آموزش و نگهداری

چگونه محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس را تعویض کنیم؟

محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس

8

45 دقیقه

محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس بخش مهمی از فرآیند شستشوی ظروف را تشکیل می دهد که برای تمیز شدن خوب ظروف غذا خوری باید از عملکرد صحیح آن مطمئن شد. زیرا اگر در فرآیند توزیع مواد شوینده در طول چرخه شستشو ایرادی به وجود بیاید، ماشین ظرفشویی زیمنس شما عملا بی استفاده خواهد شد. درب فنری مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس می تواند در حالت باز یا بسته گیر کند یا مکانیزم کنترل کننده آن ممکن است از کار بی افتد. این مقاله به شما نشان می دهد که چقدر ساده می توان محفظه توزیع کننده ماده شوینده معیوب را در ماشین ظرفشویی زیمنس تعویض کرد.

در ادامه نمونه ای از نحوه جدا کردن و جایگزینی محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس را توضیح خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که این کار در برخی از مدل ها ممکن است کمی متفاوت باشد اما روش کلی مشابه همین است.

جنس (متریال)

  • دیسپنسر شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس

ابزارها

  • پیچ گوشتی سر ستاره ای
  • دست کش

مرحله 1: جدا کردن درب ماشین ظرفشویی زیمنس

شخصی در حال باز کردن پیچ های درب ماشین ظرفشویی زیمنس به وسیله پیچ گوشتی

باز کردن پیچ های درب ماشین ظرفشویی زیمنس به وسیله پیچ گوشتی

لطفا قبل از شروع ابتدا ماشین ظرفشویی زیمنس را از پریز برق جدا کنید. همچنین با توجه به احتمال برخورد با لبه های تیز قطعات ماشین ظرفشویی زیمنس در هنگام انجام این تعمیر، ما پیشنهاد می کنیم که از دستکش ایمنی مناسب برای کمک به جلوگیری از آسیب دست، استفاده کنید. اگر ماشین ظرفشویی زیمنس شما دارای درب تزئینی است، ابتدا باید پانل بیرونی درب را جدا کنید. در این حالت می بایست تمام پیچ هایی را که در امتداد پانل درب بیرونی قرار دارند، به وسیله یک پیچ گوشتی باز کنید. در این مرحله حتما از پیچ گوشتی مناسب با اندازه پیچ های درب استفاده کنید. وقتی همه پیچ های درب را باز کردید، درب دو قسمت می شود که باید درب تزئینی بیرونی را جدا کنید و آن را کنار بگذارید. هنگامی که درب تزئینی ماشین ظرفشویی زیمنس جدا شد، پشت محفظه مواد شوینده در درب دستگاه نمایان می شود که در مراحل بعدی باید آن را از درب جدا کنید.

مرحله 2: جدا کردن بلوک اتصال زیر محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس

شخصی در حال جدا کردن بلوک اتصال زیر محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس

جدا کردن بلوک اتصال زیر محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس

ابتدا بلوک اتصال زیر محفظه ماشین ظرفشویی زیمنس را بکشید تا جدا شود و آن را کنار بگذارید.

مرحله 3: باز کردن گیره های اطراف محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس

شخصی در حال باز کردن گیره های اطراف محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس به وسیله پیچ گوشتی

باز کردن گیره های اطراف محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس

به گیره های اطراف محفظه شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس توجه کنید که دیسپنسر را در جای خود محکم نگه داشته اند. این گیره ها در امتداد هر دو طرف محفظه شوینده قرار دارند. در این مرحله فقط کافی است که گیره ها را کمی از هم بکشید تا باز شوند. البته ممکن است این گیره ها کمی سفت باشند که در این حالت می توانید از یک پیچ گوشتی سر صاف برای باز کردن آن ها کمک بگیرید.

مرحله 4: هول دادن مخزن شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس به سمت داخل

شخصی در حال هول دادن مخزن شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس به سمت داخل

هول دادن مخزن شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس به سمت داخل

با هول دادن محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی زیمنس به داخل، آن را از درب جدا کنید.

مرحله 5: نرم کردن عایق محفظه شوینده جدید ماشین ظرفشویی زیمنس

شخصی در حال مالیدن مایع نرم کننده مخصوص در اطراف عایق محفظه شوینده جدید ماشین ظرفشویی زیمنس

نرم کردن عایق محفظه شوینده جدید ماشین ظرفشویی زیمنس

بعد از جدا کردن مخزن شوینده قدیمی در ماشین ظرفشویی زیمنس می توانید محفظه جدید را جایگزین کنید. اما قبل از این کار برای سهولت جایگزینی مخزن جدید، مقداری مایع نرم کننده مخصوص را در اطراف عایق محفظه شوینده جدید بریزید تا نرم شود.

مرحله 6: نصب مخزن شوینده جدید در ماشین ظرفشویی زیمنس

شخصی در حال نصب مخزن شوینده جدید در ماشین ظرفشویی زیمنس

نصب مخزن شوینده جدید در ماشین ظرفشویی زیمنس

محفظه را در جهت درست در قسمت داخلی درب ماشین ظرفشویی زیمنس قرار دهید و با کمی فشار به داخل، آن را در جای خود محکم کنید. در این حالت صدای قفل شدن گیره های اطراف محفظه شنیده می شود که نشان دهنده جا افتادن دیسپنسر شوینده جدید است.

مرحله 7: وصل کردن بلوک اتصال به محفظه شوینده جدید

شخصی در حال وصل کردن بلوک اتصال به محفظه شوینده جدید در ماشین ظرفشویی زیمنس

وصل کردن بلوک اتصال به محفظه شوینده جدید در ماشین ظرفشویی زیمنس

بعد از محکم شدن محفظه شوینده جدید در محل قرارگیری آن در ماشین ظرفشویی زیمنس، نوبت به نصب مجدد بلوک اتصال می رسد. به همان صورت که بلوک اتصال را از دیسپنسر قدیمی جدا کردید آن را به دیسپنسر جدید وصل نمایید.

مرحله 8: سر هم کردن درب ماشین ظرفشویی زیمنس

شخصی در حال سر هم کردن درب ماشین ظرفشویی زیمنس و بستن پیچ ها با پیچ گوشتی

سر هم کردن درب ماشین ظرفشویی زیمنس

بعد از انجام تعویض محفظه شوینده معیوب با محفظه شوینده جدید در ماشین ظرفشویی زیمنس نوبت به سر هم کردن درب دستگاه می رسد. در این مرحله فقط کافی است به همان صورت که درب تزئینی ماشین ظرفشویی را درآوردید، آن را سر جای خود قرار دهید و پیچ ها را یکی پس از دیگری با پیچ گوشتی محکم کنید. در پایان این مرحله تعویض مخزن شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس به اتمام می رسد. البته توجه داشته باشید که این مراحل و هر گونه تعمیر ماشین ظرفشویی زیمنس باید توسط یک فرد متخصص انجام شود.
در این مقاله به توضیح صفر تا صد مراحل تعویض محفظه شوینده خراب ماشین ظرفشویی زیمنس با یک محفظه شوینده جدید پرداختیم. در صورتی که در نمایشگر دستگاه شما کد خطا نمایان می شود، برای اطلاع از نحوه برطرف کردن آن به مقاله ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *