آموزش و نگهداری

نحوه نصب فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی در آب گرمکن دیواری و پکیج

فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی آب گرمکن دیواری

3

40 دقیقه

فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی در پکیج وسیله ای است که می تواند ذرات مغناطیسی را از آب حذف کند. به این صورت که با استفاده از آهنربای قوی که دارد، یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند که هر ذره مغناطیسی که در آب وجود داشته باشد را به خود جذب می کند.

در صورت عدم وجود فیلتر مغناطیسی در یک آب گرمکن دیواری، در طول زمان زنگ زدگی و خوردگی لوله ها به دلیل وجود ذره های مغناطیسی در آب می تواند باعث تجمع رسوبات شود و ماده ای لجن مانند را درون لوله ها تشکیل دهد. این رسوبات می تواند باعث انسداد و در نتیجه بروز سایر مشکلات در سیستم پکیج گرمایشی شود که کارایی دستگاه را کاهش می دهد و حتی ممکن است موجب خرابی آب گرمکن نیز شود. در حقیقت فیلتر مغناطیسی ذرات فلزات آب را جذب می کند تا از تجمع آن ها در لوله ها جلوگیری کند. این فیلتر به جریان آب در سیستم به صورت عادی ادامه می دهد و می تواند کارآمدی پکیج را تا حد امکان حفظ کند و طول عمر آن را نیز افزایش دهد. علائمی وجود دارند که نشان می دهند، نصب یک فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی برای افزایش کارایی پکیج شما می تواند مفید واقع شود:

  • وجود نقاط سرد روی رادیاتورها. اگر بالای شوفاژها سرد و پایین آن ها گرم تر است، احتمالا رسوبات تشکیل شده، جریان آب را در رادیاتور مسدود کرده است.
  • صدای زیاد و غیر عادی آب گرمکن دیواری
  • بروز نشتی های مختلف در طی زمان
  • گرم نبودن آب یا شوفاژ به اندازه کافی

هنگامی که فیلتر مغناطیسی پکیج پر می شود، شما می توانید به سادگی آن را تمیز و دوباره نصب کنید. در این مقاله به توضیح مراحل نصب یک فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی در پکیج یا آب گرمکن دیواری خواهیم پرداخت.

جنس (متریال)

  • فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی پکیج

ابزار

  • آچار فرانسه

مرحله 1: تخلیه آب پکیج

اتصالات زیر پکیج

اتصالات زیر پکیج

ابتدا باید پکیج گرمایشی را از آب تخلیه کنید. برای این کار شیر آب سرد ورودی را ببندید و شیر پرکن آب گرمکن را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود. سپس پایین ترین شیر آب گرم منزل که معمولا شیر شیلنگ دستشویی می باشد را باز کنید تا آب درون پکیج از آن کاملا تخلیه شود. سپس عقربه فشارسنج پکیج را چک کنید که روی عدد صفر باشد.
نکته:
قبل از شروع کار، دو شاخه برق آب گرمکن دیواری را از پریز بکشید.

مرحله 2: نصب فیلتر مغناطیسی پکیج

فیلتر مغناطیسی پکیج

نحوه اتصال فیلتر مغناطیسی پکیج

مهره و واشر دو سمت ورودی و خروجی فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی پکیج را در جهت درست، روی شیلنگ آب ورودی ببندید و آن ها را با استفاده از یک آچار فرانسه محکم کنید.
نکته:
در هنگام نصب فیلتر مغناطیسی در پکیج، به فلش روی فیلتر که جهت حرکت آب را نشان می دهد نگاه کنید و با توجه به آن، حتما فیلتر را در جهت صحیح ببندید که مشکلی پیش نیاید.

مرحله 3: تنظیم فشار پکیج

عقربه فشار سنج پکیج عدد 1.5 بار را نشان می دهد

تنظیم فشار پکیج

در مرحله آخر شیر پرکن و شیر ورودی آب در آب گرمکن دیواری را باز کنید و پکیج را روشن نمایید. سپس فشارسنج دستگاه را روی عدد یک و نیم بار تنظیم کنید.
در پایان این مرحله کار نصب فیلتر سختی گیر آب مغناطیسی به پایان می رسد. در صورتی که به تعمیر پکیج و آب گرمکن خود نیاز دارید، با ما در داره چاره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *