تعمیرات

خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو

خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو

یخچال فریزرهای ساب زیرو به دلیل استفاده از فناوری خنک کنندگی برتر از محبوبیت بالایی در میان مشتریان برخوردارند. این یخچال فریزرها با وجود کیفیت بالایی که دارند، ممکن است با مشکل خنک نشدن مواجه شوند. سوالی که ممکن است برای شما نیز مطرح شود این است که برای عیب یابی و رفع مشکل خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو چه اقداماتی باید انجام داد؟ برای یافتن پاسخ پرسش مطرح شده در ادامه با ما همراه باشید.

عیب یابی خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو

مشکلات خنک کننده ی یخچال فریزر ساب زیرو امکان دارد در تمامی مدل های این یخچال وجود داشته باشد. اگر یخچال فریزر ساب زیرو سرد نمی شود، با به کارگیری راهکارهای ارائه شده در این مقاله می توانید مشکل را برطرف کنید و در مورد تعمیر یا تعویض یخچال فریزر ساب زیرو تصمیم گیری کنید.

یخچال فریزر ساب زیرو با درب باز در آشپزخانه

عیب یابی یخچال فریزر ساب زیرو برای کارکرد درست آن ضروری است

1- بررسی لاستیک درب یخچال فریزر ساب زیرو

یکی از دلایل خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو، آسیب دیدن لاستیک درب یخچال فریزر می باشد. لاستیک درب یخچال فریزر باعث نگه داشتن هوای سرد داخل یخچال در هنگام بسته بودن درب آن می شود. از این رو زمانی که با مشکل سرد نشدن یخچال فریزر مواجه می شوید، باید لاستیک درب را از نظر پارگی مورد بررسی قرار دهید. آسیب دیدگی لاستیک درب یخچال باعث می شود که هوای سرد داخل یخچال بیرون برود و دمای یخچال را بالا ببرد.

در صورتی که لاستیک درب یخچال فریزر ساب زیرو دچار آسیب شود باید آن را تعویض کنید. در صورتی که آسیب قابل توجهی در لاستیک درب یخچال مشاهده نکردید، برای اطمینان از عملکرد لاستیک درب دستگاه اقدامات زیر را انجام دهید:

  • درب یخچال فریزر را باز کرده و یک اسکناس یا کاغذ را لابه لای درب قرار دهید، به طوری که نیمه ی اسکناس یا کاغذ در داخل یخچال باشد و نصف دیگر بیرون از آن باشد.
  • درب یخچال فریزر را ببندید.
  • سعی کنید اسکناس یا کاغذ را بیرون بکشید، اگر کاغذ یا اسکناس بدون مقاومت بیرون بیاید، لاستیک درب یخچال به خوبی کار نمی کند و باید آن را تعویض کنید. اگر خودتان نتوانستید لاستیک درب یخچال فریزر ساب زیرو را عوض کنید از متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.
یک نفر در حال بررسی لاستیک درب یخچال فریزر ساب زیرو

خرابی لاستیک درب یخچال فریزر ساب زیرو مانع از خنک شدن دستگاه می شود

2- بررسی تنظیمات دمای یخچال فریزر

یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکل خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو این است که تنظیمات دمای یخچال را بررسی کنید. توصیه ی ساب زیرو بر این است که دمای تنظیم شده در یخچال فریزرهایی با صفحه ی کنترل الکترونیکی روی 38 درجه ی فارنهایت باید تنظیم شود. صفحه ی کنترل یخچال فریزر را بررسی کنید و در صورت نیاز دما را تنظیم کنید.

در یخچال های مجهز به صفحه ی کنترل، تنظیمات دما معمولا در گوشه ی سمت چپ و در قسمت بالایی یخچال فریزر می باشد. برای رفع مشکل خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو باید مطمئن شوید که دمای یخچال بین 4 تا 6 درجه تنظیم شده است.

یک نفر در حال بررسی تنظیمات دمای یخچال فریزر ساب زیرو

خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو به دلیل تنظیم نبودن دمای دستگاه

3- تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر ساب زیرو

کویل های کندانسور با خنک کردن گاز مبرد یخچال فریزر ساب زیرو، هوای داخلی یخچال را خنک می کنند. در صورتی که کویل ها کثیف یا گرد و خاک شوند، نمی توانند گاز مبرد را خنک کنند و در نتیجه یخچال فریزر ساب زیرو خنک نمی شود. از این رو توصیه ی ما به شما این است که هر 6 ماه یکبار کویل ها را تمیز کرده و از عملکرد بهینه ی آن ها اطمینان حاصل کنید. برای تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر کارهای زیر را انجام دهید:

  • برق دستگاه را از کنترل پنل خاموش کنید.
  • توری بالای کویل های کندانسور را به سمت جلو و بالا حرکت دهید.
  • با کمک برس جاروبرقی کویل های کندانسور یخچال فریزر را تمیز کنید. برس جاروبرقی را در جهت عمودی کویل ها بکشید.
  • توری را به سمت پایین بکشید تا در جای خود چفت شود.
  • برق برق دستگاه را از کنترل پنل روشن کنید.
یک نفر با برس در حال تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر ساب زیرو

تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر ساب زیرو برای خنک کردن یخچال فریزر ضروری است

4- خرابی قطعات یخچال فریزر ساب زیرو

در صورتی که با انجام راهکارهای ارائه شده در بالا مشکل خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو رفع نشد، ممکن است ایراد از خرابی قطعات باشد. خرابی قطعات زیر باعث خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو می شود:

  • موتور فن کندانسور: وظیفه ی موتور فن کندانسور این است که باد خنک تولید شده از کمپرسور را روی کویل های کندانسور پخش کند و باعث خنک شدن گاز مبرد شود. برای ارزیابی موتور فن کندانسور، پره های فن را با دست بچرخانید و از عدم انسداد فن اطمینان حاصل کنید. اگر فن کندانسور از نظر چرخش ایرادی ندارد با استفاده از یک مولتی متر مقاومت موتور فن را اندازه بگیرید، اگر مقاومت موتور فن صفر یا نزدیک به صفر بود باید برای تعویض موتور فن از یک متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.
  • موتور فن اپراتور: موتور فن اپراتور از یک فن متفاوت تغذیه می کند. موتور فن اپراتور گاز مبرد را بعد از رسیدن به کویل های کندانسور سرد می کند و هوای خنک تولید شده را در سراسر یخچال فریزر پخش می کند. برای اطمینان از کارکرد درست موتور فن اپراتور ابتدا پره های فن را بچرخانید و بعد از اطمینان از عدم انسداد آن، در صورتی که موتور صدای غیر عادی داشت، با استفاده از یک مولتی متر مقاومت موتور فن ار اندازه بگیرید، اگر مقاومت موتور فن اپراتور صفر یا نزدیک به صفر بود باید موتور را تعویض کنید. برای تعویض موتور می توانید از یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.
  • رله استارت: زمانی که یخچال فریزر برای حفظ دمای سرد تنظیم شده به هوای سرد نیاز داشته باشد، رله استارت سیگنالی را به کمپرسور ارسال می کند. اگر رله استارت معیوب باشد، در صورت نیاز به هوای سرد کمپرسور نمی تواند هیچ سیگنالی را به کمپرسور ارسال کند، در نتیجه ی هوای خنک مورد نیاز تولید نمی شود. در صورتی که رله ی استارت بوی سوختگی داشته باشد یا عدد اندازه گیری شده با مولتی متر صفر یا نزدیک به صفر باشد، نشان دهنده ی معیوب بودن رله استارت است و باید آن را تعویض کنید.
تعمیرکار در حال تعمیر قطعات یخچال فریزر ساب زیرو

تعمیر قطعات یخچال فریزر ساب زیرو برای خنک کردن دستگاه ضروری است

سخن پایانی

یخچال فریزر ساب زیرو گاهی با مشکل خنک نکردن مواجه می شود. در این مقاله در مورد علت خنک نشدن یخچال فریزر ساب زیرو و راهکارهای برطرف کردن این مشکل اطلاعاتی ارائه دادیم. امیدواریم با به کارگیری این راهکارها بتوانید مشکل یخچال فریزر ساب زیرو را برطرف کنید.

برطرف کردن یکسری از مشکلات خنک نکردن یخچال فریزر ساب زیرو نیاز به تجربه و تخصص دارد. شما می توانید از متخصصین ما در مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *