تعمیرات

رفع مشکلات و تعمیر مایکروویو

رفع مشکلات و تعمیر مایکروویو

اجاق گازها می توانند از لوازم اصلی آشپزخانه شما باشند، اما هیچ خانه ای بدون یک مایکروویو باکیفیت کامل نیست. با وجود مایکروویو شما می توانید غذاهای از قبل آماده شده را سریع بپزید و یا مواد تازه را گرم کنید. همچنین راحتی بیشتری را به آشپزخانه شما می بخشد و می توانید در وقت خود بیشترین صرفه جویی را کنید. مایکروویو ممکن است به نظر یک ابزار ساده برای پخت و پز باشد، اما مانند تمام وسایل آشپزخانه نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. مشکلاتی که مایکروویو شما در طول عمر خود با آن روبرو است کم نیست. به همین دلیل ما برای کمک به شما در عیب یابی دستگاه خود، برخی از رایج ترین مشکلات در تعمیر مایکروویو را گرد آوری کرده ایم و روش رفع آن را نیز توضیح داده ایم. در ادامه این مطلب می توانید 6 مورد از مشکلات رایج را بررسی کنید و به کمک این موارد مشکل را بر طرف کنید.

یک نفر در حال تعمیر مایکروویو

رفع مشکلات و تعمیر مایکروویو

1- گرم نشدن دستگاه

در شرایطی نیز ممکن است دستگاه مایکروویو شما روشن شود اما غذاها گرم نشوند. شاید فکر کنید دستگاهی که نتواند غذای شما را گرم کند چه فایده ای برای شما دارد؛ اما باید به شما بگوییم که این موضوع نیز قابل تعمیر است. این اتفاق در صورتی می افتد که مشکلاتی در دیود ولتاژ بالا یا مگنترون وجود داشته باشد. مگنترون وظیفه اصلی برای گرم کردن غذا و دیود ولتاژ نیز وظیفه تامین انرژی مگنترون را بر عهده دارد. هر یک از این 2 قطعه که دچار ایراد شده باشند، غذای شما گرم نخواهد شد. خبر خوب این است هر دوی این قطعه ها قابل تعویض می باشند. اما تعویض آن ها باید حتما توسط یک تعمیرکار حرفه ای صورت بگیرد.

یک نفر در حال قرار دادن غذاها در مایکروویو

گرم نشدن غذاها در مایکروویو به دلیل دیود ولتاژ بالا یا مگنترون

2- مایکروویو روشن نمی شود

اگر متوجه شدید که دستگاه شما روشن نمی شود، حتما محل اتصال آن را چک کنید. بررسی کنید که آیا دستگاه به درستی به برق متصل است یا نه و یا اطمینان حاصل کنید که محل تامین برق و یا پریز سالم است. می توانید یک دستگاه برقی دیگر نیز در همان پریز امتحان کنید؛ در صورتی که دستگاه دیگر نیز روشن نشد، شما به یک تعمیرکار برق نیاز دارید. اما اگر دستگاه دیگر مشکلی در روشن شدن نداشت، ممکن است اشکال در قفل درب مایکروویو باشد. یک فیوز سوخته در محل اتصال درب به بدنه میتواند باعث روشن نشدن آن شود. در اینصورت شما به یک فرد متخصص در تعمیر مایکروویو نیاز دارید.

یک نفر در حال تلاش برای روشن کردن مایکروویو

روشن نشدن مایکروویو به دلیل ایراد در تامین برق دستگاه

3- وجود مشکل در صفحه نمایش

چه مایکروویو شما دارای صفحه نمایش لمسی باشد و چه دکمه ای، تفاوتی ندارد. ممکن است گاهی اوقات از هیچ یک از عملکردها پاسخی دریافت نکنید. اگر هم صفحه لمسی پاسخ ندهد، نمی توانید از دستگاه خود استفاده کنید. صفحه نمایشی که به شما هیچ واکنشی نشان نمیدهد، نتیجه یک سوئیچ غشایی یا صفحه کنترل معیوب است. سوئیچ ممبران به صفحه کنترل سیگنال می دهد تا عملکردهای خاص مایکروویو را تامین کند؛ در صورتی که این قطعه نیاز به تعویض داشته باشد، باید از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

یک نفر در حال تلاش برای کار کردن با صفحه نمایش مایکروویو

کار نکردن صفحه نمایش مایکروویو به دلیل معیوب بودن صفحه کنترل

4- وجود مشکل در چرخش سینی مایکروویو

ممکن است مایکروویو شما روشن شود، گرم کند و حتی صفحه نمایش آن نیز سالم باشد؛ اما متوجه شوید که سینی آن به طور ثابت بوده و در چرخش آن توقف ایجاد شده است. مسلما در این شرایط غذای شما به طور یکنواخت گرم نمی شود. باید به شما بگوییم که موتور درایو دستگاه شما شکسته است، چراکه موتور درایو حرکت چرخشی و سرعت لازم برای سینی را ایجاد می کند. اگر این موتور شکسته باشد، باید در کوتاه ترین زمان ممکن به تعویض آن بپردازید. اگر در تعمیر این بخش با مشکل مواجه شدید، حتما با یک فرد حرفه ای در تعمیر مایکروویو تماس بگیرید.

غذا در سینی ماکرویو که نمی چرخد

بررسی علت وجود مشکل در چرخش سینی مایکروویو

5- از کار افتادن فن خروجی دستگاه

اگر فن خروجی دستگاه شما کار نمی کند، ممکن است در فیلتر ذغال یا فیلتر چربی آن مشکلی وجود داشته باشد. این فیلترها باعث جذب آلاینده ها و چربی های موجود در هوا شده که هنگام پخت و پز ایجاد می شوند و با گذشت زمان می توانند مسدود شوند. گرفتگی فیلتر مانع کارکردن فن شما می شود و تمیز کردن یا تعویض فیلتر مشکل شما را برطرف خواهد کرد. اگر فیلترهای شما تمیز است، ممکن است در موتور فن مایکروویو مشکلی وجود داشته باشد. برای بازرسی یا تعویض موتور، باید دستگاه را از برق جدا کنید. این کار بهتر است به یک متخصص معتبر تعمیر لوازم خانگی سپرده شود.

یک نفر در حال تلاش برای تعمیر فن خروجی مایکروویو

از کار افتادن فن خروجی مایکروویو به دلیل ایراد در فیلتر ذغال یا فیلتر چربی 

6- صدای بیش از حد و غیر معمولی مایکروویو

سر و صدای زیاد می تواند یک نشانه بزرگ از وجود مشکل در مایکروویو شما باشد. یک مایکروویو پر سر و صدا می تواند نتیجه موتور درایو معیوب، راهنمای غلتک مگنترون، فن خنک کننده یا دیود ولتاژ بالا باشد. برای تشخیص این که مشکل از کدام بخش است، باید لوازم خانگی خود را از برق جدا کنید تا اجزای داخلی آن را بررسی کنید. اما ما به شما توصیه می کنیم که برای حل این مشکل از یک متخصص در زمینه تعمیر مایکروویو کمک بگیرید.

صدای غیر معمولی مایکروویو

علت صدای بیش از حد و غیر معمولی مایکروویو

سخن پایانی

اگر علاوه بر مایکروویو، یکی دیگر از لوازم خانگی شما نیز دچار ایراد شده است و یا اطلاعات کمی درباره آن ها دارید، بهتر است مقاله ما با موضوع نکات مهم درباره لوازم خانگی را مطالعه کنید. داره چاره معتبر ترین کمپانی در زمینه تعمیر لوازم خانگی و تعمیر مایکروویو است که در این سال های اخیر موفق به جلب رضایت بسیاری از مشتریان خود شده است. با انتخاب ما برای رفع مشکلات لوازم خانگی خود می توانید از اصل بودن قطعات اطمینان حاصل کنید. داره چاره میتواند حضور تعمیرکار را در کمتر از 2 ساعت تضمین کند. همچنین این کمپانی خدمات خود را ضمانت کرده تا خیال شما آسوده باشد.

تعمیرکار در حال تلاش برای رفع مشکلات مایکروویو

رفع مشکلات و تعمیر مایکروویو