آموزش و نگهداری

9 دلیل تشکیل لکه های خاکستری روی لباس در ماشین لباسشویی آاگ

خانمی که لکه ها خاکستری تشکیل شده روی لباس را با ذره بین نشان می دهد و در کنار ماشین لباسشویی آاگ ایستاده

گاهی اوقات ممکن است بعد از شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی آاگ متوجه لکه های خاکستری روی آن ها شوید. این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله ما سعی داریم 9 دلیل رایج تشکیل لکه های خاکستری روی لباس ها و همچنین راه حل هایی برای پیشگیری از این اتفاق در ماشین لباسشویی آاگ را توضیح دهیم.

1. عدم رسیدگی و سرویس منظم ماشین لباسشویی آاگ

برای داشتن بهترین نتیجه شستشو در ماشین لباسشویی آاگ و همچنین جلوگیری از تشکیل لکه های خاکستری روی لباس ها پس از شستشو در لباسشویی، تمیز کاری، رسیدگی و تعمیر ماشین لباسشویی آاگ را بصورت مرتب انجام دهید. برای مثال هر ماه یک بار، یک چرخه خشک کردن را در ماشین لباسشویی آاگ اجرا کنید.

2. شستشوی مداوم البسه در دمای پایین در ماشین لباسشویی آاگ

برای جلوگیری از ایجاد لکه های خاکستری روی البسه در ماشین لباسشویی آاگ، هر چند وقت یکبار داغ ترین چرخه موجود را بدون هیچ لباسی همراه با یک ماده رسوب زدا یا پاک کننده اجرا کنید.  زیرا شستشوی مداوم در برنامه های با دمای پایین می تواند بوی بد و لکه روی لباس ها ایجاد کند. بنابراین بهتر است با دمای آب 90 درجه سانتی گراد و با استفاده از یک ماده شوینده، ماشین لباسشویی آاگ را به طور منظم شستشو دهید تا از باقی ماندن بوی نامطبوع و لکه روی لباس جلوگیری شود.

شستشوی مداوم لباس ها در دمای پایین (40 درجه سانتی گراد یا کم تر) و افزایش استفاده از مواد شوینده بر پایه آنزیم می تواند شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی AEG را مسدود کند، باعث ایجاد بو در دستگاه شود و رسوباتی را روی لباس های شما باقی بگذارد. این اتفاق همچنین می تواند منجر به ایجاد کپک و ژله ای شدن کثیفی ها در داخل نوار درزگیر دور درب، لوله ها و درام نیز شود.

ماشنی لباسشویی آاگ با دمای پایین در حال کار کردن است.

شستشوی مداوم در دمای پایین ماشین لباسشویی آاگ می توانید باعث تشکیل لکه های خاکستری روی لباس ها شود.

3. گرفتگی پمپ و فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی آاگ

در صورتی که پمپ و فیلتر تخلیه در ماشین لباسشویی آاگ انسداد داشته باشد، ممکن است باعث تشکیل لکه های خاکستری روی لباس ها شود. در نتیجه برای جلوگیری از این اتفاق باید هر چند وقت یکبار پمپ و فیلتر تخلیه را تمیز کنید. این قطعات در پایین گوشه سمت راست ماشین لباسشویی آاگ درون یک دریچه قرار دارند. برای اطلاع از نحوه تمیز کردن آن ها می توانید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی آاگ خود مراجعه کنید.

شخصی در حال اشاره به فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی آاگ است که آب درون آن در حال خالی شدن است

جهت عدم تشکیل لکه های خاکستری رو لباس ها باید گرفتگی فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی آاگ را برطرف کرد.

4. گرفتگی لوله تخلیه ماشین لباسشویی آاگ

ممکن است گرفتگی لوله تخلیه در ماشین لباسشویی آاگ دلیل تشکیل لکه های خاکستری روی البسه باشد. بنابراین شیلنگ تخلیه و خروجی آب را بررسی کنید که انسداد نداشته باشد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. شیلنگ تخلیه را از سیستم تخلیه ماشین لباسشویی AEG جدا کنید.
  2. انتهای خروجی شیلنگ تخلیه را در یک سطل قرار دهید و یک چرخه شستشو را اجرا کنید تا انسداد درون لوله برطرف شود. اگر آب ماشین لباسشویی آاگ پس از چرخه شستشو به درستی تخلیه نشود، نشان دهنده مسدود بودن لوله خروجی آب است.
  3. عمل تخلیه آب در شیلنگ متصل به تله سینک را بررسی و انسداد را برطرف کنید.

5. انتخاب برنامه یا گزینه اشتباه در ماشین لباسشویی AEG

انتخاب برنامه یا گزینه نادرست در ماشین لباسشویی آاگ ممکن است منجر به ایجاد لکه های خاکستری روی لباس شود. بنابراین باید با توجه به نوع لباس ها و درجه کثیفی آن ها، برنامه و گزینه درست از جمله میزان چرخش و درجه دما را انتخاب کنید. به عنوان مثال برنامه شستشوی سریع یا Quick برای البسه بسیار کثیف و لکه دار مناسب نخواهد بود. در صورت نیاز می توانید از برنامه پیش شستشو یا pre-wash استفاده کنید. اما فراموش نکنید که این برنامه باید بدون مواد شوینده انجام شود.

شخصی در حال انتخاب برنامه و چرخه شستشو در ماشین لباسشویی آاگ است

انتخاب برنامه یا گزینه نادرست در ماشین لباسشویی آاگ ممکن است منجر به ایجاد لکه های خاکستری روی لباس شود.

6. زیاد بودن لباس ها در ماشین لباسشویی آاگ

در صورت تشکیل لکه های خاکستری روی لباس ها دلیل آن ممکن است زیاد پر کردن دستگاه با البسه باشد. بنابراین مطمئن شوید که ماشین لباسشویی آاگ به خصوص با لباس های نخی سنگین مانند شلوار جین یا حوله که آب زیادی را جذب می کند، بیش از حد پر نشده باشد.

7. وجود کف یا مواد شوینده زیاد در ماشین لباسشویی آاگ

در صورت وجود کف یا ماده شوینده زیاد در ماشین لباسشویی آاگ ممکن است لباس ها خوب تمیز نشده و لکه های خاکستری روی آن ها بعد از چرخه شستشو باقی بماند. در این مورد باید دستگاه را خاموش کنید و پمپ و فیلتر تخلیه را تمیز کنید. زیرا هنگامی که مقدار زیادی ماده شوینده استفاده می کنید و یا زمانی که کف بسیار زیادی تولید می شود، کل سیستم، توسط کف مسدود می شود. در نتیجه استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند باعث رسوب آن در داخل لباسشویی شود و همچنین موجب ایجاد بوی بد و باقی گذاشتن لکه های خاکستری بر روی لباس شود. در نتیجه مطمئن شوید که از مقدار مناسبی از مواد شوینده استفاده می کنید. برای مطمئن شدن می توانید از میزان توصیه شده توسط تولید کننده مواد شوینده کمک بگیرید.

در صورتی که کف زیادی در ماشین لباسشویی AEG به وجود آمده است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صورت امکان کف را از داخل درام ماشین لباسشویی آاگ خارج کنید.
  2. مقداری آب سرد را درون کشوی مواد شوینده یا مستقیما روی کف ایجاد شده بریزید.
  3. برنامه آبکشی و چرخش سریع را اجرا کنید.
  4. در مرحله بعد باید پمپ و فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی آاگ را تمیز کنید. (برای اطلاع از نحوه شستشوی پمپ و فیلتر تخلیه به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.)
در ماشین لباسشویی آاگ کف زیادی به وجود آمده است

در صورت وجود کف زیاد در ماشین لباسشویی آاگ لباس ها خوب تمیز نشده و لکه های خاکستری روی آن ها باقی می ماند.

8. واکنش شیمیایی بین محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد شوینده در لباسشویی آاگ

اگر البسه شما آغشته به محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم ها است، قبل از شستشو اصلی یک چرخه آبکشی بدون مواد شوینده را در ماشین لباسشویی آاگ اجرا کنید. این کار از واکنش شیمیایی بین محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد شوینده و در نتیجه از تشکیل لکه های خاکستری روی لباس ها جلوگیری خواهد کرد. همچنین سعی کنید از تماس لباس خود با این محصولات مانند سفید کننده های خانگی، کرم صورت، شامپو، عطر و ادکلن، ژل و رنگ مو خودداری کنید. زیرا این محصولات می توانند انواع مختلفی از لکه ها را روی پارچه ایجاد کنند.

مواد شوینده بعلاوه مواد آرایشی که روی لباس ریخته بعلاوه ماشین لباسشویی آاگ

ترکیب مواد شوینده و مواد آرایشی در ماشین لباسشویی آاگ باعث ایجاد لکه های خاکستری روی لباس می شود.

9. دسته بندی نشدن لباس ها در شستشو با ماشین لباسشویی آاگ

لباس ها باید به گروه هایی از انواع پارچه ها و رنگ های مشابه دسته بندی شوند و با همین دسته بندی در ماشین لباسشویی آاگ شستشو داده شوند. بنابراین برای شستشوی هر گروه لباس از برنامه شستشوی صحیح آن استفاده نمایید تا البسه روی یکدیگر لکه های خاکستری ایجاد نکنند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی بر این بود که 9 دلیل رایج ایجاد شدن لکه های خاکستری روی لباس ها بعد از شستشو با ماشین لباسشویی آاگ و همچنین راه حل هایی برای جلوگیری از این وقوع این اتفاق توضیح داده شود. در نظر داشته باشید که اگر در صفحه نمایش دستگاه شما کدهای خطایی ظاهر شده است، برای اطلاع از نحوه رفع آن، به مقاله ارورهای ماشین لباسشویی AEG مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *