تعمیرات

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی که باید تعمیر شود

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

وجود ماشین لباسشویی با عملکرد درست در هر خانه ای برای شستشوی لباس ها ضروری است. ماشین لباسشویی هرگونه لکه و بو را از لباس های شما تمیز می کند و مانند تمامی لوازم خانگی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. خراب شدن ماشین لباسشویی می تواند برایتان نگران کننده باشد. ما در این مقاله 6 تا از مشکلات رایج ماشین لباسشویی که باید تعمیر شود را به شما معرفی می کنیم تا شما را در تشخیص و حل مشکلات مربوط به لباسشویی راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

1- پر نشدن آب در ماشین لباسشویی

پر نشدن آب در ماشین لباسشویی یک مشکل اساسی است، زیرا لباسشویی بدون آب نمی تواند لباس ها را بشوید. علت اینکه ماشین لباسشویی شما با آب پر نمی شود، می تواند متفاوت باشد.

برای رفع مشکل پر نشدن آب در ماشین لباسشویی، ابتدا باید منبع آب ورودی دستگاه را بررسی کنید، ممکن است شیر آب ورودی لباسشویی بسته یا معیوب باشد. در صورت بسته بودن شیر آب ورودی لباسشویی آن را باز کنید و در صورت معیوب بودن باید آن را تعویض کنید. پر نشدن آب در ماشین لباسشویی می تواند به دلیل مشکل در سوئیچ فشار، مجموعه ی قفل درب، کلیدهای انتخاب گر دما و برد الکترونیکی دستگاه باشد. ممکن است تشخیص علت مشکل پر نشدن آب در ماشین لباسشویی برای شما دشوار باشد، از این رو توصیه می کنیم برای برطرف کردن این مشکل از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

یک نفر در حال باز کردن منبع شیر آب ورودی ماشین لباسشویی که بسته شده است

بسته شدن شیر آب ورودی دستگاه مانع از پر شدن آب لباسشویی می شود

2- پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی

پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی جزو مشکلات رایج ماشین لباسشویی است که می تواند از مشکل پر نشدن آب در لباسشویی نیز بدتر باشد، زیرا این مشکل می تواند باعث نشتی آب از لباسشویی شود و اتاقی که لباسشویی شما در آنجا قرار دارد را پر از آب کند.

پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی می تواند به دلیل ایراد در مجموعه ی شیر آب ورودی یا سوئیچ فشار آب باشد. سوئیچ فشار، سطح آب را شناسایی و کنترل می کند، معیوب بودن سوئیچ فشار باعث پر شدن بیش از حد آب در لباسشویی می شود. شیر آب ورودی نیز عملکرد پر شدن دستگاه را کنترل می کند، بسته نشدن به موقع دریچه های شیر ورودی می تواند باعث پر شدن بیش از حد آب لباسشویی شود. در صورت معیوب بودن سوئیچ فشار و شیر آب ورودی می توان آن را تعویض کرد. برای تعویض این قطعات می توانید با مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس بگیرید.

علاوه بر موارد ذکر شده، ایراد در برد کنترل الکترونیکی که وظیفه ی کنترل شیرهای پر کننده و قطعات دیگر را بر عهده دارد، نیز می تواند باعث پر شدن بیش از حد آب در لباسشویی شود.

پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی و بیرون ریختن آب از دستگاه

پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی به دلیل ایراد در مجموعه ی شیر آب ورودی یا سوئیچ فشار آب

3- نشتی آب ماشین لباسشویی

نشتی آب جزو مشکلات رایج ماشین لباسشویی است که می تواند به کف و سایر وسایل اطراف آسیب برساند و مشکلات زیادی را در منزل شما ایجاد کند. این مشکل در ماشین لباسشویی درب از جلو رایج است که باعث می شود آب از درب لباسشویی نشت کرده و به بیرون بریزد.

نشتی آب ماشین لباسشویی می تواند به دلیل معیوب بودن شیلنگ های تامین آب یا انسداد شیلنگ تخلیه باشد. شما باید از اتصال درست شیلنگ ها به منبع آب ورودی و دستگاه اطمینان حاصل کنید و همچنین باید شیلنگ تخلیه را از انسداد مورد بررسی قرار دهید. پاره شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی و سوراخ شدن دیگ دستگاه نیز می تواند باعث نشتی آب لباسشویی شود. در صورت نیاز برای برطرف کردن مشکل ماشین لباسشویی می توانید با یکی از مراکز معتبر تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس بگیرید.

یک خانم در کنار لباسشویی در حال نشت آب، ایستاده است

نشتی آب ماشین لباسشویی به دلیل مسدود بودن شیلنگ تخلیه ی دستگاه

4- نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

نچرخیدن دیگ دستگاه یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است که مانع از کارکرد درست دستگاه می شود، زیرا ماشین لباسشویی که نمی چرخد، نمی تواند لباس ها را تمیز کند.

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی یا کار نکردن سوئیچ درب دستگاه مانع از چرخش دیگ لباسشویی می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید در ابتدا از بسته بودن درب لباسشویی اطمینان حاصل کنید و در صورت خراب شدن سوئیچ درب دستگاه آن را تعمیر کنید. شکستگی یا شل شدن تسمه ی موتور نیز مانع از چرخیدن دیگ لباسشویی می شود، اما در این شرایط صدای کارکرد موتور دستگاه شنیده می شود. با تعویض تسمه ی معیوب می توان مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی را برطرف کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، مشکل در کلاچ ماشین لباسشویی یا غلتک های درام خشک کن نیز می تواند باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی شود. برای برطرف کردن مشکل ماشین لباسشویی می توانید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

یک نفر در حال سفت کردن تسمه ی موتور ماشین لباسشویی

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی به دلیل شل شدن تسمه ی موتور

5- لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات ماشین لباسشویی که ممکن است با آن مواجه شوید، لرزش بیش از حد دستگاه است. لرزش جزئی در ماشین های لباسشویی قدیمی طبیعی است، اما اگر لرزش دستگاه بیش از حد باشد، می تواند نشان دهنده ی بروز مشکل اصلی در لباسشویی باشد.

نامتعادل بودن بار ماشین لباسشویی و زیاد بودن حجم لباس ها باعث می شود که دستگاه در طول چرخه ی شستشو به عقب و جلو پرتاب شود و لباسشویی بلرزد. علاوه بر آن، عدم توازن سطح زیر دستگاه نیز می تواند باعث لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی شود. برای برطرف کردن این مشکل باید بار لباسشویی را به صورت متعادل در دیگ دستگاه پخش کنید و از تراز بودن سطح زیر دستگاه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که با انجام این کارها مشکل لرزش ماشین لباسشویی برطرف نشد، احتمالا مشکل بزرگ تری در دستگاه ایجاد شده است و بهتر است برای رفع مشکل با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

یک نفر در حال تراز کردن سطح ماشین لباسشویی

لرزش ماشین لباسشویی به دلیل تراز نبودن سطح دستگاه

6- کار نکردن ماشین لباسشویی

کار نکردن دستگاه یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است. اگر ماشین لباسشویی شما کار نکرد، در ابتدا باید از اتصال دستگاه به پریزر، وجود برق در پریز و روشن بودن فیوز برق اطمینان حاصل کنید. شما می توانید با جدا کردن لباسشویی از پریز برق و وصل کردن یک وسیله ی الکتریکی دیگر به پریز از جریان برق در آن مطمئن شوید. همچنین شما باید روشن بودن و سالم بودن فیوز برق را بررسی کنید. در صورت نیاز می توانید از یک برقکار کمک بگیرید.

لازم به توضیح است که بگوییم، عمر مفید ماشین لباسشویی تقریبا 10 سال است. در صورتی که هزینه های تعمیر خیلی زیاد باشد، بهتر است که یک دستگاه جدید خریداری کنید.

یک نفر در حال وصل کردن دوشاخه ی ماشین لباسشویی به پریز برق

کار نکردن ماشین لباسشویی به دلیل عدم اتصال دستگاه به پریز

سخن پایانی

ماشین های لباسشویی مدرن ویژگی های پیشرفته و زیادی دارند که باعث راحتی کاربران شده است، اما با این حال امکان خرابی ماشین لباسشویی وجود دارد. عدم کارکرد درست ماشین لباسشویی مانع از تمیز شدن لباس ها می شود. در این مقاله به معرفی مشکلات رایج ماشین لباسشویی پرداختیم، امیداویم با مطالعه ی این مقاله در صورت بروز مشکل در لباسشویی بتوانید راهکار درستی ارائه دهید.

لازم به یادآوری است که در صورتی که خودتان قادر به تعمیر ماشین لباسشویی و رفع مشکلات آن نباشید. می توانید با تعمیرکاران مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *