوار دور درب ماشین ظرفشویی بوش به وسیله یک دستمال

نوار دور درب ماشین ظرفشویی بوش را به وسیله یک پارچه مرطوب و نرم پاک کنید.

تمیز کردن قسمت داخلی ماشین ظرفشویی بوش

برای پاک کردن چربی، نشاسته و پروتئین باقی مانده در سطح داخلی ماشین ظرفشویی از تمیز کننده ماشین ظرفشویی بوش استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن رسوب آب و آهک، می توانید از ماده رسوب زدای بوش استفاده کنید. برای تمیز کردن دیگر قطعات داخلی ماشین ظرفشویی بوش ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

شخصی در حال تمیز کردن سطح داخلی ماشین ظرفشویی بوش به وسیله ابر است

برای پاک کردن چربی از سطح داخلی ماشین ظرفشویی بوش از یک ماده تمیز کننده کمک بگیرید.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

با تمیز کردن دوره ای فیلتر ماشین ظرفشویی بوش، می توانید از عملکرد صحیح تخلیه آب ماشین ظرفشویی خود اطمینان حاصل کنید. ما توصیه می کنیم که فیلتر ماشین ظرفشویی بوش خود را هر چند ماه یکبار تمیز کنید تا بقایای مواد غذایی که ممکن است عملکرد ماشین ظرفشویی را مختل کنند و موجب نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی شوند را از بین ببرید. فیلتر تخلیه در کف ماشین ظرفشویی بوش قرار دارد که با دنبال کردن مراحل زیر می توانید آن را تمیز کنید:

  1.  قفسه پایینی ماشین ظرفشویی بوش را کاملا بردارید و کنار بگذارید.
  2.  دستگیره فیلتر را که در کف ماشین ظرفشویی بوش قرار دارد، به سمت چپ بچرخانید، سپس آن را بلند کنید تا از دستگاه جدا شود.
  3.  فیلتر را با آب گرم و صابون به وسیله یک برس شستشو دهید.
  4.  فیلتر را از روی صفحه بردارید و قطعات را به صورت جداگانه تمیز کنید.
  5.  فیلتر را خشک کرده و به طور صحیح مجددا در ماشین ظرفشویی بوش جایگذاری کنید.
شخصی در حال خارج کردن فیلتر ماشین ظرفشویی از کف دستگاه

بعد از خارج کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش، قطعات آن را از هم جدا کنید تا بتوانید قطعات را بصورت جدا جدا شستشو دهید.

تمیز کردن بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی بوش

با تمیز کردن بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی بوش هر چند ماه یکبار، می توانید ظروف خود را درخشان نگه دارید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. قفسه پایینی ماشین ظرفشویی بوش را کاملا از دستگاه جدا کنید و کنار بگذارید.
  2. بازوی آبپاش واقع در زیر قفسه میانی را جدا کنید.
  3. بازوی آبپاش واقع در کف ماشین ظرفشویی بوش را بردارید.
  4. در حالی که بازوهای آبپاش را با آب گرم شستشو می دهید، از خلال دندان برای پاک کردن کثیفی جمع شده در سوراخ های آن استفاده کنید.
  5. بعد از تمیز شدن بازوهای آبپاش، آن ها را در سر جای خود در ماشین ظرفشویی بوش قرار دهید.
شخصی در حال خارج کردن بازوی آبپاش زیر قفسه میانی ماشین ظرفشویی بوش

بعد از بیرون آوردن قفسه پایینی ماشین ظرفشویی بوش، بازوی آبپاش زیر قفسه میانی دستگاه را بیرون بیاورید.

رسوب زدایی ماشین ظرفشویی بوش

اگر از ماشین ظرفشویی بوش به طور منظم استفاده می کنید، به این معنی است که رسوب آهک می تواند به سرعت در آن تجمع پیدا کند، به خصوص در مناطقی که با سختی زیاد آب مواجه هستند. سختی آب همچنین می تواند باعث تشکیل لایه سفید روی ظروف در ماشین ظرفشویی شود. برای اینکه از کارکرد موثر و کارآمدی ماشین ظرفشویی بوش خود مطمئن باشید باید آن را بطور منظم رسوب زدایی کنید.

رسوب زدایی ماشین ظرفشویی بوش برای از بین بردن رسوب آهکی جمع شده در آن، چند بار در سال ضروری است. رسوب زدایی ساده است. برای این کار شما می بایست ابتدا داغ ترین و طولانی ترین چرخه شستشو ماشین ظرفشویی بوش را بصورتی که خالی از ظروف است، اجرا کنید. توجه داشته باشید که شوینده هم اضافه نکنید. بعد از 30 دقیقه یک بسته ماده رسوب زدای بوش را روی کف ماشین ظرفشویی قرار دهید، سپس اجازه دهید چرخه شستشو ادامه پیدا کند. پس از اتمام چرخه، برنامه شستشوی دیگری را در ماشین ظرفشویی بوش اجرا کنید. توجه داشته باشید که رسوب زدایی، ماشین ظرفشویی بوش را تمیز نمی کند و فقط تجمع رسوبات آب را از بین می برد.

ماشین ظرفشویی که ظروف آن از دستگاه خالی شده است

قبل از شروع مراحل رسوب زدایی ماشین ظرفشویی بوش، ظروف آن را خالی کنید.

نمک نرم کننده یک راه عالی برای نرم کردن آب سخت مورد استفاده در ماشین ظرفشویی بوش است. دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید تا از داشتن محفظه نمک در ماشین ظرفشویی بوش خود مطمئن شوید. سپس نمک نرم کننده را داخل محفظه نمکی که داخل ماشین ظرفشویی بوش تعبیه شده است، بریزید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد چگونگی تمیز کردن و رسوب زدایی ماشین ظرفشویی بوش صحبت کردیم، انجام این دو کار برای نگهداری صحیح دستگاه بسیار ضروری هستند. در صورتی که ماشین ظرفشویی بوش شما دچار مشکل شده و کد ارور در صفحه نمایش آن ظاهر شده است، لطفا جدول علت ارورهای ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه نمایید تا بتوانید مشکل دستگاه را برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *