آموزش و نگهداری

همه چیز درمورد ویژگی i-Dos ماشین لباسشویی زیمنس

ماشین لباسشویی زیمنس مدل i-Dos

ماشن های لباسشویی زیمنس دارای ویژگی Intelligent Dosing که به i-Dos معروف هستند، به طور خودکار مقدار مناسبی از مواد شوینده و نرم کننده پارچه ای که درون کشوی شوینده وجود دارد را مورد استفاده قرار می دهند. به این معنی که شما بعد از اضافه کردن هر مقدار مواد شوینده به محفظه مخصوص آن در ماشین لباسشویی زیمنس، مصرف دوز مورد نیاز از ماده شوینده برای لباس ها را به عهده خود دستگاه می گذارید. بنابراین با تکنولوژی i-Dos در ماشین لباسشویی زیمنس، همیشه دقیقا به اندازه ای ماده شوینده مصرف می شود که لازم است. در این حالت طول عمر لباس ها نیز افزایش پیدا می کند. در این مقاله فواید ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos و نحوه پر کردن مخزن شوینده آن را مطالعه خواهید کرد.

فواید ویژگی i-Dos ماشین لباسشویی زیمنس

به لطف ماشین های لباسشویی زیمنس دارای ویژگی intelligent Dosing، لباس ها می توانند برای مدت طولانی تری، زیبایی خود را حفظ کنند. دلیل این امر این است که این ماشین لباسشویی هوشمند زیمنس دارای یک سنسور خاص است که می تواند مقدار لباس های درون درام و میزان کثیفی آن ها را تشخیص دهد. بر این اساس ماشین لباسشویی در هنگام شستشو البسه به طور اتوماتیک دوز مناسب ماده شوینده ی موجود در محفظه مخصوص را به لباس ها اضافه می کند. به این ترتیب شما همیشه دقیقا به اندازه ای که نیاز است ماده شوینده مصرف می کنید و در نتیجه لباس های شما علاوه بر این که خوب تمیز می شوند، دیرتر نیز کهنه می شوند. همچنین این امر به صرفه جویی در مصرف آب و انرژی کمک می کند، زیرا برای حل شدن مواد شوینده ی کم تر، به آب و انرژی کم تری نیز نیاز است.

اگر در ماشین های لباسشویی زیمنس دارای ویژگی i-Dos، مقدار زیادی از ماده شوینده را در محفظه مخصوص آن ریخته اید، نگران نباشید. زیرا ماشین لباسشویی، مقدار شوینده مورد نیاز را در هر چرخه شستشو اندازه گیری می کند و همان مقدار را از کشوی شوینده مورد مصرف قرار می دهد. بنابراین شما حتی می توانید برای راحتی کار، برای هر 20 چرخه شستشو، از یک دوز واحد شوینده استفاده کنید تا مجبور نباشید برای هر چرخه شستشو مواد شوینده اضافه کنید. همچنین اگر می خواهید به صورت دستی دوز شوینده را اضافه کنید، می توانید از محفظه سمت چپ کشوی شوینده i-Dos استفاده نمایید.

فواید ویژگی i-Dos ماشین لباسشویی زیمنس

فواید ویژگی i-Dos در ماشین لباسشویی زیمنس

نحوه استفاده از شوینده و نرم کننده در ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos

قبل از شروع استفاده از ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos، باید کشوی شوینده دستگاه را شارژ کنید. به این صورت که ابتدا باید مخازن را پر کنید و نحوه استفاده از ماده شوینده و نرم کننده را در ماشین لباسشویی تنظیم کنید. همچنین مهم است که دوز پایه مواد شوینده را بر حسب میلی لیتر محاسبه و سپس درون محفظه شوینده بریزید. در ادامه به توضیح کامل همه این موارد خواهیم پرداخت.

مخزن شوینده ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos

برای استفاده از ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos، اولین قدم پر کردن مخزن مواد شوینده است. این مخزن در سمت راست در کشوی مواد شوینده وجود دارد. بنابراین ابتدا باید کشو را بیرون بکشید، درب سمت راست (شماره 1) را باز کنید و تا خط “MAX” آن مواد شوینده بریزید. در این حالت ماشین لباسشویی زیمنس تقریبا آماده است که از مواد شوینده ای که ریخته اید، برای شستشو استفاده کند، اما چند کار دیگر مانده که باید آن ها را هم انجام دهید.

دور مخزن شوینده در ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos دایره قرمز کشیده شده

محل قرارگیری شوینده در کشوی ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos

مخزن نرم کننده پارچه ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos

اگر قصد استفاده از نرم کننده لباس را دارید باید آن را در مخزن وسطی کشوی شوینده ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos بریزید. پس ابتدا کشوی شوینده و سپس درب مخزن وسطی (شماره 2) را باز کنید و نرم کننده لباس را تا خط “MAX” مخزن پر کنید.

دور مخزن نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos دایره قرمز کشیده شده

محل قرارگیری نرم کننده پارچه در کشوی ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos

استفاده از مخزن نرم کننده به عنوان مخزن شوینده اضافی

اگر قصد ندارید از نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos استفاده کنید، می توانید از مخزن نرم کننده به عنوان یک مخزن ماده شوینده اضافی استفاده کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دکمه i-Dos شماره 2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی زیمنس را که مربوط به نرم کننده پارچه است، فشار داده و به مدت 3 ثانیه نگه دارید.
  2. دکمه i-Dos شماره 2 را دوباره فشار دهید تا ماده شوینده انتخاب شود. در این حالت آیکون گُل کنار آن به یک آیکون بطری تبدیل می شود.

توجه داشته باشید که اگر مجددا خواستید از نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos استفاده کنید، فقط کافی است که دکمه i-Dos شماره 2 را دوباره فشار دهید تا نرم کننده لباس انتخاب شود و سپس چند لحظه صبر کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

دکمه های i-Dos شماره 2 و 1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی زیمنس

دکمه های i-Dos شماره 2 و 1 در نمایشگر ماشین لباسشویی زیمنس

ریختن دوز پایه شوینده در محفظه

این که ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos چقدر از مواد شوینده استفاده می کند، بستگی به خود شوینده دارد. شما می توانید اطلاعاتی در مورد مقدار میلی لیتر مورد نیاز از هر شوینده، نسبت به مقدار مشخصی از لباس ها را روی لیبل ظرف شوینده پیدا کنید. برای ریختن دوز پایه مواد شوینده مورد نیاز در محفظه مخصوص، محاسبه کنید که برای 4 کیلوگرم لباس به چند میلی لیتر ماده شوینده نیاز دارید و بعد از محاسبه، آن مقدار را درون مخزن شوینده ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos بریزید.

غیر فعال کردن ویژگی intelligent Dosing در ماشین لباسشویی زیمنس

اگر قصد غیر فعال کردن ویژگی intelligent Dosing را در ماشین لباسشویی زیمنس دارید و می خواهید مقدار مواد شوینده را خودتان بصورت دستی انتخاب کنید، دکمه های i-Dos شماره یک و دو را فشار دهید و چند لحظه نگه دارید تا آیکون های آن ها خاموش شوند. در این حالت عملکرد intelligent Dosing غیر فعال می شود و شما می توانید مواد شوینده را به صورت دستی به مخزن سمت چپ کشوی شوینده اضافه کنید.

در صورتی که می خواهید ویژگی Intelligent Dosing را در ماشین لباسشویی زیمنس مجددا فعال کنید، فقط کافی است که دکمه های i-Dos شماره یک و دو را دوباره فشار دهید تا آیکون های مواد شوینده و نرم کننده ظاهر شوند.

توجه داشته باشید که در صورتی که نیاز به هر گونه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی زیمنس را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دور مخزن سمت چپ کشوی شوینده ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos دایره قرمز کشیده شده

استفاده از مخزن سمت چپ کشوی شوینده ماشین لباسشویی زیمنس i-Dos بصورت دستی

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه کارکرد، فواید و نحوه فعال یا غیر فعال کردن ویژگی intelligent Dosing یا i-Dos در ماشین لباسشویی زیمنس پرداختیم. توجه داشته باشید که اگر ماشین لباسشویی شما دچار خطا شده است، برای رفع آن مقاله ارورهای ماشین لباسشویی زیمنس را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *