آموزش و نگهداری

قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی چه کاربردی دارد؟

کاربرد قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی

در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی قفسه ی سوم به منظور استفاده ی راحت کاربران طراحی شده است. سوالی که ممکن است برایتان مطرح شود این است که قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی چه کاربردی دارد؟ قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی به منظور چیدن کارد، چنگال و ظروف پخت و پز استفاده می شود. با قرار دادن این ظروف در قفسه ی سوم، فضای بیشتری در قفسه های پایین برای ظروف دیگر فراهم می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایا، معایب و کاربرد طراحی قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی توضیح بیشتری ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کاربرد قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی و نحوه ی استفاده از آن

در دهه های گذشته، ماشین های ظرفشویی دو قفسه داشتند که یک سبد جداگانه نیز برای قرار دادن کارد و چنگال در آن طراحی می شد. طراحی قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی مزیت های بسیار زیادی دارد و عملکرد دستگاه را بهبود می بخشد. در ادامه نحوه ی استفاده از قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی را به شما توضیح می دهیم تا استفاده ی درستی از آن داشته باشید.

طبقه ی سوم ماشین ظرفشویی که فنجان ها و کارد و چنگال در آن قرار داده شده است

قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی دارای یک سبد جداگانه برای قرار دادن کارد و چنگال می باشد

چگونگی کارکرد قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی

در قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی، یک سینی کشویی طراحی شده است که در بالای دیگ ماشین ظرفشویی و در بخش بالایی قفسه ی سوم قرار دارد. سوالی که ممکن است برایتان مطرح شود این است که چه ظروفی را در قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی قرار دهیم؟ سینی قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی از یکسری شیارهایی تشکیل شده است که می توان کارد و چنگال ها را بدون برخورد به یکدیگر در کنار هم قرار داد. علاوه بر آن، شیارهای موجود در قفسه ی سوم ظرفشویی باعث می شود که ظروف بزرگتر به صورت صاف در آنجا قرار بگیرند.

در اکثر مدل های ماشین ظرفشویی می توان قفسه ی سوم دستگاه را تنظیم کرده و ارتفاع آن را کم یا زیاد کرد. همچنین شما می توانید یک بخش از قفسه را کنار بگذارید تا ظروف بلندتر در قسمت زیرین جای بگیرند. در برخی از مدل ها، محفظه های عمیق تری نیز تعبیه شده است تا شما بتوانید به راحتی ملاقه ها، کفگیرها و کاسه های کوچک را در آنجا قرار دهید. همه ی این بخش ها را می توان به راحتی از قفسه ی سوم جدا کرد تا ظروف بلندتر به راحتی در قفسه ی دوم جای داده شده و شسته شوند. در صورت وجود هرگونه مشکل در دستگاه می توانید از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

یک نفر در حال تغییر ارتفاع قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی

تغییر ارتفاع قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی به منظور قرار دادن ظروف بلندتر در قفسه ی پایینی

بهترین راه برای بارگیری ظروف در قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی

تا به اینجای مقاله در مورد کاربرد قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم در مورد اینکه چگونه می توانید از قفسه ی سوم ظرفشویی بهترین استفاده را داشته باشید، توضیح بیشتری ارائه دهیم. با چند روش ساده در مورد روش های بارگیری ظروف می توانید از قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی بهترین استفاده را داشته باشید.

برای بارگیری ظروف در قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی به نکات زیر توجه کنید:

  • هر کدام از کاردها، چنگال ها و ظروف کوچک را در یک شیار جداگانه قرار دهید.
  • ظروف بزرگتر و ظروف سرو را آزادانه در بخش های مختلف قفسه قرار دهید.
  • برای اینکه آب و مواد شوینده به تمام بخش های ظروف برسد و عمل زهکشی به درستی انجام شود، بهتر است ظروف و استکان ها را به صورت وارونه درون قفسه بچینید.
یک نفر در حال چیدن ظروف در طبقه ی سوم ماشین ظرفشویی

با چیدمان درست ظروف در قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی می توان از فضا استفاده ی بهینه تری داشت

آیا با وجود قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی به سبد ظروف نقره ای نیاز است؟

سبد ظروف نقره ای آن سبدی است که قاشق و چنگال و وسایلی که از جنس فلز و براق هستند را در آن قرار می دهند و سبد را در یکی از کشوهای ماشین ظرفشویی می گذارند که وسایل داخل آن شسته شود. معمولا خانواده های بزرگ تر که ظروف بیشتری هم استفاده می کنند، تمایل دارند هم از قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی و هم از سبد ظروف نقره ای استفاده کنند. از قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی می توان برای قرار دادن ظروف بزرگ، کاسه ها و فنجان های کوچک استفاده کرد. این قفسه فضایی مجزا برای قرار دادن کاردها و چنگال ها را نیز دربردارد.

مهم ترین مزیت سینی کارد و چنگال این است که می توان سبد ظروف نقره ای را به طور کامل حذف کرد. این امکان باعث شده که فضای قفسه ی زیرین برای قرار دادن وسایل بزرگ تر به حداکثر برسد و یک فضای اختصاصی برای قرار دادن کارد، چنگال و ظروف پخت و پز فراهم شود.

سبد ظروف نقره ای در ماشین ظرفشویی

سبد ظروف نقره ای فضای بیشتری را برای ظروف فراهم می کند

مزایا و معایب قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی

یک سوال ذیگری که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که آیا وجود قفسه ی سوم در ماشین ظرفشویی ارزشمند است یا خیر؟ اگر شما درک درستی از طراحی قفسه ی سوم ظرفشویی داشته باشید، در زمان خرید به راحتی می توانید در رابطه با این موضوع تصمیم گیری کنید. در ادامه به معرفی مزایا و معایب قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی می پردازیم.

مزایای قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی به شرح زیر می باشد:

  • استفاده ی حداکثری از فضا: قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی نیاز به سبد ظروف نقره ای را حذف می کند و فضای قفسه ی زیرین را افزایش می دهد و با استفاده از فضایی که قبلا در بخش بالای ماشین ظرفشویی قابل استفاده نبود، فضای بیشتری را برای قرار دادن بشقاب ها و ظروف آشپزخانه فراهم می کند.
  • بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی: شیارهای قفسه ی سوم، از قرار گرفتن کاردها و چنگال ها به صورت تو در تو جلوگیری می کند، در نتیجه در پایان چرخه ی شستشو کاردها و چنگال ها تمیزتر می شوند.
  • ایمن برای ظروف کوچک: یک مزیت مهمی که قفسه ی سوم ظرفشویی دارد این است که شما می توانید به راحتی اقلام کوچک از قبیل درب ظروف، درب بطری کودک، وسایل اندازه گیری را بدون خطر آسیب پذیری و یا اشغال فضای زیرین در داخل ظرفشویی بشوئید.

معایب طراحی قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی به شرح زیر می باشد:

  • نیاز به تنظیم برای جای دادن اقلام بلند: قبل از بارگیری اقلام و ظروف بلندتر در قفسه ی دوم، باید قفسه ی سوم را تنظیم کنید یا حتی مجبور شوید این قفسه را جدا کنید.
  • متفاوت بودن طراحی قفسه سوم ماشین ظرفشویی: طراحی قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی در همه ی مدل ها یکسان نیست، در برخی از مدل ها نمی توان کاسه ها و فنجان ها را در قفسه ی سوم جای داد. علاوه بر آن در برخی از مدل ها امکان تغییر ارتفاع قفسه ی سوم وجود ندارد.
  • قیمت بالای ماشین ظرفشویی: در برخی از مدل ها و مارک ها طراحی قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی جزو استاندارها به شمار می رود، این در حالی است که در برخی از مدل های دیگر افزودن قفسه ی سوم با افزایش قیمت دستگاه همراه است.

اگر در نحوه ی استفاده و نگهداری از ماشین ظرفشویی به مشکل برخورد کردید، می توانید با یکی از مراکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی با ظروف چیده شده در آن

قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی دارای یکسری مزایا و معایب است

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی، کاربرد آن، مزایا و معایب طراحی این قفسه پرداختیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

در آخر یادآوری می کنیم که برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ی کاربرد قفسه ی سوم ماشین ظرفشویی، اهمیت طراحی قفسه ی سوم و هر سوال دیگر در مورد لوازم خانگی می توانید با متخصصین ما در مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *