آموزش و نگهداری

ضرورت تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی

ضرورت تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی بسیار پر استفاده است. بسیاری از مردم از وجود فیلتر الیاف ماشین لباسشویی و خشک کن آگاه هستند، اما فقط تعداد کمی از افراد در مورد ضرورت تمیزی آن اطلاع دارند. در طی فرآیند شستشو، پرز لباس های شسته شده ممکن است موجب مسدود شدن لوله فاضلاب لباسشویی شود. در نهایت این امر منجر به مشکلات مربوط به لوله کشی، آلودگی آب و هزینه تعمیرات می گردد. در این مقاله ما به تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی و چگونگی نگهداری از آن نگاهی خواهیم انداخت.

فیلتر الیاف ماشین لباسشویی چیست؟

اکثر ماشین های لباسشویی استاندارد، برای جذب موادی که هنگام شستشو از لباس جدا می شوند، یک فیلتر الیاف داخلی دارند. این مواد می تواند شامل الیاف لباس، موهای ریخته شده، کثیفی، گرد و غبار و ذرات دیگری باشد که روی سطوح لباس ها هنگام قرار دادن در لباسشویی قرار دارند. فیلتر ماشین لباسشویی شامل یک توری مشابه فیلتر الیاف خشک کن است و با همان هدف در دستگاه کار گذاشته شده است. این محصول نباید با پرزگیر اشتباه گرفته شود، پرزگیر یک وسیله جانبی است که می توانید در ماشین خود قرار دهید تا هنگام شستشو پرزها را بگیرید. پرزگیرها می توانند یک محصول موثر باشند و مقدار زیادی از پرزهای جدا شده از لباس ها را به خود جذب کنند. اما حتی اگر از یک پرزگیر هم استفاده می کنید، باز هم بررسی و تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی به طور منظم مهم است.

یک نفر در حال تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی به صورت منظم

فیلتر الیاف ماشین لباسشویی کجا قرار دارد؟

آلاینده های فیلتر الیاف ماشین لباسشویی یک لایه ضخیم است که می تواند مانع تخلیه فاضلاب شود. یافتن محل فیلتر الیاف می تواند بسته به نوع و مدل ماشین لباسشویی شما متفاوت باشد، اما کار دشواری نیست. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی حاوی جزئیات دقیقی از محل قرارگیری اجزاء آن است. به طور کلی، فیلتر الیاف در یکی از سه مکان زیر قرار خواهد گرفت.

  • جلوی لبه دیگ ماشین لباسشویی
  • در انتهای شلنگ تخلیه
  • در همزن مرکزی
محل قرارگیری فیلتر الیاف ماشین لباسشویی

محل قرارگیری فیلتر الیاف ماشین لباسشویی می تواند بسته به نوع و مدل ماشین متفاوت باشد

نحوه تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی

پس از یافتن محل قرارگیری فیلتر ماشین لباسشویی می توانید آن را تمیز کنید. توری فیلتر پوشیده با پرز، خاک، گرد و غبار و سایر مواد زاید لباسشویی شما خواهد بود. این آلاینده ها یک لایه ضخیم تشکیل داده اند که می تواند مانع تخلیه فاضلاب شود. بنابراین شستشوی آن را فراموش نکنید. برای تمیز کردن فیلتر می توان آن را پس از خارج کردن در سینک ظرفشویی با آب گرم و شوینده مناسب شست. این روش بهترین کار برای جلوگیری از گرفتگی محفظه تخلیه ماشین لباسشویی است. بعد از پاک سازی فیلتر، آن را در محل دقیق خود قرار دهید.

یک نفر در حال تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی

توری فیلتر پوشیده با پرز، خاک، گرد و غبار و سایر مواد زاید را می توان با آب گرم و فرچه و شوینده مناسب تمیز نمود

جایگزین فیلتر الیاف در ماشین لباسشویی

برخی از مدل های ماشین لباسشویی فاقد فیلتر الیاف هستند و پرزهای اضافی را از طریق سیستم مبتنی بر پمپ برطرف می کنند. این امر به ویژه اگر ماشین لباسشویی با کارایی بالا و درب از جلو داشته باشید امکان پذیر است. سیستم پمپ رفع پرز به خوبی کار می کند، اما می توانید برای عملکرد بهتر هر ماه یک دور ماشین لباسشویی را خالی روشن کنید. این کار از تجمع پرزها و مواد دیگر جلوگیری می کند و به پیشگیری از هرگونه مسدود شدن در آینده نیز کمک می کند. تمیز کردن فیلتر الیاف و جلوگیری از هرگونه مشکل ناشی از خرابی آن در عملکرد ماشین لباسشویی بسیار مهم است

جایگزین کردن فیلتر الیاف در ماشین لباسشویی

سیستم مبتنی بر پمپ جایگزین فیلتر الیاف

ضرورت تمیز کردن فیلتر الیاف ماشین لباسشویی

مانند هر وسیله امروزی دیگری، ماشین لباسشویی شما دارای یک تجهیزات پیچیده است، بنابراین تمیز کردن فیلتر و پیشگیری از هرگونه مشکل ناشی از خرابی آن اقدامی منطقی است.

یک نفر در حال تمیز کردن فیلتر الیاف لباسشویی

تمیز کردن فیلتر الیاف اقدامی در جهت بهبود عملکرد دستگاه

اگر از سلامت ماشین لباسشویی خود مطمئن نیستید و یا ماشین شما مشکل گرفتگی فیلتر دارد، با یک تکنسین حرفه‌ای به جهت تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا نگاهی به دستگاه شما بیندازد.