آموزش و نگهداری

عیب یابی صدای زیاد خشک کن لباس می تگ

سر و صدای زیاد خشک کن لباس مای تگ

همانند هر وسیله ی برقی دیگر ممکن است خشک کن لباس می تگ در طول کارکرد خود با مشکلاتی مواجه شود. در واقع در خشک کن لباس می تگ به غیر از صدای چرخش دستگاه، ممکن است صداهای عجیب دیگری نیز شنیده شود. سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود، این است که چرا خشک کن لباس Maytag صدا دارد؟ جمع شدن لباس های شسته شده در یک سمت دیگ خشک کن می تواند باعث شنیده شدن صداهای کوبنده شود.

در این مقاله قصد داریم، یکسری نکات و راهکارهایی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید مشکل صدای زیاد خشک کن لباس می تگ را رفع کرده و عملکرد طبیعی دستگاه را بازیابی کنید.

صداهای رایج خشک کن لباس می تگ به همراه علت ها و راه حل

صدای زیاد خشک کن لباس می تگ می تواند نگران کننده باشد، اما با یکسری راهکارهای ساده می توان این مشکل را برطرف کرد. در اینجا رایج ترین صداهایی را که خشک کن لباس می تگ تولید می کند، فهرست کرده و علت و راه حل رفع هرکدام از آن ها را توضیح می دهیم.

الف- صدای کوبنده ی خشک کن لباس مای تگ و دلایل آن

صدای کوبنده خشک کن لباس می تگ در هنگام چرخش، می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در ادامه به معرفی دلایل ایجاد صداهای کوبنده در خشک کن لباس مای تگ می پردازیم.

یک خانم که از سر و صدای کوبنده خشک کن لباس مای تگ کلافه است

صدای کوبنده خشک کن لباس می تگ به دلیل تراز نبودن پایه های خشک کن لباس

1- جمع شدن اقلام حجیم روی یکدیگر

یکی از دلایل ایجاد صدای کوبنده در خشک کن لباس می تگ، جمع شدن اقلام حجیم روی یکدیگر می باشد. معمولا لباس های راحتی، ملافه ها یا زیر اندازها در یک سمت خشک کن و در بخش بالایی دستگاه جمع شده و در حین چرخش صدای کوبنده تولید می کنند. برای جلوگیری از جمع شدن اقلام بزرگ روی هم باید آن ها را درون دیگ خشک کن لباس می تگ پخش کنید. در صورت نیاز شما باید چرخه ی شستشوی خشک کن لباس را متوقف کرده و لباس ها را به صورت یکنواخت درون دیگ پخش کنید.

یک خانم در حال خارج کردن ملافه های حجیم از خشک کن لباس

صدای کوبنده خشک کن لباس به دلیل جمع شدن اقلام حجیم روی یکدیگر

2- خشک کردن کفش های کتانی

یکی دیگر از دلایل صدای کوبنده خشک کن لباس می تگ، خشک کردن کفش های کتانی در خشک کن لباس می باشد، در واقع؛ غلت زدن کفش های کتانی در خشک کن نه تنها موجب شنیده شدن صداهای کوبنده از دستگاه می شود، بلکه می تواند به قطعات خشک کن لباس نیز آسیب وارد کند. برای جلوگیری از ایجاد صدا و آسیب به دستگاه، کفش های کتانی را در قفسه ی خشک کن در حالت بدون رطوبت خشک کنید.

یک نفر در حال خارج کردن کفش های کتانی خشک شده از خشک کن لباس

صدای کوبنده خشک کن لباس به دلیل خشک کردن کفش های کتانی در دستگاه

3- غلتک های صاف دیگ خشک کن لباس

صاف شدن غلتک های دستگاه، یکی دیگر از دلایل صدای خشک کن لباس می تگ می باشد. در صورتی که برای مدت زمانی از خشک کن لباس می تگ استفاده نکنید، غلتک های دیگ صاف می شوند و در هنگام کار کردن دستگاه صداهای کوبنده ای تولید می کنند. با ادامه ی کار کردن خشک کن، صداها از بین می روند.

خشک کن لباس

صدای خشک کن لباس به دلیل صاف شدن غلتک های دیگ

4- تراز نبودن پایه های خشک کن لباس

یکی از مهم ترین دلایل صدای کوبنده ی خشک کن لباس می تگ، هم سطح و هم تراز نبودن پایه های دستگاه می باشد. برای اینکه خشک کن لباس تا حد امکان بدون صدا کار کند، باید هر چهار پایه به صورت یکنواخت روی زمین قرار بگیرند. برای تراز کردن پایه های خشک کن لباس باید به دفترچه ی راهنمای خشک کن لباس می تگ مراجعه کنید. پایه های دستگاه را به یک میزان به سمت بالا یا پایین تراز کنید. در صورت آسیب دیدن یکی از پایه ها باید آن را تعویض کنید.

خشک کن لباس در آشپزخانه و یک خانم که در آشپزخانه در حال کار کردن است

صدای زیاد خشک کن لباس به دلیل ناتراز بودن خشک کن

ب- صدای خراش خشک کن لباس مای تگ

شنیده شدن صدای خراش از خشک کن لباس می تگ یکی از صداهای رایجی است که از این دستگاه شنیده می شود. گیر کردن اشیای کوچک در خشک کن لباس می تگ باعث تولید صدای خراش و ساییدگی از دستگاه می شود. اشیائی مانند میخ یا سکه ممکن است در درز جلو یا پشت خشک کن لباس گیر کنند. برای رفع مشکل صدای خراش و ساییدگی از خشک کن لباس، چرخه ی دستگاه را متوقف کرده و درزهای دستگاه را بررسی کرده و اجسام گیر کرده در درزها را بردارید.

یک نفر در حال جستجوی اشیاء کوچک گیر کرده در درز جلوی خشک کن لباس

صدای خراش خشک کن لباس به دلیل گیر کردن اشیای کوچک در درزها

ج- صدای تق تق خشک کن لباس می تگ و دلایل آن ها

صدای تق تق خشک کن لباس یکی از صداهای رایج خشک کن لباس مای تگ می باشد و دلایل متعددی می تواند داشته باشد، پخش شدن اشیاء در دیگ خشک کن و لرزش ماشین لباسشویی یکی از دلایل صدای تق تق خشک کن لباس می تگ می باشد. در ادامه به معرفی مهم ترین دلایل صدای تق تق خشک کن لباس می پردازیم.

خشک کن لباس

صدای تق تق خشک کن لباس به دلیل لرزش ماشین لباسشویی

1- پخش شدن اقلام در دیگ خشک کن لباس

یکی از دلایل صدای تق تق خشک کن لباس مای تگ، پخش شدن اقلام در دیگ خشک کن لباس می باشد. اشیائی مانند دکمه ها، زیپ ها، سگگ های کمربند یا اشیاء کوچک مانند خودکار یا گیره های کاغذی در هنگام چرخش دیگ می توانند باعث ایجاد صدای تق تق خشک کن لباس شوند. قبل از قرار دادن لباس ها در خشک کن لباس، جیب لباس ها را بررسی کنید تا چنین اشیائی باعث ایجاد صدای تق تق خشک کن لباس نشود.

یک نفر در حال جستجوی اقلام گیر کرده در خشک کن لباس

صدای تق تق خشک کن لباس به دلیل گیر کردن اشیایی مانند دکمه، زیپ و غیره در دیگ خشک کن

2- اشیائی که به خشک کن تکیه داده اند

سطل ها، سبدها یا سایر اشیائی که به خشک کن لباس تکیه می کنند، در هنگام کار کردن خشک کن لباس صدای تق تق تولید می کنند. قبل از روشن کردن خشک کن لباس، این اشیاء را از اطراف دستگاه دور کنید و مانع از ایجاد صدای تق تق دستگاه شوید.

خشک کن لباس و سبدهایی که در اطراف آن قرار دارند

تق تق خشک کن لباس به دلیل تکیه دادن سبد به دستگاه

3- نزدیک بودن خشک کن لباس مای تگ به ماشین لباسشویی

اگر خشک کن لباس و ماشین لباسشویی در مجاورت و نزدیکی هم قرار بگیرند، چرخش ماشین لباسشویی می تواند باعث لرزش خشک کن لباس شود و منجر به تولید صدای تق تق خشک کن لباس مای تگ شود. برای کاهش احتمال صداهای تق تق، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین لباسشویی و خشک کن لباس وجود داشته باشد.

خشک کن لباس و ماشین لباسشویی چسبیده و در کنار هم در اتاق هستند

صدای تق تق خشک کن لباس به دلیل قرار گرفتن لباسشویی در نزدیک خشک کن

د- صدای جیر جیر خشک کن لباس مای تگ و دلایل آن

صدای جیر جیر خشک کن لباس می تگ یکی دیگر از صداهای رایجی است که این دستگاه تولید می کند. خرابی قطعات در خشک کن لباس یا خطای استفاده از دستگاه می تواند باعث ایجاد صدای جیر جیر در دستگاه شود. در ادامه به معرفی قطعاتی می پردازیم که خرابی این بخش ها می تواند باعث ایجاد صدای زیاد در دستگاه شود، در چنین شرایطی باید تعمیر خشک کن لباس را به افراد حرفه ای سپرد.

تعمیرکار خشک کن لباس در حال تعمیر دستگاه

صدای جیر جیر خشک کن لباس به دلیل خرابی قطعات دستگاه

1- پرکردن خشک کن لباس مای تگ بیش از ظرفیت آن و آسیب دیدن اجزای داخلی دستگاه

اگر سعی کنید که از حداکثر فضای خشک کن لباس می تگ استفاده کرده و فضای داخلی خشک کن را پر کنید، به مرور زمان مشکلات بزرگی ایجاد می شود. خشک کن با بار بیشتر نه تنها به زمان زیادی برای خشک کردن لباس ها نیاز دارد بلکه به اجزای داخلی دستگاه نیز فشار وارد می کند و همین امر منجر به ایجاد صدای جیر جیر خشک کن لباس مای تگ می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل به دفترچه راهنمای استفاده از خشک کن لباس می تگ مراجعه کرده و در مورد ظرفیت دستگاه اطلاعات درستی به دست آورید.

خشک کن لباس که بیش از ظرفیت آن پر شده است

صدای زیاد خشک کن لباس به دلیل بار زیاد دستگاه

2- شکستگی تسمه درایو

شکستگی تسمه درایو یکی از دلایل ایجاد صدای جیر جیر خشک کن لباس مای تگ می باشد. تسمه لاستیکی از طریق دو قرقره به دور دیگ خشک کن می پیچد و از طریق نیروی محرک دیگ دستگاه را می چرخاند. اگر تسمه شل شود یا بشکند، دیگ ممکن است در حین چرخش صدای جیرجیر تولید کند. تسمه شکسته باید تعویض شود. برای انجام این کار می توانید از مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی کمک بگیرید.

یک نفر در حال تعویض تسمه درایو خشک کن لباس

جیر جیر خشک کن لباس به دلیل معیوب بودن تسمه درایو خشک کن لباس

3- لیز خوردن دیگ معیوب خشک کن لباس

از مهم ترین دلایل تولید صدای جیر جیر خشک کن لباس، لیز خوردن دیگ معیوب خشک کن می باشد. پدهای نمدی روی رویه های پلاستیکی دیگ خشک کن لباس سطح صافی را ایجاد می کنند که باعث می شود، دیگ به راحتی روی آن بچرخد. اگر دیگ خشک کن لباس در هنگام چرخاندن با دست، صدای جیر جیر می دهد باید بلبرینگ را تعویض کرد.

تعمیرکار در حال تعمیر دیگ خشک کن لباس

صدای جیر جیر خشک کن لباس به دلیل معیوب بودن دیگ

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی علل ایجاد صدای زیاد در خشک کن لباس و راه حل برطرف کردن آن پرداختیم. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید مشکل صدای خشک کن لباس می تگ را رفع کنید. در صورتی که خودتان قادر به رفع مشکل خشک کن لباس نبودید می توانید از متخصصین ما در مرکز تخصصی داره چاره کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *