کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر ال جی و نحوه برطرف کردن آن ها

ارورهای یخچال فریزر ال جی

در این مقاله قصد داریم ارورهای یخچال فریزر ال جی را با هم مرور کنیم و نحوه برخورد با هر یک از آنها را بیاموزیم. قبل از هرچیز باید به چند نکته توجه داشته باشید. نکته اول اینکه هر زمان یخچال فریزر ال جی خطایی را تشخیص دهد، دکمه های دستگاه کار نمی کنند و صدای «دینگ مانند» زنگ هشدار به گوش می رسد. این مسئله کاملاً طبیعی است و اگر موفق شوید محل خرابی را بیابید و علت مشکل را برطرف کنید، ارور خود به خود برطرف شده و دستگاه به حالت عادی (ریست) باز می گردد. اگر مشتاقید اروری که روی صفحه نمایش دیجیتال یخچال فریزرتان ظاهر شده را خودتان برطرف کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ارور یخچال فریزر ال جی علت ارور
FS خرابی سنسور فریزر
RS خرابی سنسور یخچال
DS خرابی سنسور دیفراست
RT خرابی سنسور دمای کابین
DH خطای مود دیفراست
FF خرابی موتور فن BLDC  برای فریزر
IF یا F1 بروز مشکل یا خطایی در بخش فن یخ ساز
C1 خطای ارتباطی بین نمایشگر و دیسپنسر
OD خطای مودم وایفای یا ارتباط بین نمایشگر و مودم وایفای
SB فعال شدن مود Sabath
DR یا DL یا AD خطای موتور درب یخچال
AS فعال بودن عملیات موتور اتوماتیک
SS خرابی یا اتصال کوتاه سنسور کشوی یخچال
RT خرابی یا اتصال کوتاه سنسور دمای کابین
RS اتصال کوتاه یا قطع ارتباط سنسور یخچال
RF تشخیص ایرادی در موتور فن یخچال
IT خطای یخ ساز
HS خرابی یا قطع ارتباط سنسور رطوبت
GF خطای سنسور فلو – تشخیص کم بودن فشار آب
FS خرابی یا قطع ارتباط سنسور فریزر
FF نقص و ایراد فن فریزر
DS خرابی یا قطع ارتباط سنسور دیفراست
CO خطای ارتباطی بین نمایشگر و برد کنترلی اصلی
CF مشکل فن کندانسور
67  خطای بسته شدن درب دستگاه
22 نقص و ایراد رله کمپرسور
IS یا 15 خرابی موتور فن یخ ساز – قطع ارتباط سنسور یخ ساز
OFF فعال شدن حالت دمو
E1 عملیات توقف خودکار دستگاه – تشخیص نقصی در یکی از سنسورها
E2 یا E3 حفاظت در برابر عملیات غیرطبیعی دستگاه

لیست ارورهای یخچال فریزر ال جی و راه حل آن

در این بخش به توضیح ارورهای یخچال فریزر ال جی و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها می پردازیم. در صورت مواجهه با هرکدام از این ارورها، کافیست قبل از تماس با مراکز تعمیرات، راهکارهای پیشنهادی ما را امتحان کنید، شاید دیگر نیازی به تعمیر یخچال فریزر و صرف زمان و هزینه تعمیرات نباشد.

1- ارور FS یخچال فریزر ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور FS یخچال فریزر ال جی می شود، خرابی سنسورهای فریزر دستگاه است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که سیم یکی از سنسورها قطع شده یا دچار اتصال کوتاه شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای FS یخچال فریزر ال جی در مرحله اول یخچال را از برق بکشید و اتصالات سیم روی همه سنسورهای فریزر را بررسی کنید. اگر احساس می کنید همه چیز طبیعی به نظر می رسد، با مراکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید و تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

نمایش ارور FS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور FS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خرابی سنسورهای فریزر دستگاه

2- ارور RS یخچال فریزر LG

علت: دلیل کد خطای RS یخچال فریزر ال جی این است که دستگاه تشخیص داده سنسورهای یخچال با مشکل مواجه شده و درست عمل نمی کنند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور RS یخچال فریزر ال جی دستگاه را خاموش کنید و برق منبع تغذیه را قطع کنید. سپس به سراغ اتصالات سیم روی سنسورهای یخچال بروید و آنها را تک به تک مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده هرگونه اتصال کوتاه یا مدار باز بودن سیم کشی ها، پیشنهاد می کنیم برای بررسی آنها با مرکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید.

نمایش ارور RS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور RS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل مشکل در سنسورهای یخچال

3- ارور DS یخچال فریزر ال جی

علت: علت آن که با ارور DS یخچال فریزر ال جی مواجه شده ایم، این است که دستگاه خرابی سنسور دیفراست یا همان حسگر یخ زدایی را تشخیص داده است. در این شرایط دستگاه مشکل پیش آمده را با نمایش یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع این مشکل و رفع کد خطای DS یخچال فریزر ال جی، اولین کاری که باید انجام دهید کشیدن پریز یخچال فریزر از برق است. سپس مهار سیم های روی سنسور دیفراست را چک کنید و به دنبال اتصال کوتاه یا مدار باز بودن سیم ها بگردید. همچنین هرگونه اتصالی یا شل شدگی تک تک آنها را خوب بررسی کنید.

نمایش ارور DS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور DS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خرابی سنسور دیفراست

4- ارور RT یخچال فریزر ال جی

علت: علت نمایش کد خطای RT یخچال فریزر ال جی، خرابی یا از کار افتادن سنسور دمای کابین است.

راه حل: تنها راهکار مؤثر برای رفع ارور RT یخچال فریزر ال جی، این است که همان ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و سیم های متصل به سنسور دمای کابین را مورد بررسی قرار دهید. چک کنید که سیم ها مدار باز یا اتصال کوتاه نشده باشند. در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا اتصالی، سریعاً با مراکز تعمیرات تخصصی یخچال فریزر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نمایش ارور RT در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور RT در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خرابی یا از کار افتادن سنسور دمای کابین

5- ارور DH یخچال فریزر LG

علت: علت نمایش کد خطای DH یخچال فریزر ال جی  به تشخیص خطایی در مود دیفراست یخچال مربوط می شود. در این شرایط فیوز دما یا سنسور دیفراست به طور کلی قطع شده اند یا سیم رابط جدا شده است. هرگاه دمای سنسور یخ زدایی ظرف 2 ساعت پس از شروع عملیات یخ زدایی به 8 درجه سانتی گراد نرسد، دستگاه این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع ارور DH در یخچال فریزر ال جی نیاز است یخچال را از برق بکشید و اتصالات مهار سیم روی سنسور دما و سنسور دیفراست را بررسی کنید. هرگونه زدگی یا شل شدگی در سیم ها زنگ خطر است. در صورت مشاهده، فوراً نسبت به تعمیر یا در صورت نیاز تعویض آنها اقدام کنید.

نمایش ارور DH در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور DH در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل تشخیص خطایی در مود دیفراست

6- ارور FF یخچال فریزر ال جی

علت: علت نمایش ارور FF یخچال فریزر ال جی ناشی از خرابی موتور فن BLDC بخش فریزر دستگاه است. چنانچه پس از 65 ثانیه از شروع کار موتور فن، سیگنالی از آن دریافت نشود، دستگاه این مسئله را با ارور FF هشدار می دهد. علت این ارور می تواند مربوط به ضعیف بودن موتور، خرابی اتصالات سیم های فن، تماس قطعات دستگاه با فن، یا نهایتاً قطعی یا اتصال کوتاه سیم های لید دستگاه باشد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای FF یخچال فریزر ال جی را در خانه حل کنید، برق یخچال فریزر را قطع کنید و موتور فن اواپراتور و سیم کشی های مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین دنباله این سیم ها روی برد کنترلی اصلی را چک کنید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.

نمایش ارور FF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور FF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خرابی موتور فن BLDC بخش فریزر دستگاه

7- ارور IF یا F1 یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل کد خطای IF یا F1 یخچال فریزر ال جی ناشی از بروز مشکل یا خطایی در بخش فن یخ ساز دستگاه است. گاهی اوقات این مشکل به علت یخ زدگی یا تجمع یخ در اطراف فن یخ ساز رخ می دهد و دستگاه این مسئله را با این ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع ارور IF یا F1 یخچال فریزر ال جی، در گام اول به سراغ سیم کشی و موتور فن بروید و از مطمئن شوید که درست کار می کنند. در مرحله بعد باید بررسی کنید که فن یخساز گیر نکرده باشد. اگر موفق به یافتن علت مشکل نشدید، با مهندسین حرفه ای ما در تیم تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

نمایش ارور IF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور IF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل بروز مشکل یا خطایی در بخش فن یخ ساز دستگاه

8- ارور C1 یخچال فریزر LG

علت: دلیل مواجه شدن با ارور C1 یخچال فریزر ال جی، وقوع خطای ارتباطی بین نمایشگر و دیسپنسر است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل این مسئله و رفع کد خطای C1 یخچال فریزر ال جی هستید، باید بگوییم متأسفانه راهی برای برطرف کردن این ارور در خانه وجود ندارد و باید هرچه زودتر با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و آنها را در جریان قرار دهید.

نمایش ارور C1 در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور C1 در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خطای ارتباطی بین نمایشگر و دیسپنسر

9- ارور OD یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل کد خطای OD یخچال فریزر ال جی مربوط به خطای مودم وایفای یا نقصی در ارتباط بین نمایشگر و مودم وایفای است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور OD را در یخچال فریزر ال جی حل کنید، از آنجا که این یک مشکل ارتباطی است و نیاز به بررسی بردهای دستگاه دارد، پیشنهاد می کنیم با یک مرکز تعمیرات معتبر تماس بگیرید و برطرف کردن مشکل را به تکنسین های فنی آنها بسپارید.

نمایش ارور OD در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور OD در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خطای مودم وایفای یا نقصی در ارتباط بین نمایشگر و مودم وایفای

10- ارور SB یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل مواجه شدن با کد ارور SB یخچال فریزر ال جی، این است که مود Sabath فعال شده و دستگاه این را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی اطلاع می دهد. این کد خطا ممکن است روی صفحه مشابه SB، S6 ، 5B یا 56 به نظر برسد و معمولاً روز شنبه یا روزهای تعطیلات یهودیان به طور خودکار فعال می شود!

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای SB یخچال فریزر ال جی را برطرف کنید، کلیدهای فریزر و وایفای را به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

نمایش ارور SB در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور SB در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل فعال شدن مود Sabath

11- ارور DR یا DL یا AD یخچال فریزر ال جی

علت: علت کد خطای DR یا DL یا AD یخچال فریزر ال جی تشخیص خطای مربوط به موتور درب یخچال است. هرگاه موتور درب ظرف حداکثر 5 ثانیه تا حداکثر حالت ممکن باز یا بسته نشود، دستگاه این مسئله را با این ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع ارورهای DR یا DL یا AD یخچال فریزر ال جی، یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید، شاید صرفاً خطای موقتی باشد و با این کار برطرف شود. اما اگر همچنان ادامه دار بود، با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و از آنها برای تعمیر یخچال فریزر راهنمایی بخواهید.

نمایش ارور DR در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور DR در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خطای موتور درب یخچال

12- ارور AS یخچال فریزر ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور AS یخچال فریزر ال جی می شود، فعال بودن موتور اتوماتیک درب دستگاه و باز بودن کلید مغناطیسی رید سوئیچ است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای AS یخچال فریزر ال جی هستید، باید بدانید که این ارور به معنای نقص یا خرابی نیست و صرفاً فعال بودن موتور اتوماتیک درب دستگاه را اطلاع می دهد.

نمایش ارور AS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور AS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل فعال بودن موتور اتوماتیک درب دستگاه

13- ارور SS یخچال فریزر ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای SS یخچال فریزر ال جی می شود، این است که دستگاه تشخیص داده سنسور کشوی یخچال دچار خرابی یا اتصال کوتاه شده و این مشکل را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور SS یخچال فریزر ال جی کافی است یخچال را از برق بکشید و سنسور کشوی یخچال و سیم کشی های آن را خوب چک کنید. هرگونه اتصال کوتاه یا مدار باز در سیم کشی های این سنسور را بیابید و تعمیر کنید. در صورت جدی بودن خرابی، سیم های خراب یا حتی خود سنسور باید جایگزین شوند.

نمایش ارور SS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور SS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خرابی سنسور کشوی یخچال

14- ارور RT یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل ارور RT یخچال فریزر ال جی ناشی از وقوع خطایی مربوط به خرابی یا اتصال کوتاه سنسور دمای کابین دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای RT یخچال فریزر ال جی، ابتدا به سراغ برد اصلی دستگاه بروید و اتصالات برد از جمله خازن ها، رله، فیوز و پایه های سوکت را برطرف کنید. مطمئن شوید که ترمودیسک، ترموفیوز و المنت دستگاه درست کار می کنند. از سوی دیگر احتمال دارد فن دستگاه با مشکل مواجه شده و سرما را به خوبی هدایت نکند، بنابراین لازم است عملکرد فن های فریزر و یخچال را مورد بررسی قرار دهید. اگر نتوانستید علت مشکل را بیابید، با یک مرکز خدمات و تعمیرات مجاز یخچال فریزر ال جی تماس بگیرید.

نمایش ارور RT در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور RT در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل مشکل در برد اصلی دستگاه

15- ارور RS یخچال فریزر ال جی

علت: مشکلی که منجر به کد خطای RS یخچال فریزر ال جی می شود، اتصال کوتاه یا قطع ارتباط سنسور یخچال است.

راه حل: یک راهکار خوب برای رفع ارور RS در یخچال فریزر ال جی این است که خود سنسور یخچال را هم به لحاظ اتصال کوتاه و هم از نظر خرابی های دیگر چک کنید. اتصالات مهار سیم روی سنسور را چک کنید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی در بخش سیم ها و اتصالات یا در خود سنسور، هرچه زودتر اقدام به تعویض آن کنید.

نمایش ارور RS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور RS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل اتصال کوتاه یا قطع ارتباط سنسور یخچال

16- ارور RF یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل آنکه با ارور RF یخچال فریزر ال جی مواجه می شوید، تشخیص خطایی مربوط موتور فن یخچال است. اگر دستگاه عملکرد غیرطبیعی یا یخ زدگی فن موتور را تشخیص دهد، این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع این مشکل و برطرف کردن کد خطای RF یخچال فریزر ال جی، توصیه می کنیم هرگونه خرابی و اشکالات الکترونیکی یا مکانیکی فن یخچال را بررسی کرده و آنها را برطرف کنید. اگر مشکل کماکان ادامه دار بود، احتمالاً باید فن یخچال را عوض کنید.

17- ارور IT یخچال فریزر ال جی

علت: تنها دلیل نمایش کد خطای IT یخچال فریزر ال جی، تشخیص خطای سیستم یخ ساز است.

راه حل: جهت رفع ارور IT یخچال فریزر ال جی، یخچال را از برق جدا کرده و اتصالات سیستم یخ ساز دستگاه را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه خرابی قطعات یا اتصالی سیم ها، بخش های معیوب را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

نمایش ارور IT در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور IT در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خطای سیستم یخ ساز

18- ارور HS یخچال فریزر ال جی

علت: علت مواجه شدن با کد خطای HS یخچال فریزر ال جی این است که ارتباط با سنسور رطوبت قطع شده یا این سنسور کاملاً از کار افتاده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور HS یخچال فریزر ال جی را حل کنید، برق یخچال را قطع کنید سپس سنسور رطوبت و سیم های متصل به آن را خوب چک کنید. به دنبال سیم های شل یا اتصال کوتاه بگردید و در صورت مشاهده آنها را تعمیر کنید. اگر موفق نشدید این ارور را در خانه برطرف کنید، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از متخصصین ما کمک بخواهید.

19- ارور GF یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل کد خطای GF در یخچال فریزر ال جی به معنی خطای سنسور فلو است. دستگاه فشار آب را کم تشخیص داده و این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد. اگر میزان آب ورودی به یخ ساز بیش از حد زیاد باشد، در عملکرد سنسور جریان که میزان جریان آب به یخ ساز را تعیین می کند، اختلال ایجاد می شود.

راه حل: تنها کاری که برای رفع ارور GF در یخچال فریزر ال جی از دست شما بر می آید، بررسی جریان آب ورودی و میزان فشار آن است. اگر می بینید که فشار آب ورودی کم است، آن را کمی زیادتر کنید؛ اما اگر همه چیز نرمال است، توصیه می کنیم برای رفع این ارور از یک تکنسین فنی کمک بخواهید.

نمایش ارور GF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور GF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل تشخیص کمبود فشار آب

20- ارور FS یخچال فریزر ال جی

علت: علت نمایش ارور FS یخچال فریزر ال جی مربوط به خرابی یا قطع ارتباط سنسور فریزر است.

راه حل: برای رفع و رجوع کد خطای FS یخچال فریزر ال جی، دوشاخه دستگاه را از برق بکشید و اتصالات مهار سیم روی سنسور فریزر را بررسی کنید. اگر سیم کشی ها تماماً سالم به نظر می رسند، به احتمالاً زیاد مشکل از خود سنسور است و چاره ای جز تعویض آن وجود ندارد.

21- ارور FF یخچال فریزر ال جی

علت: زمانی که با کد خطای FF یخچال فریزر ال جی رو به رو می شویم که خللی در کار فن اواپراتور فریزر رخ داده یا این قطعه خراب شده باشد. چنانچه دستگاه یخ زدگی فن فریزر را تشخیص دهد، این مشکل را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور FF یخچال فریزر ال جی تنها کاری که می توانید در خانه انجام دهید، بررسی موتور فن اواپراتور و سیم کشی های متصل به آن است. اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید، تنها راه چاره تماس با تکنسین های خدمات و تعمیرات برای تشخیص علت خرابی و تعمیر آن خواهد بود.

22- ارور DS یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل مواجه شدن با ارور DS یخچال فریزر ال جی مربوط به خرابی یا قطع ارتباط سنسور دیفراست فریزر یا یخچال است.

راه حل: برای حل کردن کد خطای DS یخچال فریزر ال جی، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید و به سراغ سنسور دیفراست فریزر و یخچال بروید. اتصالات و سیم کشی های این سنسورها را خوب بررسی کنید و هرگونه اتصال کوتاه یا شل شدگی را هرچه زودتر تعمیر کنید. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است نیاز باشد سنسور دیفراست فریزر یا یخچال بطور کامل تعویض شود. در این شرایط بهتر است از مراکز مجاز خدمات مشتریان کمک بخواهید.

نمایش ارور DS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور DS در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل خرابی یا قطع ارتباط سنسور دیفراست فریزر یا یخچال

23- ارور CO یخچال فریزر ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای PC یخچال فریزر ال جی می شود، تشخیص خطای ارتباطی بین نمایشگر و برد کنترلی اصلی است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور PC یخچال فریزر ال جی، ابتدا یک دور سیم کشی های برد اصلی را چک کنید، اگر محل ایراد را پیدا کردید که می توانید قطعات یا اتصالات معیوب را تعمیر و تعویض کنید. اما اگر موفق به یافتن محل عیب نشدید، از آنجا که این یک خطای ارتباطی است و قطعات الکترونیکی دستگاه درگیر هستید، پیشنهاد می کنیم دستگاه را خاموش کرده، برق آن را قطع کنید و در اسرع وقت با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

24- ارور CF یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل مواجه شدن با ارور CF یخچال فریزر ال جی، نقصی در فن کندانسور است. فنی که پشت دستگاه در قسمت تحتانی تعبیه شده و گرما را از کندانسور تخلیه می کند. چنانچه زمان دریافت سیگنال فیدبک حین عملکرد فن کمتر از 65 ثانیه باشد، دستگاه این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن کد خطای CF در خانه خود هستید، باید موتور فن کندانسور و تمام سیم کشی های متصل به آن را بررسی کنید. در صورت ادامه مشکل، با مرکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

25- ارور 67 یخچال فریزر ال جی

علت: نمایش کد خطای 67 یخچال فریزر ال جی مربوط به خطای بسته شدن درب دستگاه است. سیستم تشخیص خودکار هشدار می دهد چیزی در شکاف در یا شیء درون اتاقک یخچال مانع بسته شدن درب می شود.

راه حل: اگر می خواهید ارور 67 یخچال فریزر ال جی را حل و فصل کنید، پیشنهاد می کنیم یک بار درب دستگاه را باز و بسته کنید. همیشه مراقب باشید مواد غذایی درون اتاقک را طوری بچینید که سد راه درب نشوند. همچنین هر از چند گاهی دور درب را تمیز کنید تا اگر چیزی لای آن گیر کرده، برداشته شود.

نمایش ارور 67 در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور 67 در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل بسته نشدن درب یخچال

26- ارور 22 یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل ارور 22 یخچال فریزر ال جی مربوط به نقص و ایراد رله کمپرسور دستگاه است.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای 22 را در یخچال فریزر ال جی حل کنید، از آنجا که این یک مشکل ارتباطی است و نیاز به بررسی بردهای دستگاه دارد، از یک تکنسین واجد شرایط بخواهید تا مشکل را بررسی کرده و آن را برطرف کند.

27- ارور IS یا 15 یخچال فریزر ال جی

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای IS یا 15 یخچال فریزر ال جی، خرابی موتور فن یخ ساز یا قطع ارتباط سنسور یخ ساز و برد کنترلی اصلی است. دستگاه این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی اطلاع می دهد.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور IS یا 15 یخچال فریزر ال جی را برطرف کنید، به سراغ سنسور یخ ساز بروید و کلیه اتصالات مربوط به آن و همچنین خود سنسور را تمام و کمال بررسی کنید. ممکن است نیاز باشد سیم های خراب یا حتی خود سنسور تعویض شوند.

28- ارور OFF یخچال فریزر ال جی

علت: علت ارور OFF یخچال فریزر ال جی، فعال بودن حالت دمو (Demo Mode) دستگاه است. این ویژگی خنک سازی بخش های یخچال و فریزر را متوقف می کند تا مادامی که یخچال در نمایشگاه یا فروشگاه های لوازم خانگی قرار دارد، انرژی خود را حفظ کند.

راه حل: برای رفع کد خطای OFF یخچال فریزر ال جی، یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید، یکی از درب ها را باز کرده و کلیدهای refrigerator و ice plus را 5 ثانیه همزمان فشار دهید. بعد از این 5 ثانیه، بوق هشدار دستگاه به صدا در آمده و حالت دمو غیرفعال می شود.

نمایش ارور OFF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور OFF در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل فعال بودن حالت دمو

29- ارور E1 یخچال فریزر ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای E1 یخچال فریزر ال جی می شود، فعال شدن عملیات توقف خودکار است. در این شرایط دستگاه تشخیص داده نقصی در یکی از سنسورها اتفاق افتاده و این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار می دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E1 یخچال فریزر ال جی هستید، باید بدانید که این ارور دقیقاً به سنسور معیوب اشاره نمی کند و صرفاً فعال بودن عملیات توقف خودکار را اطلاع می دهد. بنابراین باید خودتان کلیه سنسورهای مربوط به یخچال یا فریزر را بررسی کنید تا محل خرابی را بیابید.

30- ارور E2 یا E3 یخچال فریزر ال جی

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور E2 یا E3 یخچال فریزر ال جی می شود، فعال شدن حفاظت از دستگاه در برابر عملیات غیرطبیعی است. در این حالت سیستم تشخیص خودکار عملکرد دستگاه را غیر طبیعی تشخیص داده و با فعال کردن سیستم حفاظتی، از دستگاه در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E2 یا E3 یخچال فریزر ال جی، پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر از یک تکنسین فنی کمک بخواهید تا با دانش و تجربه خود، محل دقیق خرابی را تشخیص داده و آن را تعمیر کند.

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش یخچال و فریزر ال جی به دلیل عملکرد غیر طبیعی دستگاه

بررسی عملکرد LED های یخچال فریزر ال جی

اگر همزمان کلید وارمر Refrigerator Temp و Freezer Temp را به مدت یک ثانیه نگه دارید، همه LED ها روشن می شوند و با رها کردن آنها، مجدداً وضعیت قبلی (کد خطای قبلی) را نمایش می دهند.

عیب یابی یخچال فریزر ال جی

پس از معرفی ارورهای یخچال فریزر ال جی و یادگیری روش برطرف کردن آنها، بد نیست خودمان هم بتوانیم دستگاه را در شرایط دیگری عیب یابی کنیم. مواقعی که سیستم تشخیص خودکار قادر به تشخیص علت مشکل پیش آمده نیست و اروری روی پنل دیجیتال نمایش داده نشده است، می توان با عیب یابی یخچال و فریزر LG مشکل را حل کرد.

یخچال فریزر ال جی به همراه 6 مشکل رایج دستگاه

عیب یابی یخچال فریزر ال جی برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- یخچال فریزر ال جی اصلاً سرد نمی کند یا یخ نمی زند

علت: زمانی با این مشکل در یخچال فریزر ال جی مواجه می شویم که برق منبع تغذیه قطع باشد یا دوشاخه دستگاه در پریز برق جا نخورده باشد.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر ال جی، بررسی کنید که آیا پریز برق به درستی وصل شده یا خیر. همچنین اطمینان حاصل کنید که مصرف زیاد سایر لوازم خانگی برقی ولتاژ برق ورودی به یخچال فریزر را پایین نیاورده باشد.

2- یخچال فریزر LG به اندازه کافی سرد نمی کند یا یخ نمی زند

علت: این مشکل در یخچال فریزر ال جی می تواند چندین دلیل داشته باشد. از جمله:

  • دمای یخچال یا فریزر روی گرمترین حالت تنظیم شده باشد.
  • دستگاه در معرض نور مستقیم خورشید یا در نزدیکی یک منبع گرما مانند اجاق گاز یا بخاری قرار گرفته باشد.
  • غذای داغ وارد اتاقک یخچال یا فریزر شده باشد.
  • بیش از حد مواد غذایی روی قفسه های یخچال چیده باشید.
  • درب دستگاه کاملاً بسته نشده باشد.
  • فاصله یخچال فریزر از دیوارها یا سایر لوازم اطراف کم باشد.

دقت کنید که دستگاه این مسئله را با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار نمی دهد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر ال جی راه حل های متعددی وجود داردو چند راه حل موثر برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر ال جی عبارت اند از:

  • دمای یخچال یا فریزر را روی «Medium» یا سردتر تنظیم کنید و بعد از 24 ساعت دوباره دمای اتاقک یخچال فریزر را بررسی کنید.
  • محل قرارگیری یخچال را بررسی کرده و منابع تولید گرما را از آن دور کنید.
  • قبل از قرار دادن غذای گرم در یخچال یا فریزر، چند ساعت صبر کنید تا خنک شود.
  • فاصله کافی بین مواد غذایی را رعایت کنید.
  • درب یخچال را کامل ببندید و مطمئن شوید که مواد غذایی یا ظروف درون یخچال مانع بستن درب نمی شوند.
  • موقعیت نصب یخچال فریزر را تنظیم کنید تا فضای کافی در اطراف دستگاه وجود داشته باشد.

3- از اتاقک یخچال فریزر ال جی بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: بوی نامطبوع یخچال فریزر ال جی دلایل متعددی دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • دمای یخچال یا فریزر روی «گرم» تنظیم شده باشد.
  • مواد غذایی معطر درون یخچال یا فریزر قرار داده باشید.
  • سبزیجات یا میوه ها در کشوی یخچال خراب شده باشند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل بوی بد یخچال فریزر ال جی را برطرف کنید، می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • دمای یخچال یا فریزر را روی «Medium» تنظیم کنید.
  • مواد غذایی با بوی قوی را در ظروف در بسته نگهداری کنید.
  • سبزیجات پوسیده را دور بریزید و کشوی سبزیجات را تمیز کنید.
  • سبزیجات را برای مدت طولانی در کشوهای یخچال نگذارید.
یک خانم که به خاطر بوی بد یخچال فریزر ال جی دماغ خود را گرفته است

بوی بد یخچال فریزر ال جی به دلیل خراب شدن سبزیجات

4- لامپ داخلی یخچال فریزر ال جی روشن نمی شود

علت: علت این مسئله در یخچال فریزر ال جی پایین بودن سوختن لامپ داخل دستگاه یا قطع شدن سیم کشی های آن است. علت دقیق این اتفاق با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار داده نمی شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل روشن نشدن چراغ یخچال فریزر ال جی هستید، از آنجا که تعویض لامپ درون اتاقک برای کسانی که دانش فنی و الکترونیکی لازم را ندارند، کار راحتی نیست، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت با مراکز خدمات مشتریان یخچال فریزر ال جی تماس بگیرید.

5- درب یخچال فریزر LG به راحتی بسته نمی شود

علت: زمانی که با این اتفاق در یخچال فریزر ال جی مواجه می شوید، باید بدانید که این مشکل مربوط به یکی از موارد زیر است.

  • دستگاه به جلو خم شده و درب به سمت عقب کشیده نمی شود تا خودکار بسته شود.
  • قفسه ها درون اتاقک به خوبی جا نخورده اند.
  • قبلاً برای بستن درب فشار زیادی اعمال کرده اید.

راه حل: پیشنهاد می شود برای حل این مشکل در یخچال فریزر ال جی موارد زیر را امتحان کنید.

  • پایه های جلویی را طوری تنظیم کنید که قسمت جلویی اندکی بالاتر قرار گیرد.
  • در صورت نیاز قفسه ها را درآورید و بار دیگر جاسازی کنید.
  • اگر برای بستن درب نیرو یا سرعت زیادی اعمال کنید، ممکن است قبل از بسته شدن مدت کوتاهی باز بماند.
  • هرگز درب یخچال را به هم نکوبید و با زور و فشار نبندید.

6- درب یخچال فریزر ال جی به راحتی باز نمی شود

علت: علت اینکه با این مشکل مواجه شده اید، احتمالاً این است که همین الان درب را بسته اید و بلافاصله سعی دارید آن را مجدداً باز کنید. این مسئله ربطی به ارورهای یخچال فریزر ال جی ندارد.

راه حل: برای حل این مسئله در یخچال فریزر ال جی، اگر سعی دارید درب دستگاه را ظرف یک دقیقه پس از بسته شدن آن باز کنید، طبیعی است که به دلیل فشار داخل دستگاه با مشکل مواجه شوید. چند دقیقه صبر کنید تا فشار داخلی تثبیت شود و دوباره درب دستگاه را باز کنید.

یک خانم در حال تلاش برای باز کردن درب یخچال فریزر

باز نشدن درب یخچال فریزر به دلیل فشار داخل دستگاه

7-  قطرات بخار آب در داخل اتاقک یخچال فریزر LG یا زیر درب کشوی سبزیجات

علت: دلیل مشاهده شدن قطرات بخار آب در زیر درب کشوی سبزیجات می توان به موارد زیر مربوط شود:

  • مواد غذایی گرم را بدون آنکه از قبل خنک کنید، در یخچال قرار داده اید.
  • درب دستگاه را باز گذاشته اید.
  • بی جهت درب دستگاه را مدام باز و بسته می کنید.
  • غذای گرم یا مرطوب را بدون آنکه در ظرفی دربسته بریزید، درون یخچال قرار داده اید.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • قبل از قرار دادن غذای گرم در یخچال یا فریزر، آن را خنک کنید.
  • قطرات بخار آب پس از بستن درب دستگاه از بین می روند، همچنین می توانید آنها را با یک پارچه خشک پاک کنید.
  • مواد غذایی را در یک ظرف سرپوشیده یا دربسته نگهداری کنید.

8- روی دیواره های یخچال یا فریزر یک لایه یخ تشکیل شده است

علت: علتی که منجر به مواجه شدن با این مشکل در یخچال فریزر ال جی می شود، مربوط به باز ماندن درب دستگاه یا ذخیره مواد غذایی گرم در محفظه های فریزر است و ربطی به ارورهای یخچال فریزر ال جی ندارد. البته اگر مجرای ورود و خروج هوا به فریزر مسدود باشد یا فریزر بیش از حد پر شده باشد هم طبیعتاً با این مشکل مواجه خواهیم شد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر ال جی، توصیه های زیر را به کار بگیرید:

  • بررسی کنید که مواد غذایی داخل دستگاه مانع بستن درب نشوند و درب یخچال فریزر محکم بسته شده باشد.
  • قبل از قرار دادن غذای گرم در یخچال یا فریزر، مدتی صبر کنید تا خنک شود.
  • اطمینان حاصل کنید که هوا در محفظه فریزر گردش دارد.
  • فاصله مناسب بین مواد غذایی را رعایت کنید.

9- لایه های یخ، بخار آب روی سطوح داخلی یا خارجی یخچال فریزر ال جی

علت: زمانی با این مشکل در یخچال فریزر ال جی مواجه می شویم که درب دستگاه بیش از حد باز و بسته شود یا کلاً محیطی که یخچال فریزر در آن تعبیه شده، مرطوب باشد. چنانچه هوای بیرون به هر طریقی به داخل دستگاه نفوذ کند، یخ زدگی یا تشکیل قطرات بخار آب کاملاً طبیعی است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر ال جی هستید، سعی کنید یخچال فریزر را در محیطی خشک قرار دهید و درب آن را بی جهت باز و بسته نکنید. می توانید رطوبت را با یک پارچه خشک پاک کنید.

10- یخچال فریزر ال جی پر سر و صداست و صداهای غیر طبیعی تولید می کند

علت: چند مورد از دلایل اصلی رو به رو شدن با مشکل سر و صدای زیاد در یخچال فریزر ال جی عبارت اند از:

  • دستگاه بر روی سطح ضعیف یا تراز نشده قرار گرفته است.
  • قسمت پشتی دستگاه به دیوار برخورد می کند.
  • وسایل و اشیاء مختلف پشت دستگاه یا روی آن قرار دارند.

توجه کنید که سیستم تشخیص خودکار دستگاه، علت دقیق این صداها را با ارورهای یخچال فریزر ال جی به ما هشدار نمی دهد.

راه حل: چند مورد از راهکارهایی که می توانید برای حل این مشکل امتحان کنید، اینها هستند:

  • مطمئن شوید که دستگاه بر روی سطحی صاف قرار گرفته و کاملاً تراز است.
  • موقعیت دستگاه را طوری تنظیم کنید که از اطراف فاصله کافی داشته باشد.
  • هرگونه شیء خارجی را از پشت دستگاه یا از روی آن بردارید.
یک خانم که از صداهای زیاد یخچال فریزر ال جی کلافه است

صدای زیاد یخچال فریزر ال جی به دلیل برخورد دستگاه به دیوار پشتی آن

11- قسمت جلویی یا دو طرف یخچال فریزر ال جی داغ شده است

علت: دلیل آنکه با این مشکل در یخچال فریزر ال جی مواجه شده ایم، لوله های ضد چگالنده ایست که جهت جلوگیری از تشکیل قطرات بخار آب در این نواحی نصب شده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل این مشکل در یخچال فریزر ال جی هستید، باید بدانید که این گرما مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است، کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

12- بیرون یا داخل یخچال فریزر LG آب مشاهده می شود

علت: تنها دلیلی که می تواند منجر به بروز این مسئله در یخچال فریزر ال جی شود، نشت آب از اطراف دستگاه است. توجه داشته باشید که این مشکل توسط هیچ یک از ارورهای یخچال فریزر ال جی هشدار داده نمی شود و باید خودتان محل نشت را بیابید.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر ال جی، ابتدا بررسی کنید که اصلاً آب از یخچال نشت کرده یا از سینک ظرفشویی و جاهای دیگر آشپزخانه. سپس چک کنید که این آب از ذوب شدن مواد غذایی منجمد ذوب یا شکستگی ظروف غذا جاری نشده باشد. در نهایت اگر موفق به پیدا کردن محل نشتی آب نشدید، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

13- صدای کلیک از یخچال فریزر ال جی به گوش می رسد

علت: علت شنیدن صدای کلیک از یخچال فریزر ال جی، عملکرد کنترلر دیفراست در مرحله آغازین و پایانی چرخه یخ زدایی خودکار است. هنگام شروع و پایان چرخه، کنترلر ترموستات (یا کنترلر دستگاه در برخی از مدل ها) نیز کلیک می کند.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای برطرف کردن صدای کلیک یخچال فریزر ال جی هستید، باید بدانید که این صدا کاملاً طبیعی است و مربوط به عملکرد دستگاه است.

14- سر و صداهای تند و شدید از یخچال فریزر ال جی به گوش می رسد

علت: علت این صداها در یخچال فریزر ال جی به چند احتمال مهم بر می گردد که هیچ کدام آنها با ارورهای یخچال فریزر ال جی به ما اطلاع داده نمی شوند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • جریان مبرد، لوله آب پشت دستگاه (مدل های لوله کشی شده) یا اشیاء مختلفی که روی یخچال قرار داده شده اند.
  • سطح زیر دستگاه تراز نیست.
  • دستگاه با کمپرسور خطی حین کار جابجا شد.

راه حل: به منظور برطرف کردن این صداها در یخچال فریزر ال جی، سطح زیر دستگاه را تقویت کرده و آن را کاملاً تراز کنید. اگر صدای کمپرسور پس از سه دقیقه متوقف نشد، دستگاه را خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید.

15- شنیده شدن صدای ووش، شر شر و صدای پاپ آپ از یخچال فریزر LG

علت: علت شنیدن هر کدام از این صداها در یخچال فریزر ال جی به یک اتفاق خاص درون دستگاه ربط دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • صدای ووش مربوط به عبور با فشار هوا از فن کندانسور به سمت کندانسور یا گردش هوا در محفظه یخچال و فریزر توسط موتور فن اواپراتور است.
  • صدای شر شر مربوط به عبور جریان مبرد در سیستم خنک کننده دستگاه است.
  • صدای حباب گونه یا پاپ آب ناشی از انقباض و انبساط دیوارهای داخلی به دلیل تغییرات دماست.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع این صداها هستید، در نظر داشته باشید همه این صداها جزئی از عملکرد طبیعی دستگاه هستند و به معنی خرابی یا عملکرد نادرست قطعات یخچال فریزر نیستند. سعی کنید به این صداها عادت کنید.

16- صدای لرزش و ویبره از یخچال فریزر ال جی به گوش می رسد

علت: دلیلی که منجر به شنیدن این صدا از یخچال فریزر ال جی می شود، برخورد دیواره های جانبی یا پشتی دستگاه به کابینت یا دیوار آشپزخانه است.

راه حل: برای از بین بردن صدای لرزش در یخچال فریزر ال جی، مطمئن شوید که کناره ها و پشت یخچال با دیوار یا کابینت ها کوچکترین تماسی نداشته باشد.

دو مرد در حال تراز کردن سطح زیر دستگاه

با تراز کردن سطح زیر یخچال فریزر می توان صدای لرزش و ویبره آن را از بین برد

کلام آخر

در این مقاله با تمام ارورهای یخچال فریزر ال جی آشنا شدیم و علت نمایش تک تک آنها را دریافتیم. همینطور یاد گرفتیم که چگونه قبل از مراجعه به مرکز خدمات و تعمیرات، تنها با چند بررسی ساده شانس خود را برای حل مشکل در خانه امتحان کنیم.

در هر یک از این موارد چنانچه احساس کردید برطرف کردن مشکل از دایره دانش و مهارت هایتان خارج است و به یک فنی کار با تجربه نیاز دارید، تیم متخصص و مجرب ما در داره چاره همواره آماده اند تا برای برطرف کردن مشکلات مربوط به لوازم خانگیتان به شما کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *