کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس

گاهی اوقات ممکن است ماشین ظرفشویی زیمنس کارکرد درستی نداشته باشد، عدم کارکرد درست ماشین ظرفشویی زیمنس با یکسری کدهای خطا نمایش داده می شود. معمولا دارندگان این دستگاه ارورهای این محصول را در اینترنت جستجو می کنند تا شاید با فهمیدن منشاء مشکل، بتوانند با چند حرکت ساده ماشین ظرفشویی خود را دوباره راه بیندازند و دیگر نیازی به تحویل دستگاه به مراکز خدمات مشتریان نباشد. از این رو در این مقاله قصد داریم ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس را با هم مرور کنیم و نحوه برطرف کردن آنها را یاد بگیریم. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس علت ارور
E01, E02, E03, E04, E05 نقص و خرابی قطعات الکترونیکی
E6 خرابی درب ماشین یا قطعات الکترونیکی
E7 ایراد در بخش فن خشک کن
E8 پایین بودن سطح آب در محفظه شستشو
E9-E11 نقص در سیستم گرمایش
E10 ایراد در بخش فن خشک کن
E12 کثیفی یا گرفتگی عنصر گرمایش
E14 خطا در بخش آبگیری دستگاه
E15 نشتی آب از زیر دستگاه
E16 نقص سیستم پرکن یا دریچه ورودی آب
E18 نقص و خطا در ورودی های آب
E19 خطای توزیع کننده / ایراد برد الکترونیکی دستگاه
E20-E21 خطای مدار شستشو / خرابی پمپ و موتور گردش
E22 کثیفی یا انسداد فیلترها
E23 خرابی پمپ تخلیه آب (فاضلاب)
E24-E25 تخلیه آب نامناسب
E26 نقص گردش آب / خرابی قطعات الکترونیکی
E27 خرابی منبع تغذیه / ولتاژ بسیار پایین
E31 نقص و خرابی در سیستم خشک کن دستگاه

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس و راه حل آن

در این بخش فهرستی از کدهای خطای ماشین ظرفشویی به همراه علت مسئله و راه حل برطرف کردن آن ارائه شده است:

1- ارور E1 تا E5 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: علتی که منجر به مواجه شدن با ارور E1 تا E5 ماشین ظرفشویی زیمنس می شود، مربوط به نقص و خرابی در قطعات الکترونیکی دستگاه است. این یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس است که می گوید احتمالاً یک نقص فنی رخ داده یا برنامه دستگاه قطع شده و ممکن است ماشین ظرفشویی نیاز به تعمیر داشته باشد.

راه حل: برای اینکه بتوانید کدهای خطا E1 تا E5 ماشین ظرفشویی زیمنس را برطرف کنید، قبل از تماس با مرکز خدمات مشتریان، ماشین ظرفشویی خود را یک مرتبه روشن و خاموش کنید. برای خاموش کردن دستگاه از کلید روشن و خاموش روی بدنه استفاده کنید و بگذارید دستگاه چند دقیقه خاموش بماند، سپس آن را روشن کنید. اگر می بینید که ارور هنوز برطرف نشده، شیر آب را ببندید، ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E01 را نشان می دهد

نمایش ارور E01 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل نقص و خرابی در قطعات الکترونیکی دستگاه

2- ارور E6 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل کد خطای E6 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که سنسور دستگاه خرابی یا نقص درب محفظه یا دیگر قطعات الکترونیکی را تشخیص داده است.

راه حل: راه برطرف کردن ارور E6 این است که لطفاً با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و پس از ذکر کد خطا، از آنها کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E6 را نشان می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل نقص و خرابی سنسور دستگاه، نقص درب محفظه یا دیگر قطعات الکترونیکی

3- ارور E7 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E7 در ماشین ظرفشویی زیمنس این است که نقصی در سیستم خشک کن ماشین ظرفشویی وجود دارد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای  E7 در ماشین ظرفشویی زیمنس کافی است با بررسی فن و پروانه های آن، از سلامت آن و گیر نکردن چیزی مابین پره ها اطمینان حاصل کنید. اگر احساس می کنید که فن دستگاه باید تعویض شد، با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E7 را نشان می دهد

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل نقص سیستم خشک کن ماشین ظرفشویی

4- ارور E8 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: یکی از دلایل مواجه شدن با کد خطای E8 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که ماشین سطح آب محفظه شستشو را بسیار کم و پایین تر از مقدار نرمال تشخیص داده است. این یکی از رایج ترین ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس است که معمولاً علت آن عدم توجه فرد به چینش ظروف است.

راه حل: برای حل ارور E8 ماشین ظرفشویی زیمنس موقعیت ظروف را بررسی کنید. شاید آب درون کاسه ها یا قابلمه ها جمع شده و آب زیادی برای شستشو باقی نمانده باشد. همچنین ممکن است ظروف را طوری چیده باشید که ورودی جریان آب را بسته باشند. اگر چنین است، چینش ظروف را عوض کنید تا آب وارد محفظه شستشو شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E8 را نشان می دهد

نمایش ارور E8 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل پایین بودن سطح آب دستگاه

5- ارور E9 و E11 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: یکی از دلایلی که منجر به مواجه شدن با ارورهای E9 و E11 ماشین ظرفشویی زیمنس می شود این است که خطایی در سیستم گرمایش ماشین ظرفشویی رخ داده باشد.

راه حل: برای اینکه بتوانید کدهای خطای E9 و E11 ماشین ظرفشویی زیمنس را برطرف کنید باید المنت حرارتی و رله برد الکترونیکی دستگاه را بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که سنسور دمای آب دستگاه سالم باشد. اگر فکر می کنید خودتان قادر به انجام آن نیستید، با مرکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E9 را نشان می دهد

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل خطا در سیستم گرمایش ماشین ظرفشویی

6- ارور E10 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل نمایش کد خطای E10 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که در سیستم خشک کن ماشین ظرفشویی نقصی اتفاق افتاده است.

راه حل: یکی از روش ها برای برطرف کردن ارور E10 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که سیم کشی ها و اتصالات سیستم زئولیت را خوب چک کرده و از سلامت عنصر گرمایش (المنت حرارتی) اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E10 را نشان می دهد

نمایش ارور E10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل نقص در سیستم خشک کن ماشین ظرفشویی

7- ارور E12 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E12 در ماشین ظرفشویی زیمنس این است که عنصر گرمایش (المنت حرارتی) ماشین ظرفشویی کثیف یا مسدود شده است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E12 در ماشین ظرفشویی زیمنس کافی است طبق دستورالعمل های مربوط به رسوب زدایی، ماشین ظرفشویی را کاملا تمیز کرده و هرگونه گرفتگی را باز کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E12 را نشان می دهد

نمایش ارور E12 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل مسدود بودن عنصر گرمایشی سیستم

8- ارور E14 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: یکی از دلایل مواجه شدن با کد ارور E14 ماشین ظرفشویی زیمنس، فعال شدن سیستم حفاظت از سطح آب دستگاه است. این یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس است که می گوید خطایی در سیستم آبگیری رخ داده یا خرابی منبع آب تشخیص داده شده است.

راه حل: برای حل کد خطای E12 ماشین ظرفشویی زیمنس باید جریان آب ورودی را بررسی کرده و مطمئن شوید که شلنگ جریان آب ورودی کاملا صاف بوده و خم نشده است. اگر مشکل برطرف نشد، سنسور آب ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E14 را نشان می دهد

نمایش ارور E14 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل نقص و خرابی در سیستم آبگیری دستگاه

9- ارور E15 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: علت مواجه شدن با ارور E15 ماشین ظرفشویی زیمنس، نشتی و جمع شدن آب در کف دستگاه ظرفشویی است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E15 ماشین ظرفشویی زیمنس، را باید شیر آب ورودی را ببندید. اگر نمیتوانید محل نشتی را بیابید و آن را ببندید، با مرکز خدمات مشتریان تماس گرفته و از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E15 را نشان می دهد

نمایش ارور E15 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل نشتی و جمع شدن آب در کف دستگاه ظرفشویی

10- ارور E16 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل نمایش کد خطای E16 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که خطایی در سیستم پرکن یا ورودی آب (شلنگ یا دریچه) تشخیص داده شده است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E16 ماشین ظرفشویی زیمنس ابتدا شیر آب را ببندید. جریان آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که دریچه شیر ورودی و شیلنگ ورودی کاملا باز بوده و در مسیر آن پیچ خوردگی اتفاق نیفتاده باشد. اگر مشکل حل نشد، احتمالاً دستگاه دار نقص فنی شده و باید با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E16 را نشان می دهد

نمایش ارور E16 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل خطا در سیستم پرکن یا ورودی آب

11- ارور E18 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E18 در ماشین ظرفشویی زیمنس این است که دستگاه خطایی در دریچه ورودی آب و به طور کلی بخش تامین آب تشخیص داده است. این یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس است که می گوید احتمالاً شلنگ ورودی آب خم شده یا شیر آب مسدود، کثیف یا دچار گرفتگی است. یک احتمال دیگر مسدود شدن فیلتر ورودی آب است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E18 در ماشین ظرفشویی زیمنس، ورودی آب را به خوبی بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه پیچ خوردگی در مسیر شلنگ آب وجود ندارد.

12- ارور E19 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: به طور کلی علتی که منجر به مواجه شدن با کد خطای E19 ماشین ظرفشویی زیمنس می شود، مربوط به نقصی در سیستم توزیع کننده دستگاه ظرفشویی است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور E19 ماشین ظرفشویی زیمنس را برطرف کنید باید قطعه معیوب برد دستگاه را بیابید. پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه اقدامی با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

13- ارور E20 و E21 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل کد خطای E20 و E21 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که دستگاه خطایی در مدار شستشو گزارش می کند که احتمالاً ناشی از خرابی پمپ گردش است.

راه حل: یکی از روش ها برای برطرف کردن ارور E20 و E21 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که هیتر پمپ را بررسی کرده و هرگونه گرفتگی را باز کنید.

14- ارور E22 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای E22در ماشین ظرفشویی زیمنس این است که پمپ آب یا فیلتر آن کثیف یا مسدود شده است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E22 در ماشین ظرفشویی زیمنس کافی است بقایای آلودگی و کثیفی پمپ و فیلتر را طور کامل تمیز کنید.

15- ارور E23 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل اصلی مواجه شدن با کد ارور E23 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی پمپ تخلیه آب (فاضلاب) دستگاه است.

راه حل: برای حل ارور E23 ماشین ظرفشویی زیمنس، پس از بررسی های اولیه اگر مشکل حل نشد، احتمالاً نیاز است پمپ را باز کرده و آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E23 را نشان می دهد

نمایش ارور E23 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل خرابی پمپ تخلیه آب

16- ارور E24 و E25 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: یکی از دلایلی که منجر به مواجه شدن با ارورهای E24 و E25 ماشین ظرفشویی زیمنس می شود این است که آب درون ماشین به خوبی تخلیه نمی شود. علت این مسئله که یکی از مهم ترین ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس است، می تواند پیچ‌خوردگی یا بسته شدن شیلنگ خروجی، خراب بودن پمپ تخلیه، بسته نبودن درپوش پمپ تخلیه یا نشت آب باشد.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارورهای E24 و E25 ماشین ظرفشویی زیمنس را برطرف کنید باید شلنگ ها را خوب بررسی کنید. ابتدا انتخابگر برنامه را روی حالت «Off» تنظیم کنید. دوشاخه را از برق بکشید و چک کنید که شلنگ تخلیه تا نخورده باشد. گیره شیلنگ روی سیفون را شل کنید و شلنگ را با دقت جدا کنید. مجرای درون شلنگ و توپی تخلیه سیفون را خوب تمیز کنید. انتهای شلنگ را در سطلی قرار دهید و برنامه «Drain» را انتخاب کنید. شلنگ تخلیه را به سیفون وصل کرده و ببینید که نشتی نداشته باشد.

هشدار: ممکن است آب داغ شود! در این حالت باید پمپ را بررسی کنید. انتخابگر برنامه را روی حالت «Off» تنظیم کنید. دوشاخه را از برق بکشید و فیلترها را جدا کنید. پوشش پمپ را بردارید و هرگونه مواد اضافه و آشغال را جدا کنید. توجه داشته باشید که پروانه پمپ باید آزادانه بچرخد. در صورت نیاز درپوش پمپ را تعویض کرده و فیلتر را تعویض کنید.

17- ارور E26 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل ارور E26 ماشین ظرفشویی زیمنس بروز مشکلی در مدار آب است که علت آن به خرابی قطعات الکترونیکی یا سیم کشی دستگاه بر می گردد.

راه حل: یکی از روش ها برای برطرف کردن کد خطای E26 ماشین ظرفشویی زیمنس این است که ولتاژ دستگاه را چک کنید تا در محدوده تعیین شده باشد. اگر نیاز به بررسی سوئیچ آبریزش کف دستگاه است، از مرکز خدمات تعمیرات لوازم خانگی کمک بخواهید.

18- ارور E27 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E27 در ماشین ظرفشویی زیمنس این است که دستگاه خرابی منبع تغذیه را شناسایی کرده یا ولتاژ اصلی را بسیار پایین تشخیص می دهد. این یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس مرتبط با ارور ولتاژ 170 است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E27 در ماشین ظرفشویی زیمنس کافی است سیم ارت دستگاه را بررسی کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس که ارور E27 را نشان می دهد

نمایش ارور E23 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل خرابی منبع تغذیه

19- ارور E31 ماشین ظرفشویی زیمنس

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای E31 در ماشین ظرفشویی زیمنس بروز نقصی در سیستم خشک کن ماشین ظرفشویی است. مشکل اینجاست که آب در حین کار گرم نمی شود و دستگاه نمی تواند ظروف را خشک کند.

راه حل: برای حل ارور E31 ماشین ظرفشویی زیمنس باید هیتر دستگاه را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

پمپ تخلیه آب ماشین ظرفشویی زیمنس

فیلترها از ورود اجسام خارجی بزرگ آب به داخل پمپ جلوگیری می کنند. بنابراین گاهی امکان اینکه اجسام خارجی روی فیلترها را مسدود کنند و آب روی آن ها جمع شود، وجود دارد. اجسام تیز و برنده مثل تکه های شیشه ممکن است پمپ تخلیه آب (فاضلاب) ماشین ظرفشویی را مسدود کنند. همیشه اجسام خارجی را با دقت بردارید. برای تمیز کردن پمپ تخلیه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.
  • سبد بالا و سبد پایین را بیرون بیاورید.
  • فیلترها را بردارید.
  •  آب مخزن را بکشید، در صورت لزوم از اسفنج استفاده کنید.
  • روکش روی پمپ را با استفاده از یک قاشق بردارید. روکش پمپ را گرفته و ابتدا به صورت مورب به سمت داخل بلند کنید، سپس آن را کاملاً جدا کنید.
  • چرخ پروانه را چک کنید و هرگونه جسم خارجی روی آن را بردارید.
  • درپوش پمپ را سر جای خود گذاشته و فشار دهید تا خوب چفت شود.
مراحل تمیز کردن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی زیمنس

تمیز کردن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی زیمنس برای عملکرد درست دستگاه

فیلتر تصفیه ماشین ظرفشویی زیمنس

پس از آنکه با ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس آشنا شدیم، نوبت به آشنایی با عملکرد فیلتر تصفیه این ماشین ظرفشویی است. می دانیم که فیلترها از ورود اجسام خارجی بزرگ آب به داخل پمپ جلوگیری می کنند؛ این یعنی امکان اینکه اجسام خارجی روی فیلترها را مسدود کنند، دور از انتظار نیست. سیستم فیلتر شامل یک صفحه فیلتر درشت، یک فیلتر متوسط مسطح و یک میکروفیلتر است. برای تمیز کردن فیلترها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از هر چرخه شستشو، فیلترها را بررسی کرده و آشغال های روی آنها را بردارید.
  • سیلندر فیلتر را باز کرده و سیستم فیلتر را خارج کنید.
  • بقایای روی فیلتر را بردارید و فیلتر را زیر آب روان تمیز کنید.
  • مجدداً سیستم فیلتر را نصب کرده و به هنگام بستن مراقب باشید که پس از نصب، پیکان ها در مقابل یکدیگر قرار گیرند.
فیلترهای ماشین ظرفشویی زیمنس

تمیز کردن فیلترهای ماشین ظرفشویی زیمنس به منظور بهبود عملکرد سیستم

تنظیم سنسور ماشین ظرفشویی زیمنس

در برنامه «Auto»، توالی برنامه ها با کمک سنسورها بهینه می شود. سنسورها بسته به میزان و نوع کثیفی ظروف، قدرت برنامه های Auto را تنظیم می کنند. ما می توانیم حساسیت سنسورها را در 3 حالت تنظیم کنیم.

حالت استاندارد: این حالت برای ظروف بسیار کثیف گزینه مناسبی است، در عین حال در مصرف انرژی و آب نیز صرفه جویی می کند.

حالت شدید: در این حالت برای پاکسازی بهتر بقایای غذا از روی ظروف قدرت برنامه بیشتر می شود، حتی اگر میزان کثیفی کم باشد. مصرف انرژی و آب نیز به تناسب تنظیم می شود.

بسیار شدید: در این حالت قدرت برنامه به مراتب بیشتر از حالت قبلی است و در مواقعی که بقایای غذا روی ظروف خشک و سفت شده، از آن استفاده می شود. بهتر است در این حالت از شوینده های بیولوژیکی یا اکولوژیکی که حاوی مقادیر کمتری از عوامل فعال هستند، استفاده شود. مصرف انرژی و آب نیز به تناسب تنظیم می شود.

عیب یابی ماشین ظرفشویی زیمنس

برخی از مشکلات در ماشین ظرفشویی زیمنس با کدهای خطا نمایش داده نمی شوند. با عیب یابی به موقع می توان این مشکلات را شناسایی و برطرف کرد. حال که ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس و علت ظهور آنها را می شناسیم، وقت آن رسیده که به عیب یابی این دستگاه در شرایط مختلف بپردازیم.

ماشین ظرفشویی زیمنس به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

با عیب یابی به موقع ماشین ظرفشویی زیمنس می توان کارکرد آن را بهبود بخشید

1- روشن شدن نشانگر مربوط به ریختن مجدد مایع کمک آبکشی (جلا دهنده) در ماشین ظرفشویی زیمنس

علت احتمالی: این مسئله زمانی در ماشین ظرفشویی زیمنس رخ می دهد که ماشین نتواند مایع جلا دهنده را شناسایی کند.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل، مخزن مایع جلا دهنده یا کمک آبکشی را مجددا پر کنید.

2- خشک نشدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی زیمنس

علت احتمالی: علت این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس می تواند به جنس خاص پلاستیک و خاصیت خشک شدن آن ربط داشته باشد.

راه حل: پلاستیک ظرفیت ذخیره انرژی حرارتی کمتری دارد و بنابراین میل کمتری به خشک شدن دارد. سعی کنید با این مسئله کنار بیایید.

ظروف پلاستیکی خیس در ماشین ظرفشویی زیمنس

خیس ماندن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل جنس خاص پلاستیک

3- مرطوب ماندن درون محفظه ماشین ظرفشویی زیمنس پس از چرخه شستشو

علت احتمالی: این مسئله نشان دهنده خرابی یا نقص دستگاه نیست و جای نگرانی ندارد.

راه حل: با توجه به اصل «خشک شدن با چگالش» یا خشک شدن طبیعی، قطرات آب به شکل فیزیکی درون محفظه القا می شوند. رطوبت هوا روی دیواره های داخلی ماشین ظرفشویی متراکم شده و سپس در قالب قطره های آب تخلیه می شود. به همین علت است که درون محفظه پس از اتمام چرخه شستشو مرطوب می ماند.

4- باقی ماندن لکه آب روی ظروف پلاستیکی بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی زیمنس

علت احتمالی: تشکیل شدن لکه های آب روی ظروف پلاستیکی از نظر فیزیکی اجتناب ناپذیر است. هر کاری کنیم، پس از آنکه ظروف پلاستیکی خشک می شوند، رد لکه های آب روی آنها قابل مشاهده است. این مسئله با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس به فرد اطلاع داده نمی شود.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس سنسور دستگاه را روی برنامه ای با قدرت بیشتر تنظیم کنید.

5- تغییر رنگ قطعات پلاستیکی داخل ماشین ظرفشویی زیمنس

علت احتمالی: قطعات پلاستیکی داخل محفظه شستشوی دستگاه ممکن است در طی طول عمر مفید ماشین ظرفشویی تغییر رنگ دهند. باید بدانید که این تغییر رنگ کاملاً طبیعی است و عملکرد ماشین ظرفشویی را مختل نمی کند.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس با مرکز خدمات تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

6- کدر و مات شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی زیمنس

علت احتمالی: اگر ظروف شیشه ای که استفاده می کنید، در برابر شستشو با ماشین مقاوم نباشند، پس از مدتی مات و کدر می شوند و نمی توانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

راه حل: برای حل این مسئله در ماشین ظرفشویی زیمنس می توانید از لیوان ها یا ظروف شیشه ای مقاوم در برابر شستشو با ماشین استفاده کنید.

7- ماشین ظرفشویی زیمنس روشن نمی شود یا کار نمی کند

علت احتمالی: علت بروز این مسئله در ماشین ظرفشویی زیمنس صد در صد به نقص فنی دستگاه مربوط است.

راه حل: برای حل این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس توصیه می شود که برق دستگاه را به طور کامل قطع کنید. دوشاخه برق را بکشید یا فیوز را قطع کنید. حداقل 5 ثانیه صبر کرده و بار دیگر دستگاه را به منبع تغذیه وصل کنید. به احتمال زیاد دستگاه روشن خواهد شد.

یک خانم که از راه اندازی نشدن ماشین ظرفشویی کلافه است

عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی زیمنس به علت نقص فنی دستگاه

8- فعال شدن برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی زیمنس

علت احتمالی: این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس به این دلیل است که احتمالاً منتظر نماندید تا برنامه شستشو کاملاً به پایان برسد.

راه حل: برای حل این مسئله ماشین ظرفشویی زیمنس را یکبار ریست کنید. این مسئله با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس به فرد اطلاع داده نمی شود.

9- درب محفظه ماشین ظرفشویی زیمنس به سختی باز می شود

علت احتمالی: یکی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس، فعال بودن قفل کودک است.

راه حل: برای حل این مشکل در این نوع ماشین ظرفشویی، کافی است قفل کودک را غیرفعال کنید و بار دیگر امتحان کنید.

10- درپوش مخزن ماشین ظرفشویی زیمنس را نمی توان بست

علت احتمالی: یکی از دلایلی که با این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس مواجه شده اید، این است که احتمالاً در مخزن توزیع مواد شوینده یا درپوش آن بقایای مواد شوینده جمع شده است.

راه حل: برای حل این مشکل، کافی است بقایای مواد شوینده را جدا کنید و مخزن را یک بار تمیز کنید.

11- سر و صدای زیاد شیر پرکننده مواد شوینده در ماشین ظرفشویی زیمنس

علت احتمالی: این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس احتمالاً به نصب داخلی آن مربوط است. خیالتان راحت باشد، دستگاه معیوب نیست و این سر و صدا هیچ تاثیری بر عملکرد دستگاه ندارد.

راه حل: بهتر است برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی زیمنس، با مرکز خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

قفل کودک ماشین ظرفشویی زیمنس

جالب است بدانید که ماشین ظرفشویی زیمنس مجهز به قفل کودک است تا از کودکان در برابر خطرات احتمالی تماس با ماشین ظرفشویی محافظت کند. البته شما می توانید این قفل محافظ را روشن یا خاموش کنید. توجه داشته باشید که وقتی قفل ضد کودک روشن است، باز کردن درب ماشین کمی سخت تر از حالت عادی است.

کلام آخر

امکان صفحه نمایش دیجیتال که در سال های اخیر در ماشین های ظرفشویی برندهای مختلف تعبیه شده، اطلاعات خوبی در مورد وضعیت دستگاه در اختیار ما قرار می دهد. در اکثر مواقع اگر عملکرد دستگاه متوقف شود یا ماشین ظرفشویی خاموش شود، نیازی به خارج کردن ظروف و شستشوی دستی آنها نیست، کافی است اندکی با ارورها و معانی آنها آشنایی داشته باشید تا در نیمی از موارد بتوانید خودتان دوباره دستگاه را راه اندازی کنید. در این مقاله با راهنمای انواع ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس و نحوه برطرف کردن آنها آشنا شدیم. امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر در رابطه با عیب یابی ماشین ظرفشویی زیمنس دچار مشکل شده اید و نمی دانید که در زمان بروز مشکل در دستگاه چه اقداماتی باید انجام دهید، در این بخش از مقاله با ما همراه باشید.

ما در اینجا به بررسی برخی از سوالات رایج کاربران در مورد روش های رفع ایرادات ماشین ظرفشویی زیمنس می پردازیم. آشنایی با این سوالات باعث می شود که در زمان بروز مشکل در دستگاه تا زمان رسیدن تعمیرکار اقدامات اولیه را انجام دهید. سوالات به شرح زیر می باشند.

1- علت کدر و مات شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی زیمنس چیست؟
ظروف شیشه ای به علت مقاومت کم در برابر شستشو، سختی آب و استفاده ی زیاد از مواد شوینده ممکن است بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی زیمنس لکه دار شده و کدر و مات شوند.
2- برای رفع مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی زیمنس چه باید کرد؟
برای باز کردن درب ماشین ظرفشویی زیمنس، بعد از اتمام چرخه ی شستشو چند دقیقه منتظر بمانید و سپس درب را باز کنید، قفل کودک را غیرفعال کنید، درب دستگاه و سیلینگ دور آن را تمیز کنید.
3- بسته نشدن درپوش مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی زیمنس چه علتی دارد؟
درپوش مخزن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی زیمنس به علت تجمع مواد غذایی در مخزن یا درپوش بسته نمی شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل مخزن مواد شوینده و درپوش آن را به صورت مرتب تمیز کنید.
4- دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی زیمنس چیست؟
ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل ایراد در منبع تامین آب یا برق دستگاه، خرابی دوشاخه دستگاه، خرابی پریز برق، سوختن یا خرابی فیوز برق روشن نخواهد شد.
5- چرا ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی زیمنس خیس می مانند؟
خشک نشدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی زیمنس به جنس خاص پلاستیک بستگی دارد، معمولا ظروف پلاستیکی ظرفیت کمتری برای ذخیره ی انرژی حرارتی دارند و در نتیجه خیس می مانند.
6- آیا تغییر رنگ قطعات پلاستیکی داخل ماشین ظرفشویی زیمنس طبیعی است؟
قطعات پلاستیکی درون ماشین ظرفشویی زیمنس بعد از مدتی از کارکرد آن دچار تغییر رنگ می شوند، این تغییر رنگ کاملا طبیعی است و مشکل خاصی در عملکرد درست دستگاه ایجاد نخواهد کرد.
7- صدای زیاد شیر پرکننده مواد شوینده در ماشین ظرفشویی زیمنس چه دلیلی دارد؟
صدای زیاد شیر پرکننده مواد شوینده در ماشین ظرفشویی زیمنس به نصب داخلی شیر مربوط است و تاثیری بر عملکرد دستگاه ندارد و یک موضوع نگران کننده نیست.