تعمیرات

صدای یخچال فریزر مای تگ به همراه علت ها و راه حل

سر و صدای یخچال فریزر مای تگ

همه ی ما با صداهای کارکرد عادی یخچال فریزر آشنا هستیم، از این رو صداهای غیر عادی کاملا محسوس خواهند بود. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا یخچال فریزر شما صدا می کند؟ گاهی اوقات ممکن است، سینی تخلیه ی یخچال فریزر شل شود و همین موضوع باعث صدای یخچال فریزر مای تگ در هنگام کار کردن آن شود. در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل صدای یخچال فریزر مای تگ و نحوه ی برطرف کردن آن ها توضیحات بیشتری ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

صداهای یخچال فریزر مای تگ و دلایل آن

گاهی اوقات خرابی یکی از قطعات یخچال فریزر می تواند باعث ایجاد صدای دستگاه شود. ما در اینجا فهرستی از قطعات خراب که باعث ایجاد صدای یخچال فریزر مای تگ می شود را به شما ارائه می دهیم، اما در ابتدا در مورد صداهای عادی که به عملکرد درست دستگاه مربوط می شوند، صحبت می کنیم تا این موارد را نادیده بگیرید. و در انتها به معرفی صدای غیر عادی یخچال فریزر مای تگ و مشکلات رایجی می پردازیم که باعث صدای یخچال فریزر می شود.

یک آقا که به خاطر سر و صدای یخچال فریزر مای تگ گوش خود را گرفته است

صدای یخچال فریزر مای تگ دلایل متعددی دارد

صداهای نرمال یخچال فریزر مای تگ

معمولا یخچال فریزرهای مای تگ بی صدا کار می کنند، اما این بدین معنی نیست که این یخچال ها کاملا بی صدا هستند. اکثر یخچال ها در هنگام کار کردن صداهای مختلفی تولید می کنند. در ادامه صداهای عادی یخچال فریزر مای تگ را معرفی می کنیم.

یخچال فریزر مای تگ در آشپزخانه

صداهای نرمال یخچال فریزر مای تگ

  • لرزش و تق تق یخچال فریزر مای تگ: زمانی که گاز مبرد از طریق سیستم خنک کننده جریان می یابد یا آب از لوله آبسرد کن یخچال عبور می کند، یخچال صدای لرزش و تق تق تولید می کند که جزو عملکرد طبیعی دستگاه است.
  • صدای کوبش یخچال فریزر مای تگ: صدای کوبش در یخچال فریزر می تواند به دلیل پر شدن لوله آبسرد کن یخچال باشد. این صداها جزو عملکرد طبیعی یخچال فریزر است و تا زمانی تشدید نشده و تداوم نداشته باشد، مشکلی ندارد.

صداهای غیر عادی و رایج در یخچال فریزر مای تگ و دلایل آن

همه ی صداهایی که در بخش قبل معرفی کردیم، نشان دهنده ی عملکرد عادی یخچال فریزر هستند، اما اگر این صداها به صورت ناگهانی افزایش یافته و تداوم یابند، نشان دهنده ی وجود مشکل در یخچال فریزر می باشند. صدای یخچال فریزر مای تگ ممکن است به دلیل خرابی قطعات باشد که در ادامه به معرفی این قطعات می پردازیم.

یک آقا که از سر و صدای غیر عادی یخچال فریزر مای تگ کلافه است

صداهای غیر عادی یخچال فریزر به دلیل معیوب بودن قطعات دستگاه

1- شل شدن سینی تخلیه

گاهی اوقات ممکن است، شل شدن سینی تخلیه باعث ایجاد صداهای ارتعاشی بلند در یخچال فریزر مای تگ شود. سینی تخلیه در پشت یخچال و در بخش زیرین قرار دارد و هرگونه آب ذوب شده از برفک یخچال فریزر در این سینی جمع شده و در نهایت تبخیر می شود. اگر سینی تخلیه از جای خود شل شود، هنگام کار کردن یخچال فریزر لرزش شدیدی خواهد داشت. با سفت کردن سینی تخلیه می توان صدای ارتعاش را از بین برد. برای نحوه ی دسترسی به سینی تخلیه و محکم کردن آن به دفترچه راهنمای یخچال فریزر مای تگ مراجعه کنید.

یک نفر در حال سفت کردن سینی تخلیه ی شل شده یخچال فریزر مای تگ

شل شدن سینی تخلیه ی یخچال فریزر مای تگ و ایجاد صداهای ارتعاشی

2- مشکل در موتور فن یخچال 

آیا یخچال فریزر مای تگ در هنگام کار کردن صدای جیر جیر می دهد؟ صدای جیر جیر یخچال فریزر می تواند به دلیل مشکل در فن اپراتور یا کندانسور باشد. هر دو فن گاز مبرد را در هنگام عبور از بخش های مختلف یخچال خنک می کنند. با توجه به محل صدا می توان تشخیص داد که مشکل به فن اپراتور یا فن کندانسور مربوط می شود. در ادامه نحوه ی تشخیص مشکلات موتور فن را به شما توضیح می دهیم.

فن اپراتور یخچال فریزر

صدای جیر جیر یخچال فریزر به دلیل خرابی فن اپراتور

  • مشکل در فن اپراتور: اگر صدای جیر جیر یخچال فریزر به دلیل مشکل در فن اپراتور باشد، در آن صورت در هنگام باز کردن درب یخچال فریزر صداها بلندتر خواهد شد.
  • مشکل در فن کندانسور: در صورتی که صدای جیر جیر یخچال فریزر از زیر یا پشت یخچال باشد، می توان گفت که مشکل از فن کندانسور می باشد.

اگر هرکدام از فن های اپراتور یا کندانسور دچار مشکل شوند، یخچال سرد نخواهد شد و یا نمی تواند دمای خود را حفظ کند. بعد از تشخیص اینکه صدا مربوط به کدام فن می شود، باید فن را بررسی کرد تا مشخص شود که مسدود شده است یا خیر.

علاوه بر آن باید با استفاده از یک مولتی متر مقاومت موتور فن را اندازه گرفت. در صورتی که عدد مقاومت مولتی متر کمتر یا صفر نشان داده شد، بدین معنی است که موتور خراب شده است. اگر تیغه ی فن آسیب دیده یا موتور آن خراب شده است، باید فن را تعویض کنید.

3- معیوب بودن دریچه آب ورودی

صدای تق تق یخچال فریزر مای تگ، می تواند به دلیل مشکل در دریچه ی آب ورودی باشد. دریچه ی آب ورودی به منظور ورود آب از منبع خانه برای تولید آب و یخ باز و بسته می شود. به مرور زمان ممکن است داخل دریچه به دلیل رسوب مواد معدنی و املاح مسدود شود یا امکان دارد، کنترل های الکتریکی آن خراب شود. زمانی که این مشکلات در دریچه ی آب ورودی ایجاد می شود، ممکن است صدای تق تق از یخچال فریزر شنیده شود یا اینکه ممکن است تولید آب و یخ در یخچال کمتر شود.

تعمیر شیر آب ورودی یخچال فریزر یک کار تخصصی است و باید توسط افراد کاربلد انجام شود، از این رو توصیه ی ما به شما این است که برای رفع این مشکل از یک مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی کمک بگیرید.

یک نفر در حال تعمیر شیر آب ورودی یخچال فریزر

صدای تق تق یخچال فریزر به دلیل معیوب بودن شیر آب ورودی یخچال فریزر

4- خرابی کمپرسور یخچال فریزر

یکی دیگر از دلایل صدای یخچال فریزر می تواند خرابی کمپرسور یخچال فریزر باشد. صدای وزوز یخچال فریزر نشان دهنده ی معیوب بودن کمپرسور می باشد. برای ارزیابی مشکل کمپرسور می توانید از تکنسین های مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره کمک بگیرید.

کمپرسور یخچال فریزر

صدای وزوز یخچال فریزر به دلیل معیوب بودن کمپرسور یخچال فریزر

سخن پایانی

صدای یخچال فریزر مای تگ دلایل متعددی دارد. در این مقاله به معرفی انواع صداهای یخچال فریزر مای تگ و نحوه برطرف کردن مشکل صداها پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید مشکل صدای یخچال فریزر را برطرف کنید.

در آخر یادآوری می کنیم که در صورتی که خودتان قادر به رفع مشکل یخچال فریزر نبودید، می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *