آموزش و نگهداری

مایع ظرفشویی یا پودر ظرفشویی، کدام بهتر است؟

مایع ظرفشویی یا پودر ظرفشویی

ماشین ظرفشویی جزو وسایل ضروری و پرکاربرد در هر منزلی می باشد، اما سوالی که ممکن است در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی برای شما مطرح شود این است که بهترین ماده ی شوینده ی ماشین ظرفشویی کدام است؟ مایع ظرفشویی یا پودر ظرفشویی، کدام بهتر است؟ ما در این مقاله قصد داریم مایع ظرفشویی و پودر ظرفشویی را با هم مقایسه کرده و تفاوت های این دو ماده ی شوینده را به شما توضیح دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر مواد شوینده بر عملکرد ماشین ظرفشویی

برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی از دو نوع ماده ی شوینده استفاده می شود: مایع ظرفشویی و پودر ظرفشویی. اکثر افراد از تاثیر هر کدام از مواد شوینده بر تمیزی ظروف بی اطلاع هستند و در رابطه با تاثیر ماده ی شوینده بر عملکرد ماشین ظرفشویی و اثرات آن بر محیط زیست نیز بی خبر هستند. در اینجا قصد داریم در مورد جزئیات تاثیر ماده ی شوینده برای درخشان کردن ظروف توضیحات بیشتری ارائه دهیم تا در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی در مورد انتخاب ماده ی شوینده سردرگم نشوید.

یک نفر در حال خارج کردن لیوان تمیز شسته شده از ماشین ظرفشویی

تمیز شدن ظروف در ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده از ماده ی شوینده مناسب

تاثیر مایع ظرفشویی و پودر ظرفشویی در تمیز کردن ظروف

عملکرد مایع ظرفشویی در مقایسه با پودر ظرفشویی متفاوت می باشد. هر دو ماده ی شوینده، ظروف ماشین ظرفشویی را تمیز می کنند، اما پودر ظرفشویی حاوی سفید کننده و آنزیم هایی است که می تواند به عنوان سفید کننده عمل کرده و لکه هایی مانند لکه های چای و قهوه را از روی ظروف پاک کند. علاوه بر آن، آنزیم های موجود در پودر ظرفشویی پروتئین ها و مواد غذایی چسبیده به ظروف را تجزیه می کند. وجود سفید کننده و آنزیم هر دو برای تمیز کردن ظروف ضروری است.

بنابه دلایل توضیح داده شده، پودر ظرفشویی تاثیر فوق العاده ای در تمیز کردن ظروف دارد. مایع ظرفشویی به دلیل خاصیت چسبندگی که دارد ممکن است عملکرد دستگاه را دچار مشکل کند. در چنین مواردی ممکن است به یک تکنسین ماهر برای رفع مشکل ماشین ظرفشویی نیاز داشته باشید، برای پیدا کردن یک تکنسین ماهر باید با یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس بگیرید.

پودر شوینده در ماشین ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی به دلیل وجود آنزیم ها و ماده ی سفید کننده باعث تمیزی ظروف می شود

تاثیر مایع ظرفشویی و پودر ظرفشویی بر محیط زیست

مایع ظرفشویی به راحتی در آب حل می شود و قابلیت استفاده ی راحت تری دارد، اما سفید کننده و آنزیم ها در مایع ظرفشویی در کنار یکدیگر سازگاری ندارند و سفید کننده ی مایع آنزیم ها را می خورد. علاوه بر آن در شوینده های مایع برای افزایش قدرت پاک کنندگی از ماده شیمیایی بیشتری استفاده می شود، از این رو باید برای نگهداری مایع ظرفشویی از ظروف های پلاستیکی سنگین تری استفاده شود و ظروف پلاستیکی برای محیط زیست اصلا مناسب نیست و تا مدت ها در محل دفع زباله باقی می ماند.

شوینده های پودری به راحتی در داخل آب حل نمی شوند و برای این منظور به آب گرم نیاز دارند، از این رو در هنگام شستشو با پودر ظرفشویی بهتر است گزینه ی شستشو با آب گرم “hot start option” را انتخاب کنید. شوینده های پودری تاثیر زیادی در تمیز کردن لکه ها و رسوبات مواد غذایی از روی ظروف دارند. علاوه بر آن، بسته بندی پودر ظرفشویی به گونه ای است که به راحتی تجزیه می شود و با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد. برای تولید جعبه های پودر ظرفشویی از مواد قابل بازیافت که برای محیط زیست مناسب است، استفاده می شود.

در حالت کلی باید بگوییم که مایع ظرفشویی قابلیت استفاده ی آسان تری دارد و در مقابل، پودر ظرفشویی با محیط زیست سازگارتر است.

مایع ماشین ظرفشویی

مایع ماشین ظرفشویی به دلیل ظرف آن با محیط زیست سازگاری ندارد

مقایسه ی قیمت مایع ظرفشویی با پودر ظرفشویی

اگر قیمت مایع ظرفشویی و پودر ظرفشویی را با یکدیگر مقایسه کنید، پودر شوینده از نظر قیمت اقتصادی تر است. همچنین بسته های شوینده ی ظرفشویی که ترکیبی از مایع و پودر را شامل می شود، از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است و انتخاب مناسبی برای مصرف کنندگان به حساب می آید.

قیمت بسته های شوینده ممکن است دو برابر قیمت پودر یا مایع ماشین ظرفشویی باشد، اما این هزینه ها قابل توجیه است؛ زیرا این بسته ها بهترین ویژگی های هر دو پودر و مایع ظرفشویی را در کنار یکدیگر دارند. شوینده های ترکیبی به راحتی استفاده می شوند، فضای کمتری در زیر سینک آشپزخانه اشغال می کنند و تاثیر زیادی در تمیزی ظروف دارند. در صورت تمیز نشدن ظروف و عملکرد نادرست ماشین ظرفشویی می توانید از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

ظروف تمیز شسته شده در ماشین ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی به دلیل وجود آنزیم ها و ماده ی سفید کننده باعث تمیزی ظروف می شود

سخن پایانی

در این مقاله به مقایسه مایع ظرفشویی و پودر ظرفشویی پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مقاله ماده ی شوینده ی مناسبی را برای شستشو انتخاب کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در ماشین ظرفشویی می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *