آموزش و نگهداری

نشتی آب ماشین لباسشویی و دلایل آن

نشتی آب ماشین لباسشویی

نشتی آب ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که ممکن است دستگاه شما با آن مواجه شود و برای رفع آن باید با مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس گرفته و از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید. توصیه ی ما به شما این است که برای عیب یابی لوازم خانگی از یک مرکز معتبر کمک بگیرید، اما در یکسری موارد شما خودتان می توانید به تنهایی علت نشتی را پیدا کرده و دستگاه را تعمیر کنید و در هزینه و زمان تماس با متخصص صرفه جویی کنید.

در این مقاله قصد داریم در مورد علائم رایج نشتی آب ماشین لباسشویی، علل احتمالی و نحوه ی برطرف کردن این مشکل توضیحات بیشتری ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

عیب یابی نشتی آب ماشین لباسشویی

اولین اقدام برای رفع مشکل نشتی آب ماشین لباسشویی این است که محل نشتی را پیدا کنید. بارگیری ماشین لباسشویی بسته به مدل آن می تواند از جلو یا بالای دستگاه باشد و محل نشتی ممکن است از پشت دستگاه، زیر دستگاه، بالا یا جلوی آن باشد. اگر با نگاه کردن نمی توانید منبع نشتی را پیدا کنید. در اینجا یکسری نکاتی ارائه می دهیم تا به راحتی بتوانید منبع نشتی آب لباسشویی را پیدا کنید.

تعمیرکار لباسشویی در حال عیب یابی نشتی آب ماشین لباسشویی

با عیب یابی درست می توان از نشتی آب ماشین لباسشویی جلوگیری کرد

1- نشتی آب ماشین لباسشویی از شیلنگ های دستگاه

یکی از دلایل اصلی نشتی آب ماشین لباسشویی، نشتی شیلنگ دستگاه می باشد. با جدا کردن ماشین لباسشویی از دیوار و بررسی دقیق شیلنگ ها می توانید محل دقیق نشتی آب را پیدا کنید. شل بودن شیلنگ ها، انسداد یا سوراخ بودن آن می تواند باعث نشتی آب دستگاه شود. برای رفع مشکل نشتی آب لباسشویی می توانید شیلنگ ها را باز کرده، آن ها را تمیز کنید و دوباره به دستگاه وصل کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل، باید هر دو شیلنگ تخلیه و  تامین آب را تعویض کنید.

در هنگام تعویض شیلنگ ها بهتر است از شیلنگ های مشبک ضد فولادی که عمر طولانی تری دارند و در مقایسه با شیلنگ های پلاستیکی مقاوم تر هستند، استفاده کنید.

پاره شدن شیلنگ آب ماشین لباسشویی و نشتی آب از شیلنگ

نشتی آب ماشین لباسشویی به دلیل نشت آب از شیلنگ دستگاه

2- استفاده ی زیاد از مواد شوینده یا بارگیری بیش از حد دستگاه

استفاده ی بیش از حد از مواد شوینده یا بارگیری بیش از حد دستگاه در یک زمان می تواند باعث نشتی آب ماشین لباسشویی از بالای دستگاه باشد و دستگاه سرریز کند. برای برطرف کردن این مشکل باید در هنگام بارگیری ماشین لباسشویی مقدار مواد شوینده و بار لباس ها را کاهش دهید تا از نشتی آب دستگاه پیشگیری کنید.

نشتی آب ماشین لباسشویی از جا پودری

نشتی آب ماشین لباسشویی از جا پودری به دلیل استفاده ی بیش از حد از ماده ی شوینده

3- نشتی آب ماشین لباسشویی به دلیل پوسیدگی لاستیک دور درب دستگاه

نشتی آب ماشین لباسشویی می تواند به دلیل پوسیدگی لاستیک دور درب دستگاه باشد. لاستیک درب لباسشویی بعد از مدتی ممکن است پوسیده یا پاره شود، از این رو بهتر است در زمان نشتی آب لباسشویی لاستیک درب دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. برای جلوگیری از پوسیدگی زود هنگام لاستیک درب لباسشویی توصیه می کنیم به صورت مرتب این لاستیک را تمیز کنید.

نشتی آب ماشین لباسشویی

نشتی آب ماشین لباسشویی به دلیل پوسیدگی لاستیک دور درب دستگاه

4- خرابی پمپ آب ماشین لباسشویی

خرابی پمپ آب دستگاه یکی دیگر از دلایل نشتی آب ماشین لباسشویی است که می تواند به دلیل پاره شدن یا شکسته شدن مهر و موم ها باشد. پمپ آب ماشین لباسشویی در پایین دستگاه قرار دارد. توصیه ی ما به شما این است که از باز کردن لباسشویی و دست و پنجه نرم کردن با قطعات آن خودداری کنید و برای انجام این کار از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

پمپ آب معیوب ماشین لباسشویی

معیوب بودن پمپ آب ماشین لباسشویی یکی از دلایل نشتی آب دستگاه است

5- ایراد در کاسه نمد و بلبرینگ ماشین لباسشویی

ایراد در کاسه نمد می تواند باعث نشتی آب ماشین لباسشویی شود. ماشین لباسشویی باید تراز باشد، عدم تراز بودن دستگاه باعث تکان خوردن ماشین لباسشویی و ضربه به دستگاه می شود و به مرور زمان کاسه ی نمد و بلبرینگ دچار آسیب می شود و آب از دستگاه نشت می یابد. علاوه برآن، زیاد بودن بار لباسشویی در طول زمان نیز باعث ایراد در کاسه ی نمد و بلبرینگ لباسشویی می شود.

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی یک کار تخصصی است و باید توسط افراد متخصص انجام شود، برای انجام این کار باید با یکی از مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

یک نفر در حال تعویض بلبرینگ معیوب ماشین لباسشویی

بلبرینگ معیوب ماشین لباسشویی می تواند باعث نشتی آب لباسشویی شود

6- سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که باعث نشتی آب ماشین لباسشویی می شود، سوراخ شدن دیگ دستگاه است. دیگ لباسشویی بعد از مدت زمانی دچار رسوب و زنگ زدگی می شود و در نهایت سوراخ می شود و همین باعث نشت آب از دستگاه می شود. برای تعمیر دیگ سوراخ لباسشویی باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

نشتی آب ماشین لباسشویی

نشتی آب ماشین لباسشویی به دلیل سوراخ بودن دیگ دستگاه

رفع مشکل نشتی آب ماشین لباسشویی توسط تعمیرکار

تا به اینجای مقاله در مورد علت های نشتی آب ماشین لباسشویی و روش های برطرف کردن این مشکل توضیحاتی ارائه دادیم. در صورتی که علت های ذکر شده در این مقاله را بررسی کردید و نتوانستید مشکل نشتی لباسشویی را برطرف کنید، توصیه می کنیم از یک فرد متخصص تعمیر ماشین لباسشویی که آموزش های لازم را دیده کمک بگیرید. تعمیرکار لباسشویی به راحتی می تواند محل نشتی آب دستگاه را پیدا کرده و مشکل را برطرف کند. برای این کار می توانید با یکی از مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس گرفته و از آن ها کمک بگیرید.

تعمیرکار ماشین لباسشویی در حال تعمیر دستگاه

برای رفع مشکل نشتی آب لباسشویی از یک تعمیرکار کمک بگیرید

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت های نشتی آب ماشین لباسشویی پرداختیم. در برخی از موارد شما می توانید نشتی آب ماشین لباسشویی را در منزل و بدون تماس با تعمیرکار عیب یابی کنید. در صورتی که خودتان نتوانستید مشکل ماشین لباسشویی را برطرف کنید، می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس گرفته و از متخصصین این مرکز کمک بگیرید. متخصصین ما در این مرکز در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر می شوند و مشکل دستگاه شما را برطرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *