آموزش و نگهداری

ویژگی ها، مزایا و معایب ماشین لباسشویی بوش

دو دست در کنار ماشین لباسشویی بوش وجود دارد که یکی علامت تایید و دیگری علامت عدم تایید را نشان می دهد.

کمپانی بوش سال هاست که ماشین لباسشویی های با کیفیت و خلاقانه ای تولید می کند. اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی با کیفیت که دارای عملکرد عالی است هستید، بوش بهترین برندی است که به شما پیشنهاد می شود. ماشین های لباسشویی بوش برخی از ویژگی های برتر مانند تمیز کردن البسه با بخار در دستگاه را دارند. اما در نظر داشته باشید که در برخی از لباسشویی ها، عملکرد بخار ممکن است باعث رشد قارچ و کپک در دستگاه شود. ماشین های لباسشویی بوش، گاهی اوقات ممکن است دچار ایراداتی مانند نشت آب و مشکلات الکتریکی نیز شوند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مربوط به ماشین های لباسشویی بوش در زمینه فناوری ها و تکنولوژی های به کار رفته در آن ها و همچنین مزایا و معایب این دستگاه ها را بررسی کنیم.

پنج ویژگی ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی های بوش دارای ویژگی های خارق العاده ای هستند که شاید در بسیاری از برندهای معروف دیگر وجود نداشته باشد. در ادامه به برخی از این ویژگی اشاره می کنیم و برای آن ها توضیحاتی را نیز ارائه خواهیم داد.

1. فناوری درام Vario در ماشین لباسشویی بوش

وقتی نوبت به شستشوی لباس های ظریف یا گران قیمت در ماشین لباسشویی می رسد، اغلب نگران آسیب دیدن آن ها هستیم. اما می توان گفت که فناوری درام Vario ماشین لباسشویی بوش راه حل این مشکل است. بطوریکه این فناوری بهترین نتیجه ی شستشو را برای پارچه های ظریف دارد.

سطح درام Vario ماشین لباسشویی بوش قطعاتی بصورت اریب و نرم دارد که این حالت باعث می شود که لباس های ظریف به درام گیر نکنند و کشیده نشوند و همچنین به شستشوی ملایم لباس های ظریف کمک کند. بصورتی که سمت شیب دار درام، لکه ها را بصورت عمیق و بدون هیچ آسیبی شستشو می دهد.

سطوح شیب دار در درام Vario ماشین لباسشویی بوش

درام Vario در ماشین لباسشویی بوش باعث شستشوی ملایم پارچه های ظریف بدون هیچ آسیبی می شود.

2. سیستم ضد لرزش ماشین لباسشویی بوش

صدا و لرزشی که توسط ماشین لباسشویی ها تولید می شود، می تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. اما کمپانی بوش راه حلی ارائه کرده است که بر این مشکل غلبه می کند. سیستم ضد لرزش (Anti-vibration) ماشین لباسشویی بوش با طراحی هوشمند قطعات متحرک ماشینی بدون ایجاد صدا کار می کند. نحوه کار به این صورت است که سیستم لرزش گیر لباسشویی بوش به وسیله سه ضربه گیر و فنرهایی که به آن متصل شده اند باعث جذب ارتعاش می شود و در نتیجه این تکنولوژی باعث می شود درام بی صدا و بصورت ثابت بچرخد.

یک لیوان آب روی ماشین لباسشویی بوش قرار دارد

صدا و لرزش ماشین لباسشویی بوش با استفاده از تکنولوژی ضد لرزش خنثی می شود.

3. فناوری آب فعال در ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی های بوش آب بسیار کمی مصرف می کنند که این حالت تنها با فناوری آب فعال (Active Water) امکان پذیر است. این فناوری نوآورانه کارایی دستگاه را افزایش می دهد و یک شستشوی عالی را برای انواع لباس ها تضمین می کند. فناوری آب فعال در ماشین لباسشویی بوش از طریق توزیع هدفمند آب و دارا بودن یک فیلتر مخصوص، در مصرف آب و انرژی صرفه جویی می کند.

4. موتور درایو بی صدای Eco ماشین لباسشویی بوش

فناوری دیگری که موجب بی صدا بودن ماشین لباسشویی بوش می شود، موتور درایو بی صدای اکو یا EcoSilence Drive Motor است. این موتور اصطکاک کم تری ایجاد می کند که در نتیجه باعث تولید صدای کم تری می شود. با استفاده از این فناوری، می توانید لباس های خود را در محیطی ساکت و آرام بشویید و به کاهش مصرف انرژی نیز کمک کنید. بنابراین اگر مجبورید کارهای شست و شوی خود را در شب انجام دهید، می توانید بدون ایجاد مزاحمت برای کسی این کار را با استفاده از ماشین لباسشویی بوش انجام دهید.

دور نوشته Eco Silent Drive در ماشین لباسشویی بوش دایره کشیده شده

موتور درایو بی صدای Eco در ماشین لباسشویی بوش باعث بی صدا بودن دستگاه می شود.

5. تکنولوژی iDos

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما هر بار از مقدار مناسبی از مواد شوینده استفاده می کند، اجازه دهید لباسشویی بوش با استفاده از تکنولوژی iDos این کار را برای شما انجام دهد. نحوه کار این تکنولوژی به این صورت است که سنسورهای iDos ماشین لباسشویی بوش لباس ها را وزن می کند و پس از تشخیص میزان کثیفی و لکه های روی لباس، دوز مورد نیاز مواد شوینده را تعیین می کند. کارایی این فناوری به این جا ختم نمی شود. بلکه فناوری iDos همچنین می تواند میزان چرخش درام، زمان چرخه شستشو و آبکشی مورد نیاز برای لباس ها را تعیین کند. بنابراین با این وضعیت ویژگی iDos ماشین لباسشویی بوش می تواند آن را از دیگر لباسشویی ها متمایز کند.

کشوی دارای تکنولوژی i-Dos در ماشین لباسشویی بوش باز است

ماشین لباسشویی بوش دارای تکنولوژی iDos هر مقداری از مواد شوینده که مورد نیاز است، استفاده می کند.

مزایای ماشین لباسشویی بوش

همه ی ماشین های لباسشویی به یک شکل ساخته نمی شوند. ماشین های لباسشویی بوش با ترکیب ویژگی های هوشمند مختلف و چرخه های شستشوی هوشمند، برای شستشوی راحت طراحی شده اند. مزایای زیادی برای استفاده از این لباسشویی ها وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. حذف راحت مو و کرک حیوانات خانگی: اگر از دوستداران حیوانات خانگی هستید اما از جمع آوری موها و کرک های آن ها خسته شده اید، ماشین لباسشویی بوش دارای تکنولوژی فیلتر جادویی بهترین انتخاب برای شما است. زیرا با استفاده از این فناوری به راحتی می شود موهای حیوانات خانگی و پرزها را از بین برد. همچنین این فیلتر جادویی قابلیت جدا شدن دارد که این ویژگی باعث می شود که به راحتی قابل تمیز کردن باشد.
  2. کاهش زمان شستشو: اگر لباس های زیاد و وقت کمی برای شستشو دارید، می توانید آن ها را با گزینه Speed ​​Perfect (سرعت کامل) ماشین لباسشویی بوش به سرعت شستشو دهید. بطوریکه با این ویژگی زمان شستشوی لباس های شما بدون این که بر کیفیت شستشوی آن ها تاثیری بگذارد، تا 65% کاهش پیدا می کند.
  3. شستشوی عمیق: برنامه شستشوی Allergy Plus در ماشین لباسشویی بوش برای اطمینان از شستشوی عالی و عمیق با حذف موثر مواد حساسیت زا مانند پرز و گرد و غبار است.
  4. شستشوی بدون آسیب پارچه های ظریف: فناوری Active Oxygen ماشین لباسشویی بوش با دمیدن بخار سرد به مدت 45 دقیقه به روی لباس ها باعث عدم آسیب و شستشوی موثر البسه ظریف می شود.
  5. ادامه چرخه شستشو بعد از قطع و وصلی برق: قطع برق یک مشکل رایج است که ممکن است در هر مکانی با آن برخورد کنید. با کمک Power Off memory در ماشین لباسشویی بوش می توانید چرخه شستشو را با همان تنظیمات انتخاب شده بعد از قطع و وصلی برق ادامه دهید.
  6. حفظ ولتاژ برق: فناوری Volt Check در ماشین لباسشویی بوش با نظارت مستمر بر هر گونه نوسان برق، ولتاژ برق مورد نیاز دستگاه را حفظ می کند که این اتفاق به افزایش طول عمر لباسشویی کمک بزرگی می کند.
شخصی با خوشحالی علامت تایید نشان می دهد و در کنار ماشین لباسشویی بوش ایستاده است.

از مزایای ماشین لباسشویی بوش می توان به حذف راحت مو، کاهش زمان شستشو، شستشوی عمیق و بدون آسیب اشاره کرد.

معایب ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی های بوش به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و هوشمند خود مشهور هستند، اما این دستگاه ها نیز مانند هر دستگاه الکتریکی دیگری، از همه جهات بی نقص نیستند و ممکن است دچار مشکلاتی شوند. در ادامه به بعضی از معایب ماشین لباسشویی بوش اشاره خواهیم کرد، زیرا قبل از خرج کردن پول خود باید تمام نکات منفی این ماشین لباسشویی را بدانید.

  1. مشکل نشتی آب: شایع ترین شکایت مشتریان ماشین لباسشویی بوش مشکل نشت آب است که نشان دهنده خرابی پمپ تخلیه است. همچنین آب نشت شده از شکاف های عایق بندی دستگاه ممکن است وارد یاتاقان ها و در نتیجه منجر به خرابی آن ها شود.
  2. مشکلات الکتریکی: یکی دیگر از ایرادات رایج ماشین لباسشویی بوش، مشکلات الکتریکی است. اگر ماشین لباسشویی بوش روشن نمی شود، دو شاخه برق یا برد الکترونیکی دستگاه ممکن است مشکل داشته باشد و شما احتمالا به تعمیر ماشین لباسشویی بوش نیاز پیدا خواهید کرد.
  3. عدم کارکرد اسپینر: گاهی اوقات گرفتگی فیلتر، نامتعادل بودن لباس ها درون درام، انسداد در شیلنگ تخلیه، پارگی تسمه و بسته نشدن کامل درب می تواند مانع از کارکرد اسپینر ماشین لباسشویی بوش شود.
  4. مشکلات ترموستات و هیتر یا گرمکن: اگر چرخه شستشو در ماشین لباسشویی بوش به پایان نمی رسد و یا در اواسط شستشو ناگهان به پایان می رسد، می تواند به دلیل معیوب بودن ترموستات یا هیتر (گرمکن) دستگاه باشد که در این صورت باید تعویض شود.
شخصی که در کنار ماشین لباسشویی بوش ایستاده و علامت عدم تایید نشان می دهد

از معایب ماشین لباسشویی بوش می توان به مشکل نشتی آب و ترموستات و هیتر، مشکلات الکتریکی و عدم کارکرد اسپینر اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم ویژگی ها، تکنولوژی ها و همچنین مزایا و معایب ماشین لباسشویی بوش را به شما توضیح دهیم تا شما بتوانید با کارکرد این دستگاه بهتر آشنا شوید. توجه داشته باشید که اگر در صفحه نمایش ماشین لباسشویی بوش شما کد خطایی ظاهر شده است، جهت رفع آن و همچنین برطرف نمودن مشکل پیش آمده، مقاله ارورهای ماشین لباسشویی بوش را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *