آموزش و نگهداری

مشکلات رایج جارو برقی ال جی و نحوه برطرف کردن آن ها

مشکلات رایج جارو برقی ال جی

برند ال جی یکی از معتبرترین برندهای موجود در بازار است، اما بهترین جارو برقی هم ممکن است دچار مشکل شود. اگر جارو برقی ال جی شما کار نمی کند یا مشکلات دیگری دارد، در این مقاله ما را همراهی کنید. در ابن مقاله به مشکلات متداول جارو برقی ال جی و نحوه برطرف کردن آن ها خواهیم پرداخت.

جارو برقی ال جی مکش ضعیفی دارد

مکش ضعیف جارو برقی LG دلایل متعددی دارد که در ادامه به بررسی این دلایل و راهکار برطرف کردن این مشکل می پردازیم.

1- انسداد فیلتر هوای جارو برقی

زمانی که از جارو برقی برای تمیز کردن سطوح استفاده می کنید؛ فیلتر هوا ذرات گرد و غبار را به دام می اندازد و از وارد شدن این ذرات به داخل موتور دستگاه جلوگیری می کند. با گذشت زمان فیلتر هوای جارو برقی ال جی به دلیل تجمع بیش از حد گرد و غبار مسدود می شود و قدرت مکش آن ضعیف تر می شود. در چنین شرایطی لازم است، فیلتر هوای جارو برقی را تمیز کرده یا آن را عوض کنید.

2- انسداد فیلتر خروجی

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، وظیفه ی فیلتر جارو برقی جمع آوری ذرات گرد و غبار است. معمولا جارو برقی ال جی دو فیلتر ورودی و خروجی دارد که مسدود شدن هر کدام از این فیلترها می تواند باعث ضعیف شدن قدرت مکش این دستگاه شود؛ پس اگر جارو برقی ال جی شما مکش خوبی ندارد، فیلتر خروجی را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تمیز یا تعویض کنید.

3- پر شدن پاکت یا کیسه ی جارو برقی LG

یکی از مهم ترین دلایل مکش ضعیف جارو برقی ال جی پر شدن پاکت، کیسه یا مخزن جارو برقی است. برای جلوگیری از ضعیف شدن قدرت مکش جارو برقی باید در فواصل زمانی منظم و قبل از پر شدن کامل کیسه یا پاکت آن را تمیز کنید. اگر کیسه ی جارو برقی شما یک بار مصرف است باید آن را تعویض کنید و از استفاده ی مجدد آن خودداری کنید. پر شدن بیش از حد کیسه ی جارو برقی باعث می شود که دستگاه زودتر خراب شود.

یک نفر در حال تعویض کیسه ی جارو برقی

با تعویض به موقع کیسه ی یک بار مصرف جارو برقی ال جی می توان از ضعیف شدن قدرت مکش آن جلوگیری کرد.

4- انسداد شیلنگ یا لوله ی خرطومی

اگر جارو برقی LG شما مکش ضعیفی داشت، یکی از مواردی که باید آن را بررسی کنید، لوله ی خرطومی است، زیرا ممکن است با اشیای خارجی مسدود شود و قدرت مکش آن پایین تر شود. برای بررسی انسداد لوله ی خرطومی باید آن را از بدنه ی جارو برقی جدا کرده و با کمک پرتوی نور چراغ قوه درون لوله را نگاه کرده و انسداد یا عدم انسداد آن را بررسی کنید. اگر لوله ی خرطومی مسدود شده باشد، با کمک سیم مفتول یا سیخ می توانید آن را برطرف کنید.

در هنگام استفاده از سیم مفتول یا سیخ دقت لازم را داشته باشید که لوله ی خرطومی پاره نشود، چرا که در این صورت باید لوله را تعویض کنید. پاره شدن لوله ی خرطومی خود می تواند قدرت مکش جارو برقی ال جی را کمتر کند.

جارو برقی LG روشن نمی شود

روشن نشدن جارو برقی ال جی به یکی از دلایل زیر مرتبط می شود.

1- معیوب بودن پریز برق

قطع شدن برق پریز باعث می شود که برق مورد نیاز جارو برقی تامین نشود و دستگاه روشن نشود. در چنین مواردی باید با کمک مولتی متر برق پریز را بررسی کنید و در صورت ایراد در پریز برق آن را تعویض کنید یا از یک پریز دیگر استفاده کنید.

یک نفر در حال تعمیر پریز برق

معیوب بودن پریز برق یکی از دلایل روشن نشدن جارو برقی است

2- ایراد در دو شاخه یا کابل جارو برقی

اگر دو شاخه یا کابل جارو برقی دچار اشکال شود، دستگاه روشن نمی شود. برای رفع مشکل دو شاخه یا کابل جارو برقی می توانید از یک تعمیرکار جارو برقی کمک بگیرید. برای این منظور می توانید با کارشناسان ما در داره چاره تماس بگیرید.

3- اشکال در سیم جمع کن جارو برقی ال جی

یکی از موثرترین دلایل روشن نشدن جارو برقی ال جی ایراد در سیم جمع کن این دستگاه است. اگر سیم جمع کن دچار مشکل شود، برق به درستی به موتور نمی رسد و جارو برقی روشن نمی شود. سیم جمع کن دارای دو بخش الکتریکی و مکانیکی است، اگر بخش الکتریکی دچار مشکل شود، دستگاه روشن نخواهد شد.

4- ایراد در اتصالات داخلی

یکی از مواردی که در زمان روشن نشدن جارو برقی LG باید آن را بررسی کنید، اتصالات داخلی این دستگاه است. برای این کار لازم است، بدنه ی جارو برقی را باز کنید و در صورت قطع شدن هر کدام از اتصالات آن را برطرف کنید.

5- ایراد در موتور جارو برقی ال جی

موتور جارو برقی یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه است که اگر دچار مشکل شود، جارو برقی روشن نخواهد شد. اگر پیچک ها و آرمیچر موتور کاملا سیاه شود، یعنی موتور سوخته است و باید عوض شود. برای تعویض یا تعمیر موتور جارو برقی ال جی از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

تعمیرکار جارو برقی در حال تلاش برای تعمیر یا تعویض موتور دستگاه

موتور خراب جارو برقی بوش را باید عوض کنید

6- معیوب بودن کلید On/Off

زمانی که کلید On/Off جارو برقی را فشار می دهید، ولتاژی به موتور دستگاه وارد می شود و در نتیجه جارو برقی ال جی روشن می شود. اگر این کلید خراب شود، ولتاژ به موتور نمی رسد و جارو برقی روشن نمی شود.

7- اشکال در برد الکترونیک

معیوب بودن برد الکترونیک یکی از شایع ترین دلایل روشن نشدن این دستگاه است. برای بررسی برد الکترونیکی می توانید از متخصص تعمیر جارو برقی کمک بگیرید.

موتور جارو برقی ال جی کار نمی کند

کار نکردن موتور جارو برقی ال جی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند. دلایل متعددی می تواند مانع از کار کردن موتور جارو برقی شود که به شرح زیر هستند.

1- ایراد در کلید On/Off

کلید روشن و خاموش، اولین موردی است که در زمان کار نکردن موتور جارو برقی ال جی باید آن را بررسی کنید. با کمک یک مولتی متر می توانید از سالم بودن کلید پاور اطمینان حاصل کنید.

یک نفر در حال فشار دادن سوئیچ جارو برقی

خراب شدن دکمه ی on/off مانع از کار کردن موتور دستگاه می شود

2- ایراد در درایو موتور جارو برقی LG

بعد از روشن کردن جارو برقی ال جی، با کمک مولتی متر اهرم یا ولوم تنظیم قدرت را بررسی کنید تا از تداوم جریان برق در آن مطمئن شوید. همچنین چرخش آزادانه چرخ های دمنده را بررسی کنید تا اصطکاکی میان آن ها وجود نداشته باشد. اگر جریان برق موتور تامین می شود، و با آزادی می چرخد ولی کار نمی کند، موتور خراب شده است و باید عوض شود.

3- اشکال در موتور فن

اگر موتور فن جارو برقی ال جی با مشکل مواجه شود، این دستگاه کار نمی کند. برای رفع ایراد موتور فن با مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس گرفته و از کارشناسان این مرکز کمک بگیرید.

جارو برقی ال جی بوی سوختگی می دهد

بوی سوختگی جارو برقی ال جی به دلایل زیر مربوط می شود:

1- پر شدن کیسه ی جارو برقی یا مسدود شدن فیلتر هوا

اگر کیسه ی جارو برقی ال جی بیش از حد پر شود یا فیلتر هوا با ذرات گرد و غبار مسدود شود، قدرت مکش دستگاه کم می شود و در نتیجه فشار بیشتری به موتور وارد می شود و همین موضوع منجر به داغ شدن موتور و وارد شدن آسیب های جدی به آن می شود. برای جلوگیری از وارد شدن صدمات و خسارت های زیاد به جارو برقی بهتر است به صورت منظم کیسه ی جارو برقی و فیلتر هوا را تمیز یا آن ها را تعویض کنید.

2- انسداد لوله ی خرطومی

مسدود شدن لوله ی خرطومی باعث می شود که در حین کار کردن جارو برقی ال جی فشار زیادی به موتور وارد شود و در نتیجه ی داغ شدن موتور بلبرینگ ها آسیب ببینند و در نهایت موتور بسوزد و دستگاه بوی سوختگی دهد. برای جلوگیری از بوی سوختگی جارو برقی باید انسداد لوله ی خرطومی را برطرف کنید.

یک نفر در حال رفع انسداد لوله ی خرطومی جارو برقی

رفع انسداد لوله ی خرطومی جارو برقی از بوی سوختگی این دستگاه جلوگیری می کند.

3- ایراد در کابل، دوشاخه و پریز برق

گاهی اوقات بوی سوختگی جارو برقی ال جی به علت سوختن سیم برق یا پریز برق است که باید تعویض شود.

4- مکش آب یا مایعات در جارو برقی LG

اگر آب یا مایعات به داخل جارو برقی مکیده شود، باعث می شود که موتور دستگاه بیش از اندازه جرقه بزند و صدای جارو برقی عوض شود و در نهایت عبور جریان الکتریکی بالا از سیم پیچ باعث سوختن موتور می شود و بوی سوختگی از جارو برقی به مشام می رسد.

جارو برقی ال جی در حین کار کردن متوقف می شود

اگر در حین کار کردن با جارو برقی ال جی، دستگاه شما خاموش شده و متوقف می شود، یکی از موارد زیر را بررسی کنید.

1- ایراد در منبع تغذیه

قطع شدن جریان برق، ایراد در پریز برق، پریدن فیوز برق از دلایلی هستند که باعث می شوند، برق مورد نیاز جارو برقی ال جی تامین نشود و دستگاه در حین کار کردن خاموش شود. در چنین شرایطی باید از اتصال جریان برق، سالم بودن فیوز برق و پریز برق مطمئن شوید.

2- اشکال در سیم برق

پاره شدن سیم برق یا آسیب دیدگی آن باعث می شود که جارو برقی ال جی در حین کار کردن با مشکل خاموش شدن مواجه شود. در چنین مواردی ممکن است با تکان دادن سیم جارو برقی دوباره شروع به کار کند. در هر صورت پیچ خوردن یا خم شدن سیم جارو برقی در طول زمان باعث شده که سیم اتصال پیدا کند و باید تعویض شود.

3- ایراد در سیم جمع کن جارو برقی ال جی

استفاده ی نادرست از سیم جمع کن جارو برقی LG می تواند باعث آسیب دیدگی این بخش از دستگاه شود. اگر سیم جارو برقی را تا انتها بکشید یا اگر بخواهید با کشیدن سیم دستگاه، آن را به خود نزدیک کنید، نقطه ی اتصال سیم به دستگاه به شدت آسیب می بیند و باعث می شود که در حین کار کردن، جارو برقی خاموش شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل از بیرون کشیدن بیش از حد استاندارد سیم خودداری کنید.

تعمیرکار در حال تعمیر سیم جمع کن جارو برقی

با تعمیر سیم جمع کن جارو برقی می توان از خاموش شدن ناگهانی این دستگاه جلوگیری کرد.

4- خراب شدن سوئیچ

یکی از دلایل خاموش شدن جارو برقی ال جی در حین کار کردن، خراب شدن سوئیچ یا کلید پاور است. اگر سوئیچ خراب شود، فرمان روشن و خاموش شدن به درستی ارسال نمی شود و در نتیجه جارو برقی خاموش خواهد شد. برای اطمینان از سالم بودن سوئیچ، کلید پاور را به بالا و پایین فشار داده و از عملکرد درست آن مطمئن شوید.

5- خراب شدن موتور جارو برقی

موتور اصلی ترین جز جارو برقی است و اگر خراب شود، دستگاه متوقف می شود. بررسی موتور جارو برقی ال جی یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت دارد، برای انجام این کار با یک مرکز تعمیرات حرفه ای لوازم خانگی تماس گرفته و از یک تعمیرکار جارو برقی کمک بگیرید.

6- ایراد در خازن موتور

وظیفه ی خازن راه اندازی موتور جارو برقی است، اگر خازن موتور جارو برقی ال جی دچار ایراد شود، موتور روشن نمی شود و در نتیجه دستگاه نیز متوقف خواهد شد. در چنین شرایطی باید از یک متخصص کمک بگیرید تا خازن موتور را عوض کند.

جارو برقی ال جی صدای زیادی می دهد

صدای زیاد جارو برقی ال جی علت های متعددی دارد که در ادامه به بررسی این علت ها می پردازیم.

یک خانم که به علت صدای زیاد جارو برقی کلافه است

صدای زیاد جارو برقی ال جی دلایل متعددی دارد

1- خراب شدن موتور جارو برقی ال جی

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود، صداهای عجیبی از جارو برقی LG شنیده شود، خراب شدن موتور این دستگاه است. نفوذ ذرات گرد و غبار به داخل موتور، گیر کردن مو یا ذرات دیگر به دور پروانه ی فن موتور و عدم چرخش درست آن، خراب شدن بلبرینگ ها، خرابی پروانه، کلکتور و زغال ها باعث شنیده شدن صداهای زیاد از جارو برقی ال جی می شوند.

اگر جارو برقی ال جی شما صداهای عجیبی دارد، در اسرع وقت با یک تعمیرکار مجرب جارو برقی ال جی تماس گرفته و دستگاه را عیب یابی کنید تا از بروز خسارت های جدی در آن خودداری کنید.

2- پر شدن کیسه ی جارو برقی

یکی از مهم ترین دلایل شنیده شدن صدای زیاد از جارو برقی ال جی پر شدن بیش از حد کیسه ی جارو برقی است. کیسه ی جارو برقی ظرفیت مشخصی دارد و پر شدن بیش از 80 درصد از آن قدرت مکش جارو برقی را پایین تر می کند و باعث می شود که فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود و در نتیجه موتور جارو برقی صدای ناهنجاری از خود تولید کند. توصیه می کنیم که به صورت مرتب کیسه ی جارو برقی را تمیز کرده و از پر شدن بیش از دو سوم کیسه جلوگیری کنید. اگر کیسه ی جارو برقی شما یک بار مصرف باشد، پر شدن بیش از اندازه ی آن ممکن است باعث پاره شدن کیسه و نفوذ ذرات گرد و خاک به موتور دستگاه شود.

یک نفر در حال عوض کردن کیسه ی جارو برقی که پر شده است

با عوض کردن کیسه ی پر جارو برقی می توان مشکل صدای زیاد آن را رفع کرد

3- مسدود شدن فیلترها

انسداد فیلترهای جارو برقی ال جی با ذرات گرد و غبار باعث می شود که به مرور زمان این فیلترها اشباع شوند و جارو برقی در زمان استفاده صدای خفه ای تولید کند. از این رو توصیه ی ما به شما این است که در فواصل زمانی منظم از تمیز بودن فیلترها مطمئن شده و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید. مسدود شدن بیش از اندازه ی فیلترها و نادیده گرفتن این موضوع می تواند باعث سوختن موتور جارو برقی شود.

4- مسدود شدن لوله ی جارو برقی

گیر کردن اشیای خارجی و مسدود شدن لوله ی جارو برقی LG قدرت مکش دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. جارو برقی برای رفع انسداد قدرت مکش خود را زیاد تر می کند و همین باعث می شود صدای آزار دهنده ای از دستگاه شنیده شود. برای رفع این مشکل باید انسداد لوله ی جارو برقی را برطرف کنید.

5- انسداد برس چرخان

کثیفی برس و گیر کردن اجسام خارجی در آن باعث می شود که برس در هنگام چرخش صداهای عجیبی تولید کند. برای این منظور توصیه ی ما به شما این است که به صورت منظم برس جارو برقی ال جی را تمیز کنید.

یک نفر در حال تعویض برس چرخان جارو برقی

اسنداد برس چرخان جارو برقی باعث شنیده شدن صداهای بلند از این دستگاه می شودو

سیم جمع کن جارو برقی ال جی خراب است

سیم جمع کن جارو برقی یکی از بخش های مهم این دستگاه است و خرابی آن می تواند برای کاربران ناراحت کننده باشد. اگر سیم جمع کن جارو برقی ال جی شما دچار مشکل شده است، بهتر است از یک تعمیرکار جارو برقی بخواهید تا این مشکل را برطرف کند. در برخی از موارد اگر در مورد اجزای داخلی سیم جمع کن جارو برقی اطلاعاتی داشته باشید، خودتان می توانید این ایراد را برطرف کنید.

سیم جمع کن جارو برقی شامل قطعات الکتریکی و مکانیکی است. بخش های الکتریکی سیم جمع کن شامل کابل برق، دو شاخه و پلاتین است و بخش های مکانیکی شامل پایه های نگهدارنده، رول سیم جمع کن و ریل های دایره ای است.

زمانی که شما سیم جارو برقی را بیرون می کشید، فنر باز شده و سیم خارج می شود و زمانی که سیم را جمع می کنید، فنر جمع می شود و سیم به داخل دستگاه جمع می شود. دو سر فنر به اهرم وصل می شود. اگر این فنر خراب شود، جمع شدن سیم با مشکل مواجه می شود. در صورت شکسته شدن فنر باید آن را تعویض کنید. همچنین باید بررسی کنید کع فنر از اهرم ها خارج نشده باشد.

یکی دیگر از اجزای سیم جمع کن پلاتین است که وظیفه ی اتصال بین سیم و موتور جارو برقی را بر عهده دارد. در صورت خراب شدن سیم جمع کن باید با استفاده از اهم متر سیم های متصل به پلاتین را بررسی کنید. از آن جایی که پلاتین ها در معرض گرد و خاک قرار دارند، بهتر است به صورت دوره ای آن ها را تمیز کنید.

ولوم جارو برقی LG خراب است

ولوم جارو برقی یکی از اجزای مهم در این دستگاه است که با کمک آن می توانید قدرت مکش جارو برقی را کنترل کرده و آن را کم یا زیاد کنید. اگر ولوم جارو برقی خراب شود، با مشکلاتی از قبیل؛ روشن نشدن جارو برقی، خاموش شدن دستگاه در زمان کار کردن، کم و زیاد شدن قدرت موتور، جرقه زدن دستگاه، دیر روشن شدن دستگاه و کم و زیاد شدن قدرت مکش مواجه می شوید.

از مهم ترین دلایل خراب شدن ولوم جارو برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی و استهلاک قطعه (با گذشت زمان ممکن است، دکمه ی ولوم فرسوده شود.)
  • وارد شدن ضربه و فشار به ولوم (برای کم و زیاد کردن ولوم جارو برقی به هیچ عنوان از پا استفاده نکنید و با کمک دست به آرامی این دکمه را فشار دهید. )
  • ایراد در برد الکترونیکی جاروبرقی (برد الکترونیکی سایر قطعات موجود در دستگاه را کنترل می کند و به آن ها فرمان می دهد.)
  • خراب شدن ترایاک
  • اشکال در پتانسیومتر
  • ایراد در دیود
  • معیوب بودن دیمر

اگر ولوم جارو برقی ال جی شما دچار مشکل شده است؛ بهتر است با یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مانند داره چاره تماس گرفته و از افراد متخصص برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله انواع مشکلات جارو برقی ال جی و نحوه برطرف کردن آن ها را توضیح دادیم. اگر بعد از مطالعه ی این مقاله توانایی عیب یابی جارو برقی ال جی را نداشتید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره تماس گرفته و از یک تعمیرکار مجرب بخواهید تا به شما کمک کند.

کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن در مکان حضور می یابند و جارو برقی ال جی شما را تعمیر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *