آموزش و نگهداری

چگونه ماشین لباسشویی ال جی را نصب کنیم؟

ماشین لباسشویی ال جی

5

10 دقیقه

اگر اخیرا ماشین لباسشویی ال جی خود را از مکانی به مکان دیگر جابجا کرده اید و یا یک ماشین لباسشویی LG جدید خریداری کرده اید، احتمالا برای نصب آن نیاز به کمک خواهید داشت. ما در این مقاله نحوه نصب ماشین لباسشویی شما را بصورت گام به گام توضیح خواهیم داد. بنابراین امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید ماشین لباسشویی ال جی خود را به راحتی نصب کنید. همچنین اگر نیاز دارید که اتصالات ماشین لباسشویی خود را جدا کرده و آن را جابجا کنید، می توانید این مراحل را از آخر به اول بصورت برعکس انجام دهید. توجه داشته باشید که مراحل نصب ماشین لباسشویی ال جی ممکن است در مدل های مختلف کمی متفاوت باشد، اما این مراحل در اکثر مدل ها، مشابه هم هستند.

اجناس (متریال)

  • شیلنگ ورودی آب

  • شیلنگ تخلیه آب

ابزار

  • آچار

مرحله 1: باز کردن پیچ های ترانزیت (حمل و نقل)

شخصی در حال باز کردن پیچ های ترانزیت (حمل و نقل) از ماشین لباسشویی ال جی

باز کردن پیچ های ترانزیت (حمل و نقل) از ماشین لباسشویی ال جی

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما جدید است، دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا پشت ماشین لباسشویی دارای پیچ های حمل و نقل (ترانزیت) است یا خیر. در حقیقت این پیچ ها بر روی ماشین های لباسشویی جدید نصب می شوند تا از آسیب دیدگی درام و سیستم تعلیق در هنگام حمل و نقل دستگاه جلوگیری کنند. اگر ماشین لباسشویی شما دارای این پیچ ها است، باید آن ها را با استفاده از یک آچار باز کنید و کنار بگذارید.
نکته:
قبل از شروع نصب ماشین لباسشویی ال جی، مطمئن شوید که محل مورد نظر برای نصب هیچ مانعی ندارد و به اندازه کافی بزرگ است که ماشین لباسشویی در آن جا شود. همچنین محل باید به منبع آب، پریز برق و ورودی فاضلاب دسترسی داشته باشد.
نکته:
می توانید پیچ های ترانزیت را برای جابجایی های بعدی ماشین لباسشویی ال جی نگه دارید.

مرحله 2: بستن شیلنگ ورودی آب به لوله تامین آب

شخصی در حال بستن شیلنگ آب ورودی ماشین لباسشویی ال جی به شیر تامین آب

بستن شیلنگ آب ورودی ماشین لباسشویی ال جی به شیر تامین آب

شیر منبع آب خانه را ببندید و یک سمت شیلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی ال جی را به لوله آب ببندید. سپس دو شاخه ماشین لباسشویی ال جی را به پریز برق متصل کنید.

مرحله 3: اتصال شیلنگ ورودی آب به ماشین لباسشویی ال جی

شخصی در حال متصل کردن شیلنگ ورودی آب به پشت ماشین لباسشویی ال جی

اتصال شیلنگ ورودی آب به پشت ماشین لباسشویی ال جی

انتهای دیگر شیلنگ ورودی آب را به پشت ماشین لباسشویی ال جی وصل کنید.

مرحله 4: اتصال شیلنگ تخلیه به لوله فاضلاب

شخصی در حال اتصال شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی به لوله فاضلاب

اتصال شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی به لوله فاضلاب

شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ال جی را وارد لوله فاضلاب کنید.
نکته:
شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی LG را خیلی به سمت پایین درون لوله فاضلاب فشار ندهید، زیرا آب تخلیه شده از دستگاه حتی زمانی که پمپ کار نمی کند می تواند از آن نشت پیدا کند. بنابراین توصیه می کنیم که شیلنگ تخلیه را تا سطحی بالاتر از سطح آب ماشین لباسشویی درون لوله فاضلاب وارد کنید.

مرحله 5: تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی

شخصی در حال چک کردن ماشین لباسشویی ال جی از جهت لق زدن

چک کردن ماشین لباسشویی ال جی از جهت لق زدن

ماشین لباسشویی ال جی را سر جای خود قرار دهید و سپس دستگاه را با دست کمی تکان دهید تا بتوانید لق زدن آن را بررسی کنید. اگر ماشین لباسشویی تراز نیست و لق می خورد، به وسیله تنظیم پایه های آن، دستگاه را کاملا روی سطح زمین تراز کنید تا لق نزند. سپس یک چرخه شستشو را بدون لباس اجرا کنید تا هر گونه کثیفی از سیستم خارج شود و دستگاه برای شستشوی البسه آماده شود.
توجه داشته باشید که شما می توانید در صورت بروز هر گونه مشکل، برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود از کارشناسان و تعمیرکاران مجرب داره چاره مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. همچنین اگر در نمایشگر دستگاه خود کد خطایی را مشاهده کردید می توانید با مطالعه مقاله ارورهای ماشین لباسشویی LG در رفع آن به بهترین نحو اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *